Relaties
alle pijlers
wat als hij zegt dat hij niet trouw kan blijven????
woensdag 29 augustus 2007 om 21:55
vandaag een discussie met vriend , hij gaf aan dat hij niet wist of hij mij trouw zal kunnen zijn, ik vind het van de grootste onzin wat hij zegt want heb aangegeven dat ik ook niet weet of ik iemand tegen kan komen die ik heel leuk en aantrekkelijk vind, maar ik hou van hem dus ik zal wel 2 keer nadenken, hij geeft aan zich volledig in te zetten voor onze relatie maar dat hij wel realist wil blijven , ik deel deze mening niet , begrijpt iemand mij wel????
woensdag 29 augustus 2007 om 22:05
Je hoeft zijn mening ook niet te delen.
Zijn realisme is anders als jou realisme.
Tuurlijk, ik ben ook getrouwd, en het is zondermeer mijn intentie om trouw te blijven. Dat lukt me ook heel goed, als ik naar de afgelopen 22 jaar kijk.
Maar.... zeg nooit nooit.
Ik ben er niet op uit, ik zoek niets, maar je weet maar nooit hoe je leven loopt.
JOjanneke
Zijn realisme is anders als jou realisme.
Tuurlijk, ik ben ook getrouwd, en het is zondermeer mijn intentie om trouw te blijven. Dat lukt me ook heel goed, als ik naar de afgelopen 22 jaar kijk.
Maar.... zeg nooit nooit.
Ik ben er niet op uit, ik zoek niets, maar je weet maar nooit hoe je leven loopt.
JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
woensdag 29 augustus 2007 om 22:49
Ik vind dat ie zich zit in te dekken tegen wat-nog-éventueel-kán-gebeuren... niet helemaal eerlijk want het veroorzaakt een hoop onrust bij jou. Niemand kan zeggen dat ie eeeuwig trouw blijft. De cijfers over vreemdgaan liegen niet. Maar om een relatie in te stappen en bij voorbaat al te zeggen dat je niet weet of je het wel vol kunt houden klinkt een beetje als olie op t vuur gooien en onnodige slapende honden wakker maken. Beetje verkeerde insteek in een relatie want zo ga je overal wat achter zoeken.
woensdag 29 augustus 2007 om 22:54
Ben ik het mee eens. Je weet inderdaad nooit wat er eventueel zou kunnen gebeuren, maar ik vind hem echt een dwaas als hij zegt dat hij niet weet of hij je trouw zou kunnen blijven.
Das in mijn ogen hetzelfde als een biefstuk voor een hongerige hond neerleggen weglopen met alleen een waarschuwing. Nee sorry ik zou meteen ernstig twijfelen aan zijn intenties binnen de relatie...
woensdag 29 augustus 2007 om 23:20
Hij is in elk geval wel eerlijk. Misschien moet je het niet te serieus opvatten en bedoelt hij hetzelfde als wat jij bedoelt. Dat je nooit weet hoe dingen gaan. Je kunt tegen hem zeggen dat je hem niet kunt verbieden om met een ander naar bed te gaan, maar dat het wat jou betreft wel einde verhaal is als hij dat doet. En verder lekker genieten van de relatie: De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest ;)
donderdag 30 augustus 2007 om 07:50
Als mijn vriend dit zou zeggen zou ik me gigantisch onzeker gaan voelen en me afvragen of hij nu ook wel trouw is tijdens de relatie. Was dus niks voor mij zo iemand. Je gaat ervoor of niet en als je er helemaal voor gaat dan zeg je dit toch niet tegen je partner. Dit komt op mij over alsof hij (nog) niet helemaal zeker is over jou en of hij met je verder wil. hij mag dan wel zo eerlijk zijn dit tegen je te vertellen, maar het maakt de situatie er niet makkelijker op. Hoe voel jij je hier zelf bij?
donderdag 30 augustus 2007 om 08:42
Je vriend heeft helemaal niet gezegd dat hij je niet trouw kan blijven.
Hij heeft aangegeven dat hij niet weet of hij dat zal kunnen.
Er zijn omstandigheden dat niemand dit kan.
Ik hoef alleen maar te wijzen naar stellen zoals in Temptation Island.
Die waren er ook heilig van overtuigd dat zij de verleiding wel zouden kunnen weerstaan.
NIET dus.
Hij geeft dus aan dat hij het je niet kan beloven dat hij dat kan, maar hij zal niet zomaar ontrouw zijn en zich volledig zal inzetten voor de relatie.
Dat is een groot verschil volgens mij.
Ik zou er blij mee zijn.
Het feit dat hij dit durft te zeggen zo, geeft ook aan dat hij open is over dit soort zaken en dat de kans dat hij je echt zal bedriegen al kleiner is.
donderdag 30 augustus 2007 om 09:30
Sorry voor de mensen die er anders over denken, maar ik vind het onzin te stellen dat NIEMAND zijn partner in alle omstandigheden (Temptation Island bijv.) trouw kan blijven. Je kunt hoogstens voor jezelf spreken en/of vaststellen dat het veel mensen niet lukt om trouw te blijven. Maar daarom mag je nog niet zeggen dat 'niemand' het kan.
Ik weet heel zeker dat ik mijn man altijd trouw zal zijn, en hij weet dat ook heel zeker van zichzelf.
Maar als je keer op keer op keer het cliché blijft horen dat je het nooit kunt weten, dan wordt dat uiteindelijk door een meerderheid van de mensen als een onaantastbare waarheid aangenomen, net zoals andere zaken die je steeds maar opnieuw hoort herhalen. Misschien is het daarom dat jouw vriend dat nu ook zo zegt.
Ik weet heel zeker dat ik mijn man altijd trouw zal zijn, en hij weet dat ook heel zeker van zichzelf.
Maar als je keer op keer op keer het cliché blijft horen dat je het nooit kunt weten, dan wordt dat uiteindelijk door een meerderheid van de mensen als een onaantastbare waarheid aangenomen, net zoals andere zaken die je steeds maar opnieuw hoort herhalen. Misschien is het daarom dat jouw vriend dat nu ook zo zegt.
donderdag 30 augustus 2007 om 09:35
Hoi,
Dit is voor hem een mooie vrijbrief of vreemd te gaan al naar gelang het hem uitkomt.......hij kan er altijd mee wegkomen door te zeggen: Ik heb het je van te voren gezegd!
Ik zou zeggen: Je kunt vertrekken! Nu!
Niet omdat ik zo stoer ben, maar omdat ik te trots ben om op een andere dan op de eerste plaats te staan.
Perel.
Dit is voor hem een mooie vrijbrief of vreemd te gaan al naar gelang het hem uitkomt.......hij kan er altijd mee wegkomen door te zeggen: Ik heb het je van te voren gezegd!
Ik zou zeggen: Je kunt vertrekken! Nu!
Niet omdat ik zo stoer ben, maar omdat ik te trots ben om op een andere dan op de eerste plaats te staan.
Perel.
donderdag 30 augustus 2007 om 09:42
Je hebt realisme en je hebt de waarschuwing vooraf. Geen idee wat je vriend wilde bereiken maar ik begrijp dat het jou onrustig maakt.
Eigenlijk ben jij de enige die kan bepalen of je voelt dat je vriend wilde zeggen dat het zóu kunnen gebeuren in een relatie dat iemand eens vreemd gaat, of dat hij zei dat hij niet kan beloven of hij je trouw blijft en je dus niet al te verbaasd op moet kijken als hij op een dag vreemd blijkt te zijn gegaan.
Jij kent hem het beste. Wat bedoelde hij denk je?
Eigenlijk ben jij de enige die kan bepalen of je voelt dat je vriend wilde zeggen dat het zóu kunnen gebeuren in een relatie dat iemand eens vreemd gaat, of dat hij zei dat hij niet kan beloven of hij je trouw blijft en je dus niet al te verbaasd op moet kijken als hij op een dag vreemd blijkt te zijn gegaan.
Jij kent hem het beste. Wat bedoelde hij denk je?
donderdag 30 augustus 2007 om 09:46
Hallo Reiger,
Ik lees net jouw posting hier...
Naast die van jou lijkt die van mij erg kort door de bocht.
Ik besef dat de verschillende reakties hier gedaan worden door vrouwen die verschillende ervaringen met het begrip trouw.
Door wat ik tot nu toe van jou heb begrepen, heb jij die speld in de hooiberg gevonden...
Jij gaat er dus vanuit wat het zou betekenen als jouw partner dit tegen jou zou zeggen, tenminste zo stel ik het me voor.
Dan kan ik idd begrijpen dat jij deze stelling: ik weet niet of ik je altijd trouw zal blijven, op deze manier uitlegt.
Ik kan dat in mijn geval niet, maar wil wel even zeggen dat jouw open benadering bewondering (en een beetje ontroering) bij mij oproept.
Dit geldt trouwens ook voor de andere begrijpende reacties die ik hier lees, maar Reiger, jouw reakties raken mij altijd op een bepaalde manier.
Groetjes, Perel.
Ik lees net jouw posting hier...
Naast die van jou lijkt die van mij erg kort door de bocht.
Ik besef dat de verschillende reakties hier gedaan worden door vrouwen die verschillende ervaringen met het begrip trouw.
Door wat ik tot nu toe van jou heb begrepen, heb jij die speld in de hooiberg gevonden...
Jij gaat er dus vanuit wat het zou betekenen als jouw partner dit tegen jou zou zeggen, tenminste zo stel ik het me voor.
Dan kan ik idd begrijpen dat jij deze stelling: ik weet niet of ik je altijd trouw zal blijven, op deze manier uitlegt.
Ik kan dat in mijn geval niet, maar wil wel even zeggen dat jouw open benadering bewondering (en een beetje ontroering) bij mij oproept.
Dit geldt trouwens ook voor de andere begrijpende reacties die ik hier lees, maar Reiger, jouw reakties raken mij altijd op een bepaalde manier.
Groetjes, Perel.
donderdag 30 augustus 2007 om 09:56
Ja, ik snap dat het erg onrustig maakt en ik zou het ook heel moeilijk vinden. Lijkt inderdaad een beetje op een vrijbrief vooraf.
En die vergelijking met Temptation Island. Sorry, maar dat is ook zo'n mongool programma. Laagste van het laagste dat daar aan mee doet en de relaties zijn 9 van de 10 keer al bagger voordat ze eraan beginnen.
En die vergelijking met Temptation Island. Sorry, maar dat is ook zo'n mongool programma. Laagste van het laagste dat daar aan mee doet en de relaties zijn 9 van de 10 keer al bagger voordat ze eraan beginnen.
donderdag 30 augustus 2007 om 10:14
als mijn vriend tegen mij zegt dat ie niet weet of ie me trouw kan blijven zou ik daar hele rare gevoelens bij hebben.
tuurlijk kun je niet in de toekomst kijken, en wat nu voor altijd lijkt kan morgen afgelopen zijn, maar om nou te zeggen dat je niet weet of je de ander trouw kunt blijven? raar verhaal.
tuurlijk kun je niet in de toekomst kijken, en wat nu voor altijd lijkt kan morgen afgelopen zijn, maar om nou te zeggen dat je niet weet of je de ander trouw kunt blijven? raar verhaal.
donderdag 30 augustus 2007 om 10:20
Heeft hij ervaring met niet-trouw zijn in een vorige relatie misschien ?
De realiteit wijst uit dat veel mensen vreemd gaan .......veel daarvan hebben altijd geroepen "dat gaat mij nooit gebeuren " .Als je vriend heel veel mensen kent die bijv. gescheiden zijn omdat een van de twee vreemd ging dan begrijp ik zo'n uitspraak best wel.
Eigenlijk is dit natuurlijk een mooie insteek om eens goed te praten ; wat wil je voor een soort relatie ? Wat verstaan jullie onder vreemdgaan ? Is de hots voor iemand hebben wel of niet bespreekbaar ? etc.
De realiteit wijst uit dat veel mensen vreemd gaan .......veel daarvan hebben altijd geroepen "dat gaat mij nooit gebeuren " .Als je vriend heel veel mensen kent die bijv. gescheiden zijn omdat een van de twee vreemd ging dan begrijp ik zo'n uitspraak best wel.
Eigenlijk is dit natuurlijk een mooie insteek om eens goed te praten ; wat wil je voor een soort relatie ? Wat verstaan jullie onder vreemdgaan ? Is de hots voor iemand hebben wel of niet bespreekbaar ? etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 30 augustus 2007 om 10:21
Punca, ik zou hem vragen wat hij nu precies bedoelde. Als hij morgen in een situatie komt waarbij hij vreemd kan gaan, zal hij dan 'de kans grijpen' of zal hij er alles aan doen om zichzelf te bedwingen?
Vindt hij dat hij ook met anderen naar bed moet kunnen gaan, wil hij een open relatie?
Dat soort dingen kun je hem best vragen, dan wordt het misschien allemaal wat duidelijker. En dan kun je ook beslissen of je daarmee kunt leven.
Mijn vriend is ook erg realistisch en nuchter, hij heeft ook niet het idee dat ik de enige vrouw op de wereld ben met wie hij een leuke relatie kan hebben, er zijn er meer met wie dat kan. Hij zegt ook dingen als 'met die en die zou ik echt vreemdgaan hoor' (één of andere wereldberoemde persoon, hij zegt dat niet met vrouwen uit onze omgeving). Ook zegt hij dingen als 'ja, als je elkaar in een relatie dingen verbiedt, dan wordt het juist aantrekkelijker om het te doen'. Ik heb hem toen gezegd dat ik hem niet verbied om vreemd te gaan, omdat ik vind dat je elkaar geen dingen kunt verbieden, als twee volwassenen zijnde, maar dat als hij vreemdgaat ik het waarschijnlijk niet meer zie zitten met hem en het dus in die zin wel consequenties zal hebben.
Hoop dat je een beetje begrijpt dat iets zeggen nog iets heel anders is dan iets doen en dat je altijd zelf kunt bepalen wat je hiermee wilt (nadat je duidelijkheid hebt over wat hij hier mee bedoelt).
Vindt hij dat hij ook met anderen naar bed moet kunnen gaan, wil hij een open relatie?
Dat soort dingen kun je hem best vragen, dan wordt het misschien allemaal wat duidelijker. En dan kun je ook beslissen of je daarmee kunt leven.
Mijn vriend is ook erg realistisch en nuchter, hij heeft ook niet het idee dat ik de enige vrouw op de wereld ben met wie hij een leuke relatie kan hebben, er zijn er meer met wie dat kan. Hij zegt ook dingen als 'met die en die zou ik echt vreemdgaan hoor' (één of andere wereldberoemde persoon, hij zegt dat niet met vrouwen uit onze omgeving). Ook zegt hij dingen als 'ja, als je elkaar in een relatie dingen verbiedt, dan wordt het juist aantrekkelijker om het te doen'. Ik heb hem toen gezegd dat ik hem niet verbied om vreemd te gaan, omdat ik vind dat je elkaar geen dingen kunt verbieden, als twee volwassenen zijnde, maar dat als hij vreemdgaat ik het waarschijnlijk niet meer zie zitten met hem en het dus in die zin wel consequenties zal hebben.
Hoop dat je een beetje begrijpt dat iets zeggen nog iets heel anders is dan iets doen en dat je altijd zelf kunt bepalen wat je hiermee wilt (nadat je duidelijkheid hebt over wat hij hier mee bedoelt).
donderdag 30 augustus 2007 om 11:41
Ik zou hem zeggen dat ik dan geen relatie met hem wil. Zolang ik met mijn partner ben, wil ik onvoorwaardelijk commitment en dat bied ik zelf ook. Geen smoezen, geen achterdeurtjes of indekken, geen geflirt, geen toestanden achter elkaars rug.
Voor elkaar gaan betekent namelijk bij ons: onvoorwaardelijk trouw zijn. En als je dat niet kunt garanderen, dan gaan we gezellig apart verder. Dan hoef je niet trouw te zijn en kun je alles doen waar je maar zin in krijgt. Simpel.
Voor elkaar gaan betekent namelijk bij ons: onvoorwaardelijk trouw zijn. En als je dat niet kunt garanderen, dan gaan we gezellig apart verder. Dan hoef je niet trouw te zijn en kun je alles doen waar je maar zin in krijgt. Simpel.
donderdag 30 augustus 2007 om 11:48
Je kan beloven je stinkende best te doen , je kan beloven sommige situaties niet op te zoeken , maar ik weet niet of je een garantie kan geven.
Sommige mensen , die met een héle grote fantasie bijvoorbeeld , of die met een hele grote ervaring op het gebied van vrienden met stukgelopen relaties , die zullen vinden dat er altijd wel een reden te bedenken valt waardoor iemand eventueel zou kúnnen bezwijken.
Als je vriend zo iemand is hoeft dat niet te betekenen dat hij er voor in is , maar dat hij niet graag "nooit " zegt .
Sommige mensen , die met een héle grote fantasie bijvoorbeeld , of die met een hele grote ervaring op het gebied van vrienden met stukgelopen relaties , die zullen vinden dat er altijd wel een reden te bedenken valt waardoor iemand eventueel zou kúnnen bezwijken.
Als je vriend zo iemand is hoeft dat niet te betekenen dat hij er voor in is , maar dat hij niet graag "nooit " zegt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 30 augustus 2007 om 13:47
Reiger,
Ik zal proberen iets duidelijker te zijn...ben een beetje wazig zo nu en dan.
Het komt erop neer dat een uitspraak zoals waar het hier over gaat, op verschillende manieren bedoeld kan zijn; het staat of valt met door wie het gezegd wordt.
Ik denk, dat jij in de gelukkige omstandigheid bent, wanneer jouw partner dit zou zeggen, dit zou betekenen dat hij absoluut niet van plan is vreemd te gaan, maar dat hij niet in de toekomst kan kijken.
Wat TO hier neerzet geeft mij meer de indruk van: ik ben met jou, maar als er eens wat anders lekkers langs komt, weet ik niet of ik dat zomaar voorbij laat gaan. In dat geval niet zeuren dan, want je hebt nu de keus, je accepteert dit of niet.
Gezien mijn persoonlijke ervaring, neig ik naar de tweede uitleg.
Ik had geen keus, omdat ik er later achterkwam.
Had ik de keus gehad, had ik meteen die rol vuilniszakken tevoorschijn gehaald.
Neemt niet weg dat jouw reacties mij altijd wel even aan het denken zetten.
De wereld volgens Reiger is zo slecht nog niet!
Groetjes, Perel.
Ik zal proberen iets duidelijker te zijn...ben een beetje wazig zo nu en dan.
Het komt erop neer dat een uitspraak zoals waar het hier over gaat, op verschillende manieren bedoeld kan zijn; het staat of valt met door wie het gezegd wordt.
Ik denk, dat jij in de gelukkige omstandigheid bent, wanneer jouw partner dit zou zeggen, dit zou betekenen dat hij absoluut niet van plan is vreemd te gaan, maar dat hij niet in de toekomst kan kijken.
Wat TO hier neerzet geeft mij meer de indruk van: ik ben met jou, maar als er eens wat anders lekkers langs komt, weet ik niet of ik dat zomaar voorbij laat gaan. In dat geval niet zeuren dan, want je hebt nu de keus, je accepteert dit of niet.
Gezien mijn persoonlijke ervaring, neig ik naar de tweede uitleg.
Ik had geen keus, omdat ik er later achterkwam.
Had ik de keus gehad, had ik meteen die rol vuilniszakken tevoorschijn gehaald.
Neemt niet weg dat jouw reacties mij altijd wel even aan het denken zetten.
De wereld volgens Reiger is zo slecht nog niet!
Groetjes, Perel.