Geeft echt iedereen borstvoeding?

23-07-2007 15:40 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
En zijn er dus ook mensen die dat niet willen? Niet kunnen ok, maar zijn er hier ook mensen die dat niet willen? Ikzelf dus niet. Hoor altijd van die horor verhalen: onstoken tepels, kapotte tepels, harde schijven. Verder moet je altijd je kindje gaan wegen of het wel genoeg heeft gehad of dat je toch nog door moet gaan. Verder mag je niet alles eten in verband met. Pfffffft... kijk als ik dat dan zo hoor, dan denk ik : doe mij maar gewoon een fles. Geen polonaise aan mijn lijf.

En wat ik dan ook denk. Iedereen vertelt altijd dat dat het beste is in verband met allergieen later enzo. Maar echt veel meer kinderen krijgen tegenwoordig uitslag en zijn allergisch enzovoorts.. Dus dat klopt ook niet.  

Bovendien wil ik blijven werken en dan moet je kolven. En daar heb ik echt iets tegen. Ik ben geen koe namelijk ! Sorry, maar dat is het eerste waar ik aan moet denken als ik dat zie.

En ik ben best egoistisch. Ik heb mooie borsten en ik hoor altijd van vrouwen met kinderen dat ze hun borsten geen borsten meer kunnen noemen. Meer theezakjes??:o 

Dus misschien ben ik ijdel, maar als borstvergroting algemeen geaccepteerd is, waarom geen borstvoeding wegens borstbehoud niet?



Nou, tot zover mijn verhaal. Ik heb dus nog geen kinderen en misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over.Maar ik ben benieuwd of er uberhaupt mensen zijn die mijn mening delen. Of dat ze bepaalde punten in mijn verhaal kunnen ontkrachten.
Alle reacties Link kopieren
ik ben trots op wat mijn borstjes hebben gepresteerd; in totaal bijna 2 jaar borstvoeding! Dat doen die van jou me nog niet na :P
Misschien moet je je nickname dan maar veranderen in Prammie.
Memmie mag ook :P
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon Pammie Anderson;)
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
Ha Chicaatje,



Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik! Ook ik had zoiets van; aan mijn lijf geen polonaise, ik zag het ook totaal niet zitten. Maar op een gegeven moment toch aan het twijfelen gebracht door vk, kraamzorg intakegesprek en allerlei andere mensen die zeiden dat bv toch echt beter is.

Ja, dat weet ik...maar je moet je er ook goed bij voelen. Uiteindelijk in het ziekenhuis een hele fijne verpleegkundige gehad die een lijst met mij moest doornemen. Afijn, over het onderwerp bv/fv zei ze letterlijk: Eigenlijk moet ik nu zeggen dat je bv moet proberen, maar zo romantisch is het allemaal niet en als je er niet voor 100% achter staat, moet je het niet doen. Fv is NIET SLECHT.

En dat vind ik af en toe heel irritant, het lijkt net alsof je je kind iets vreselijks aandoet als je fv geeft. Nou, mijn mannetje doet het vanaf het begin af aan prima op de fles. Mamma en pappa en kindje heel gelukkig. En ik denk dat dat het belangrijkste is.



Wb. je borsten...daar moet je het niet voor laten. Ik had al grote borsten die niet al te stevig waren maar door de stuwing werden ze huge...en daarna krimpen ze weer.....ze zijn nog niet terug op het oude formaat maar ze zien er niet beter uit dan voor mijn zwangerschap:(



Succes met de flesvoeding!
Alle reacties Link kopieren
Afijn, over het onderwerp bv/fv zei ze letterlijk: Eigenlijk moet ik nu zeggen dat je bv moet proberen, maar zo romantisch is het allemaal niet en als je er niet voor 100% achter staat, moet je het niet doen. Fv is NIET SLECHT.

Wat een vreselijke domme verpleegster. En wat is er romantischer aan flesvoeding? Wat is er sowieso romantisch aan zwanger zijn en bevallen? Waarom zou het romantisch moeten zijn? En het is misschien wel niet echt slecht, maar het is zeker niet goed en er is nog heel veel niet bekend over de effecten.

En dat vind ik af en toe heel irritant, het lijkt net alsof je je kind iets vreselijks aandoet als je fv geeft. Nou, mijn mannetje doet het vanaf het begin af aan prima op de fles. Dat zegt niets, de effecten, bijvoorbeeld allergie of overgewicht, kunnen zich pas in of na de puberteit manifesteren..

Mamma en pappa en kindje heel gelukkig. En ik denk dat dat het belangrijkste is. Wat een kul. Ik vind de gezondheid van mijn kind veel belangrijker dan mijn eigen geluk en waarom zou bv geluk in de weg staan?





Succes met de flesvoeding!

Volgens mij is ze er nog helemaal niet over uit, vandaar de vragen hier.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk moet ik nu zeggen dat je bv moet proberen, maar zo romantisch is het allemaal niet en als je er niet voor 100% achter staat, moet je het niet doen.
Wow, kan ik dat een eventueel volgende keer dan ook bij de vlos aanhalen om niet te hoeven bevallen?



"Ik wil niet bevallen, want het is niet romantisch (ook niet voor mijn vent om te zien) en ik sta er niet 100% achter"
Alle reacties Link kopieren


Ha Chicaatje,



Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik! Ook ik had zoiets van; aan mijn lijf geen polonaise, polonaise??? Het is je eigen kindje! ik zag het ook totaal niet zitten. Maar op een gegeven moment toch aan het twijfelen gebracht door vk, kraamzorg intakegesprek en allerlei andere mensen die zeiden dat bv toch echt beter is.

Ja, dat weet ik...maar je moet je er ook goed bij voelen. Uiteindelijk in het ziekenhuis een hele fijne verpleegkundige gehad die een lijst met mij moest doornemen. Afijn, over het onderwerp bv/fv zei ze letterlijk: Eigenlijk moet ik nu zeggen dat je bv moet proberen, maar zo romantisch is het allemaal niet en als je er niet voor 100% achter staat, moet je het niet doen. Fv is NIET SLECHT. Dan is het maar wat fijn dat er tenminste 1 persoon zegt dat het niet slecht is en jij er goed aan doet om Fv te geven, dan kan je alle goede adviezen die je hebt gehad van de tafel vegen.

En dat vind ik af en toe heel irritant, het lijkt net alsof je je kind iets vreselijks aandoet als je fv geeft. Nou, mijn mannetje doet het vanaf het begin af aan prima op de fles. Mamma en pappa en kindje heel gelukkig. Waarom zouden papa en mama gelukkiger zijn als er FV wordt gegeven? Wat een rare redenatie. En ik denk dat dat het belangrijkste is. Het komt over alsof je eigen geluk belangrijker is dan je kindje, beetje een rare zin.





Succes met de flesvoeding!



Dit is echt weer zo'n ikke, ikke, ikke posting
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik lees de laatste tijd zo vaak dat je alleen moet doen waar je je goed bij voelt, het wordt zo'n dooddoener... :(



En BV is geen polonaise aan je lijf, want er ligt een wurmpje die nog bijna niks kan tegen je aan. Een bevalling en zwangerschap is meer een polonaise! En dat heb je wel over voor je kind, maar BV is teveel gedoe, dat vind ik zo raar...!
Stressed is just desserts spelled backwards
Misschien niet romantisch maar veel intiemer dan dit kun je niet worden met je kind.



Ik heb trouwens een keer mijn zoon gevoed bij kaarslicht vanwege een stroomstoring, was heel romantisch :) (en makkelijk want bij een stroomstoring doet je magnetron het niet en da's wel lastig als je een fles moet maken..).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een keer mijn zoon gevoed bij kaarslicht vanwege een stroomstoring, was heel romantisch :) (en makkelijk want bij een stroomstoring doet je magnetron het niet en da's wel lastig als je een fles moet maken..).




Ja, ik ook!! Hele straat donker en het was uitgestorven (want het was retekoud in december 2002). Zit je dan met wat kaarslicht, je man naast je op de bank en je kleine hummel aan de borst - te luisteren naar de kleine smakgeluidjes die hij maakt en gewoon intens gelukkig zijn :)



Ik was het alweer bijna vergeten - bedankt voor het ophalen van die herinnering, Pammetje :)
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Heej Alex :) (long time!)
Alle reacties Link kopieren
Over romantisch gesproken: ik ben afgelopen 30 december bevallen dus ik lag op 31 december om 12 uur met mijn 1 dag  oude babietje vredig aan de borst uit het raam te kijken naar vuurwerk. Een oud en nieuw die ik nooit zal vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven