Wel happy, maar geen happy single!

25-07-2007 23:28 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er al een topic over is, maar kon hem in ieder geval niet vinden. Goed, ik ben happy, heb een leuk leventje en vermaak me prima, maar ik mis één ding....een leuke man naast me. Wie heeft dit nog meer en hoe gaan jullie ermee om?

Ik heb op zich geen probleem met het feit dat ik alleen ben, ik vermaak me prima, maar ik denk wel..... word al wat ouder, wil graag eerst een goede relatie, dan samenwonen, het liefst nog trouwen en als het allemaal lukt uiteindelijk ook kinderen, maar dat neemt natuurlijk een aantal jaar in beslag. Ik ben het zat om alleen te zijn denk ik, maar als je niemand tegen komt waar het helemaal mee klikt.....
Wuiles ik heb het met je eens dat je als single niet eerst een perfect en geheel gelukkig leven hoeft te leiden eer je het "toegestaan" is om op zoek te gaan naar een partner.

die mensen die kritiek hebben op singles hebben vaak wel zelf een relatie en zijn ook niet altijd geheel gelukkig met zichzelf en hun leven. ik betwijfel of ze hun leven ook in orde hadden eer ze een partner hadden.

ik zoek gerust. ik maak er geen geheim van. daarom blijven er aan mij ook geen losers hangen (lees getrouwde mannen/mannen met een relatie die zogenaamd al tijden slecht is maar waar ze geen einde aan willen maken totdat ze kunnne overlopen/players). jammer genoeg wordt mijn zoekaktie vaak wel als wanhopig betiteld terwijl ik niet eens wanhopig ben.
sunshine142 schreef op 07 augustus 2007 @ 21:15:

Wuiles ik heb het met je eens dat je als single niet eerst een perfect en geheel gelukkig leven hoeft te leiden eer je het "toegestaan" is om op zoek te gaan naar een partner.

die mensen die kritiek hebben op singles hebben vaak wel zelf een relatie en zijn ook niet altijd geheel gelukkig met zichzelf en hun leven. ik betwijfel of ze hun leven ook in orde hadden eer ze een partner hadden.

ik zoek gerust. ik maak er geen geheim van. daarom blijven er aan mij ook geen losers hangen (lees getrouwde mannen/mannen met een relatie die zogenaamd al tijden slecht is maar waar ze geen einde aan willen maken totdat ze kunnne overlopen/players). jammer genoeg wordt mijn zoekaktie vaak wel als wanhopig betiteld terwijl ik niet eens wanhopig ben.

Het is zo achterhaald dat je niet op zoek mag gaan naar een partner of actief mag kijken/zoeken. Denken jullie nou werkelijk dat al die stelletjes elkaar allemaal spontaan zijn tegen gkomen?

Ik heb zeker een leuk leven, maar een vriend er bij zou wel leuk zijn ik wel ook wel eens amen met een vriend op vakantie gaan en lekker samen op de bank hangen of gezellig samen shoppen. Het is niet altijd gezellig om weer met vriendinnen of familie op vakantie te gaan of in je eentje te shoppen of met vriendinnen. En ik wil aan de kids ik ben al 30.
Sommige dingen zijn heel herkenbaar hoor! Ik ben al(!) 37 en al weer een hele tijd alleen. Natuurlijk heb ik ook mijn ups en downs maar ik probeer dingen de laatste te ijd heel erg te relativeren. Ik zou ook nog graag een kindje willen maar dan wel in een relatie maar als die vent niet op mijn pas komt dan niet, dan zal het wel niet voor mij zijn weggelegd. Op zich heb ik best vrede met deze gedachte. Dat terwijl ik echt gek op kinderen ben! Heb aantal vriendinnen met kids en soms ga ik met hen en de kids iets leuks doen of zij brengen de baby bij mij want ik vind het erg leuk om op zo' n baby te passen. Ik weet ook dat het hebben van een relatie en/of kinderen echt niet altijd rozegeur en maneschijn is! Soms ben ik zelfs blij dat ik alleen ben! Als een vriendin weer ruzie heeft met haar man of tienerzoon, of toen een andere vriendin een postnatale depressie had of helemaal doodop is na een paar dagen thuis geweest te zijn met haar 2 kleine kids en man die niks doet in het huishouden! Nou dan ben ik blij dat ik niet zo' n vent heb!

Natuurlijk zijn er ook momenten dat ik me soms verdrietig voel omdat mijn klok echt heel hard tikt of toen ik hoorde dat mijn ex weer vader is geworden....dat is best moeilijk maar het is zoals het is. Ik heb ook een paar single vriendinnen en een stel vrienden dat geen kids wil en we gaan regelmatig op stap, lekker uit eten, gezellig shoppen, ik sport regelmatig, je moet er toch iets van proberen te maken. Ik heb een leuke baan, een eigen huis, leuk salaris dus ik kan doen wat ik wil en ik hoef niet te sparen voor een studie voor de kids of zo. Ik ga misschien zelf weer een studie doen. En ik weet dat ik echt niet de enige ben die single is! Het lijkt wel of er steeds meer komen! Ik ga echt niet bij de pakken neer zitten, dar is het leven veel te kort voor en echt ik heb het echt wel naar mijn zin!

Ik ben best veel met de gedachte bezig hoor dat ik misschien nooit moeder zal worden want ik heb het idee dat dat toch tijd nodig heeft om dat te accepteren...en het gaat me best goed af moet ik zeggen!

En wie weet overkomt het me nog wel..? We zien het wel! Ik heb soms een date via een datingsite...is tot op heden nog op niets uitgelopen maar wie weet? Ik heb er wel een vriend aan over gehouden. Ik trek er wel op uit en wie weet kom ik binnenkort toch iemand tegen?
Ja helemaal herkenbaar!

Je kan het toch niet forceren? Leuke dingen doen...je eigen leven leuk maken is wel the way to go. Op de bank thuis zitten en wachten op de prins zeg maar heeft geen zin. En tuurlijk knaagt het weleens aan me...wanneer komt er iemand? Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn. Maar alleen zijn heeft voor- en nadelen maar relatie zeker ook. Dat zie ik ook om me heen.. En is ook nix mis mee omdat gewoon aan jezelf toe te geven....dat single zijn niet altijd leuk is en je iemand in je leven mist. Dat is alleen maar eerlijk zijn tov jezelf.
Hee allemaal,

heb het topic gevolgd en heb besloten dat ik nu eens alleen op vakantie ga. Best spannend, lijkt me wel gek (nog nooit gedaan). Eens kijken hoe dat bevalt en ook al duurt het nog wel ff, ik kijk er al naar uit!

Wie gaan er ook (weer) zelf achter het stuur zitten? Ja ik denk dat dit nodig is om die ene leuke dame (in mijn geval) tegen te komen. Dus kom op, wie nog meer?

:D
Dennis25, wat stoer van je...alleen op vakantie!! Waar ga je heen?

Zou ik zelf dus echt niet durven!

Ik hoop dat je die ene leuke dame tegenkomt!
Hoi Allemaal,

Ben terug van vakantie en wat is er een hoop bij gepost! Leuk om alles te lezen en fijn om herkenning er in te zien.

@dennis, stoer dat je alleen op vakantie gaat! Ik zelf zou dat ook niet zo goed durven (ik heb het geluk dat ik met nog 2 andere single vriendinnen weg ben gweest). Heel veel plezier!

Ik heb ook een aantal berichtjes gelezen over het feit dat je er blijkbaar niet voor uit mag komen dat je gewoon graag een relatie wil. Dat is in ieder geval ook niet mijn idee. Ik heb als onderwerp dan wel gekozen voor wel happy, maar geen happy single, dat zegt genoeg.... ik ben wel happy, maar het kan dus beter!

Samen vind ik gewoon veel gezelliger!
hoihoi...

heb net even wat reacties gelezen... en ooow wat herkenbaar!!

ik ben zelf nu anderhalve maand single en ben bezig het allemaal te verwerken...ben heel verdrietig (geweest) maar misschien nog wel het meest omhet feit dat ik weeeeeer alleen ben... (hiervoor was ik 2 jaar alleen) ik wil niet oud en alleen sterven;-) het klinkt overdreven, maar soms denk ik dat wel

én idd... het niet op zoek gaan, het komt vanzelf,als je het niet verwacht, je moet eerst gelukkig zijn met jezelf...pfffff houd op met adviesen...waarom mag je er niet naar verlangen....ik loop echt niet wanhopig door de kroeg, 'wie wil mij,wie wil mij' maar ik weet echt niet waar ik de toekomstige man moet treffen, niet op mn werk (onderwijs) niet in de kroeg, datingsite heb ikhiervoor al geprobeerd...dussss

maar goed wil ff laten weten dat ik jullie snap!!!:-]
@ Ketje... ja irritant he, dat je hem gewoon niet tegen komt en ook niet weet waar je hem tegen moet komen! ik werk ook in het onderwijs, daar lopen er inderdaad vrij weinig rond. Datingsite zit ik nu ook op.... maar moet zeggen dat de meeste mannen daar niet zijn wat ik graag zou vinden... Lastig!

Denk dat ik daar ook niet zo lang op blijf... en ja... ach het komt vanzelf wel, maar wanneer???
@tweeling26... wanneer?? thats the question... en idd die datingsites,tis leuk en er zitten echt wel leuke mannen op,maar op dit moment willen we maar 1man ...toch?ik vergelijk iedereen met hem....!! vermoeiend!! waar zit het knopje waarmee ik dat uit kan schakelen en me goed kan voelen!! aaaargh!!
Ook net terug van vakantie en doodop:-)

Zal later eens teruglezen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven