een poef breien

02-11-2009 14:25 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een poef breien! Die van Christien Meindertsma http://www.christienmeind ... hp?/projects/urchin-pouf/ vind ik helemaal geweldig! Maar helaas iets boven mijn budget . De Hema had een paar weken geleden een gebreide poef in de collectie, maar die was een beetje klein. Nu zou ik het zelf graag willen proberen. Op deze site kwam ik een patroon voor een mooie poef tegen: http://www.pickles.no/puff-daddy-knitted-stool/ (zie patroon onderaan) Ik heb alleen niet zo veel brei ervaring, zeg maar gewoon zero. Is er misschien een creatieve forummer aanwezig die mij de werkwijze in 'jip en janneke' taal uit zou willen leggen? En misschien kan inschatten of dit te doen is voor een beginnende breier?



Alvast super bedankt! Groetjes bloem9



De uitleg van de site:

What we used:

Eskimo, 18 balls (Or yarn suitable for US #13 needles)

Acrylic yarn would probably be a really good alternative, as it´s a piece of furniture

US #19 circular needles

2 cheap duves (feather and down



How we did it:

Cast on 35 stitches using three threads.

Knit the garter stitch until you´ve knitted all the balls, and there is just enough yarn left to asseble the stool.



You now have ONE rectangular piece.

Cast off loosely.



Assemble the short sides (35 stitch side) as neatly as you can.



Assemble the first long side. This is supposed to be the top or the bottom of the stool. Put the needle through the end stitch of every second row and tighten, tighten, tighten! Repeat on the rows in between and tighten until there is no whole in the middle.



Stuff the duves into the stool. We tried to make a ball of the duves before we stuffed it.



Assemble the other end in the same manner as the first.

And there you go! Your first knitted furniture perhaps?
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Weet toevallig dat Robo ze breit. Hoop dat zij je bericht ziet en reageert. Kan je zelf niet verder helpen want ren altijd hard weg als ik woorden als breinaald en naaimachine hoor.
Alle reacties Link kopieren
oeh, wat mooi! ik ga nu een breiende vriendin heeeeeeeel erg lief aankijken
Alle reacties Link kopieren
Ah, die zijn leuk!

Helaas kan ik niet breien.. Ik ken dus ook niemand die kan breien
Alle reacties Link kopieren
Gaaf!

Ik heb toevallig vorige week geleerd hoe ik moet breien en heb nu ongeveer een halve meter sjawl klaar. (maar sjawls zijn makkelijk én saai) Het breien is wel heel erg leuk en ontspannend maar dan wil ik er wel wat meer spannende dingen mee maken dan een sjawl. Ik kijk dus even mee op dit topic!

(kunnen we niet een viva-brei topic maken? Of moet ik daarvoor naar Libelle ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook al sjaals breien ;)

Maar misschien kunnen we Robo ook lief aankijken?

@ Robo, optie?
Alle reacties Link kopieren
Whuaaaaaaaa die wil ik!! Ik lees mee...Al bakte ik vroeger op school ook niks van haken...
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Zomerfreak, waar heb jij leren haken? Misschien kan ik maar beter eerst met een sjawl beginnen
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn! Nu nog een breiende forummer vinden..
Alle reacties Link kopieren
Haken ja... Wat een drama was dat. Kan me ook nog het borduren op de basisschool herinneren, ze hadden me beter kunnen leren breien..
Alle reacties Link kopieren
http://berthi.web-log.nl/berthi/2009/10 ... izoen.html



Hoe vind je die van de Hema? Misschien zijn die wél lollig geprijsd?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.kapaza.nl/Boek ... ieur_Glamour_at_Home.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik kan ook sjaals breien, maar wil ook meer kunnen!!!! jaaaaa tips graag!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, die dingen, jammer dat ik weinig geduld heb
Alle reacties Link kopieren
http://hobby.blogo.nl/2009/09/26/omtrek ... oef-haken/





Iedereen die breien kan lijkt op internet naar een poef-brei-patroon te zoeken....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik kan wel breien maar mijn engels is weer niet zo super...

Wat ik ervan begrijp is dat je een rechte lap moet maken en dan de lange zijden moet samentrekken.

Dit lijkt me goed te doen voor een beginner, je hoeft niet bij te maken of zo.

Alleen moet je dus wel iemand hebben die je voor kan doen hoe je moet breien.....ik zag op youtube wel dat er filmpjes zijn met breiles.



En je gebruikt 3 draden en heel dikke breinaalden dus volgens mij is hij best snel klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 november 2009 @ 15:01:

http://hobby.blogo.nl/2009/09/26/omtrek ... oef-haken/





Iedereen die breien kan lijkt op internet naar een poef-brei-patroon te zoeken....Leuk!! Ik ga dus een poef haken.. Dan kan ik dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
hallo Bloem9



heb al wel online de vertaling gevonden maar nog niet de dikte van de naalden die je nodig hebt ipv US #19.



ik kan wel sokken, mutsen en wanten breien en ga even lezen of dit een beetje te doen is voor een beginner...

als ik eruit ben zal ik nog een berichtje posten :-)



Dit is de vertaling:

Puff daddy Puff Daddy

Wat we gebruikt:

Eskimo, 18 bollen (Of garen geschikt voor US # 13 naalden)

Acryl garen zou waarschijnlijk een heel goed alternatief

US # 19 rondbreinaalden

vulling



Hoe deden we het:

Zet 35 steken met drie draden.

Brei in ribbelsteek totdat u alle bollen hebt gebreid en er is net genoeg garen over is om de poef in elkaar te zetten

Je hebt nu nog een rechthoekig stuk.

Kant losjes af.

Zet de korte zijden (35 steek kant) zo netjes als je kunt aan elkaar.

Monteer de eerste lange zijde. Dit wordt verondersteld de boven-of onderkant van de poef. Steek de naald door het einde steek van elke tweede rij en draai, draai, draai! Herhaal op de rijen tussen en draai tot er geen geheel in het midden.

Vul de poef.

Monteer de andere kant op dezelfde wijze als de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Neeeee, ik wil echt zo'n gebreide...vind ik mooier. En haken kan ik toch niet.



Oh ja Mo, idd Youtube!
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
quote:mo1971 schreef op 02 november 2009 @ 15:05:

Pff ik kan wel breien maar mijn engels is weer niet zo super...

Wat ik ervan begrijp is dat je een rechte lap moet maken en dan de lange zijden moet samentrekken.

Dit lijkt me goed te doen voor een beginner, je hoeft niet bij te maken of zo.

Alleen moet je dus wel iemand hebben die je voor kan doen hoe je moet breien.....ik zag op youtube wel dat er filmpjes zijn met breiles.



En je gebruikt 3 draden en heel dikke breinaalden dus volgens mij is hij best snel klaar.Kijk dat zijn goede berichten! Ik ga op zoek naar dikke breinaalden
Alle reacties Link kopieren
Heb op de lagere school ooit een kabouter moeten breien en heb daar een trauma aan overgehouden, maar ik moet zeggen dat het er wel geinig uitziet!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Die lijken van gepunnikt draad te zijn gebreid met als breipennen flinke vogelzitstokken..

Ik ben gek op breien maar vind gebreid bijna altijd truttig staan tegenwoordig. Zo ook die poefs. Echt mutserig.
Oke, ik zal het ook even proberen:



Nodig: naalden nr 19 (is heel erg dik, ws 19 mm doorsnee, hobby/breiwinkel dus)

Veel wol.



Zet 35 steken op met een drie-dubbele draad (dus 3 draden tegelijk.



Gewoon recht breien tot al je wol op is, dus alle pennen recht (dan kun je wel?, anders moet je ECHT even bij een omaatje op breiles )



Dat de twee korte kanten netjes aan elkaar naaien, zodat je een cilinder hebt.



Dan de lange kanten aansnoeren: dat doe je door door elke 2e steek de draad te rijgen en dan voorzichtig aansnoeren tot het helemaal dicht zit (sterke draad gebruiken en stevig afhechten , lijkt me)



Wel een simpel ontwerp, maar doordat je met mega-dikke wol en pennen moet breien lijkt het me wel iets moeilijker.



Misschien kun je eerst even een klein proefmodelletje maken, gewoon met breiwol en pennen 4 of 5
Alle reacties Link kopieren
Bedankt paling! Goed idee van het proefmodelletje, ga ik doen.

Eerst even langs mijn moeder voor breinaalden, wol en een proeflesje rechtbreien'. Ga ik eerst maar een mini poefje breien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloem9 schreef op 02 november 2009 @ 15:24:

[...]





Kijk dat zijn goede berichten! Ik ga op zoek naar dikke breinaalden



Ik heb nog even gezocht en volgens mij moet je breinaalden van 16 mm dik hebben.

Da's behoorlijk dik hoor, ik hoop dat je ze kunt vinden want ik heb nog nooit iets gemaakt met zulke dikke naalden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven