Relaties
alle pijlers
vriend gaat bij ex slapen ivm verjaardag kind????
woensdag 5 september 2007 om 02:32
vrijdag 7 september 2007 om 00:29
Ik ben het er zeker mee eens dat een nieuwe partner niet gelijk een opvoeders posite in kan nemen.Op sommige punten blijft het zelfs de beslissing van de ouders. Mijn vriend (inmiddels 6 jaar) heeft zeker wel wat te zeggen over de kids. Bij belangrijke punten luister ik zeker naar zijn mening,maar de uiteindelijke beslissing valt tussen vader en ik.
In geval van to is de situatie duidelijk niet een belang van het kind.
En vind ik dat haar vriend zeker wat meer rekening had kunnen houden met haar gevoelens. Een prima alternatief lag zelfs voor handen,waarbij het kind geen verschil had gemerkt.Het" belang" (ik vind s'morgens aanwezig zijn eerder een leuk verzetje)van het kind is hier duidelijk niet de reden om daar te slapen,dit ruikt eerder naar "belang van de exen".
Maar op sommige punten kunnen nieuwe partners inderdaad de schijt krijgen.
Toen mijn dochter haar premiere van haar toneelstuk had
Wilde de vriendin van mijn ex daar ook samen met hem naar toe,maar niet als ik kwam. Maar je denkt toch niet dat ik dan maar een andere dag ga.Toedeledoki!! Ze had van mij gewoon mee gekund (wat mijn vriend ook gewoon deed) dat knalde wel in huize ex,zodat mijn ex maar op een andere dag ging met haar.Kijk, en dat vond mijn dochter niet zo leuk van haar vader(slappe zak!)
vrijdag 7 september 2007 om 00:40
vrijdag 7 september 2007 om 01:00
Mijn ex is afgelopen verjaardagen vd kinderen om half 8 's morgens gekomen, dat werkte op zich wel. ( We waren toen nog niet gescheiden).
Hij was er bij het wakker worden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet echt lekker bij voelde. Want hij komt mijn huis binnen ´s morgens vroeg.
De kinderen vonden het overigens heel normaal: papa hoort er ook bij op hun verjaardag. Hoe dan ook.
Nu hebben we een omgangsregeling, dus komt dat niet meer voor.
Ik zou dit ook niet meer samen willen afspreken: scheiding is scheiding.
Onze wegen scheiden, en daar horen nu eenmaal bepaalde gevolgen bij, ook voor de kinderen.
Ik ga ver voor de kinderen, maar zeker ook voor duidelijkheid.
Een scheiding is niet leuk voor de kinderen, maar om dat te verzachten door dit soort opties lijkt me ook geen goed idee.
Ik zou het liefst wilen dat mijn ex en ik de verjaardagen samen vieren maar dit is wat betreft ex geen goed idee, dus dan maar gaan voor een duidelijke omgangsregeling.
Ik houd ervan om 1 dag aan te houden wat betreft feestdagen en niet dat ze tig keer overal feest hebben.
Maar dat kan ook smiddags, hoeft niet per se smorgens vroeg bij het wakker worden.
Hij was er bij het wakker worden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet echt lekker bij voelde. Want hij komt mijn huis binnen ´s morgens vroeg.
De kinderen vonden het overigens heel normaal: papa hoort er ook bij op hun verjaardag. Hoe dan ook.
Nu hebben we een omgangsregeling, dus komt dat niet meer voor.
Ik zou dit ook niet meer samen willen afspreken: scheiding is scheiding.
Onze wegen scheiden, en daar horen nu eenmaal bepaalde gevolgen bij, ook voor de kinderen.
Ik ga ver voor de kinderen, maar zeker ook voor duidelijkheid.
Een scheiding is niet leuk voor de kinderen, maar om dat te verzachten door dit soort opties lijkt me ook geen goed idee.
Ik zou het liefst wilen dat mijn ex en ik de verjaardagen samen vieren maar dit is wat betreft ex geen goed idee, dus dan maar gaan voor een duidelijke omgangsregeling.
Ik houd ervan om 1 dag aan te houden wat betreft feestdagen en niet dat ze tig keer overal feest hebben.
Maar dat kan ook smiddags, hoeft niet per se smorgens vroeg bij het wakker worden.
vrijdag 7 september 2007 om 08:22
vrijdag 7 september 2007 om 13:01
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar voor mij zou hier echt de grens liggen en ik zou er eerlijk gezegd ook moeite mee hebben. Niet eens zozeer het feit van wantrouwen, maar ik vind het niet zo respectvol naar de huidige partner toe.
Daartentegen denk ik dat je zo'n kind zelf er ook mee in de war kunt brengen.
Daartentegen denk ik dat je zo'n kind zelf er ook mee in de war kunt brengen.
vrijdag 7 september 2007 om 14:14
Overigens om toch nog even een seriueze opmerking erover te maken.
Het kind van ex en nieuwe huppel(hoewel huppel niet terecht is want na een jaar krijg je volgens bgb een andere status,haha),
is hier bij mij gewoon welkom hoor! (en andersom ook)
Dus die komt gewoon lekker spelen,een keer eten enzo.
Ik zie het namelijk niet zozeer als het kind van mijn ex,maar het zusje van mijn kinderen,nou die is hartstikke welkom hoor!!!!
Ik vind het belangrijk dat mijn zoontje ook vertrouwd raakt met haar.
Ze delen tenslotte dezelfde broer en zus.
Het kind van ex en nieuwe huppel(hoewel huppel niet terecht is want na een jaar krijg je volgens bgb een andere status,haha),
is hier bij mij gewoon welkom hoor! (en andersom ook)
Dus die komt gewoon lekker spelen,een keer eten enzo.
Ik zie het namelijk niet zozeer als het kind van mijn ex,maar het zusje van mijn kinderen,nou die is hartstikke welkom hoor!!!!
Ik vind het belangrijk dat mijn zoontje ook vertrouwd raakt met haar.
Ze delen tenslotte dezelfde broer en zus.
vrijdag 7 september 2007 om 14:59
Wat ik me nou eigenlijk afvraag is dit......
Ik meen ergens gelezen te hebben dat TO zelf ook kinderen heeft. Deze kinderen zijn eens per jaar ene keer jarig. Zouden deze kinderen het niet ONTZETTEND fijn vinden deze dag met zowel hun moeder als hun vader te kunnen vieren???
Is het dan echt niet in te denken (door TO) dat de vader van de kinderen van TO bij hun wilt slapen om ze te verassen met het wakker worden??
Ik en zus zijn zelf kinderen van gescheiden ouders. Ook wij hebben tijden maanden wat zeg ik ?? jaren naar een heriniging van pa en moe verlangd. maar helaas was dit niet mogenlijk!
Zus en ik woonde bij ons moeder maar ons pa was er ieder jaar in ons kinder tijd met de verjaardag en was zelfs al hertrouwd. Ons sitefma deed hier nooit moeilijk om, omdat zij wist wat voor groot plezier zij ons hier mee deed!!
Na dat wij in de pubertijd kwamen werd deze regel afgeschaft, want toen vonden zus en ik het wel stoer 2 keer ons verjaardag en wat al niet meer van feestdagen te vieren.
Hoe groot de ruzie tussen ons pa en moe ook was(sommige kunnen zich miss wel een topic van mij herinneren), en hoe hard ons moe ons pa ook in het begin terug wilde.....
Bijde zorgde zij er voor dat onze verjaardagen HET hoogtepunt van het jaar waren!!
En niet alleen zij maar vooral onze stiefmoeder die het ons gunde om zo'n leuke tijd te hebben met onze gescheiden ouders.
Onze stiefmoeder kwam dan op de dag gewoon langs bij ons om onze verjaardagen mee te vieren.
En zo kan het dus ook gewoon!
Ik meen ergens gelezen te hebben dat TO zelf ook kinderen heeft. Deze kinderen zijn eens per jaar ene keer jarig. Zouden deze kinderen het niet ONTZETTEND fijn vinden deze dag met zowel hun moeder als hun vader te kunnen vieren???
Is het dan echt niet in te denken (door TO) dat de vader van de kinderen van TO bij hun wilt slapen om ze te verassen met het wakker worden??
Ik en zus zijn zelf kinderen van gescheiden ouders. Ook wij hebben tijden maanden wat zeg ik ?? jaren naar een heriniging van pa en moe verlangd. maar helaas was dit niet mogenlijk!
Zus en ik woonde bij ons moeder maar ons pa was er ieder jaar in ons kinder tijd met de verjaardag en was zelfs al hertrouwd. Ons sitefma deed hier nooit moeilijk om, omdat zij wist wat voor groot plezier zij ons hier mee deed!!
Na dat wij in de pubertijd kwamen werd deze regel afgeschaft, want toen vonden zus en ik het wel stoer 2 keer ons verjaardag en wat al niet meer van feestdagen te vieren.
Hoe groot de ruzie tussen ons pa en moe ook was(sommige kunnen zich miss wel een topic van mij herinneren), en hoe hard ons moe ons pa ook in het begin terug wilde.....
Bijde zorgde zij er voor dat onze verjaardagen HET hoogtepunt van het jaar waren!!
En niet alleen zij maar vooral onze stiefmoeder die het ons gunde om zo'n leuke tijd te hebben met onze gescheiden ouders.
Onze stiefmoeder kwam dan op de dag gewoon langs bij ons om onze verjaardagen mee te vieren.
En zo kan het dus ook gewoon!
vrijdag 7 september 2007 om 15:35
Ik snap echt niet waarom er bij een ex geslapen moet worden omdat hun kind jarig is, net als wat er al eerder is gezegd, gaan scheiden heeft bepaalde gevolgen, OOK voor de kinderen, ook al vragen die er niet om dat papa en mama gaan scheiden.
Maar ik kan er met de pet niet bij hoe je het in je hoofd kunt halen om bij je ex de nacht door te brengen omdat je kind de volgende dag jarig is.
Irinda, als jij echt zo gek op hem bent en toch een relatie met hem wilt, zou ik een heel duidelijk gesprek aangaan met hem. Vragen WAAROM zijn ex niet van jouw bestaan af weet, aangeven waar jouw grenzen liggen, dan kunnen jullie samen kijken of je daar allebei mee kunt leven.
Maar ik kan er met de pet niet bij hoe je het in je hoofd kunt halen om bij je ex de nacht door te brengen omdat je kind de volgende dag jarig is.
Irinda, als jij echt zo gek op hem bent en toch een relatie met hem wilt, zou ik een heel duidelijk gesprek aangaan met hem. Vragen WAAROM zijn ex niet van jouw bestaan af weet, aangeven waar jouw grenzen liggen, dan kunnen jullie samen kijken of je daar allebei mee kunt leven.
vrijdag 7 september 2007 om 15:53
De basis van elke relatie is communicatie.
Hier is de vorm van communicatie niet naar elkaar luisteren, maar elkaar laten merken dat je sterker bent dan de ander.
Echt een prestige strijd.
De boel komt op scherp te staan op het moment dat er een sms wordt gestuurd met de mededeling dat, als hij zijn plannen doorzet, de relatie gedaan is.
Niks geen overleg over wederzijdse motieven en/of gevoelens omtrent de situatie, nee, meteen de knuppel in het hoenderhok.
Tja, dan is het niet vreemd dat de situatie zich verhard en zich evolueert naar wat die nu is.
Enige redding?
Excuses maken voor het wantrouwen en de verstuurde sms-en.
Sterkte.
Hier is de vorm van communicatie niet naar elkaar luisteren, maar elkaar laten merken dat je sterker bent dan de ander.
De boel komt op scherp te staan op het moment dat er een sms wordt gestuurd met de mededeling dat, als hij zijn plannen doorzet, de relatie gedaan is.
Niks geen overleg over wederzijdse motieven en/of gevoelens omtrent de situatie, nee, meteen de knuppel in het hoenderhok.
Tja, dan is het niet vreemd dat de situatie zich verhard en zich evolueert naar wat die nu is.
Enige redding?
Sterkte.
vrijdag 7 september 2007 om 16:08
[quote]
De basis van elke relatie is communicatie.
Enige redding?
sluit ik mij volledig bij aan!!
:De basis van elke relatie is communicatie.
Enige redding?
sluit ik mij volledig bij aan!!
vrijdag 7 september 2007 om 16:13
Ik ben het volledig eens met BGB. Ik kan wel begrijpen dat die man daar wil slapen. Zeker nu het allemaal nog zo vers is. Dit is vast ook niet zijn zijn ideaal wat betreft het grootbrengen van zijn kind. En ik snap ook niet waarom het uitmaakt dat die ex hem schijnbaar terug wil. Het gaat toch om hem? Als het goed is kan zij hoog en laag springen, maar hij heeft een relatie met jou en gaat dus niet vreemd. Er spreekt wel erg weinig vertrouwen uit tegenover je vriend en in plaats van dat aan te pakken, zoek je het bij de ex... Ik snap dat een vader bij z'n kind wil zijn op het moment dat het kind wakker wordt op zijn verjaardag. Ik snap dat helemaal als het allemaal nog zo vers is en iedereen blijkbaar nog even moet wennen aan de hele situatie. Het geeft aan dat hij er voor zijn kind is, niet dat het allemaal weer koek en ei is tussen papa en mama.
En wees nou eerlijk, vind je het nou echt vreemd dat hij niet reageert op zo'n smsje van jou, waarin jij een ultimatum stelt? Communicatie is ook hier een sleutwelwoord. Vertrouwen trouwens ook.
En wees nou eerlijk, vind je het nou echt vreemd dat hij niet reageert op zo'n smsje van jou, waarin jij een ultimatum stelt? Communicatie is ook hier een sleutwelwoord. Vertrouwen trouwens ook.