Relaties
alle pijlers
Vriend bedrogen, maar wil hem terug! Wat te doen??
maandag 27 augustus 2007 om 16:24
Ik heb ongeveer 1,5 jaar een relatie met een geweldige vent. Na een aantal maanden heb ik hem bedrogen met mijn ex. In de resterende 1,5 jaar ben ik een aantal keer vreemdgegaan met mijn ex. Ik heb al die tijd lopen te liegen en te bedriegen.
Ik heb hier enorme spijt van want ik weet gewoon dat mijn vent voor mij de ware is en dat ik voor de rest van mijn leven met hem verder wil. Als ik de tijd zou kunnen terug draaien dan zou ik dat onmiddelijk doen. Het valt absoluut niet goed te praten wat ik heb gedaan. Ik heb er ook werkelijk alles voor over om bij hem terug te komen. Nu zou hij mij nog wel een kans willen geven, maar dan moet ik een hele goede reden bedenken waarom hij mij terug zou willen nemen.
Wie weet iets, want ik heb zo ongeveer alles bedacht wat ik kon bedenken. Als je iets weet doe dan een berichtje.....
Ik weet het nu even niet meer.....
Ik heb hier enorme spijt van want ik weet gewoon dat mijn vent voor mij de ware is en dat ik voor de rest van mijn leven met hem verder wil. Als ik de tijd zou kunnen terug draaien dan zou ik dat onmiddelijk doen. Het valt absoluut niet goed te praten wat ik heb gedaan. Ik heb er ook werkelijk alles voor over om bij hem terug te komen. Nu zou hij mij nog wel een kans willen geven, maar dan moet ik een hele goede reden bedenken waarom hij mij terug zou willen nemen.
Wie weet iets, want ik heb zo ongeveer alles bedacht wat ik kon bedenken. Als je iets weet doe dan een berichtje.....
Ik weet het nu even niet meer.....
maandag 27 augustus 2007 om 16:34
Moeilijk. Misschien kun je voor jezelf bedenken wat er nu feitelijk of gevoelsmatig veranderd is bij jou? Je hebt tenslotte 1,5 jaar een relatie met hem gehad en hem bijna 1,5 jaar bedrogen. Dus in feite ook al 1,5jr om je "dwaling" in te zien en er een eind aan te maken. Als jij zelf nu zeker weet dat je dit niet opnieuw zult doen, heb je daar vast wel een goede reden voor.
Of een heel helder inzicht in gekregen.
Omdat je dat echter niet kunt aangeven, zou ik, als ik in je ex's schoenen stond, er niet al teveel vertrouwen in hebben dat het nu wel goed gaat. Ik weet natuurlijk niet hoe lang het geleden is dat hij je heeft gedumpt en of hij je heeft gedumpt vanwege je bedrog. Misschien heb je de tijd sinds de breuk goed benut met nadenken......?
Of een heel helder inzicht in gekregen.
Omdat je dat echter niet kunt aangeven, zou ik, als ik in je ex's schoenen stond, er niet al teveel vertrouwen in hebben dat het nu wel goed gaat. Ik weet natuurlijk niet hoe lang het geleden is dat hij je heeft gedumpt en of hij je heeft gedumpt vanwege je bedrog. Misschien heb je de tijd sinds de breuk goed benut met nadenken......?
maandag 27 augustus 2007 om 16:45
Nee, ik heb het hem niet zelf verteld. Hij is er zelf achter gekomen. Uiteindelijk heb ik wel een deel aan hem verteld, maar lang niet alles. Mijn ex (dus niet de vent die ik nu terug wil, maar mijn vriend daarvoor) had mij gedumpt toen hij op vakantie was in het buitenland. Toen ik wat met mijn vriend kreeg (degene die ik nu terug wil) kwam mijn ex weer bij mij en vertelde dat hij weer gevoelens voor mij had. Ik heb altijd gezegd dat ik die gevoelens niet deelde. Uiteindelijk ben ik er ingetrapt en was ik niet zeker van mijn zaak of mijn vriend (die ik terug wil) wat voor mij was. Al mijn vorige relaties waren mannen die (als ze mee gingen naar mijn ouders) nooit hun mond durfde open te doen. Dus mijn vriend (die ik terug wil) praat ook met mijn ouders en wil er gerust in zijn eentje naar toe. Dus hij is 180 graden de andere kant op. Mijn ouders waren in het begin ook niet erg gecharmeerd van mijn vriend. Ze waren van mij gewend dat ik een vriendje mee naar huis nam die nooit zijn mond open deed. En dan kom je met eentje thuis... een motorrijder, een aantal tatoeages en eentje die zijn mond open doet. Mijn moeder dacht dat ik met een hells angel zou thuis komen. Gelijk maar gezegd dat dit niet het geval is. Dit was in het begin heel erg schrikken voor mijn ouders. Zij hebben ook regelmatig tegen mij gezegd dat het geen man voor mij was. Ik denk hun toen best veel invloed op mij hebben gehad. Ik wilde gewoon met een ideale man thuiskomen (zoals mijn zus dus gelijk heeft gedaan). Dus een man die aan hun ideaal beeld voldoet. Nu (na lange gesprekken met mijn zus) ben ik er achter gekomen dat ik me daar niks van moet aantrekken. Ik moet kunnen thuis komen bij mijn ouders met degene van wie ik hou.
Ik heb dit ook tegen mijn vriend (degene die ik terug wil) gezegd dat mijn ouders vermoedelijk ook een rol hebben gespeeld.
Hij gelooft niet dat dat de reden is dat ik hem heb bedrogen en tegen hem heb gelogen. Ik heb hem al gezegd dat ik hem voor de rest van mijn leven bij me wil hebben. Ik help hem nu financieel met zijn eigen bedrijfspand. Ik heb hem ook gezegd dat ik dit nooit had gezegd en gedaan als ik niet zeker van mijn zaak was dat ik voor de rest van mijn leven met hem wil doorgaan.
maandag 27 augustus 2007 om 16:54
Je wilt er 'alles' aan doen? Blijkbaar niet, want je 'liegt en bedriegt' nog steeds. Je besodemieterd de boel nog steeds. Weet hij dat je de kluit al vanaf het begin tot het eind heb belazerd? Of denkt hij dat je een keertje maar buiten de pot hebt gepiest?
Het verveldende is altijd dat je pas weet wat je hebt als het er niet meer is.
Alles willen doen betekend ook volledig open kaart spelen. Zodat hij weet waar hij aan toe is en niet na een paar maanden weer van alles mag 'vernemen' van anderen en er helemaal niks meer over is in jou waarmee hij het nog eens zou 'willen' proberen lijkt me.
maandag 27 augustus 2007 om 17:00
Hoe kun je nou de ware besodemieteren? Ik zou zeggen, biecht hem eerst ALLES op. Daarna kan hij pas oprecht een keus maken. Stel je voor dat hij nu toch met je verder wil en hij komt er achter dat je 'm nog meer hebt bedrogen dan dat hij al wist. Lekker dan, en dat is dan jouw ware liefde?
Oh, en laten we het voor de gein eens omdraaien. Zou je hem terugwillen als hij jouw had bedrogen en er ook nog eens over zou liegen? Hoe zou jij je voelen?
Oh, en laten we het voor de gein eens omdraaien. Zou je hem terugwillen als hij jouw had bedrogen en er ook nog eens over zou liegen? Hoe zou jij je voelen?
.
maandag 27 augustus 2007 om 17:10
Nee, ik heb geen contact meer met mijn ex-vriendjes. Het vervelende is dat mijn ex (degene met wie ik mijn vriend die ik terug wil heb bedrogen) dezelfde opleiding doet die ik ook heb gedaan. Nu ik klaar ben vraagt en mailt hij mij steeds om verslagen e.d. Nu heb ik al gezegd dat ik niks meer heb omdat ik al klaar ben met de opleiding. Dit is vervelend als hij steeds mailt/smst en dit heb ik hem ook gezegd.
maandag 27 augustus 2007 om 17:13
De ware besodemieteren ja... Als ik daar een antwoord op had dan had ik dit topic nooit geopend. Hij weet alles al en hij weet ook heel erg goed met wie ik hem bedonderd heb!!
Ik zou hem ook nog terug willen als hij mij had besodemieterd en had lopen liegen. Maar net wat je zegt dan zou hij me wel ALLES moeten vertellen. Ik zou me wel heel erg *** (vul dat zelf maar in) voelen, maar zou hem zeer zeker nog een kans geven.
maandag 27 augustus 2007 om 17:14
Als er met je laatste vriend geen contact meer is, denk ik dat je de hoop moet opgeven dat het nog goed komt...wellicht kun je hem nog eens uitnodigen om er voor een laatste keer over te praten, maar ik denk dat je je verwachtingen aan de kant moet schuiven, want ben eerlijk, zou jij een jongen terug nemen die je 1.5 jaar lang heeft bedrogen? Ik word al gek bij de gedachte, laat staan als het de werkelijheid is.
maandag 27 augustus 2007 om 17:26
Ik betwijfel of je zijn woorden wel zo letterlijk moet nemen, en of hij je echt gaat terugnemen als jij daar een goede reden voor bedenkt. Je wil het toch gewoon nog een keer proberen óf niet? Als hij de relatie nog een kans wil geven dan weet hij die reden zelf wel.
Dit komt meer over als 'geef me één goede reden om jou nog een kans te geven', met andere woorden: 'vergeet het'.
Dit komt meer over als 'geef me één goede reden om jou nog een kans te geven', met andere woorden: 'vergeet het'.
maandag 27 augustus 2007 om 17:33
maandag 27 augustus 2007 om 17:43
ik denk dat je gewoon zult moeten accepteren dat je door je eigen stomme gedrag je vriend bent kwijtgeraakt.
iemand die mij gedurende anderhalf jaar voorgelogen en bedrogen bleek te hebben zou ik ook niet meer zo 123 geloven als ie zegt dat ie nu echt tot inkeer is gekomen. De vorige keer bleken beloftes immers ook niets waard?
De enige goede reden om een doorstart te maken is omdat hij genoeg van je houdt om je een herkansing te geven. Kan hij dat niet omdat hij je niet meer durft te vertrouwen, sja dan heb je dikke vette pecht gehad. risico van het vreemdgaan en berouw komt na de zonde en wie zijn gat brandt enz... mooier kan ik het helaas niet voor je maken.
iemand die mij gedurende anderhalf jaar voorgelogen en bedrogen bleek te hebben zou ik ook niet meer zo 123 geloven als ie zegt dat ie nu echt tot inkeer is gekomen. De vorige keer bleken beloftes immers ook niets waard?
De enige goede reden om een doorstart te maken is omdat hij genoeg van je houdt om je een herkansing te geven. Kan hij dat niet omdat hij je niet meer durft te vertrouwen, sja dan heb je dikke vette pecht gehad. risico van het vreemdgaan en berouw komt na de zonde en wie zijn gat brandt enz... mooier kan ik het helaas niet voor je maken.
maandag 27 augustus 2007 om 17:56
Helemaal eens met Krengiserweer! Eigen schuld, dikke bult, hoe lullig t ook klinkt. Persoonlijk zou ik er uberhaupt niet eens over na willen denken om het nog eens te proberen met iemand die me al belazerd heeft en niet een beetje ook. Als je hem zo gelukkig had willen maken, had je in de eerste plaats deze acties niet moeten doen. Succes ermee!
maandag 27 augustus 2007 om 18:04
Nou ja. Geweldige vent!
Sorry maar je komt op mij niet heel serieus over. Als je vreemd gaat zit je relatie niet goed en is het misschien beter die geweldige vent over te laten aan iemand die wel genoeg om hem geeft?
Heel gek maar ook ik kan geen hele goede reden verzinnen waarom hij je terug zou willen... en eerlijk gezegd denk ik dat je nog geen maand bij hem terug zou zijn voordat het weer bingo is. Dus waarom zou je. Geef hem en jezelf rust en kap ermee.
Sorry maar je komt op mij niet heel serieus over. Als je vreemd gaat zit je relatie niet goed en is het misschien beter die geweldige vent over te laten aan iemand die wel genoeg om hem geeft?
Heel gek maar ook ik kan geen hele goede reden verzinnen waarom hij je terug zou willen... en eerlijk gezegd denk ik dat je nog geen maand bij hem terug zou zijn voordat het weer bingo is. Dus waarom zou je. Geef hem en jezelf rust en kap ermee.