Homorechten belangrijker dan vrouwenrechten?

13-08-2007 14:37 73 berichten
Gisteren zag ik bij een actualiteiten rubriek dat er nu een zelfverdedegingscursus is voor homomannen. Een heel goed idee denk ik, maar toen iemand van het COC werd geïnterviewd viel mijn mond open.

Hij sprak de legendarische woorden: "het kan toch niet zo zijn dat straks een hele bevolkingsgroep niet meer 's nachts alleen over straat kan."

Toen dacht ik, die bevolkingsgroep is er al lang. Vrouwen. Welke vrouw loopt er nou met een veilig gevoel over straat als de kroegen zijn uitgegaan.

Waarom is het erger voor een homo om door marokaantjes voor vieze flikker te worden uitgemaakt dan dat vrouwen voor hoer worden uitgemaakt. Het gebeurt mijn ongeveer één keer in de week.

Een vriend van me zei dat het anders is omdat vrouwen met dit gegeven worden opgevoed. Leren dat zij van het schoolfeest moeten worden opgehaald en broer wel alleen naar huis kan fietsen. Leren dat je nooit zo maar een lift van een man aanneemt. Leren dat je het wel uit je hoofd laat om door steegjes te fietsen of over afgelegen fietspaden in het donker. Uitkijken met wat je aantrekt, want met minirok over straat, dan vraag je om reacties.

En omdat wij daarmee opgevoed zijn is het voor vrouwen minder erg. Mannen, ook homomannen, zijn gewend aan de vrijheid om te gaan en te staan waar ze willen en om 's nachts alleen van de kroeg naar huis te kunnen lopen. Daarom is het voor hen erger.

Flikker op zeg.

Iedereen moet 's nachts alleen veilig over straat kunnen. Mannen, vrouwen, homo's en lesbo's.
Je opmerking dat je ermee ophoud op het moment dat niet iedereen juigend achter je aan walst vind ik een beetje kinderachtig, maar da's mijn mening.

Ik bedoelde dat ik er mee op houd uit te leggen dat ik niets tegen die man van het COC heb. Dat het me niet om hem gaat. Dat had ik al een keer of drie uitgelegd. Als er dan weer iemand begint dat ik die man van het COC niet zo moet veroordelen... tsja.

Ik ben het helemaal met je eens dat het te gek voor woorden is dat het niet veilig is om 's nachts alleen over straat te kunnen. En ook dat dit inmiddels een door onze maatschappij geaccepteerd gegeven is. Maar wat zouden we dan anders moeten doen? We kunnen het wel niet accepteren, maar wat dan? Wie pak je aan? En hoe pak je dat aan? En hoe voorkom je dat er in dat proces nog meer slachtoffers vallen?
Ja, ik bewonder homo's voor het feit dat ze meteen op de barricade gaan staan. Dat zou iedereen moeten doen. Ik vroeg me af waarom vrouwen, ik incluis, onveiligheid accepteert.
Alle reacties Link kopieren
Ik val op mannen, durf 's avonds gewoon over straat en heb nog NOOIT ergens last van gehad.

Het is natuurlijk ook hoe je jezelf naar buiten toe uitdraagd, ik kan ook heel verwijfd door Amsterdam gaan huppelen ja dan krijg je opmerkingen.

In onze winkel (audiozaak) hebben we vaak een stagaires van niet Nedelandse afkomst van het ROC en nog nooit enig probleem gehad.

In tegendeel zelfs mijn vriend en ik worden uitgenodigd om bij families te komen eten, feestjes enz....

Dus wederom het is aan jezelf hoe je jezelf naar buiten toe uitdraagd.

Een COC zou zelf eens moeten stoppen met het bevestigen van steriotypes zoals op z'n VERSCHRIKKELIJKE gayparade. WAAROM???? moet je in een string op een boot laten zien dat je homo/lesbie bent??? Alle vooroordelen die mensen hebben worden zo bevestigd.

In alle media van tijdschriften tot tv series worden homosexuele mannen altijd neergezet als een soort poppetjes die niks kunnen behalve shoppen en met vrouwen omgaan absoluut niet monogam zijn en iedere week minstens 1x de hop ( homo ontmoetingsplek) bezoeken.

Ik heb een hekel aan winkelen, klus graag, kan metselen, verbouwen. Ben niet verwijfd, is ook nergens voor nodig ben gewoon mezelf en dat is wat mensen accepteren. Het feit dat ik op mannen val hoef ik niet naar buiten toe uittedragen want dat is nergens voor nodig.

In iedere bevolkingsgroep zijn er mensen die bepaalde dingen niet accepteren en in ieder geloof ook.

Maar om nou tegaan roepen homorechten dit en dat???? Wat voor rechten????

Je hebt rechten als mens, we moeten eens stoppen om alles in hokjes te stoppen. Ik zie mezelf niet als homo, ik zie mezelf als mens en ik woon samen met een man.

Miljoenen vrouwen/meisjes mogen/kunnen niet naar school, miljoenen vrouwen/meisjes zullen/mogen nooit een enkele zelfstandige beslissing maken.

Deze vrouwen/meisjes hebben geen rechten.....
Todde schreef op 15 augustus 2007 @ 10:24:

Ik val op mannen, durf 's avonds gewoon over straat en heb nog NOOIT ergens last van gehad.

Het is natuurlijk ook hoe je jezelf naar buiten toe uitdraagd, ik kan ook heel verwijfd door Amsterdam gaan huppelen ja dan krijg je opmerkingen.

In onze winkel (audiozaak) hebben we vaak een stagaires van niet Nedelandse afkomst van het ROC en nog nooit enig probleem gehad.

In tegendeel zelfs mijn vriend en ik worden uitgenodigd om bij families te komen eten, feestjes enz....

Dus wederom het is aan jezelf hoe je jezelf naar buiten toe uitdraagd.

Miljoenen vrouwen/meisjes mogen/kunnen niet naar school, miljoenen vrouwen/meisjes zullen/mogen nooit een enkele zelfstandige beslissing maken.

Met je laatste alinea's ben ik het van harte eens. Van de alinea's daarboven kan ik alleen maar zeggen, fijn voor jou en je vriend. En ik vraag me af of je met met jouw persoonlijke voorbeelden bedoelt te zeggen dat homo's (M/V) enkel en alleen maar lastig gevallen e.d. worden wanneer zij daar zelf d.m.v. hun uiterlijk en/of gedrag aanleiding toe gegeven hebben? En, zo ja, vind je het terecht dat de meer in het oog springende homo (M/V) last krijgt met de omgeving?
Je bent een mens, je sexuele geaardheid zegt niks over jou als persoon.

Hier in Nederland vinden veel mensen dat je sexualiteit wel iets over je zegt als persoon en vinden het nodig om dit heel erg naar buiten toe uit te dragen.

Mensen met een niet Nederlandse afkomst kennen dit niet. Homosexualiteit bestaat maar mensen lopen er niet tekoop mee.

Of dit goed of slecht is moet ieder voor zich zelf invullen.
Todde, vaak is het hand in hand lopen al genoeg om als homo in elkaar geslagen te worden. Dat zul je als heterostelletje niet snel meemaken. Er is nogal een verschil tussen met veren in je kont over straat gaan of als verliefd stel. Het is jammer dat dat moeilijk is.

Dat mensen met een niet-nederlandse afkomst niet bekend zijn met flamboyant gedrag ligt aan hen, niet aan de mensen die zich flamboant gedragen.
Ik vraag me af of het 's nachts op straat voor vrouwen echt onveiliger is of dat ze zich alleen onveiliger voelen. Volgens mij is het 's nachts op bepaalde plaatsen voor niemand echt veilig. En er worden bijv. meer mannen dan vrouwen mishandeld en vermoord. Alleen is het wel zo dat vrouwen de risico's meer zien dan mannen en daar ook naar handelen. Net als bijv. in het verkeer, het zijn bijna altijd mannen die het risico nemen om veel te hard te rijden. Dus een vrouw mijdt een donker straatje 's nachts, een man doet dat niet maar had dat beter wel kunnen doen.
Nesse, ik denk dat je Todde's punt een beetje mist. Ik kan me voorstellen dat hij het vervelend vind om in dezelfde groep geplaatst te worden als de ' verwijfde coc-stereotypen met geaffecteerd accent' (heeft het coc daar cursussen voor :) ?).

De wet kent speciale bescherming tegen discriminatie en aanzet tot haat op basis van sexuele voorkeur. Ik vind zelf dat deze speciale bescherming niet aan de orde is indien de discriminatie of aanzet tot haat gebaseerd is op specifiek (noem het flamboyant) gedrag. Natuurlijk is het nog afkeurenswaardig, maar van een andere orde.
Einstein, waarom zou je homo's bewonderen? Dat ze direct de barricades beklimmen? Kom op zeg, dat is een klein deel dat nu van zich laat horen. Mede doordat het homo-rammen weer tot hobby verheven (b)lijkt te zijn. De rest gaat gewoon door met de dagenlijkse bezigheden.

Als er een andere doelgroep ineens de pineut is en daardoor op de barricades gaat moet je daar bewondering voor hebben?

Ik snap er echt geen fluit van. Hoewel ik heel wat homo's ken heb ik voor hen niet meer bewondering dan voor andere mensen om mij heen.

Niet dat ik bedoel dat je zomaar de klos mag zijn, dat je niet op de barricades zou moeten gaan voor welke doelgroep ook. Maar bewondering, nee ik vind het gewoon nog steeds mensen (homo sapiëns) zoals jij en ik.
Todde schreef op 15 augustus 2007 @ 16:19:

Hier in Nederland vinden veel mensen dat je sexualiteit wel iets over je zegt als persoon en vinden het nodig om dit heel erg naar buiten toe uit te dragen.
Dus als ik je goed begrijp krijgen homo's in nederland te maken met geaardheid-gerelateerd geweld wanneer/omdat ze zich zo duidelijk als homo's presenteren? Waar ligt voor jou het je heel erg als homo naar buiten toe te gedragen in? Is dat ook het hand in hand lopen waar nessemeisje het over heeft bv?
Je bent een mens, je sexuele geaardheid zegt niks over jou als persoon.

Mensen met een niet Nederlandse afkomst kennen dit niet. Homosexualiteit bestaat maar mensen lopen er niet tekoop mee.

Of dit goed of slecht is moet ieder voor zich zelf invullen.[/quote]

SLECHT!!

Want je zegt eigenlijk dat om agressie te voorkomen en vooral maar niets uit te lokken homo's beter niet met hun homoseksualiteit te koop kunnen lopen.

Omdat mensen met een niet nl afkomst dit niet kennen...

In mijn ogen zou de verkeerde groep zich dan aanpassen!!

Ook al heb jij er zelf geen behoefte aan, wees blij dat je in dit land openlijk je homoseksualiteit mag uitdragen als je dat wilt.

Nooit meer terug naar de tijd dat homo's hun geaardheid verstoppen en in het geniep een vriend hebben omdat de buitenwereld daar niet mee om kan gaan.

De buitenwereld en/of mensen met een niet-nl afkomst leren er maar mee om te gaan, we leven in een vrij land!

Wat is anders het volgende?

Vrouwen die maar beter niet in korte rokjes over straat gaan omdat sommigen daar niet mee om kunnen gaan en haar als hoer betitelen?
Ik heb nergens geschreven dat mensen hun sexuele aard moet wegstoppen.

Het ging in dit hele verhaal duidelijk over HOMORECHTEN, volgens mij bestaan die niet want je hebt rechten als MENS.

En die rechten zijn voor iedereen gelijk, ik heb het recht op onderwijs, werk, ik kan trouwen enz.....

In de media wordt er zo'n Marokanen ding van gemaakt, terwijl de Marokanen die ik ken er absoluut geen probleem mee hebben.

Onbegrip komt in alle lagen van de bevolking voor.

De incidenten die de media halen vinden vaak plaats op HOP's(homo ontmoetingsplaatsen) de mensen die hier heen gaan zoeken dit dus zelf op.

Waarom moet je onveilige sex hebben op pakeerplaatsen terwijl 3m verder op een gezinnetje lekker aan het picknikken is.

Sexfeesten in Gronigen, HOP's, een grachten parade al deze dingen bevestigen bij een BEPAALDE GROEP mensen, allochtoon en autochtoon juist de vooroordelen die zij hebben.

In de media worden homo's neergezet als modepoppetjes die geen spijker in de muur kunnen slaan...............

Als homosexuele man wordt je neergezet als een soort zielig schaapje, een makkelijk doelwit. Als men juist een iets doet aan al die steriotypes dan zou er heust wel iets veranderen.
lolotte schreef op 15 augustus 2007 @ 19:01:

Einstein, waarom zou je homo's bewonderen? Dat ze direct de barricades beklimmen? Kom op zeg, dat is een klein deel dat nu van zich laat horen. Mede doordat het homo-rammen weer tot hobby verheven (b)lijkt te zijn. De rest gaat gewoon door met de dagenlijkse bezigheden.

Als er een andere doelgroep ineens de pineut is en daardoor op de barricades gaat moet je daar bewondering voor hebben?

Ik snap er echt geen fluit van. Hoewel ik heel wat homo's ken heb ik voor hen niet meer bewondering dan voor andere mensen om mij heen.

Niet dat ik bedoel dat je zomaar de klos mag zijn, dat je niet op de barricades zou moeten gaan voor welke doelgroep ook. Maar bewondering, nee ik vind het gewoon nog steeds mensen (homo sapiëns) zoals jij en ik.

Homo's hebben een goede organisatie en een goede publiciteitsmachine. Als er homogeweld is weet het COC dat vrij snel op de politieke agenda te krijgen. En dat is knap.

Hoe je uit mijn post weet te filteren dat ik vind dat homo's geen mensen zijn weet ik niet.
Maar om nou tegaan roepen homorechten dit en dat???? Wat voor rechten????

Je hebt rechten als mens, we moeten eens stoppen om alles in hokjes te stoppen. Ik zie mezelf niet als homo, ik zie mezelf als mens en ik woon samen met een man.

Todde, ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
absoluteEinstein schreef op 16 augustus 2007 @ 09:37:

[...]

Hoe je uit mijn post weet te filteren dat ik vind dat homo's geen mensen zijn weet ik niet.
Huh, heb ik ergens gezegd dat jij vindt dat homo'geen mensen zijn? Sorry, ben even met stomheid geslagen.

:sigh:
Todde, je hebt idd niet letterlijk geschreven dat mensen hun seksuele aard moeten wegstoppen.

Maar je zegt wel dat men er niet mee te koop moet lopen.

Komt imo op hetzelfde neer.

Wat betreft die sexfeesten of ontmoetingen op de baan daar heeft toch niemand last van.Als je het niet wilt zien moet je er wegblijven, simpel.

Hetero's hebben ook sexontmoetingen op parkeerplaatsen, heb ik ook geen last van, laat ze maar lekker.

Dat de marokkanen die jij kent er geen probleem mee hebben is mooi voor jou maar om daaruit te concluderen dat het dus geen marokkanenprobleem is...De incidenten die de media halen komen ze anders wel verdacht vaak in voor.

Tuurlijk is onbegrip voor de homo er in alle lagen van de bevolking maar hoe vaak wordt er geweld gebruikt door een christen tegen een homo?

Als men iets doet aan de stereotypes van de homo dan veranderd er heus wel iets schrijf je, ik vraag het me af..

In de ogen van sommigen deug je gewoon niet als homo en dan maakt het niet uit of je er mee te koop loopt of niet, je bent en blijft een homo en die haten ze.
Todde schreef op 16 augustus 2007 @ 09:37:

Ik heb nergens geschreven dat mensen hun sexuele aard moet wegstoppen.

Je schrijft wel dat als je "verwijfd door Amsterdam gaat huppelen je kan rekenen op opmerkingen". Dat komt op mij over als, wanneer je er maar niet te nichterig uitziet of je niet te gay gedraagt, dan is er niets aan de hand. Dus, heb je problemen door je geaardheid, dan ligt dat aan jezelf, moet je maar niet zo verwijfd lopen doen.

Het ging in dit hele verhaal duidelijk over HOMORECHTEN, volgens mij bestaan die niet want je hebt rechten als MENS.

En die rechten zijn voor iedereen gelijk, ik heb het recht op onderwijs, werk, ik kan trouwen enz.....

Correct me if I'm wrong, maar het door jou aangehaalde mensenrecht "trouwen" is pas enkele jaren voor homo's weggelegd. In het merendeel der buitenlanden niet. Dus zo vanzelfsprekend als jij e.e.a. presenteert is het helaas niet.

In de media wordt er zo'n Marokanen ding van gemaakt, terwijl de Marokanen die ik ken er absoluut geen probleem mee hebben.

Onbegrip komt in alle lagen van de bevolking voor.

Ja, onbegrip komt overal voor. Gelukkig niet bij de Marokkanen die jij kent. Ik ken dan wel weer een jongen uit een ander midden oostelijk land die zijn homoseksualiteit maar liever verborgen houdt, omdat hij anders vermoord wordt door zijn familie. Hij ziet er overigens niet extreem nichterig uit hoor. En hij kan ook prima klussen.

De incidenten die de media halen vinden vaak plaats op HOP's(homo ontmoetingsplaatsen) de mensen die hier heen gaan zoeken dit dus zelf op.

De grap van de HOP is dan wel weer dat deze ook veelal bezocht wordt door de zich hetero voordoende kasthomo's. Daar is dus ook niets gays aan te zien qua flamboyante kledij oid. Toch zijn ook deze über-aangepaste homo's een doelwit. Dat dat met hun geaardheid te maken heeft en niet met hun sexuele uitspattingen in de buitenlucht lijkt me buiten kijf staan, tenminste, ik ken geen meldingen in de media over inelkaar geslagen hetero's op de heterosexparkeerplaatsen.

Waarom moet je onveilige sex hebben op pakeerplaatsen terwijl 3m verder op een gezinnetje lekker aan het picknikken is.

Sexfeesten in Gronigen, HOP's, een grachten parade al deze dingen bevestigen bij een BEPAALDE GROEP mensen, allochtoon en autochtoon juist de vooroordelen die zij hebben.

Hetero's hebben net zulke woeste equivalenten van de dingen die jij noemt. Bijna niemand die zich daaraan stoort. Okee, bij de Fast Forward Dance Parade werd men opgeroepen enigzins rekening te houden met het winkelend publiek, maar verder.... een middagje TMF doet echt niet onder voor de gayparade.

In de media worden homo's neergezet als modepoppetjes die geen spijker in de muur kunnen slaan...............

Imho worden in de media homo's neergezet als zeer adequate mensen die eea vaak zo goed voor elkaar hebben dat ze wel een timmerman laten komen, mocht er een spijker in de muur moeten.

Als homosexuele man wordt je neergezet als een soort zielig schaapje, een makkelijk doelwit. Als men juist een iets doet aan al die steriotypes dan zou er heust wel iets veranderen.

Volgens mij maakt het de gemiddelde potenrammer geen ruk uit hoe een homo zich gedraagt of zich kleedt en of ie een spijker in de muur krijgt. Die vindt simpelweg dat homo's niet moeten bestaan.
Ik mis de opgestoken duim smiley, dan deze maar :applause:
Heel interessante topic. Maar vraag me af wat er gedacht wordt over die gewenning? Volgens mij kun je hierbij onderscheid maken tussen prive en publieke mening (soort van). In de praktijk kun je als vrouw je veilig voelen om over straat te gaan etc. Maar in de discourse van Nederland wordt een vrouw nog steeds anders gezien als een man.(en dan bedoel ik niet op een positieve manier) Dit werkt ook andersom. In Nederland (en de rest waarschijnlijk) komt incest van moeder naar zoon ook heel vaak voor. Dit is moeilijk om te erkennen omdat een vrouw dan dader is. Wat weer niet past in die discourse. Verder is er een onderzoek in de VS gedaan naar incest bij meisjes en jongens. (Hierbij werd het vrouw op zoon gebeuren niet eens meegenomen, is taboe, meer een zwijgcultuur) Daar is uitgekomen dat de gevangenisstraffen voor mannen die meisjes misbruikte lager waren dan die voor mannen die jongens misbruikten. Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat er inderdaad wetten etc zijn, maar er ook nog een tweede laag is die vaak is opgebouwd uit stereotype. Die Absolute Einstein volgens mij bedoelt.

Verder vroeg ik me ook af hoe het komt (komt in deze discussie ook naar voren) dat vrouwen inderdaad weinig voor hun rechten opkomen. In Nederland zeker. Vrouwen krijgen hier nog steeds minder betaald dan mannen (Veel groter verschil als in de rest van Europa). Qua vrouwen in topfuncties staan wij gelijk op het niveau van Pakistan.Qua Financiele onafhankelijkheid staan we ook heel laag in Europa.

Waarom springen we eigenlijk niet op de barricade?
tilalia2 schreef op 14 augustus 2007 @ 13:02:

Ik ben het alleen niet eens met je stelling dat vrouwen s nachts niet alleen over straat kunnen. Ik denk namelijk dat dat best kan.

Ik denk ook dat niemand een vrouw iets zal verwijten als ze wordt lastiggevallen, ook al is het s nachts en is ze alleen.
Toevallig had ik het hier pas met collega's over. Ik zie er niet supervrouwelijk uit, maar wordt ook nageroepen op straat. Mijn collega geloofde dat niet echt en vroeg "Loop jij 's nachts alleen over straat?", waarop ik antwoorde dat dit inderdaad het geval was. "O, dan is het logisch." was het antwoord...
Bijval voor loommi.

Als ik me goed herinner, die Amerikaanse homo die vorig jaar in elkaar is geslagen omdat hij hand in hand met zijn vriend liep, die bevond zich niet op een duistere plaats maar gewoon hier om de hoek in de reguliersgaystraat, alwaar ik als heterosuweele vrouw 's avonds zonder problemen langs kan fietsen.

Ik zie niet in waarom een homo zich niet verwijfd zou mogen gedragen, als hij daar zin in heeft. Er zijn ook vrouwen die zich gedragen als tutjes of als kleine meisjes. Moeten die dan ook maar uit het straatbeeld verdwijnen? Moeten we ons maar aanpassen aan wat 'men' gewoon of passend vindt?

Voorts vind ik de Gay Pride nog steeds het gezelligste feestje van Amsterdam, dus ik hoop dat dit in lengte van dagen zo doorgaat en dat we het gezellig kunnen houden. Het feest zit 'm voor mij niet alleen in die vrolijke, rellerige boten, maar juist in die doodgewone, brave homostellen aan de kant die op die dag ineens wel allemaal hand in hand lopen.
Meer bijval voor loommii! :applause:

Ik ga rustig 's nachts alleen over straat. Ook in een kort rokje! En dat terwijl ik al jaren in zogenaamde achterstandswijken woon. Het is al eerder gezegd, maar ik zeg het nog maar een keer "een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij (of zij in dit geval) vreest.". Ik ben trouwens nog nooit lastig gevallen. Ik word wel eens nageroepen, maar 's nachts niet vaak. Dat komt overdag veel meer voor. Soms roep ik wat terug, ik loop in ieder geval gewoon door. De straat is net zo goed van mij als van die mannen.

TO, je hebt wel gelijk als je zegt dat vrouwen in sommige situaties anders benaderd worden dan mannen, maar als je je daar zo aan ergert, doorbreek dan zelf het patroon. Daar bedoel ik mee: laat zien dat je je daar niet bij neerlegt. Je kunt natuurlijk weinig veranderen aan het gedrag van een ander, maar je kunt wel laten zien dat je je niet in een hoek laat duwen. Natuurlijk, er kan altijd iets gebeuren, maar ik ga mezelf in elk geval niet opsluiten (of me door m'n vriend laten ophalen e.d.) omdat andere mensen misschien wel niet normaal kunnen doen.

hannus, ik ben het met je eens dat het belachelijk en volkomen oneerlijk is dat vrouwen in Nederland vaak minder betaald worden voor hetzelfde werk dan mannen. Daar wind ik me al jaren over op.
AMSTERDAM - Homo's verdienen niet anders dan gemarteld en geëxecuteerd te worden. Dat heeft een Iraanse leider tegen Engelse parlementariërs gezegd.

Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zegt dat er geen homo's zijn in Iran, maar zijn volgelingen voeren excecuties gewoon uit

De hooggeplaatste Mohsen Yahyavi geef grif toe dat in zijn land de doodstraf geldt voor homo's

President Ahmadinejad ontdook de vraag nog eerder door te stellen dat homoseksualitiet in Iran 'niet bestaat'. Twee jaar geleden werden twee jongens opgehangen omdat ze homo zouden zijn.

Daar zijn ze dus nog niet zo ver met de rechten voor homo's als hier.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
absoluteEinstein schreef op 15 augustus 2007 @ 09:57:

Ja, ik bewonder homo's voor het feit dat ze meteen op de barricade gaan staan. Dat zou iedereen moeten doen. Ik vroeg me af waarom vrouwen, ik incluis, onveiligheid accepteert.

Que? Vrouwen protesteren al decennia lang tegen onveiligheid. Wel eens van de heksennacht gehoord? Dat is (was, kan ik beter zeggen) een jaarlijkse demonstratie tegen geweld op straat tegen vrouwen, onder het motto "geef vrouwen de nacht terug". Maar ja, de belangstelling voor dat soort zaken is minimaal geworden, want vrouwen vinden kennelijk één ding nog erger dan seksueel geweld: voor feministe versleten worden.

"Ik ben niet zo'n feministe" zeggen vrouwen dan. Want het is kennelijk vreselijk feministisch om tegen verkrachting en onveiligheid te zijn. Dus ja, ergens heb je gelijk dat sommige vrouwen het kennelijk zijn gaan accepteren en dat vind ik treurig.
Ja, ik heb van heksennacht gehoord.

Ik heb zelfs geprobeerd weer een heksennacht te organiseren. Maar daar was echt niemand voor te porren.

Gek genoeg vonden veel mannen het wel een goed idee. Maar vrouwen zijn inderdaad bang voor feminist te worden versleten. Blijkbaar is dat erger dan niet meer 's nachts alleen over straat kunnen.
Vana77 schreef op 13 augustus 2007 @ 14:54:

In de kinkerbuurt zijn het idd meer de jongeren van nieuwkomers.

West is the best.

Ook een homi?

:worship:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven