Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Die salade van infojunk klinkt heerlijk
Vandaag behoorlijk oranje, met zoete aardappel en wortel gebakken, mango-tofu en een een salade van oranje paprika en mineola en tja, niet oranje bosbessen, die op moesten. Maar dat waren dan Huis ten Boschbessen, volgens mijn man.
Ha, creatieve man heb jij aviv_13



We zijn weer thuis. Fijn te lezen dat het warmere weer eraan komt, dan gaan je kampeerplannen vast wel lukken MijnnaamisHaas! En zo zie je maar, ook voor eten-op-kampeervakantie-tips kun je hier terecht, haha.



Had al eten gekocht op vakantie om vanavond even snel te eten, want wachten op een bezorgbrommer op Koningsdag leek me een langdurig verhaal worden. We aten kibbeling, in de oven geroosterde aardappelen en wortelen. Toch nog een oranje tintje. Hier geen tompouce of sinaasappelvla (mijn moeder kocht altijd sinaasappelvla met Koninginnedag toen mijn broertjes en ik nog thuis woonden, echt jeugdsentiment is dat). Misschien als frut wat ouder is. Halverwege de dag pauzeerden we in Antwerpen, waar vrienden van ons waren, dat was erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Middag koningsdag was gezellig, op de terugweg een MC chicken bij de macd gehaald en nu lekker in bed met Netflix.
Alle reacties Link kopieren
Lekker een puntzak patatje oorlog met uitjes in de stad gegeten. Helaas waren de tompouchen en oranjebollen uitverkocht.



Lig nu lekker in bed met een warme kruik, met een zakje kitkat chocopops.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Vrijmarkt gisteravond was leuk. Boeken en platen gescoord en inderdaad de vegan burger (lekker!) Vandaag lekker in de tuin gerommeld en vanavond nog een wandeling gemaakt. Nu lekker met lief op de bank de nieuwe aanwinsten qua LPs (waarvan ik er 2 toch al inde kast bleek te hebben staan ) luisteren.

Oh ja, eten Broer bleef eten en we aten aperges met ham en ei en botersaus en gekookte aardappeltjes
Alle reacties Link kopieren
Huis ten Boschbessen
Alle reacties Link kopieren
quote:MijnNaamIsHaas73 schreef op 27 april 2017 @ 19:21:

Haha, Koreveen dat is een goede tip!



De salade van infojunk (rucola, artisjokharten, Parmezaanse kaas en walnoten) was een groot succes!! Die gaan we vaker eten : Voor de liefhebbers: Ik had een dressing erbij gemaakt van olijfolie, citroen en honing.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen oranjegebak gegeten, wel even tv gekeken en me geërgerd aan de kneuterigheid. Vanmiddag even naar markt hier in het dorp geweest. 95% van de kramen verkocht tokkie-troep, bij de overige 5% kochten we poffertjes, geitenkaas, plantjes voor in de tuin en heerlijke krentenwegge en een soort suikerbrood.

Vanavond sushi laten bezorgen.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.Gisteren na 10 minuten Netflix de boel maar uitgezet en gaan slapen. Was wel in en in koud.

Vandaag lekker vrij, straks boodschappen doen voor het hele weekend want morgen zijn we een dagje op pad en savonds verjaardag. Geen idee nog wat we vanavond eten.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, vanmorgen redelijk op tijd opgestaan en even een uurtje sportschool gedaan, daarna met een vriendinnetje uitbebreid gekoffied. Helemaal gezellig, toen boodschapje gedaan en net mijn lunch achter de kiezen. Vanavond wordt het een restjesmaaltijd, zie nog het een en ander aan kliekjes in de koelkast staan (half blikje ansjovis, stukje broccoli, wat gekookte linzen) denk dat ik een paar verschillende slaatjes maak, of als ik echt lui ben gaat alles op 1 hoop



Vanmiddag beetje schoonmaken en een wasje draaien. Morgen wordt t prima wandelweer volgens mij, top!
Gisteren mikte ik aubergine, courgette, aardappel, tomaat, paprika en feta in de oven. Failsafe makkelijke maaltijd.



Ik ben nu bouillon aan het trekken. Ik maak vanmiddag een pan minestrone. Ik gril een paprika en die gooi ik met een blik gepelde tomaten in de blender om de bouillon wat rijker te maken later. En dan gaat er verder wortel, boontjes, erwtjes, courgette, venkel, ui, peterselie en kikkererwten in. (en wat ik verder evt. nog tegenkom in de groentela)
Alle reacties Link kopieren
Omdat de diepvries een beetje vol zit heb ik er een bak Tom ka kai uitgehaald en ik had nog stukjes uitgebakken spek met ketjap en dat gooi ik met een restje kool door wat noedels.
Vanochtend met frut naar zwemmen geweest en daarna wat boodschappen gedaan in haar favoriete supermarkt, waar ze van die bewegende poppen met een muziekje hebben. Heb m'n karma weer opgepoetst als ouder, brrrr wat een vreselijke liedjes en poppen zijn dat. Na de lunch nog even naar de speeltuin en nu heb ik pauze, want frut ligt heerlijk te slapen .

Vanavond eten we pasta met een pestosausje en broccoli en pijnboompitjes, met een spinaziekaasrondo erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond ouderwetse bami maken, gemarineerde kip, witte kool, wortel champignons en prei. Gebakken eitje en augurkjes erbij.
Ik eet vanavond gebakken aardappeltjes met een broccoliburger, prei en ui.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vandaag de restjes van gisteren, wat nog best veel is. Pasta, creme fraiche, kookroom, met whiskey en eitjes, in de oven met prei,brocolli,spinazie, wortelen en champignons en tonijn.



Klinkt allemaal heel lekker en gezond hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet t nog niet. Heb een rest pindasoep staan maar daar niet zo'n zin in. Moet sowieso nog boodschappen doen, dus kan nog even nadenken..
Alle reacties Link kopieren
Ik at vanavond samen met dochter kabeljauw met een bietenburger en rauwkost. Was prima. Vanmiddag ook al vis gegeten (bakje kibbeling).



Verder lekker in de tuin gewerkt. Is nu weer helemaal netjes. Alleen de tegels nog een keer ontgroenen...



Veel plezier morgen met wandelen! Ik had graag mee gewild, maar man heeft dienst en ik kan dochter nog niet alleen thuis laten...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Jeetje, Info, wel een beetje overbezorgd hoor. Jammer dat je niet mee kunt.



Soep was lekker. Ben nu aan het experimenteren met polenta chips. Maar ik vraag me af of het iets wordt.
Mijn man heeft gekookt. Rijst met sperziebonen, gemengde salade, zelfgemaakte pindasaus en tempeh en rempejek. Daarbij de fles wijn leeggemaakt die we open hadden getrokken voor WA z'n verjaardag. Chileense wijn, Argentijnse hadden we niet staan, maar dit kwam het meest in de richting.
Alle reacties Link kopieren
Moos, lekker pindasoep. Mijn schoonzus kan dat zo lekker maken.



Wij aten vandaag, stokbroodje met de kipmerguez en een salade van ijsbergsla, ui, paprika en mais. Morgen hebben we een receptie/bruiloft van neef. Die heeft een catering afgehuurd en eten we daar. Feest begint in de namiddag. Ben benieuwd.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Lekker, minestrone! Moet ik ook weer eens maken.



Hier stonden burrito's op het menu, was lekker. Man had een dubbele portie gemaakt. En zondag hebben we 's middags bezoek, dus waarschijnlijk geen zin om te koken. Dus waarschijnlijk eten we dan de rest.
hm, lekker, Haas, je nasi. Eigenlijk veel lekkere diners. Dat van Info en van Aviv is ook lekker.



Update wbt de chips. Ik neem het terug. Ik vind het een succes. Ga ik zeker vaker doen en mss een beetje mee experimenteren. Is ook een goed chipje voor met een dip.
Alle reacties Link kopieren
Polentachips dus, GB? Ben erg benieuwd hoe je dat hebt gemaakt!
Everytime you make a typo, the errorists win.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven