Dillema.. Mijn viend wil weten hoe een andere vrouw 'voelt'

27-08-2007 15:26 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi..

Ik zit met een dilemma.. en weet niet meer wat ik moet doen :S Zou graag jullie mening willen horen..

Mijn vriend(24) en ik(20) zijn nu alweer bijna 4 jaar bij elkaar. Onze relatie gaat goed en is vrij stabiel. Af en toe ruzie over kleine dingen maar daar blijft het ook bij.

Helaas heb ik de relatie wel een flinke deuk late oplopen door ontrouw te zijn geweest een jaar geleden. Doordat ik hier zo'n groot schuldgevoel over had wilde ik het uitmaken. Maar mijn vriend was de gene die zei dat hij me niet kwijt wilde. Ik ben ook in therapie gegaan om meer zelfvertrouwen te krijgen (het is absoluut geen excuus, maar dat ik ontrouw ben geweest kwam o.a. doordat ik de aandacht van een andere jongens nodig had om te kunnen zien dat ik wel '' iets' voorstelde. Mjn vriend prijsde me er ook om dat ik in therapie ben gegaan.

Na de ontrouw van mijn kant ging onze relatie toch weer de goede kant op. Af en toe had mijn vriend het er moeilijk mee en zocht hij ruzie om zijn verwijten nogmaals te kunnen uitten. Dit heb ik steeds geaccepteerd. Hij had hier naar mijn idee het volste recht op.

Twee weken geleden kreeg ik toch de schrik van mijn leven. Mijn vriend vertelde (op vakantie) dat hij niet zeker wist of hij het allemaal nog wel zag zitten. En toen kwam er een aap uit de mouw: Voordat we een relatie begonnen had ik al een ''sexverleden' achter de rug. Ik ws geen maagd meer. Hij daarintegen wel. Ik ben nog zijn enige 'sexpartner' geweest. Hij gaf aan dat hij wel me verder wilde. Maar dat hij wel wilde weten hoe het was met een andere vrouw. Daar was hij heel nieuwsgierig naar.

En nu... nu zit ik in een ontiegelijke ROT situatie! Mijn vriend wil met een andere vrouw 'ne*ken'! En als ik zeg dat ik het niet wil zegt hij: Jaaaa, dat is oneerlijk! Jij bent vreemd gegaan!

En aan de ene kant kan ik de nieuwsgierigheid begrijpen.. Maar als het zou gebeuren!!! Jeeee, dat ik op de bank zit en weet dat mijn vriend op dat moment in bed ligt met een andere meid! Dat doet me echt te veel pijn (mja.. ik heb hem die pijn ook aangedaan!) :-(

We hebben het er verder ook niet over gehad hoe hij het zou willen aanpakken.. Ik smste gister: als je het echt gaat doen wil ik dat je het binnen een korte tijd doet zodat we het hebben gehad en achter ons kunnen laten. Ik wil er niet steeds tegen aan hikken! Maar toen smste hij terug: Ik doe het wanneer ik het wil. Zal het niet achter je rug om doen, zo ben ik niet. Maar je kan me niet dwingen het binnen een korte tijd te doen.

Jeeee wat moet ik???

Ik wil echt benadrukken dat onze relatie verder echt goed is.. :S al klinkt dat nu ook zo stom! :-(
Dat is moeilijk he , je hebt het idee dat je hem niets kan verbieden ( alsof dat zou kunnen , maar goed ) , hij chanteert jou toch zo'n beetje met jouw misstap ..en aan de andere kant is hij ook weer heel eerlijk om het te vertellen .

Maar juist door dat te vertellen geeft hij jou de gelegenheid erover na te denken én te beslissen of hij over een niet-te-nemen grens van jou gaat .

De optie die je ook nog zou kunnen overwegen is om het gezamelijk te doen , bijv. door naar een club te gaan . Maar die optie raad ik je alléén aan als jou dat zelf iets lijkt, anders moet je daar absoluut niet zijn.

Wat kan er gebeuren als jij nee zegt ?

Hij doet het toch ........of hij laat het.

Wat gebeurt er als jij ja zegt ?

Hij doet het..en jij mag er niet over miepen want-je-vond-het-toch-oké ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het klinkt een beetje als emotionele chantage.

Jij hebt het ook gedaan, dus weigeren mag niet.

Als hij hierin blijft volharden, vraag ik mij af of de relatie stand kan houden.
Vivalaviev schreef op 27 augustus 2007 @ 15:26:

Ik wil echt benadrukken dat onze relatie verder echt goed is.. :S al klinkt dat nu ook zo stom! :-(

Sja, dat klinkt eerlijk gezegd een beetje tegenstrijdig. hij doet alsof de relatie een wedstrijdje is ofzo. 'Jij bent vreemd gegaan, dus dan mag ik dat ook." Als ik jou mag geloven dan heeft hij er zelf voor gekozen om met je verder te gaan toen jij in de fout ging. Die keuze heeft hij zelf gemaakt. Maar blijkbaar staat hij daar nu niet meer helemaal achter.

Ik snap best wel dat hij het ook weleens met een andere vrouw zou willen doen. Maar in een relatie heb je nou eenmaal te maken met een partner en dan kan je niet gewoon klakkeloos doen waar je zelf zin in hebt. Jij hebt er volgens mij echt problemen mee als hij het zo doen.

En dan vraag ik me af: hoe zie je de relatie voor je, nadat hij met een ander naar bed is geweest?
Och arm kind, wat een verschrikkelijke situatie! Aan de ene kant kan ik het me goed voorstellen van je vriend, dat hij wel eens wil weten hoe het is met een andere vrouw. Jullie zijn nog jong, maar hebben al vrij lang wat, en stel dat jullie de rest van jullie leven bij elkaar blijven, kan ik me voorstellen dat hij zou willen weten hoe het is met een ander.

MAAR ik vind ook dat je deze gevoelens binnen een relatie nooit zou moeten uiten. Ze uitspreken, en erger nog, ze uitvoeren, levert onherroepelijk schade op aan je relatie. Als hij dit doet, zul je je altijd gekwetst blijven voelen.

Jij voelt je schuldig omdat je ooit de fout in bent gegaan. Je hebt je uiterste best gedaan om zijn vertrouwen terug te winnen. Toch merk ik uit je tekst dat je nog steeds het gevoel hebt dat je aan het boeten bent, en dat je hem dit zelfs zou moeten toestaan, om je relatie te redden. Verder krijg ik het gevoel dat ook hij vindt dat hij dit mag doen, omdat jij nog steeds iets goed te maken hebt. Hij laat het je zelfs een jaar na dato nog geregeld voelen tenslotte.

Zijn deze constante verwijten, zelfs deze bijna onvergeeflijke stap die hij wil doen met jouw onvrijwillige toestemming, je relatie met hem waard? Kun je hem echt nog vertrouwen als hij dit gedaan heeft? Zou na deze wraak (want zo komt het op me over) je relatie echt weer goed worden?
Ik kan me best wel voorstellen dat hij , als alles wat serieuser wordt , ineens een soort van schrik krijgt .... " ik heb hét met maar 1 gedaan , wie weet wat ik gemist heb , wie weet wat er allemaal nog meer is, wie weet......."

Vindt hij jou de vrouw waarmee hij oud wil worden ? Dan is het wel heel stom om voor een potje neuken met een ander jullie relatie op het spel te zetten.

Wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren in de toekomst ? Jullie kunnen uit elkaar gaan, jullie kunnen zo'n soort relatie krijgen waarin er wel mogelijkheden zijn om sex te hebben met anderen , ........ waarom heeft hij nú ineens de kriebels ; heeft hij soms iemand op het oog ?
[quote]Onderdezon schreef op 27 augustus 2007 @ 15:41:

MAAR ik vind ook dat je deze gevoelens binnen een relatie nooit zou moeten uiten. Ze uitspreken, en erger nog, ze uitvoeren, levert onherroepelijk schade op aan je relatie. Als hij dit doet, zul je je altijd gekwetst blijven voelen.

quote]

Nou, dat ben ik niet met je eens....als dit niet naar emotionele chantage zou rieken zou ik hem bewonderen voor zijn eerlijkheid.

Er zijn zat stellen die een ándere vorm van relatie hebben dan die "normale " , die zijn er ook allemaal een keer over begonnen.
Bedankt voor de reacties die nu al gekomen zijn...

Poehh m'n hoofd draait helemaal van de reacties.. Zo ontzettend moeilijk. Zal het eens goed overdenken allemaal!

En ik denk steeds meer dat ik het inderdaad niet moet toelaten. Onze relatie zal inderdaad niet meer het zelfde zijn. het kan naar mijn idee twee kanten opgaan:

1) Ik zal me minder schuldig voelen als hij het ook heft gedaan met een ander. We staan dan 'quitte' Onze relatie kan weer verder...

2) Ik zal me verschrikkelijk voelen dat hij het met een andere vrouw heeft gedaan. ga me super onzeker voelen.. etc etc.

Hmmm..

Maar het klopt inderdaad dat ik me echt schuldig voel over het feit dat ik ontrouw ben geweest. Echt heel schuldig. Zelfs zo schuldig dat ik het (bijna) zou toe laten dat mijn vriend het met een andere vrouw mag doen
"we staan dan quitte"

Sja, als dat bij jullie zo werkt....
Nee Boebele...

Zo werkt het eigenlijk helemaal niet!

Maar snap je dat het dan zo kan voelen?
blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2007 @ 15:44:

waarom heeft hij nú ineens de kriebels ; heeft hij soms iemand op het oog ?

Dat vroeg ik me ook meteen af. En als dat zo is, dan zal éénmaal vast niet genoeg zijn.

TO,

misschien moet je, strikt theoretisch natuurlijk, toch nog eens uitgebreid met je vriend hierover praten. Over het waarom en waarom nu, wat hij ervan verwacht, of hij zeker weet dat hij jouw misstap ècht vergeven heeft, enz.

(Ik vind het ook tamelijk raar om zo'n heftig onderwerp per sms te bespreken .............)
Ja, Bianca, je hebt gelijk. Er zijn zat relatievormen denkbaar waarin het helemaal geen probleem is (heb er zelf in de loop der tijd ook een aantal van gehad). Ik leefde me iets teveel in.

De relatie van Vivalaviev klinkt als een monogame relatie waarin seks met anderen niet bevorderlijk is voor het samenzijn. In deze relatie, waarin partner Vivalaviev na een jaar nog boos is, lijkt het me niet zo gezond om als een wraakzuchtige wreker vreemd te gaan, met als achterliggende gedachte dat V. het maar moet toestaan omdat ze tenslotte nog iets goed te maken heeft.

Waar houdt het dan op? Hoeveel moet ze dan toestaan? In dit geval onstaat, vind ik, een scheve relatie, waarin Vivalaviev tot haar grote verdriet zaken toestaat die ze helemaal niet wil, om weer een gelijkwaardige relatie te krijgen. En ik denk dat een relatie nog schever maken niet de manier is om hem recht te krijgen.

*sorry, had je naam verkeerd geschreven..
Vivalaviev schreef op 27 augustus 2007 @ 15:54:

Nee Boebele...

Zo werkt het eigenlijk helemaal niet!

Maar snap je dat het dan zo kan voelen?

Hee,

jawel ik snap het wel. Maar ik vind persoonlijk dat hij het niet kan maken om nu ook met een ander naar bed te gaan. Zoals ik eerder al schreef: hij heeft er toendertijd voor gekozen om met je verder te gaan, dan moet hij nu niet ineens terug gaan krabbelen. vind dat niet echt respectvol. Vind vreemdgaan sowieso niet respectvol, maar dat even terzijde.
Ja, onderdezon.. zo voel ik het ook.. precies zoals je het beschrijft

(Mabel.. dat het via de sms ging was omdat e het daarvoor al pratend over hebben gehad maar ik er 's avonds nadat ik hem gzien had weer over ging piekeren en toen ontstond dat sms-en. We hebben het er pratend al over gehad. Alleen HIJ wil er verder niet over praten.. Moeilijk iig
En oja, wat misschien nog wel belangrijker is: wat zijn jouw grenzen?
Vivalaviev schreef op 27 augustus 2007 @ 15:49:

1) Ik zal me minder schuldig voelen als hij het ook heft gedaan met een ander. We staan dan 'quitte' Onze relatie kan weer verder...

Dat denk ik niet; jouw schuld wordt niet minder als hij óók schuldig is .... Ik denk dat jij je even schuldig blijft voelen over je eigen misstap; daarnaast voel je je dan ook nog gekwetst of beroerd omdat hij met een ander heeft liggen wriemelen en vervolgens voel je je daar ook weer medeschuldig aan, want als jij destijds niet ..........enz.

2) Ik zal me verschrikkelijk voelen dat hij het met een andere vrouw heeft gedaan. ga me super onzeker voelen.. etc etc.

Inderdaad.

Maar het klopt inderdaad dat ik me echt schuldig voel over het feit dat ik ontrouw ben geweest. Echt heel schuldig. Zelfs zo schuldig dat ik het (bijna) zou toe laten dat mijn vriend het met een andere vrouw mag doen

Misschien wordt het tijd dat je jezelf eens vergeeft. Je bent Moeder Theresa niet. Een jaar boeten is lang genoeg. En als je jezelf vergeven hebt, kan je vriend je misschien ook eens vergeven. Dan zijn dit soort trucjes niet nodig.
Ja, Mabel... heb je wel gelijk in.. Maar vind het zelf moeilijk om te zien.

Toch wel goed dat ik nu ook jullie mening weet.. zie ik het even van een afstandje. kan ik er wat helderder over nadenken.

Ik moet goed met mijn vriend gaan praten. En er zijn verschillende opties. Maar als we er niet uitkomen moeten we ons gaan afvragen of we niet ieder onze eigen weg moeten gaan, ook al zou me dat verschrikkelijk veel pijn doen.

Zucht,... :-(
Het klinkt allemaal een beetje alsof jullie nog niet toe zijn aan een exclusieve relatie. Dat is helemaal niet erg. Jullie zijn nog heel jong. Kwel elkaar niet met onmogelijke wensen en laat elkaar wat vrijer.
Hallo Vivalaviev, ik wil je niet onzekerder maken dan je nu al bent, maar je relatie gaat volgens mij de verkeerde kant op.

Lang geleden, toen ik een jaar of 20 was, heb ik in een soortgelijke situatie gezeten. Ik had mijn vriend (3 jaar ouder dan ik) bedrogen met een andere man en het hem eerlijk verteld. Nog geen jaar later vond hij dat hij ook wel eens mocht experimenteren, omdat ik dat ook gedaan had. Hij vertelde me tijdens een dineetje in een restaurant dat hij iets had met iemand van zijn werk en het had allemaal niets met mij te maken. Hij hield van mij, wilde met mij verder, dit moest allemaal best wel kunnen blablablablabla.

Om een lang verhaal kort te maken, we zijn een jaar later uit elkaar gegaan omdat dit absoluut niet paste in het beeld wat ik had van een relatie.

Achteraf kan ik het allemaal wel beredeneren, we waren erg jong enzo toen we elkaar tegen kwamen. Je bent op die leeftijd (tenminste wij dus niet) nog helemaal niet toe aan een relatie.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. Ik kan je geen raad geven hoe je hier mee om moet gaan, dat is voor iedereen anders. Maar pas op dat je niet over je eigen grenzen heen gaat want dan ga je een hele moeilijke tijd tegemoet en ik weet hoeveel pijn dat doet.

:hug:
Ik ben het ook eens met Mabel: het wordt tijd dat je jezelf vergeeft, een jaar is meer dan lang genoeg. Je schuld is nu echt wel uitgeboet, na jouw therapie en een jaar van zijn verwijten.

Als hij nu nog steeds vindt dat het niet genoeg was, zou ik inderdaad goed met hem gaan praten. Het wordt tijd dat hij jou vergeeft, zonder zulke kwetsende dingen van je te vragen. Hij wilde jou toch terug destijds? Dan accepteert hij de verhoudingen nu maar zoals ze zijn. En als hij dat niet kan, dan heeft hij pech gehad. Hij heeft niet het recht om jou nu doodongelukkig te maken. Jou willens en wetens tot instemming met zijn vreemdgaan te dwingen is een wrede straf die niet in verhouding staat met het vergrijp.
Dankje Lapin :-)

Vervelend dat je ook zoiets hebt mee gemaakt!

Eigen grenzen moeten inderdaad in de gaten gehouden worden. En daar ga ik nu ook echt op letten
Wat dacht je van therapie voor jullie allebei... een maatschappelijk werker of een sexuologe. Jij hebt voor jou probleem al eens hulp gezocht en als hij met jou verder wil, dan zal hij het wel voor je over hebben om samen er iets aan te doen. Succes!
Ik zou hem 1 keer vreemd laten gaan, dan staat het 1-1 in vreemd gaan en is de kou van jouw vreemdgaan definitief uit de lucht.

Bovendien is hij dan meteen van zijn "ik heb het maar met 1 vrouw gedaan-fixatie" af en kunnen jullie met een schone lei beginnen.

Hij moet dan natuurlijk wel beloven dat het echt bij die ene keer blijft.
poppekop schreef op 27 augustus 2007 @ 16:40:

Wat dacht je van therapie voor jullie allebei... een maatschappelijk werker of een sexuologe. Jij hebt voor jou probleem al eens hulp gezocht en als hij met jou verder wil, dan zal hij het wel voor je over hebben om samen er iets aan te doen. Succes!

Tsjonge

Ze zijn pas 20 en 24.

Voor een jongen van die leeftijd is het heel gezond om ook eens te willen weten hoe het is om met een andere vrouw te .....

Persoonlijk geef ik deze relatie geen kans van slagen
Frankly my dear, I don"t give a damn
lekker volwassen edmund.......oog om oog, tand om tand? dat vind ik wel erg middeleeuws en onnozel....

relatietherapie lijkt mij een beter plan...in hoeverre spreekt je vriend uit dat hij echt met een ander wil ne*ken? of blijft het bij een verlangen, een "hoe zou het zijn om...."?

Het argument van je vriend kan ik niet begrijpen...omdat jij vreemd bent gegaan en hem pijn hebt gedaan, zou hij het "recht" hebben om hetzelfde te doen? Mij lijkt dat jij ook genoeg geleden hebt onder je eigen acties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven