mijn date is absoluut geen planner en ik wel...

22-08-2007 18:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb 2 dates gehad met een jongen die ik tot nu toe erg leuk vind.

hij bekijkt altijd van dag tot dag wat hij gaat doen (naast zijn werk), en ik ben juist een ontzettende planner.

hij heeft initiatief genomen bij de eerste date wat betreft afspreken, en ik bij de tweede date (op de ochtend zelf, zodat we s avonds konden afspreken, dit deed ik expres omdat hij echt geen planner is).

tot nu toe heeft hij bijna elke dag wel iets van zich laten horen dmv een belletje of smsje. ik ben zelf niet zo'n beller, dus spreek liever af...

zal ik het nu bij hem weer laten wat betreft afspreken, of zal ik vragen wanneer we weer gaan afspreken? ik wil niet 'pusherig' overkomen, maar wil stiekum wel graag weten wanneer ik hem weer zie. (afgelopen zondagavond heb ik hem voor het laatst gezien)

groetjes
Hij heeft elke dag wat van zich laten horen zeg je ? Netjes, hoor :)

Stuur je een sms'je en vraag je toch of hij vrijdagavond/ zaterdagavond iets te doen heeft ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het wat wordt tussen jullie lijkt me dat jullie elkaar in 't midden moeten vinden. En het hier en nu lijkt me een goed moment om daarmee te beginnen.

Zonder al te zwartgallig te willen doen, lijkt mij dat er een kans bestaat dat jij tijd voor hem gaat vrijhouden (en andere afspraken afhoudt) voor t geval hij opeens een date wil.

Een redelijke middenweg lijkt mij dat je op woensdag wel een afspraak kunt maken voor het weekend. Ik vind dat niet pusherig, het is gewoon wat jij wilt en dat telt ook. Jouw mening/gevoel/aard is net zo belangrijk als de zijne.

Ik denk dat, als jij ook geen planner was en van dag tot dag leefde, de kans groot zou zijn dat jullie impulsieve momenten niet zouden matchen.
ja, daar hebben jullie gelijk in..

ik heb het namelijk altijd harstikke druk met mijn sociale leven en werk, dus hij kan ook wel beetje rekeing met mij houden als hij mij leuk vindt.

hij heeft vandaag al gebeld, dus ik sms hem morgen wel even....

dank voor jullie reacties!
ik heb hem vanmiddag een smsje gestuurd of hij zaterdagavond kan, of anders zondag.

hij antwoorde dat we er nog wel even over bellen, maar dat hij zaterdag zowiezo niet kan...

hmm... is dit niet vaag? of stel ik me aan :)

als ik iemand echt leuk vind, maak k altijd wel een gaatje vrij... maar aangezien hij echt geen planner is.. ach, ik zie ook wel..

maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.
pffftt klinkt als een ex van mij, nooit plannen altijd alles op t laatste moment.

Heb idd vaak genoeg gehad dat ik geen afspraken maakte omdat hij nog wel zou bellen en puntje bij paaltje gebeurde er helemaal nix omdat hij dan met iets anders bezig was.

Daar had ik t op een bepaald moment helemaal mee gehad!

Alsof ik geen sociaal leven heb, en afspraken naast t werk maak en vol geduld op hem ging zitten wachten....

sms kan hij als de beste!
Hmmm wat overigens niet wil zeggen dat t niet waar is dat hij zaterdag idd niet kan!

Misschien werkt hij wel zaterdag(avond)?

Of heeft hij tegen zijn gewoonte in wel een afspraak gemaakt
Tss nou ik vind het behoorlijk vaag. Ik zou er niks mee kunnen, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik sms ook knap waardeloos vind (voor dit soort dingen dan), dus ik zou hem gebeld hebben.

Over zijn antwoord: hij zegt WEL dat hij zaterdag niet kan, maar hij zegt NIET dat hij zondag wel kan. Nu weet je dus nog niks.

Hij zegt: "we" bellen er nog wel over. Wanneer dan? En wie belt wie?

Ik kan me voorstellen dat jij weinig zin hebt om nu weer degene te zijn die belt. Hij kan je dus nu laten dobberen tot het laatste moment. Het feit dat jij nu zegt: "ik zie wel" maakt je in feite al afwachtend. Maar misschien zie ik het opnieuw te somber.

Als ik in jou (plangrage) schoenen stond, zou ik ter plekke besluiten in de toekomst gewoon te bellen, zodat je meteen iets kunt afspreken.

En wat de huidige situatie betreft, zou ik nu besluiten om, tenzij hij morgen nog belt, zondag geen tijd voor hem te hebben.
nou idd heel herkenbaar, heb 2 keer "gedate" met iemand die totaal niet kan plannen en volgens mij niet wel plannen. Spreekt voor zich dat we elkaar sinds de 2e date niet meer hebben gezien, wel gesproken. Ik ga echt niet zit te wachten tot hij laat weten of hij tijd heeft, ik plan lekker zelf dingen en doe mijn ding
Pffff, slappe hap dit. Ik vind dit eerlijk gezegd weinig te maken hebben met niets vooruit willen plannen. Vind het eigenlijk een beetje asociaal. Hij houdt geen rekening met jou, en dat is toch wel een vereiste in een relatie vind ik. En bovendien: als je iemand leuk vindt maak je toch gewoon een nieuwe afspraak?

Ik vind de tip van mabel007 wel een goede: als hij belt zeggen dat je zondag al andere afspraken hebt.

Sterkte!
Klinkt als een jongen waar ik een half jaar mee om ben gegaan. Ik vond aanvankelijk ook dat hij niet kon plannen, het duurde eeuwen naar mijn gevoel voordat er een afspraak werd gemaakt. Er was altijd wel iets waardoor het niet kon. En dat was ook echt, hij had ook altijd andere dingen gepland. Hij wist dan ook altijd pas op het laatste moment of hij kon afspreken. Hij smste trouwens ook elke dag en belde regelmatig. Na een aantal maanden had ik wel door dat ik het 'niet kunnen plannen' als excuus nam. Meneer kon goed plannen, in ieder geval de activiteiten die hij meer voorrang gaf dan mij. Voor sporten of voor vrienden had hij altijd tijd. Ik denk dat het niet zozeer het plannen is als wel het leggen van prioriteiten. Jij bent in ieder geval niet zijn eerste prioriteit als het op afspreken aankomt. Toen deze jongen later een ander tegen het lijf liep die hij wel heel erg leuk vond, had hij altijd tijd.
jullie hebben helemaal gelijk hoor!

het is behoorlijk egoistisch van hem, alsof alles dan om hem draait! ik ga zowiezo niet de zondag voor hem vrijhouden... en ik ga hem er ook niet over bellen.

het stomme is gewoon dat ik bijna nooit iemand leuk vind, omdat het vaak allemaal zo 'makkelijk' gaat, dat ik geen moeite voor de man hoef te doen... maar dit vage gedoe is ook niks voor mij! (voor wie wel?)
Jee, wat klinkt me dit bekend in de oren!

Mijn ex-'vriendje' was precies zo! Zo'n ontzettende egocentrische l*l! (sorry hoor, het is nog vrij vers allemaal...) De hele wereld draaide alleen om hèm! Hij was altijd zo druk met van alles. Maar dat vond ik ook wel weer leuk aan hem, wat ie deed, z'n werk enzo. In het begin zagen we mekaar wel wat vaker, maar al vrij snel werd het minder. Hij ging een keer op vakantie, had het druk met werk enz. enz.... Altijd wel wat. Op een gegeven moment heb ik hem er mee geconfronteerd. Ik was het zo spuugzat aan het worden! En toen zei hij dat hij nou eenmaal niet zo'n planner was. En ik dus wel. Uiteindelijk is het ook uitgegaan. Niet om deze reden maar hij zag het niet zitten met ons. Ik stond dus idd niet bovenaan z'n prioriteitenlijstje! (dus indirect was het wel om deze reden)

Ik maakte ook steeds tijd vrij voor het geval dat ie misschien kon afspreken. Maar dat moet je dus echt niet doen!! Want als hij dan uiteindelijk niet blijkt te kunnen is dat zó'n teleurstelling! En dan zat ik weer huilend in m'n eentje op de bank.

Dus, wees eerlijk naar jezelf! En ook naar hem. Het draait niet allemaal alleen om hèm!

Maar aan de andere kant, je moet je ook niet meteen teveel zorgen maken. Misschien, hopelijk, heeft ie het nu gewoon even druk maar over een week al niet meer?

Hoop niet dat je door mijn verhaal nu alle hoop verloren bent. Dat was niet mijn bedoeling. Maar blijf wel alert! En denk aan jezelf!

succes!
nou, heb het nu echt gehad met hem:

vrijdagavond midden in de nacht kreeg ik een smsje van hem, met als afsluiting' tot zondag!'

vaag natuurlijk, dus heb ik hem de vlg dag even gebeld, aangezien hij mij tot nu toe altijd heeft gebeld. ik zei dat ik nog geen plannen had en hoelaat we zondag gingen afspreken, aangezien hij dat had gesmsed.

toen begon hij ineens over dat er zondag hoge golven zouden komen, dus dat hij waarschijnlijk zou gaan surfen... (dat was ik jullie vergeten te vertellen, maar hij is o.a. geen planner omdat hij elke dag surft.. en dat afhankelijk is van het weer blabla), maar dat hij mij de volgende ochtend zou bellen over het afspreken...

natuurlijk weer supervaag, dus heb natuurlijk andere afspraken gemaakt (had k zowiezo al gemaakt).

smsde hij vandaag om half 1 dat hij nu de zee inging en dat hij me vanmiddag zou bellen.

ik hoorde tot 19.30 uur niks, belde hij toen pas op of we nog gingen afspreken vanavond... ik zei dat ik misschien met een vriendin uit zou gaan, en dat binnen een half uur zou horen, en dat k hem dan wel weer ff zou bellen als het niet door zou gaan... (jaja, dit was natuurlijk niet waar). dus bel ik hem 3 kwartier later op.. dat mijn afspraak niet doorging, en of we alsnog zouden afspreken.. begint hij ineens vaag te doen over dat hij nog iets voor zijn werk moet invoeren.. dus k zeg: weet je wat laten we een ander x afspreken. er kwam namelijk geen enkel enthousiasme uit hem...

zegt hij dat hij anders wel met de auto wil komen. toen zei ik dat het mij wel leuk leek om ff een drankje te doen op terras, aangezien we de vorige keer dvd hebben gekeken,( en je elkaar zo niet echt leert kennen.)

ik zei erachteraan, of hij dat okee vond, omdat hij moest werken volgende dag...

ik hoorde hem twijfelen, dus heb het gesprek maar afgekapt gezegd dat we vanavond maar moeten laten zitten en opgehangen... hij ging hier niet echt tegenin en zei dat we dan maar een andere keer moeten afspreken.

wat een vagert he! heb het gehad met hem!
pfff, nou ik zou voorlopig geen initiatief meer nemen om wat af te spreken. Deze jongen doet me echt heel erg denken aan een jongen met wie ik 2x heb gedate. Alles op het laatste moment. Nee als ik jou was zou ik er geen energie meer insteken, jij bent veel meer waard dan die gozer. Als iemand jou echt helemaal geweldig vindt, dan maakt hij echt wel tijd voor je en dan plant hij echt wel.
ik ga er ook geen energie meer in steken, ben eigenlijk behoorlijk op hem afgeknapt! niks voor mij zo'n gozer!

ik heb hem ook geblokkeert op de msn, geen zin meer in hem. het is toch graag of niet!

ps magnolia: heb jij die date van jou nog weleens gesproken? (na die 2 keer?)
heel goed patriciab!

Die date van mij spreek ik met enige regelmaat op msn, en we bellen ook nog af en toe, maar echt tot afspreken komt het niet. En ik neem daarin ook niet het initiatief. Hij is ook mijn type niet en totaal ongeschikt relatie-materiaal. Maar verder kan ik het prima met hem vinden, maar wil gewoon niks met hem.
patriciab schreef op 24 augustus 2007 @ 12:26:

jullie hebben helemaal gelijk hoor!

het is behoorlijk egoistisch van hem, alsof alles dan om hem draait! ik ga zowiezo niet de zondag voor hem vrijhouden... en ik ga hem er ook niet over bellen.

het stomme is gewoon dat ik bijna nooit iemand leuk vind, omdat het vaak allemaal zo 'makkelijk' gaat, dat ik geen moeite voor de man hoef te doen... maar dit vage gedoe is ook niks voor mij! (voor wie wel?)
Wanneer moet jij moeite doen dan, als je dit vaag gedoe vind??
Wat een vermoeiend type zeg! Ik zou er ook gewoon meteen mee kappen als ik jou was.
Jeetje, idd een beetje vaag allemaal.

Weet wel dat mijn date (die ik ook 2 keer in real life heb gezien) zegt geen planner te zijn. Toch legde hij zich gister al vast voor volgend weekend, om mij te kunnen zien... :)

Snap dat jij t moeilijk vindt dit, ik ben ook een planner. Ik denk wel dat een relatie met een 'geen-planner' goed zou moeten gaan. Aangezien je elkaar goed aanvult op die manier.

Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
Ik vraag me toch wat af: mag je van iemand na 2 dates wel verlangen dat hij/zij tijd voor je vrijmaakt? Je kent elkaar dan nog niet zo goed en zit nog in de fase van aftasten en elkaar leren kennen. Ik heb toevallig ook net de 2e date achter de rug en kijk uit naar de volgende, maar dat komt wel want het zit volgens mij wel goed tussen ons. Ik kan het goed begrijpen als iemand een weekend niet kan omdat hij/zij toch ook nog weleens met vrienden af wil spreken. Mijn date en ik bellen elkaar elke dag wel dus dat scheelt misschien. En hij geeft mij gewoon het gevoel dat het wederzijds is door de dingen die hij zegt en doet.

Zou het een soort van onzekerheid zijn dat we meteen eigenlijk wel de volgende date willen plannen? Als bevestiging dat iemand ons wel echt leuk vindt....
Flower, dat ben ik helemaal met je eens. Graag zelfs dat iemand vrienden heeft en ook een eigen leven, maar er zijn grenzen. Het is niet zozeer dat ik het verwacht. Ik heb toen na de 2 dates verschillende keren voorgesteld om wat af te spreken, maar als iemand dan steeds zegt dat hij het niet weet, want misschien geen tijd of misschien moe, nou sorry, dan ga ik er dus niet meer achteraan. Iemand wil me graag zien of niet. En hij hoeft echt niet alles opzij te zetten, doe ik ook niet. Ik kreeg bij hem ook niet het gevoel dat hij er moeite voor deed
Hi Magnolia,

Ja als je het gevoel hebt dat iemand er geen moeite voor doet is het wel anders ja....dan zou ik ook denken: "Bekijk het maar".

Wel belangrijk is om iemand ook de kans te geven een voorstel te doen (wil hiermee niet zeggen dat ik jij dat niet gedaan hebt hoor, bedoel het meer in het algemeen). Ik was weleens zo enthousiast dat ik ook voorstellen bleef doen, totdat die jongen zei dat hij dat vervelend vond. Hij kreeg nooit de kans om als eerste een voorstel te doen. Nou ja uiteindelijk is dat fout gelopen omdat hij inderdaad ook geen planner was en ik wel :) Maar goed bij hem had ik ook het gevoel dat hij niet genoeg moeite deed en deed er daarom zelf maar een schepje bovenop geloof ik... Mijn nieuwe date ken ik nog geen 3 weken maar we hebben elkaar nu 2x gezien en we bellen elke dag dus dat geeft wel een zekerder gevoel..
Hoi Flower,

Ik heb idd het gevoel dat hij geen moeite deed, ja een week ofzo, veel bellen en sms-en, maar verder niet meer. Hij is nogal raar, hij belde me van de week midden in de nacht op, omdat hij niet kon slapen, nou sorry ik lig wel te slapen op dat tijdstip. Ik heb meerdere keren gezegd dat hij maar met een voorstel moest komen, maar ja ook daar geen reactie op. Voor mijn gevoel heb ik alles gedaan zoals het hoort. Ik ben er ook achter dat hij absoluut mijn type niet is. Dus verspilde tijd en moeite.
Hey Magnolia,

Wat een rare ja, heb dat zelf ook weleens gehad dat een jongen mij midden in de nacht ging bellen, pffff ik zet nu meestal mijn telefoon uit haha, als het belangrijk is dan heb ik voicemail denk ik maar.

En inderdaad als hij helemaal geen moeite doet: laten barsten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven