Verhuizen van Friesland naar Amsterdam

19-08-2007 12:45 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies, tips bij het volgende.

Mijn man kan een leuke baan krijgen in Amsterdam. Maar ja, in welk stadsdeel ga je dan wonen, of plaats net buiten Amsterdam?

Wij wonen nu in een nieuwbouwhuis (2 onder 1 kap) met een flinke tuin. Ons budget is max. 275.000 euro, maar waarschijnlijk vind je daar niet zo'n zelfde huis voor in Amsterdam.

Wij zouden graag weer in een nieuwbouwhuis willen wonen, maar dan een tussenwoning i.v.m. budget, aangezien mijn man niet handig is.

Onze zoon gaat naar speciaal onderwijs (zmlk), ook daar zullen we rekening mee moeten houden. Welke school is geschikt?



Max. bedrag zal zo rond de 275.000 euro zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Lijkt me verschrikkelijk.....
Alle reacties Link kopieren
Als je an sich in Amsterdam niet heel geinteresseerd bent en het echt voor het werk doet, zou ik eerder buiten A'dam gaan wonen. Dan krijg je meer huis en natuur voor je geld. Zelf woon ik in A'dam en ik vind het heerlijk, maar je betaalt heel veel en krijgt weinig huis (en veel stad!!) ervoor terug... is net wat je dus wil!

Voor jullie budget valt buiten A'dam wel iets met tuin te vinden. Natuurlijk ook wel in buitenwijken van A'dam, maar dat is met reisafstand dan vaak bijna even ver (als je tenminste in het centrum werkt natuurlijk :-P )
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je een weekendje naar Amsterdam en dan met een kaart op schoot overal rondrijden.

Zie je een buurt in Amsterdam die je leuk lijkt dan zet je een cirkeltje op de kaart.

Daarna ga je buiten Amsterdam rondkijken.



Weer thuis kan je dan op internet gaan kijken wat huizen in de leuke buurten/dorpen kosten en wat voor onderwijs er in de buurt is enzo.



Als je landelijk wilt wonen kan je misschien in Broek in Waterland gaan kijken. Monnickendam is bijvoorbeel prachtig!

Maar volgens mij is daar geen speciaal onderwijs en dan zit je elke ochtend en middag met heen en weer rijden voor school.



Op Funda kan je lekker rondkijken en krijg je een beetje een idee wat huizen kosten in Amsterdam en omstreken.
Alle reacties Link kopieren
Hi Rupsje,



Is jullie budget 275.000 euro met kosten koper er bij gerekend?

Wij wonen nu nog in de Aker (randje A'dam, stadsdeel Osdorp), een wijk met voor Amsterdamse begrippen veel groen.



Zag net opwww.mva.nl (site Makelaarsvereniging Amsterdam)dat er in onze wijk wel degelijk huizen in deze prijsklasse te koop zijn.



De huizen in onze buurt beschikken veelal over een tuin en er zijn er zelfs die ook een dakterras hebben.



Wij hebben ons huis verkocht omdat we juist de stad misten. Maar als je wat meer rust en een kindvriendelijke wijk zoekt, dan zou ik deze buurt zeker eens verkennen.



Daarnaast is Diemen of Sloten ( niet Slotervaart!), misschien ook een optie. Wij hebben zelf ook in Diemen plezierig gewoond. Ga zeker eens bij een makelaar langs om te informeren. Op Funda vind je daarnaast informatie over allerlei buurten/wijken, voorzieningen etc.



Een tip: sommige makelaars In A'dam rekenen nogal ruim met de woonoppervlakte, zelf een meetlint meenemen is altijs verstandig



Ik zag net een huis in jullie prijsklasse staan voor 274.500 (vraagprijs), 120m2, maar da's inmiddels verkocht.



Heel veel succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Misschien eerst kijken waar mogelijke scholen voor jullie zoon liggen en vanuit die plekken gaan zoeken.



En als je man met de trein naar zijn werk kan kun je altijd nog Almere achter de hand houden: Veel nieuwbouw! En veel huis voor je geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven