Dillema.. Mijn viend wil weten hoe een andere vrouw 'voelt'

27-08-2007 15:26 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi..

Ik zit met een dilemma.. en weet niet meer wat ik moet doen :S Zou graag jullie mening willen horen..

Mijn vriend(24) en ik(20) zijn nu alweer bijna 4 jaar bij elkaar. Onze relatie gaat goed en is vrij stabiel. Af en toe ruzie over kleine dingen maar daar blijft het ook bij.

Helaas heb ik de relatie wel een flinke deuk late oplopen door ontrouw te zijn geweest een jaar geleden. Doordat ik hier zo'n groot schuldgevoel over had wilde ik het uitmaken. Maar mijn vriend was de gene die zei dat hij me niet kwijt wilde. Ik ben ook in therapie gegaan om meer zelfvertrouwen te krijgen (het is absoluut geen excuus, maar dat ik ontrouw ben geweest kwam o.a. doordat ik de aandacht van een andere jongens nodig had om te kunnen zien dat ik wel '' iets' voorstelde. Mjn vriend prijsde me er ook om dat ik in therapie ben gegaan.

Na de ontrouw van mijn kant ging onze relatie toch weer de goede kant op. Af en toe had mijn vriend het er moeilijk mee en zocht hij ruzie om zijn verwijten nogmaals te kunnen uitten. Dit heb ik steeds geaccepteerd. Hij had hier naar mijn idee het volste recht op.

Twee weken geleden kreeg ik toch de schrik van mijn leven. Mijn vriend vertelde (op vakantie) dat hij niet zeker wist of hij het allemaal nog wel zag zitten. En toen kwam er een aap uit de mouw: Voordat we een relatie begonnen had ik al een ''sexverleden' achter de rug. Ik ws geen maagd meer. Hij daarintegen wel. Ik ben nog zijn enige 'sexpartner' geweest. Hij gaf aan dat hij wel me verder wilde. Maar dat hij wel wilde weten hoe het was met een andere vrouw. Daar was hij heel nieuwsgierig naar.

En nu... nu zit ik in een ontiegelijke ROT situatie! Mijn vriend wil met een andere vrouw 'ne*ken'! En als ik zeg dat ik het niet wil zegt hij: Jaaaa, dat is oneerlijk! Jij bent vreemd gegaan!

En aan de ene kant kan ik de nieuwsgierigheid begrijpen.. Maar als het zou gebeuren!!! Jeeee, dat ik op de bank zit en weet dat mijn vriend op dat moment in bed ligt met een andere meid! Dat doet me echt te veel pijn (mja.. ik heb hem die pijn ook aangedaan!) :-(

We hebben het er verder ook niet over gehad hoe hij het zou willen aanpakken.. Ik smste gister: als je het echt gaat doen wil ik dat je het binnen een korte tijd doet zodat we het hebben gehad en achter ons kunnen laten. Ik wil er niet steeds tegen aan hikken! Maar toen smste hij terug: Ik doe het wanneer ik het wil. Zal het niet achter je rug om doen, zo ben ik niet. Maar je kan me niet dwingen het binnen een korte tijd te doen.

Jeeee wat moet ik???

Ik wil echt benadrukken dat onze relatie verder echt goed is.. :S al klinkt dat nu ook zo stom! :-(
Ik zeg DUMPEN die gast!!! (en dat zeg ik als man!!!).

Wat een belachelijke kerel is dat!!! Hij wil voelen hoe een andere vbrouw voelt en jij moet dat nog goedvinden ook???? En jij gaat hem sms'en dat het dan maar snel achter de rug moet zijn?? Heb jij dan helemaal geen zelfrespect??? Kom op zeg!!!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.........
gerardvandegraaf schreef op 28 augustus 2007 @ 11:08:

HIJ heeft destijds "geaccepteerd" dat jij bent vreemdgegaan, JIJ wilde het uitmaken om die reden, HIJ wilde dat je bij hem bleef en gaf de relatie een 2e kans. Dan is HIJ degene die jou dan ook moet vergeven en niet elke keer het vreemdgaan erbij halen. Ik snap wel dat je relatie een deuk oploopt als 1 van de 2 vreemdgaat. Maar maak dan de keuze om niet verder te gaan en blijf degene die vreemd is gegaan geen verwijten naar zijn/haar hoofd gooien.

Ik vind dat hij dit niet kan maken en dat jij dit niet moet accepteren. Als je hierin meegaat is het eind zoekl, loopt de relatie toch nog op zijn eind en heb je elkaar achteraf onnodig pijn gedaan.

mee eens.

Ik kan begrijpen dat hij nieuwsgierig is hoe het is om met een andere vrouw sex te hebben maar dat past niet binnen een exclusieve relatie. Dan moet hij zijn keuze maken en de relatie beeindigen. En ik weet zeker dat jij je echt niet beter voelt hoor als het dan '1-1' is qua vreemdgaan. Zo werkt t echt niet.
Onderdezon schreef op 28 augustus 2007 @ 15:14:

@

Ik vind wel dat je gevoelens voor een ander, wanneer dat geen enkel gevolg heeft voor je relatie en je partner alleen maar een rotgevoel bezorgd, fijn voor je moet houden. Ik vind dat je op zo'n moment wel de verantwoordelijkheid draagt voor het geluk van een ander, daar hebben broze poppetjes niets mee te maken. Ik denk dat het beter is om sommige, niet-relevante dingen te verzwijgen. Net zoals je tegen je beste vriendin niet zegt dat je haar nieuwe coupe afschuwelijk vindt, tegen je schoonzus niet zegt dat je haar nieuwe vriend een saaie sukkel vindt en tegen je moeder niet zegt dat haar nieuwe baan je het toppunt van geestdodendheid lijkt.
ODZ, dat vind JIJ maar sommige mensen (waaronder ik en Mabel) denken daar anders over. Als jij binnen jouw relatie afspreekt dat je dat soort gevoelens voor je houdt, om wat voor reden dan ook, is dat prima, maar dus alleen als je het vooraf met elkaar afspreekt. Ik heb met mijn man het omgekeerde afgesproken, omdat ik niet in een illusie wil leven. Dat is mijn goed recht en dat recht heeft mijn man ook. (Ik heb trouwens ook met hem afgesproken dat hij het zal zeggen als hij mijn haar afschuwelijk vindt X-D ) Ik ben het dus alleen met je eens, als beide partners dat met elkaar afgesproken hebben.
Ben het helemaal eens met gerardvandegraaf....Hij heeft ervoor gekozen om met jou verder te gaan...vergeven en vergeten gaat misschien niet samen op, maar hij heeft het je wel vergeven....daarom vind ik ook dat dit onacceptabel is, maar dat wist je geloof ik al ;-)
Onderdezon schreef op 28 augustus 2007 @ 15:14:

@Mabel - Ik zal me wat genuanceerder uitdrukken. Ik vind niet dat je je geluk of gemoedsrust in de handen van je partner moet leggen (getsie). Ik vind ook niet dat je partner je zou moeten sparen voor de barre feiten des levens (dat delen is de lol van een relatie toch?).

Ik vind wel dat je gevoelens voor een ander, wanneer dat geen enkel gevolg heeft voor je relatie en je partner alleen maar een rotgevoel bezorgd, fijn voor je moet houden. Ik vind dat je op zo'n moment wel de verantwoordelijkheid draagt voor het geluk van een ander, daar hebben broze poppetjes niets mee te maken. Ik denk dat het beter is om sommige, niet-relevante dingen te verzwijgen. Net zoals je tegen je beste vriendin niet zegt dat je haar nieuwe coupe afschuwelijk vindt, tegen je schoonzus niet zegt dat je haar nieuwe vriend een saaie sukkel vindt en tegen je moeder niet zegt dat haar nieuwe baan je het toppunt van geestdodendheid lijkt.
Om maar met het laatste te beginnen; ik vind dat smaken verschillen, dus daar doe ik niet zo moeilijk over en het maakt een heel groot verschil hòè je het zegt. Ik vind het niet erg om te zeggen: het is niet mijn smaak of het zou niets voor mij zijn zo'n baan. En omgekeerd mag men tegen mij ook best dergelijke dingen zeggen.

En als mijn verliefd wordt op iemand anders, zelfs als hij er niets mee wil doen, vind ik het eigenlijk wel een must dat hij dat vertelt. Als het enigszins ernstig is merk je het toch wel. Het lijkt me dan een gebrek aan vertouwen als hij hier niet over kon praten. En als het niet ernstig is doet het er weinig toe. En als hij er toch niets mee wil doen, waarom zou ik er dan ongelukkig van worden.

O O O èrg offtopic; sorry TO!!
Als het liever wel hoort, en daar expliciete afspraken over hebt gemaakt, ligt het inderdaad anders. Maar wat ik me dan wel afvraag, hoe ver ga je dan? Vertel je het als je weleens erotische gedachten hebt bij een collega? Bij een crush? Of pas als je door je gevoelens aan je relatie gaat twijfelen?
ODZ, daar wil ik wel op antwoorden als je een nieuw topic start, want het is nogal off topic.
Topic geopend.
Ik zou er sterk over nadenken om de relatie te verbreken.. Ik bedoel waarom wil je met iemand zijn die met een ander naar bed wil.. Dan is er denk ik wel iets meer aan de hand dan alleen maar nieuwsgierigheid naar sex met een ander. Hij weet zelf hoeveel pijn het doet als iemand vreemdgaat en nu wil hij dat jou aan doen. Sterker nog, hij informeert jou eerst over zijn plan en wil vervolgens nog goedkeuring ook.. echt absurd. Vreemd gaan zonder schuldgevoel. Ik geloof dat als je van iemand houd je er alles aan doet om elkaar gelukkig te maken. Natuurlijk ben je allemaal wel eens nieuwsgierig, maar hoe hoog is de prijs die je daarvoor wilt betalen? Betekent het dat jij door een hel moet gaan zodat hij zijn verlangens kan bevredigen? Laat je niet manipuleren door de fout die jij begaan hebt, hij heeft zelf de keuze gemaakt om met je verder te gaan.. Ik zou oppassen met deze jongen, kies voor jezelf!
Onderdezon schreef op 28 augustus 2007 @ 14:05:

@ Benedicte - we gaan een beetje off-topic nu, maar ik vind persoonlijk dat als je gevoelens hebt voor een ander, binnen een monogame relatie, en je desondanks besluit die monogame relatie voort te zetten, je je smoel dient dicht te houden. Wat je verdere acties ook zijn. Waarom zou je je partner opzadelen met al dat verdriet en die zorgen?

Omdat het nu eenmaal niet altijd rozegeur en manenschijn is en zowel ik als partner een hekel heb aan als er (bij voorbaat al) een soort van verbod ligt op het spreken over bepaalde zaken/gevoelens.

Moet je om je eigen schuldgevoel te verlichten ook je partner maar ongelukkig maken? Moet je omwille van Eerlijkheid Voor Alles zijn of haar gemoedsrust maar vergallen? Ik vind dat het geluk van een ander in dit soort situaties zwaarder weegt dan zogenaamde eerlijkheid of je eigen geweten.
Zou jij in dat geval dan zin hebben in een partner die in zijn eentje in zijn schuldgevoel wegkwijnt of zoals dat wordt genoemd lekker op de blaren mag zitten? Dát zou ik nog vele malen erger vinden dan horen dat hij eens een keer gevoelens voor een ander heeft, dat kan gebeuren/is menselijk en zou dus niet weten waarom iemand, mijn geliefde nota bene, daarvoor op de blaren moet zitten. Ik vind het geluk van beide éven zwaar wegen en hou niet zo van dader-slachtoffer- en boetedoening-gedoe in een relatie......
Trouwens... Even mijn evil thoughts intikken...

Als hij jou wil chanteren met het 'jij bent vreemdgegaan, dus waarom zou ik het dan niet mogen', dan kan jij dat toch net zo goed: "Als jij dat doet, dan ga ik bij je weg."

Ik betwijfel of het bevorderlijk is voor de sfeer in je relatie en je relatie algemeen. Maar het is een (slechte) optie...
De relatie onderbreken. Het uitmaken voor een paar maanden. Dan kan iedereen zijn gang gaan. Na die tijd bekijk je of je weer verder wilt met elkaar. Is niets mis mee. Eerlijk. Open. Vrij. En wie het in die tussentijd met hoeveel andere wie's doet is vooraf niet van belang. Vrij is vrij. En hopelijk daarna samen verder of één van de twee heeft een ander ontmoet, nou ja beter op deze leeftijd dan later als er kids zijn.
Sorry hoor! Maar wat is er "mis" met een keer buiten de deur neuken? Niets vind ik. Als het maar op eerlijke basis gaat met de andere partij en je eigen vriend(in).

Dat is ook altijd discussie geweest tussen mijn ex en mij.

Ik ben van mening dat iedereen vreemd kan gaan mits je op het juiste moment en de juiste plek bent met de juiste persoon en er een klik is. In the heat of the moment vervagen heel wat grenzen.

Mijn ex dacht daar duidelijk anders over en heeft het over sterk in je schoenen staan. Mwah...? Zo werkt dat volgens mij niet in de praktijk. Die enkele keer dat je ook een klik met een ander voelt en ook een waanzinnige nacht kunt hebben ... die laat je toch niet lopen?
@linda1972. Dat is gewoon zielig, dat zegt enorm veel over jou en over de relatie die je hebt. Maar neuk jij er vooral op los, wordt je vast enorm gelukkig van...
Logisch toch ... ik zou er ook niet aan moeten denken om maar met 1 man sex te hebben gehad.

Joh, dan mis je zoveel.

Ben sinds paar maanden weer single. Maar mijn ex en ik hadden een open relatie. Niet dat we elke week met een ander het bed deelden ... integendeel .... maar als je op het juiste moment op het juiste tijdstip de juiste persoon tegenkomt waarmee je ook nog eens een klik hebt ... tja. dan in the heat of the moment kunnen en mogen die dingen toch gebeuren. Mits het op eerlijke basis is naar beide partijen toe?

Ben zelf enorm op mijn vrijheid gesteld en ben voorstander van een leven samen (met je maatje waarmee je alle lief en leed deelt) in vrijheid en verbondenheid. Maar sex kan en mag toch ook lekker zijn met een ander?
@Linda; waarom ga je dan een relatie aan?

Blijf dan lekker single.

Je hebt pas een open relatie als beide partners er volledig achter staan.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik denk dat Linda dat ook bedoelt, een open relatie. Dat, wanneer je in de verleiding komt, je verder "mag" gaan omdat dit is afgesproken binnen de relatie.
Dan heb je dus een maatje en geen relatie. Doe vooral wat je leuk vind Linda maar ga hier niet verkondigen dat het normaal is. Natuurlijk wil je meer ervaring hebben dan met 1 persoon maar doe dat dan lekker voordat je aan een vaste relatie begint.
Wie zegt dat hij na die ene keer juist niet nog meer nieuwsgierig zal zijn naar andere vrouwen het is vrij simpel of je kiest voor een monogame relatie of je kiest met goedkeuring van beide voor een vrije relatie (hoewel ik persoonlijk daar niet zo in geloof) of je zet voor nu een punt achter de relatie gaat beiden je eigen gang en kijkt na verloop van tijd of dat echt is wat jullie willen of niet. Maar het gegeven dat hij vreemd mag gaan omdat jij dat ook hebt gedaan vind ik belachelijk als je zo in een relatie met elkaar omgaat is het einde volgens mij snel zoek.
Oh en Linda even over jou vrije relatie, maatjes kan je met zoveel mensen zijn, sex is juist wat de relatie tussen jou en je partner bijzonder, maakt en ik persoonlijk vind dat je dat verloochend door er maar op los te neuken, ook al is dat met wederzijds goedvinden
@Sienna72, helemaal mee eens. Mooi gezegd.
Inderdaad heel mooi verwoord Sienna.

Denk er precies hetzelfde over.

Sex is juist iets heel speciaals.
Zo ervaren jullie dat......... anderen denken dat je wel sex met anderen kan hebben omdat je die op dat moment gewoon erg leuk en aantrekkelijk etc vindt , maar dat er maar 1 is waar je zijn kots van op wil ruimen , wiens adem je s morgens vroeg niet afschuwelijk vindt, wiens kalknagels je wil knippen als hij er niet goed bij kan , wiens kinderen je wil baren , aan wie je alles durft te zeggen , aan wie je je in alle omstandigheden op alle mogelijke manieren bloot ( letterlijk en figuurlijk ) durft te geven , met wie je door dippen en dalen wilt gaan , wiens fouten jij voor lief neemt .....

Die vinden dát veel exclusiever.

Het een is niet beter dan het andere, dat moet ieder voor zich weten , maar niet doen alsof ik mezelf bijv. " verloochen " zoals iemand het omschreef.

Maatjes kan je met meer mensen zijn, ja dat is waar.......... maar mijn partner is zoveel meer dan " een maatje " ..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ambrosia9 schreef op 31 augustus 2007 @ 22:46:

Dan heb je dus een maatje en geen relatie. Dat bepaal jij even- wat een ander voor een relatie heeft ? Zo dan...... Doe vooral wat je leuk vind Linda maar ga hier niet verkondigen dat het normaal is.Wie bepaalt wat normaal is ? er zijn 1000'den stellen die zo'n soort relatie hebben. Natuurlijk ????? wil je meer ervaring hebben dan met 1 persoon maar doe dat dan lekker voordat je aan een vaste relatie begint.
WAAROM ? Omdat het jou stoort ? En waarom zou je iemand die er net zo over denkt laten lopen omdat je op dat gebied geen exclusiviteit wilt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@Ambrosia, van jou snap ik dan eerlijk gezegd ook niet zoveel. Een tijd terug ben je, in een eigen topic bij Seks, in discussie gegaan met Doddie over open relaties, je wilde het graag begrijpen. En volgens mij eindigde deze discussie in wederzijds respect en kon jij respect opbrengen voor mensen met een open relatie. Nu geef jij Sienna gelijk als zij zegt dat je je relatie dan verloochent? Waar is dan jouw respect gebleven?

En jullie mogen best weten dat het me ergens pijn doet dat BGB haar relatie hier voor de zoveelste keer zit te verdedigen, godverdomme, dat moet toch niet nodig zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven