Relaties
alle pijlers
Ineens.... Over!
maandag 27 augustus 2007 om 03:38
Dacht dat ik het goed voor mekaar had. Eindelijk een leven vol liefde en geluk. Maar vandaag is dat alles voorbij. Mijn vriend en ik hadden wat meningsverschillen, waarin dingen heen en weer werden geroepen. Na een tijdje was het weer rustig en ging ik om half 5 werken. toen ik 9 uur weer thuiskwam, was de sfeer verandert en de ruzie laaide op en kwam hij met de mededeling dat het voorbij is en klaar met me is. Zomaar na 17 mnd. Al die tijd was ik alles voor hem, zijn toekomst zei hij altijd.
Wat ik daarna ook zei niks hielp en gaf aan niet meer met me te willen praten. Hij slaapt nu op de bank en ik weet ff niet meer wat te doen. Hij zei dat hij teveel verantwoording moet afleggen en dat de relatie niet meer werkt.. Gister knuffelde hij mij nog zowat dood Moet ik het nu maar accepteren dat het voorbij of maar laten rusten?? Hij zei me ook dat hij had dat op zoek moest naar andere woonruimte, want hij kon mijn aanwezigheid niet verdragen... Heb ik weer... Voel me ff gebroken....
Wat ik daarna ook zei niks hielp en gaf aan niet meer met me te willen praten. Hij slaapt nu op de bank en ik weet ff niet meer wat te doen. Hij zei dat hij teveel verantwoording moet afleggen en dat de relatie niet meer werkt.. Gister knuffelde hij mij nog zowat dood Moet ik het nu maar accepteren dat het voorbij of maar laten rusten?? Hij zei me ook dat hij had dat op zoek moest naar andere woonruimte, want hij kon mijn aanwezigheid niet verdragen... Heb ik weer... Voel me ff gebroken....
maandag 27 augustus 2007 om 10:01
[quote]
En jullie wilde een kind? Mocht het echt zo zijn dat hij uit het niets als een blad aan de boom omdraait moet je maar blij zijn dat er niet weer een kind de dupe is van een scheiding. Het lijkt er meer op dat hij al langer met dingen loopt. En zeker omdat je zegt dat het geen prater is, hij heeft het misschien opgekropt en komt het er nu (verrot) uit.
Pas maar op om je te laten gebruiken als neukertje. Wel ruzie maar toch even het bed inkruipen? Van geintjes komen kleintjes.[/quot
Hij is in het bed komen liggen om te slapen er is niks gebeurd ofzo... Ik ben eens aan het kijken op sites over game verslaving en het lijkt alsof dat de oorzaak is
want contact met offline vrienden is sterk achteruit gegaan. Zelfs zoiets als naar de kapper gaan schiet er nu al meer dan twee maanden bij in terwijl hij eerst om de week ging.
:En jullie wilde een kind? Mocht het echt zo zijn dat hij uit het niets als een blad aan de boom omdraait moet je maar blij zijn dat er niet weer een kind de dupe is van een scheiding. Het lijkt er meer op dat hij al langer met dingen loopt. En zeker omdat je zegt dat het geen prater is, hij heeft het misschien opgekropt en komt het er nu (verrot) uit.
Pas maar op om je te laten gebruiken als neukertje. Wel ruzie maar toch even het bed inkruipen? Van geintjes komen kleintjes.[/quot
Hij is in het bed komen liggen om te slapen er is niks gebeurd ofzo... Ik ben eens aan het kijken op sites over game verslaving en het lijkt alsof dat de oorzaak is
want contact met offline vrienden is sterk achteruit gegaan. Zelfs zoiets als naar de kapper gaan schiet er nu al meer dan twee maanden bij in terwijl hij eerst om de week ging.
maandag 27 augustus 2007 om 10:04
Jolantje, ben even nieuwsgierig. Je zegt dat hij veel zat te gamen en dat jij alleen op de bank zat. Ben jij iemand die ook veel bezigheden voor zichzelf heeft, regelmatig afspreekt met vriendinnen of gaat sporten?
Of zit je echt te wachten op de bank tot je vriend tijd voor je heeft? Zou het kunnen zijn dat je je wat afhankelijk van je vriend opstelt en hij het daar benauwd van heeft gekregen?
Dit is geen kritiek hoor, want ik herken het helemaal, moet echt met mezelf in gevecht gaan om onafhankelijk te zijn en een eigen leven te hebben, want als ik mijn emoties volg zit ik inderdaad ook te wachten tot hij weer tijd voor me heeft. Maar misschien projecteer ik nu teveel mijn eigen 'problematiek' op jouw situatie, ben benieuwd naar je reactie.
Of zit je echt te wachten op de bank tot je vriend tijd voor je heeft? Zou het kunnen zijn dat je je wat afhankelijk van je vriend opstelt en hij het daar benauwd van heeft gekregen?
Dit is geen kritiek hoor, want ik herken het helemaal, moet echt met mezelf in gevecht gaan om onafhankelijk te zijn en een eigen leven te hebben, want als ik mijn emoties volg zit ik inderdaad ook te wachten tot hij weer tijd voor me heeft. Maar misschien projecteer ik nu teveel mijn eigen 'problematiek' op jouw situatie, ben benieuwd naar je reactie.
maandag 27 augustus 2007 om 10:11
Tja dat is mss ook een feit. Buiten hem om heb ik weinig te doen. Vriendinnen heb ik niet echt en sporten gaat ff niet vanwege gezondheidsproblemen. Maar ik ben wel langzaam met die dingen aan het beginnen. Voor de pc tijd zo'n dikke 2 mnd geleden, kreeg ik elke aandacht van hem en zaten we elke avond lekker naast elkaar op de bank tv te kijken.. Maar sinds hij gamed is dat alles voorbij.. Hij maakt soms weleens een uurtje vrij om vervolgen weer te gaan gamen.. ik verdwijn dan maar richting slaapkamer om daar tv te kijken...
maandag 27 augustus 2007 om 10:18
Jolantje, je zegt dat hij niet zo'n prater is. Hij zal ongetwijfeld enorm gek op je zijn, maar misschien is het samen op de bank plakken hem gaan benauwen en is hij niet in staat om dat op een normale manier tegen je te zeggen.
Ik denk ook niet dat het gezond is om elke avond op de bank te plakken. Ik zeg niet dat het jouw schuld is, het is ook zijn onvermogen om dingen aan te geven, maar misschien is hij gevlucht in het gamen om wat meer tijd en ruimte voor zichzelf te hebben. Dit betekent niet dat hij niet om je geeft, maar iedereen heeft dat nodig.
Wel positief dat je aan het beginnen bent om dingen voor jezelf te doen. Je kunt natuurlijk niet zomaar ergens een vat vriendinnen vandaan toveren, maar misschien is het een idee om een oude hobby weer op te pikken of om toch eens wat oude contacten aan te halen of bij familie op bezoek te gaan 's avonds.
Wie weet is er nog een gesprek met hem mogelijk en kun je dit soort dingen aangeven, dat je het idee hebt dat je misschien wat teveel op elkaars lip hebt gezeten.
Je kunt dan ook afspreken dat hij bepaalde momenten van de dag voor jou vrijhoudt en dat je het ook oké vindt dat hij tijd aan zijn hobby (gamen) besteedt. Ik zou nog niet direct over game-verslaving beginnen maar het eerst bij mezelf houden en eens kijken hoe hij daarop reageert.
Sommige mensen vinden het lastig om hun grenzen aan te geven en ruimte voor zichzelf te vragen en nemen dan uiteindelijk die ruimte op een manier die niet goed is voor hun relatie.
Ik hoop dat jullie er nog uitkomen.
Ik denk ook niet dat het gezond is om elke avond op de bank te plakken. Ik zeg niet dat het jouw schuld is, het is ook zijn onvermogen om dingen aan te geven, maar misschien is hij gevlucht in het gamen om wat meer tijd en ruimte voor zichzelf te hebben. Dit betekent niet dat hij niet om je geeft, maar iedereen heeft dat nodig.
Wel positief dat je aan het beginnen bent om dingen voor jezelf te doen. Je kunt natuurlijk niet zomaar ergens een vat vriendinnen vandaan toveren, maar misschien is het een idee om een oude hobby weer op te pikken of om toch eens wat oude contacten aan te halen of bij familie op bezoek te gaan 's avonds.
Wie weet is er nog een gesprek met hem mogelijk en kun je dit soort dingen aangeven, dat je het idee hebt dat je misschien wat teveel op elkaars lip hebt gezeten.
Je kunt dan ook afspreken dat hij bepaalde momenten van de dag voor jou vrijhoudt en dat je het ook oké vindt dat hij tijd aan zijn hobby (gamen) besteedt. Ik zou nog niet direct over game-verslaving beginnen maar het eerst bij mezelf houden en eens kijken hoe hij daarop reageert.
Sommige mensen vinden het lastig om hun grenzen aan te geven en ruimte voor zichzelf te vragen en nemen dan uiteindelijk die ruimte op een manier die niet goed is voor hun relatie.
Ik hoop dat jullie er nog uitkomen.
maandag 27 augustus 2007 om 10:22
Ok, geen vluggertje, hij wilde gewoon lekker liggen, dat is in ieder geval iets concequents. Maar het zat dus al niet zo goed meer allemaal sinds de komst van de spelcomputer.
Lieve Jolantje, ik vind het vervelend voor je dat dit gebeurt maar ik hoop dat als dit niet meer goedkomt je een man vindt die volwassen is en zijn dagen niet doorbrengt achter de XBox. Zie je het voor je? Een gamende vader? JIj met een baby en hij die niet even bij kan springen omdat hij een level af moet maken? Je hoeft hier maar rond te lezen om te zien wat voor ellende die spelcomputers aanrichten als mensen er verslaafd aan raken.
Een man die zo nu en dan eens langskomt om je een knuffel te geven en waarbij je je na anderhalf jaar al alleen voelt omdat hij een spelletje moet spelen is toch helemaal niet wat je wil voor jezelf en een eventueel kind? Het zal vast een hele leuke man zijn maar nu al eenzaam, terwijl jullie pas zo kort bij elkaar zijn is wel erg snel hoor.
Voor jou hoop ik dat hij terugkomt op zijn beslissing, voor jou hoop ik ook dat je dan de ballen hebt om hem te vertellen dat je geen zin hebt om je eenzaam te voelen en dat jij dan ook je eigen dingen gaat doen. Of dat je af kunt spreken dat hij niet elke dag zit te gamen als jullie samen thuis zijn. Want voor jou mag het ook leuker worden hoor, als jullie samenblijven, niet alleen voor hem.
Als je nu alles op alles gaat zetten om te zorgen dat hij bij je blijft dan gaat hij waarschijnlijk alleen nog maar meer achter die spelcomputer zitten, jij wilde hem tenslotte koste wat het kost terug. Dat zou dus zonde zijn.Voor jou moet het ook leuk zijn thuis.
Ben je eigenlijk niet kwaad dat er zo makkelijk een eind aan jullie relatie komt? Ik kan me zo voorstellen dat je nu helemaal in je verdriet gaat zitten maar lieve schat, zo makkelijk een eind breien aan een relatie van anderhalf jaar is toch ook iets om woedend van te worden?
Lieve Jolantje, ik vind het vervelend voor je dat dit gebeurt maar ik hoop dat als dit niet meer goedkomt je een man vindt die volwassen is en zijn dagen niet doorbrengt achter de XBox. Zie je het voor je? Een gamende vader? JIj met een baby en hij die niet even bij kan springen omdat hij een level af moet maken? Je hoeft hier maar rond te lezen om te zien wat voor ellende die spelcomputers aanrichten als mensen er verslaafd aan raken.
Een man die zo nu en dan eens langskomt om je een knuffel te geven en waarbij je je na anderhalf jaar al alleen voelt omdat hij een spelletje moet spelen is toch helemaal niet wat je wil voor jezelf en een eventueel kind? Het zal vast een hele leuke man zijn maar nu al eenzaam, terwijl jullie pas zo kort bij elkaar zijn is wel erg snel hoor.
Voor jou hoop ik dat hij terugkomt op zijn beslissing, voor jou hoop ik ook dat je dan de ballen hebt om hem te vertellen dat je geen zin hebt om je eenzaam te voelen en dat jij dan ook je eigen dingen gaat doen. Of dat je af kunt spreken dat hij niet elke dag zit te gamen als jullie samen thuis zijn. Want voor jou mag het ook leuker worden hoor, als jullie samenblijven, niet alleen voor hem.
Als je nu alles op alles gaat zetten om te zorgen dat hij bij je blijft dan gaat hij waarschijnlijk alleen nog maar meer achter die spelcomputer zitten, jij wilde hem tenslotte koste wat het kost terug. Dat zou dus zonde zijn.Voor jou moet het ook leuk zijn thuis.
Ben je eigenlijk niet kwaad dat er zo makkelijk een eind aan jullie relatie komt? Ik kan me zo voorstellen dat je nu helemaal in je verdriet gaat zitten maar lieve schat, zo makkelijk een eind breien aan een relatie van anderhalf jaar is toch ook iets om woedend van te worden?
maandag 27 augustus 2007 om 10:28
Ik vind het vervelend voor je, maar ik zou er als ik man was ook benauwd van worden om iedere avond op de bank te moeten plakken om tv te moeten kijken. Het feit dat jij dat 'gezellig' vindt wil niet zeggen dat dat voor hem ook geldt.
Gaat erg vervelen op den duur
Ook het feit dat jij op de bank ging zitten wachten tot je een beetje aandacht krijgt komt benauwend over.
Je bent toch een eigen persoonlijkheid en niet van je vriend afhankelijk? Kom op!
Gaat erg vervelen op den duur
Ook het feit dat jij op de bank ging zitten wachten tot je een beetje aandacht krijgt komt benauwend over.
Je bent toch een eigen persoonlijkheid en niet van je vriend afhankelijk? Kom op!
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 27 augustus 2007 om 10:28
Tis geen spelcomputer maar een online game. Hij deed dit al vanaf hij een jaar of 18 was. Hij speelt met al zijn oude vrienden die hij toen hij nog lang voor mijn tijd had.. Jongens die hij 3 jaar niet meer gezienof gesproken heeft zijn nu weer zijn vrienden.Kijk ik hou ook wel van een online spel en als ik ook een pc had speelde ik dat ook wel vaker, maar het lijkt bij hem wel dwangmatig... Het is gewoon een verslavend$%##@ spel!!
Terwijl hij hij voor de game periode iemand was die heel andere prioriteiten had.
Terwijl hij hij voor de game periode iemand was die heel andere prioriteiten had.
maandag 27 augustus 2007 om 10:31
maandag 27 augustus 2007 om 10:32
Als er iemand de klefste van ons 2 was dan was hij het.. Als ik alleen op de bank zat kwam hij er juist bij zitten. Elke middagpauze belde hij me ff om te vragen hoe het met me gaat.. en dat soort dingen. Tis gewoon een feit dat ik geen vrienden heb waar ik dingen mee onder neem maar die zijn moeilijk te vinden hier.. Heb sinds kort wel weer contact met oude jeugdvriendin... Dus er wordt aan gewerkt..
maandag 27 augustus 2007 om 10:38
Goh Jolantje, dit is toch wel even wat anders, dan ik de afgelopen tijd over jullie relatie las.
In wat Calvijn zegt, zit wel een kern van waarheid, een relatie heb je met zijn 2-en. Hij vond het leuk te gamen en jij niet. Bovendien geef je aan dat je weinig te doen hebt en daardoor erg veel beslag legt op zijn aandacht.
Maar ook wat Leo zegt, je bent, vanzelfsprekend boos, dat hij zo makkelijk een einde aan jullie relatie maakt. Dat is wel een teken aan de wand.
Hij maakt niet alleen een einde aan jullie relatie, maar ook ontneemt hij op korte termijn je je woonruimte, spullen etc.
Jij zult weer een nieuw leven op moeten gaan bouwen.
Onderschat niet, dat jij ook ontevreden was over jullie relatie, jij wilde een man die de ultieme aandacht voor jou had en niet voor computer games.
Onder deze omstandigheden is het wel goed, dat je nog niet zwanger van hem bent.
Sterkte en ik hoop, dat je nu eindelijk eens echt gaat werken aan je eigen leven opbouwen. Dat kan ook met iemand samen.
In wat Calvijn zegt, zit wel een kern van waarheid, een relatie heb je met zijn 2-en. Hij vond het leuk te gamen en jij niet. Bovendien geef je aan dat je weinig te doen hebt en daardoor erg veel beslag legt op zijn aandacht.
Maar ook wat Leo zegt, je bent, vanzelfsprekend boos, dat hij zo makkelijk een einde aan jullie relatie maakt. Dat is wel een teken aan de wand.
Hij maakt niet alleen een einde aan jullie relatie, maar ook ontneemt hij op korte termijn je je woonruimte, spullen etc.
Jij zult weer een nieuw leven op moeten gaan bouwen.
Onderschat niet, dat jij ook ontevreden was over jullie relatie, jij wilde een man die de ultieme aandacht voor jou had en niet voor computer games.
Onder deze omstandigheden is het wel goed, dat je nog niet zwanger van hem bent.
Sterkte en ik hoop, dat je nu eindelijk eens echt gaat werken aan je eigen leven opbouwen. Dat kan ook met iemand samen.
maandag 27 augustus 2007 om 10:53
Een gameverslaving heb je niet opeens. Misschien is het nu (tijdelijk) een vlucht. Ik denk dat je beter met zijn bovenstaande woorden aan de slag kan gaan. Er zitten hem dus andere dingen dwars. En al is hij geen prater, je hebt ook wel recht om te weten waarom hij uit het niets vind dat de relatie niet meer werkt. Ik zou met hem gaan praten voordat je hem een gameverslaving aanpraat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 27 augustus 2007 om 11:00
Hij speelde deze game al 10 jaar geleden. Denkt alleen nog maar aan gamen, verwaarloost zichzelf, heeft gsm op stil staan ,neemt niet op als een vriend belt tijdens gamen, slaapt weinig rookt daarbij erg veel, wordt kwaad als hij verliest.. En blij als hij zijn game matties weer spreekt. Vroeger besteedde hij ook al zijn tijd aan het gamen... Ik wist dat hij het een leuk spel vond maar zo leuk.... Komen we 's avond rond half 1 van een verjaardag af het eerste wat hij doet... Pc aan kijken wie er is en dan nog "ff"een potje spelen..
Nou als dat geen verslaving is...
Nou als dat geen verslaving is...
maandag 27 augustus 2007 om 11:09
Maar het is zijn verslaving en niet die van jou. Jij kunt hem daar echt niet bij helpen.
Als hij ècht verslaafd is zal hij dat pas door hebben als hij aan de grond zit (werk/vriendin/vrienden/geld kwijt.)
Wees dus dan maar 'blij' dat je van hem af bent. Je was héél ongelukkig met hem geworden.
Als hij ècht verslaafd is zal hij dat pas door hebben als hij aan de grond zit (werk/vriendin/vrienden/geld kwijt.)
Wees dus dan maar 'blij' dat je van hem af bent. Je was héél ongelukkig met hem geworden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 27 augustus 2007 om 11:28
Je hebt al een zware relatie achter de rug en nu ga je met open ogen in mogelijk een volgende. Je verdient beter hoor.
Game verslaving: mwah. Begin met elkaar tijden voor gamen af te spreken. Een beetje ruim voor hem want gamen is leuk. Nou ja, ik vind er geen ruk aan maar ik zit best wel vaak achter het forum en zou me beperkt voelen als ik dat ineens maar een half uurtje per dag mocht.
Verder denk ik dat er wel een aanvaardbaar alternatief moet zijn voor dat gamen. Is er geen ruimte voor elk uur een kwartiertje plaspauze, of iets dergelijks?
Verplicht naar de tv moeten kijken is echt dodelijk hoor. Weet er nog alles van. Aan de andere kant zou het ook best verontrustend kunnen zijn als je lief liever achter de computer zit dan bij jou.
Game verslaving: mwah. Begin met elkaar tijden voor gamen af te spreken. Een beetje ruim voor hem want gamen is leuk. Nou ja, ik vind er geen ruk aan maar ik zit best wel vaak achter het forum en zou me beperkt voelen als ik dat ineens maar een half uurtje per dag mocht.
Verder denk ik dat er wel een aanvaardbaar alternatief moet zijn voor dat gamen. Is er geen ruimte voor elk uur een kwartiertje plaspauze, of iets dergelijks?
Verplicht naar de tv moeten kijken is echt dodelijk hoor. Weet er nog alles van. Aan de andere kant zou het ook best verontrustend kunnen zijn als je lief liever achter de computer zit dan bij jou.
maandag 27 augustus 2007 om 11:49
Maar als ik het goed begrijp sluimerde die verslaving al wel en begint hij er, nu de eerste liefdesvlammen wat gedoofd zijn weer keihard mee.
Praten, tuurlijk, praten moet zeker maar wat ik wil weten is wat je gaat doen als hij over zijn hart strijkt en je 'terugneemt'. Ga jij dat gamen dan accepeteren? Wat nou als hij niet van plan is om iets te veranderen in zijn gamegedrag?
Ik bedoel, kijk niet alleen naar de korte termijn maar ook naar je relatie op wat langere termijn. Totaal niet ongelukkig is nog iets anders dan gelukkig zijn namelijk.
maandag 27 augustus 2007 om 12:01
maandag 27 augustus 2007 om 12:25
Je beseft nu al dat je benauwend bent? Goh, wat een zelfinzicht! En wat is er benauwend aan jou? Zoals je je vriend beschrijft is er in zijn leven niet veel ruimte voor iets anders dan zijn spelcomputer. Mag jij ook wat tijd en aandacht van hem vragen? Leven met een verslaafde is heel zwaar hoor en je delft steeds het onderspit tegenover die computer. Ik zou maar eens goed bedenken wat je wil, helemaal als je ook aan kinderen met deze man zit te denken.
maandag 27 augustus 2007 om 12:32