Ook dit kabinet doet weer niks voor de middeninkomens

01-09-2007 16:16 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit kabinet doet ook weer niks voor de middeninkomens. Zo zoetjes aan geloof ik dat het voor ons niet meer lonend is om te werken. Lijkt wel of je daarvoor gestraft wordt. Alles gaat duurder worden, maar als je net boven het minimum zit dan moet je overal voor betalen en lijkt het alsof je steeds minder over houdt om van te leven.

Of is toch die euro die maakt dat we gewoon steeds moeilijker rond kunnen komen.
lolotte schreef op 02 september 2007 @ 00:44:

[...]

Wat zou je er van vinden als de kinderen van de ouderen dan wat meer tijd vrij maakten om hun ouders mee naar buiten te nemen? Het kan geen kwaad als dat wat meer zou gebeuren. Je ouders hebben een deel van hun tijd in het opvoeden en verzorgen gestopt, waarom daar niet wat voor terug doen.

Wij helpen mijn schoonmoeder door haar boodschappen te doen, door veelvuldig bezoekjes af te leggen of haar mee te nemen naar waar zij heen wil. Omdat ik niet zo goed met mijn moeder over weg kan doen mijn broer en zus dit voor onze moeder.

Het kan helemaal geen kwaad nee maar ik denk dat het voor veel mensen lastig in te passen is als je een fulltime baan en/of gezin hebt.Tegenwoordig moet je haast wel tweeverdiener zijn om een beetje leuk rond te komen en om dan ook nog mantelzorger te zijn naast je werk,gezin en andere bezigheden...

Kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat kan opbrengen.
bettyboob schreef op 01 september 2007 @ 23:45:

daar heb je helemaal gelijk in zamirah!..

Maar waarom moeten de bewuste kinderloze stellen meer betalen voor de bewuste stellen met kinderen?...

Daar kies je toch zelf voor of ben ik nou zo.....daar kan ik mij zo boos ommaken...
Ik stel bij deze voor dat, indien mensen zonder kinderen weigeren bij te dragen danwel in te leveren voor de mensen-met kinderen-, laatstgenoemde groep bij deze wordt vrijgesteld van het betalen van AOW voor de mensen zonder kinderen.
En toch blijf ik erbij,ik snap ook wel dat het 2 kanten opwerkt maar net wat ik geloof tante sjaan zei,waar kinderbijslag niet inkomensafhankelijk maken(dat zal een hoop schelen)

Nu krijgt men het die het totaal niet nodig heeft/hebben......of is dat ook normaal?
Ik denk niet dat je kinderbijslag inkomens afhankelijk moet maken. Dan zal het in de praktijk zo worden dat de middeninkomens weer buiten de boot vallen. De mensen met lage inkomens krijgen dan de volle pond aan kinder bijslag. De mensen met de hoge inkomens overleven het wel en jan modaal levert weer in. En op zo'n manier krijg je dus reacties van je kan beter een puinhoop van je leven maken want dan krijg je toch van alles en als je hard werkt wordt je gestraft
bettyboob schreef op 02 september 2007 @ 09:29:

En toch blijf ik erbij,ik snap ook wel dat het 2 kanten opwerkt maar net wat ik geloof tante sjaan zei,waar kinderbijslag niet inkomensafhankelijk maken(dat zal een hoop schelen)

Nu krijgt men het die het totaal niet nodig heeft/hebben......of is dat ook normaal?
Je kunt die regelingen nu eenmaal niet individueel toepassen. Zou even lekker worden zeg. We leven hier met 16 miljoen mensen in dit land; als al die mensen die voordeeltjes zouden krijgen wat het beste bij hen past, dan kan je wel aan de gang blijven. I
Ach hoe dan ook, wij=ik en man..hebben totaal niets te klagen we kunnen meer dan rond komen,dus wat ons betreft zullen wij er niet slechter van worden...
bettyboob schreef op 02 september 2007 @ 11:49:

Ach hoe dan ook, wij=ik en man..hebben totaal niets te klagen we kunnen meer dan rond komen,dus wat ons betreft zullen wij er niet slechter van worden...
En toch klagen... Grappig.
Omen schreef op 02 september 2007 @ 11:56:

[...]

En toch klagen... Grappig.
grappig he...! maar daar zijn we Nederlander voor toch?

:rolling:
Ach laten we elkaar geen mietje noemen.

Wat betreft de mantelzorg: het is toch godsgeklaagd ( sorry dat ik klaag...;) dat mensen geen tijd meer hebben voor hun ouders of andere "hulpbehoevenden"...volgens mij is dat typisch Nederlands. Overal in de wereld zorgt men voor zijn ouwe moeder, maar in NL kwijnen oude mensen weg in een tehuis. ( waar ze 1 x per dag naar de WC mogen). Dat je er geen tijd voor zou hebben omdat je fulltime werkt, vind ik een kulargument.

Inderdaad, handiger en praktischer, om zoals in veel landen gebeurt, je ouders in huis te nemen als ze oud zijn....
Tante Sjaan schreef op 02 september 2007 @ 06:08:

[...]

Het kan helemaal geen kwaad nee maar ik denk dat het voor veel mensen lastig in te passen is als je een fulltime baan en/of gezin hebt.Tegenwoordig moet je haast wel tweeverdiener zijn om een beetje leuk rond te komen en om dan ook nog mantelzorger te zijn naast je werk,gezin en andere bezigheden...

Kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat kan opbrengen.
Het enige dat ik me kan voorstellen om je ouders oud te laten worden zonder dat je geregeld voor hen zorgt als er een fikse afstand tussen de woonplaatsen zit. Dat maakt het moeilijk(er) om even wat boodschappen mee te nemen, een bezoekje af te leggen of ze eens mee op stap te nemen. Als je een fulltime job en een gezin hebt heb je nog altijd boodschappen nodig. Wat is de moeilijkheid om dan gelijk even de boodschappen voor vader en/of moeder in je kar te gooien? Breng ze even daar, help ze opruimen en drink even samen een kop koffie. Hup, dat was het eerste bezoekje. Ga met je gezin eens bij opa en oma eten, of haal ze op op het moment dat je van werk naar huis gaat. Wij koken eens per week bij oma, vinden de kinderen leuk en oma kan verhalen over vroeger en nu kwijt.

Mantelzorg, pfff die term wil ik hier eigenlijk niet eens voor gebruiken, kost je alleen de tijd die je er zelf wil instoppen. En ja, dan moet je een stukje vrijetijd van jezelf inleveren.

Ik heb een druk, groot, gezin en heb daarnaast zowel betaald als vrijwilligerswerk wat gelijk staat aan een fulltime (bij periodes meer) job.
lolotte schreef op 01 september 2007 @ 19:10:

(sarcasme mode aan)Ach, de oplossing is toch simpel?!

Wie nu het idee heeft alleen te werken voor de lage inkomens gaat gewoon zijn baas zieken tot ontslag en dan fijn een uitkering halen. We pompen geen geld meer in oude woonwijken, want de nieuwe wijken gaan voor. Laat die oude zooi gewoon verrotten en tot gettho verworden.

Om het helemaal voor elkaar te hebben gaan we op jacht naar een baantje in de politiek en dan graaien we met de overheid mee.(sarcasme mode uit)

Natuurlijk moet er geld naar de minima. Ondanks alles betalen die ook gewoon belasting, accijns etc. Als je net boven het minimum zit moet je eens goed rondneuzen wat er nog aan voordeel te behalen is. En verder mag je blij zijn dat je niet tot de minima behoort.Dat je niet je hand, zoals het weer zo fijn wordt uitgedrukt, moet ophouden. Die hand wordt namelijk goed in de gaten gehouden en de bijbehorende billen moeten regelmatig bloot.

Oude wijken dienen niet te verpauperen, daar mag ook best geld in. Niet teveel, niet teveel vertroetelen, maar aandacht loslaten, geld weigeren, is vragen om ellende.

Vanuit de minima, de uitkeringstrekkers etc. gebeurd overigens door vrijwilligers behoorlijk wat in de oude wijken wat in de nieuwe wijken niet gebeurd. Misschien ligt daar een deel van de oplossing.

lolotte tegenwoordig hoef je je baas niet meer te zieken maar ontslag mag zonder reden worden gegeven...

Ik zeg nergens dat ik een uitkering wil, maar bedoel gewoon dat ook als je zoals ikzelf 6 dagen per week om 5.15 je bed uit moet en hard moet werken dat het dan toch wel leuk zou zijn als je daar een beloning voor krijgt.

Ik zit niet te wachten op een uitkering, wil gewoon dat er eens goed naar de verdeling van ons geld wordt gekeken.

De Dordtselaan in rotterdam, miljoenen zijn daar ingepompt en nu wordt toegegeven dat het tuig gewoon weer terug is om de buurt te verpesten. Zonde van het geld. Zouden een hoop ouderen die ik verzorg een beter leven van kunnen hebben.

Laatst moest onze organisatie de dagverzorging sluiten, mensen die eenzaam zijn zijn terug achter de geraniums.Tja, we dwalen af, maar van het een komt het ander he
Wat een gezeur allemaal. Nederland staat er gewoon goed voor. Als ik zie wat die tokkies allemaal aan boodschappen in huis slepen dan valt het allemaal erg mee. Rookwaren worden overigens alleen door stomkoppen gekocht. Is het jullie nog nooit opgevallen dat hoe lager op de ladder hoe meer men rookt? Laat dat nou eens en je bespaart een heleboel geld.

Wat prijzen in de supermarkt betreft, die zijn in Nederland onwaarschijnlijk laag. Maar ja, die klaagcultuur, die is niet uit te roeien.

Overigens vind ik wel dat aan de hyptotheekrenteaftrek een bepaald maximum mag zitten. Voor een hypotheek hoger dan bijvoorbeeld 3 ton hoeft geen teruggave gegeven te worden.
lolotte schreef op 02 september 2007 @ 12:51:

[...]

Het enige dat ik me kan voorstellen om je ouders oud te laten worden zonder dat je geregeld voor hen zorgt als er een fikse afstand tussen de woonplaatsen zit. Dat maakt het moeilijk(er) om even wat boodschappen mee te nemen, een bezoekje af te leggen of ze eens mee op stap te nemen. Als je een fulltime job en een gezin hebt heb je nog altijd boodschappen nodig. Wat is de moeilijkheid om dan gelijk even de boodschappen voor vader en/of moeder in je kar te gooien? Breng ze even daar, help ze opruimen en drink even samen een kop koffie. Hup, dat was het eerste bezoekje. Ga met je gezin eens bij opa en oma eten, of haal ze op op het moment dat je van werk naar huis gaat. Wij koken eens per week bij oma, vinden de kinderen leuk en oma kan verhalen over vroeger en nu kwijt.

Mantelzorg, pfff die term wil ik hier eigenlijk niet eens voor gebruiken, kost je alleen de tijd die je er zelf wil instoppen. En ja, dan moet je een stukje vrijetijd van jezelf inleveren.

Ik heb een druk, groot, gezin en heb daarnaast zowel betaald als vrijwilligerswerk wat gelijk staat aan een fulltime (bij periodes meer) job.

Nou, ik kan me wel meer redenen voorstellen dan alleen een fikse afstand.Als je een gezin met jonge kinderen hebt bijv.

Met 2 of 3 kinderen onder de 5 lijkt het mij heel lastig te realiseren allemaal.

En verder denk ik dat de band die je met je ouders hebt ook heel belangrijk is.

Als ik bijv. lees hoe jij dat doet Lolotte, daaar kunnen idd veel mensen een voorbeeld aan nemen.

Maarrrrr..en echt dit is niet om je aan te vallen hoor.

Maarrr ik lees dat je kinderen al een bijbaantje hebben en dus al wat ouder zijn, wat al een stuk scheelt vergeleken met kleine kinderen.

En je kunt goed met je schoonmoeder overweg gelukkig, dat maakt het denk ik ook makkelijker en voelt het niet als een belasting om voor haar te zorgen.

Maar stel nu dat je broer en zus niet de zorg voor jouw moeder op zich namen.

Zou je hetzelfde kunnen opbrengen voor jouw moeder?

Ik denk dat dat veel belastender zou zijn en niet makkelijk om jaren vol te houden.

Nogmaals, niet als aanval bedoeld op jou maar ik denk echt dat niet iedereen dezelfde energie kan opbrengen als jij dat kunt.

Mantelzorg is niet altijd makkelijk en er zit ook verschil in hoe.

Om eens een dagdeel met je ouder op te trekken of boodschapjes halen zal vaak nog wel lukken.

Maar mantelzorg houdt daar vaak niet op en dan wordt het moeilijker.

Ik lul niet zomaar wat maar heb er ook ervaring mee, ik ben al 15 jaar mantelzorger en het valt me zwaar, heel zwaar.

Ik heb in de thuiszorg gewerkt en daar ook meegemaakt dat er bezuinigd moest worden en een groter beroep op de mantelzorg gedaan wat eigenlijk niet haalbaar was.

Nogmaals, mantelzorg is niets mis mee maar het moet wel realistisch blijven, in mijn ogen is het geen goede ontwikkeling als kinderen voor een steeds groter wordend deel van de zorg van hun ouders opdraaien.
Zamirah schreef op 02 september 2007 @ 12:37:

Ach laten we elkaar geen mietje noemen.

Wat betreft de mantelzorg: het is toch godsgeklaagd ( sorry dat ik klaag...;) dat mensen geen tijd meer hebben voor hun ouders of andere "hulpbehoevenden"...volgens mij is dat typisch Nederlands. Overal in de wereld zorgt men voor zijn ouwe moeder, maar in NL kwijnen oude mensen weg in een tehuis. ( waar ze 1 x per dag naar de WC mogen). Dat je er geen tijd voor zou hebben omdat je fulltime werkt, vind ik een kulargument.

Inderdaad, handiger en praktischer, om zoals in veel landen gebeurt, je ouders in huis te nemen als ze oud zijn....

Heb je zelf ervaring met mantelzorg Zamirah?

Ik vind het nml geen aanrader om je ouder in huis te nemen en mijn mening is gekleurd door persoonlijke ervaring.

Ik heb het gedaan.

Ik heb mijn 4 jaar lang in huis genomen en de belasting was zoveel zwaarder dan ik me ooit had kunnen voorstellen, ik zou het nooit maar ook echt nooit meer doen.
Ik zeg niet dat ik zelf mijn ouders in huis zou nemen...wel denk ik dat het vroeger makkelijker was, omdat families dichter bij elkaar woonden.

Vroeger had ik trouwens een vriendin, waarvan de ouders oma in huis hadden gehaald. Een en al ellende kan ik me nog herinneren...:(

Ik pleit niet voor een terugkomende zorg die meestal op de schouders valt van 1 van de kinderen ( die het dichtst bij woont) Maar ik vind wel dat er in dit land raar wordt omgesprongen met oude mensen.
Natuurlijk kan ik er in komen dat het met jonge kinderen, afstand e.d. moeilijker is. Maar niet ondoenlijk en je hoeft bij de meeste ouderen niet de hele dag hun handje vast te houden. Het ging er om dat ouderen straks eventueel de deur niet meer uit konden en dát vind ik deels een taak voor de kinderen. Het ging mij niet om constante verzorging cq. verpleging. Daar heb je in principe zorginstellingen voor, maar ook daar kan familie een steentje bijdragen. En het moet niet zo zijn, wat helaas in veel gevallen wel zo is, dat ouderen daar min of meer opgeborgen zitten met minimaal bezoek van familie.

Mantelzorg kan ontzettend zwaar zijn. Ik heb inmiddels behoorlijke ervaring. Een van mijn zorgvragers heeft borderline en dat vreet bij tijd en wijle energie.

Maar je kunt als mantelzorger ook ondersteuning krijgen. Zo kun je een dagje of langer weg, terwijl je zorgvrager door een ander de benodigde zorg krijgt.

Ik voel me overigens niet aangevallen hoor. :)

Maar als je overigens mij en mijn geschiedenis kent zul je het waarschijnlijk niet vreemd vinden dat ik moeite heb met mijn moeder. Maar mocht de nood aan de man komen dan ben ik er ook voor haar. Zo was ik er ook voor mijn vader.
Maar met die beperking van de hypotheekrente-aftrek, hoe wil je dat dan regelen ?

Met mijn hypotheek woon ik in een vrijstaand huis, terwijl je voor dat hypotheekbedrag in de randstad nog geen garagebox kunt kopen. De rest van het geld hebben we braaf gespaard. 20 jaar lang beiden werken, maar leven naar één inkomen en braaf sparen, anders hadden we dit nooit kunnen kopen. Vervolgens worden we als rijke kakkers beschouwd omdat we "zwaar boven onze stand" wonen.

De aanslag voor de gemeentelijke belastingen is extra hoog, overal betalen we het volle pond voor, terwijl we een simpel inkomen hebben, en netto hebben we minder te besteden dan bijstandsgerechtigden die aan alle kanten in de watten worden gelegd. Geef mij óók effe elke vijf jaar een financieel extraatje omdat ik al zolang een uitkering heb mogen genieten.

Dit doel "Ons Droomhuis" is bereikt. Met ons eigen geld, bloed, zweet en tranen. En waarschijnlijk geeft dat meer voldoening dan een extra zakcentje omdat je het voor elkaar hebt gekregen om vijf jaar in de bijstand te zitten.
duizendschoon2 schreef op 02 september 2007 @ 13:47:

[...]

lolotte tegenwoordig hoef je je baas niet meer te zieken maar ontslag mag zonder reden worden gegeven...

Bovenstaande is helemaal niet waar.

In de huidige wetgeving is het zo dat een werkgever een arbeidsconflict kan creeëren. Wanneer je werkgever namelijk van je afwil, dan gaat dat echt wel gebeuren. Vervolgens is het aan de rechter om een EVENTUELE ontslagvergoeding vast te stellen. Daarvoor moet jij wel een advocaat in de arm nemen, wat ook niet gratis is.

In de nieuwe wetgeving zal het recht op ontslagvergoeding wettelijk bepaald worden. Dat betekent dat de consument in feite meer rechten krijgt.

En... als je baas tevreden over je is, is er weinig te vrezen, toch? :-9
Vooralsnog is die nieuwe wetgeving er nog niet door; ik vraag me ook af of dat gaat gebeuren gezien de weerstand tegen het nieuwe ontslagrecht.
traincha2 schreef op 02 september 2007 @ 08:31:

[...]

Ik stel bij deze voor dat, indien mensen zonder kinderen weigeren bij te dragen danwel in te leveren voor de mensen-met kinderen-, laatstgenoemde groep bij deze wordt vrijgesteld van het betalen van AOW voor de mensen zonder kinderen.

Nou, zullen we dan ook direct even een milieuheffing gaan invoeren voor de mensen met kinderen? Je wilt niet weten hoe milieubelastend een kind is!!! Voor een broodrooster moet je ook alvast een verwijderingsbijdrage betalen bij aanschaf, dus waarom niet bij een kind? ;-) Al loopt de kinderbelasting wel in de duizenden euro's i.p.v. ¤ 2,50.

Gelukkig hoef ik mezelf dit beroerde kabinet niet te verwijten, ik heb niet op ze gestemd. Van de combi links/CDA/ChristenUnie kun je natuurlijk ook niet verwachten dat ze hun mantra "ouderen, gezinnen met kinderen en minima" zullen loslaten.

Zoet hebben wij (stel zonder kinderen) nog niet bespeurd tot op heden, wel weer veel pro maatregelen voor bovengenoemde groepen. Volgens mij hebben ze in Den Haag niet in de gaten dat hun middenmoot-melkkoetjes straks ook te weinig geld hebben en vanzelf minima worden.

De echt hoge inkomens liggen niet wakker van een paar tientjes minder. En als ik een huis van 1,5 miljoen had, zou ik ook niet wakker liggen van een paar honderd euries meer huizenbelasting. Want ook die aangekondigde verhoging is gerommel in de marge.

Nederland moet gaan kiezen en harde keuzes maken, maar daar zijn wij (nog?) niet aan toe. Ik vind het persoonlijk logisch dat je geen door de staat (en dus door de burger) bekostigde huishoudelijkhe hulp krijgt als je een inwonend gezinslid hebt dat recht van lijf en leden is. Zoiets moet kunnen voor iemand die alleen is en die hulp nodig heeft.

Zo vind ik ook niet dat de staat (en de burger) op hoeft te draaien voor proffesionele begeleiding van een uitstapje voor ouderen. Een (zwaar) gehandicapte die van begeleiding afhankelijk is, moet het wel kunnen krijgen.

We moeten dus accepteren dat we, als zorg betaalbaar moet blijven, de zorg alleen wordt gegeven aan mensen die het ook echt hebben moeten en die er afhankelijk van zijn. En die keuze willen we niet maken.

Zolang wij uitgaan van het principe dat iedereen recht heeft op van alles en nog wat (varierend van diverse begeleide uitstapjes voor ouderen, scootmobiels voor iedereen, huishoudelijke hulp voor iedereen, kinderopvang voor iedereen), kunnen we de problemen ook niet oplossen. Er moeten keuzes gemaakt worden...
Pinksterbloempje schreef op 03 september 2007 @ 13:16:

[...]

Nou, zullen we dan ook direct even een milieuheffing gaan invoeren voor de mensen met kinderen? Je wilt niet weten hoe milieubelastend een kind is!!! Voor een broodrooster moet je ook alvast een verwijderingsbijdrage betalen bij aanschaf, dus waarom niet bij een kind? ;-) Al loopt de kinderbelasting wel in de duizenden euro's i.p.v. ¤ 2,50.

En als wij niet hoeven mee te betalen aan al die miljoenen die naar gezin en kind gaan, kunnen we het zelf riant sparen van ons loon en hebben we later niet eens een collectieve AOW nodig!

Gelukkig hoef ik mezelf dit beroerde kabinet niet te verwijten, ik heb niet op ze gestemd. Van de combi links/CDA/ChristenUnie kun je natuurlijk ook niet verwachten dat ze hun mantra "ouderen, gezinnen met kinderen en minima" zullen loslaten.

Zoet hebben wij (stel zonder kinderen) nog niet bespeurd tot op heden, wel weer veel pro maatregelen voor bovengenoemde groepen. Volgens mij hebben ze in Den Haag niet in de gaten dat hun middenmoot-melkkoetjes straks ook te weinig geld hebben en vanzelf minima worden.

De echt hoge inkomens liggen niet wakker van een paar tientjes minder. En als ik een huis van 1,5 miljoen had, zou ik ook niet wakker liggen van een paar honderd euries meer huizenbelasting. Want ook die aangekondigde verhoging is gerommel in de marge.

Nederland moet gaan kiezen en harde keuzes maken, maar daar zijn wij (nog?) niet aan toe. Ik vind het persoonlijk logisch dat je geen door de staat (en dus door de burger) bekostigde huishoudelijkhe hulp krijgt als je een inwonend gezinslid hebt dat recht van lijf en leden is. Zoiets moet kunnen voor iemand die alleen is en die hulp nodig heeft.

Zo vind ik ook niet dat de staat (en de burger) op hoeft te draaien voor proffesionele begeleiding van een uitstapje voor ouderen. Een (zwaar) gehandicapte die van begeleiding afhankelijk is, moet het wel kunnen krijgen.

We moeten dus accepteren dat we, als zorg betaalbaar moet blijven, de zorg alleen wordt gegeven aan mensen die het ook echt hebben moeten en die er afhankelijk van zijn. En die keuze willen we niet maken.

Zolang wij uitgaan van het principe dat iedereen recht heeft op van alles en nog wat (varierend van diverse begeleide uitstapjes voor ouderen, scootmobiels voor iedereen, huishoudelijke hulp voor iedereen, kinderopvang voor iedereen), kunnen we de problemen ook niet oplossen. Er moeten keuzes gemaakt worden...
Even op een rijtje:

- 100 dagen rondgetoerd zonder enig resultaat. Alleen foto momenten.

- Overleg met bonden mislukt

- Begroting is alleen maar rondgekregen met heel veel extra belastingen

- Bijna iedereen erop achteruit

- Symboolbelasting voor dure huizen. (opbrengst nihil )

- Geen beleid voor probleemwijken, alleen zakken met geld voor gemeentes.

- Weer extra eenzijdige belastig voor automobilisten.

Dat regeren kan zoveel beter :)
moppetoet schreef op 02 september 2007 @ 21:34:

Maar met die beperking van de hypotheekrente-aftrek, hoe wil je dat dan regelen ?

Met mijn hypotheek woon ik in een vrijstaand huis, terwijl je voor dat hypotheekbedrag in de randstad nog geen garagebox kunt kopen. De rest van het geld hebben we braaf gespaard. 20 jaar lang beiden werken, maar leven naar één inkomen en braaf sparen, anders hadden we dit nooit kunnen kopen. Vervolgens worden we als rijke kakkers beschouwd omdat we "zwaar boven onze stand" wonen.

De aanslag voor de gemeentelijke belastingen is extra hoog, overal betalen we het volle pond voor, terwijl we een simpel inkomen hebben, en netto hebben we minder te besteden dan bijstandsgerechtigden die aan alle kanten in de watten worden gelegd. Geef mij óók effe elke vijf jaar een financieel extraatje omdat ik al zolang een uitkering heb mogen genieten.

Dit doel "Ons Droomhuis" is bereikt. Met ons eigen geld, bloed, zweet en tranen. En waarschijnlijk geeft dat meer voldoening dan een extra zakcentje omdat je het voor elkaar hebt gekregen om vijf jaar in de bijstand te zitten.
Hier ben ik het dus volledig mee eens. Omdat je toevallig een goede baan met dito inkomen hebt, moet je al meer betalen aan allerlei toeters en bellen (geen punt), maar laat iedereen dan ook zijn voordeeltje hebben. In dit geval dus de hypotheekrenteaftrek. Ook wij hebben een mooi groot huis en een zeer riant inkomen en zijn beiden nog erg jong. Hoe het allemaal kan? Veel werken, heel veel werken. Op dit moment werk ik wat minder (drie dagen)en de rest van de week besteed ik aan 'maatschappelijk verantwoorde activiteiten'. Prima lijkt me, zonder dat zouden de kosten ook weer flink oplopen voor de burger.
Fortis et liber
Vent70 schreef op 03 september 2007 @ 14:36:

Even op een rijtje:

- 100 dagen rondgetoerd zonder enig resultaat. Alleen foto momenten.

- Overleg met bonden mislukt

- Begroting is alleen maar rondgekregen met heel veel extra belastingen

- Bijna iedereen erop achteruit

- Symboolbelasting voor dure huizen. (opbrengst nihil )

- Geen beleid voor probleemwijken, alleen zakken met geld voor gemeentes.

- Weer extra eenzijdige belastig voor automobilisten.

Dat regeren kan zoveel beter :)

Ja, en jouw analyses ook. Jammer dat zoveel mensen maar wat roepen zonder zich echt in de materie verdiept te hebben. "Bijna iedereen erop achteruit". Sorry hoor, maar wat een gelul.

Jammer dat de meeste mensen aan zichzelf denken en er zo weinig solidariteitsgevoel is. Iedereen vindt dat er maatregelen moeten komen om de verslechtering van het milieu tegen te gaan, maar het mag natuurlijk niet ten koste van jezelf gaan. Aan de auto mag niet getornd worden, want "hoe moet ik anders op mijn werk komen?".

Mensen die een uitkering hebben zijn "te lui om te werken en daarnaast ook nog crimineel". Lees nou eens hoe dom je overkomt met zo'n totaal ongenuanceerde uitspraak! Het zegt meer over jou (de "jou" in overdrachtelijke zin) dan over degenen waarover je het hebt.

O ja, willen de minddeninkomens zich wel blijven realiseren dat ze meer geld hebben dan de lage inkomens? Vandaar dat ze zo genoemd worden.

Gelukkig zijn er nog wel een paar mensen die erover nagedacht hebben en wel met genuanceerde punten komen. Hulde daarvoor! :cheer:
@joey: je legt me nogal wat dingen in de mond die ik niet heb gezegd. Dat is nogal dom. De auto als enige extra belasten "voor het millieu" is ook nogal dom. Je gaat er vanuit dat het over mijn auto gaat, en dat is ook nogal dom. Ik rij zelf bijna niet, en heb geen lease auto. "Iedereen op achteruit" is de analyse die verschillende bureau's naar aanleiding van de plannen hebben gemaakt. Afdoen met "gelul" is nogal dom. Je slaat ook netjes een aantal van mijn kritiekpunten over.

Ik neem verder aan dat jij ook erop achteruit gaat, maar dat je dat, uit solidariteit, helemaal niet erg vindt ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven