DE vaste vriendin VS een goeie vriendin

10-09-2007 12:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk vast dat er buiten ook zat van zulke situaties voorkomen daarom vraag ik even om een paar goeie adviezen.

Mijn vriend en ik zijn nu bijna 2jaar samen. Sinds kort heeft hij contacten met een (goeie) vriendin van hem die hij al bijna 10 jaar

kent (zegt ie).

We hadden eerst ruzie omdat ik er niet mee eens was dat ze elkaar constant lieve mailtjes stuurde..als je eenmaal die mailtjes leest dan zijn het meer dan vriendschappelijk. Ze praten over de kleinste details bijvoorbeeld zij naar hem: hoi schatteke, ik ben net wakker en ga nu even koffie drinken ect ect.. waarop hij terug stuurde met: hoi zoeteke of hoi baby of hoi lieverd ect...

Tegen een vriend van hem had ie een keer dit gestuurd:

'Ik wilde jou net vertellen dat vrouwen fokking jaloers zijn. Ik ben een wijf uit Eindhoven aan het opgeilen en **** had mijn mails gelezen..' (****=is mijn naam) ik wist toen niet wat ik moest denken..

Hij had mij daarna beloofd om dit niet meer te doen en zei dat ik hem gewoon moet vertrouwen als ie zegt dat er niks aan de hand is. Hij dolt gewoon met haar en verder heeft het geen invloed op de relatie en weet waar zijn grenzen liggen..

Maar toch ging het bergafwaarts want een of ander manier kwam dit onderwerp weer aanbod en het was zo erg dat we (even) uit elkaar gingen..een paar dagen later kwam ik terug en we hebben besloten om te proberen omdat hij nu weet wat ik wil en andersom en omdat we allebei om elkaar geven en van elkaar houden. (ja ik weet dat ie echt van mij houdt door dingen die hij soms voor mij overheeft)

Sinds dat we weer proberen..chat hij met haar wanneer ik ook naast hem zit maar ik kan die gesprekken niet lezen ofzo maar hij heeft het liever dat ik het niet weet anders zou ik weer dingen vragen.

Dat vrouwtje waarmee hij dus contact heeft vertrouw ik niet. Hij heeft tegen mij gezegd dat zij 'wel' weet dat hij een relatie heeft maar ik betwijfel het. Ik kan maar niet begrijpen waarom een vrouw van 25jaar nog zulke mailtjes stuurt naar een man die al een vaste relatie heeft..als ik haar was en wist dat die man al bezet is dan zou ik een stap terug nemen. Goeie vriend of niet. Ik vertrouw haar niet.

Ik zit nu met een paar dringende vragen:

Is het normaal dat mannen rond de leeftijd van 30 nog zo reageren naar een andere vrouw?

Als hij met haar chat en vraagt of ze goed geslapen heeft ect.. waarom vraagt hij dat niet aan mij? ik ben tenslotte zijn partner. Of is wat ie doet weer normaal?

Ik wil haar uit mijn hoofd halen, ik wil haar vergeten uit onze relatie. Ik wil niet meer eraan denken maar het gaat moeizaam. Hoe moet ik het beste hiermee omgaan?

Nu komt een dillemma.

Sinds dat mijn vriend zoveel met dat vrouwtje op het internet optrekt..heb ik weer contact opgezocht met een vriend. Sommige mensen van mijn omgeving zegt dat ie mij leuk vindt. Omdat ik al die tijd een relatie heb gehad, had ik de behoefte niet om contact met hem te hebben maar nu hang ik met hem aan de telefoon en het is altijd gezellig. Ik heb hem verteld van mijn situatie en hij vond het ook raar dat een man op zo'n leeftijd nog zulke berichten stuurt terwijl ie een relatie heeft. Je zou denken dat zo'n man serieus is en aan de toekomst denkt. Huisje, boompje, beestje.. Hij luisterde naar me en belde mij een paar keer uren lang en toont begrip voor mij (in tegenstelling tot mijn huidige vriend)

Ik vind hem langzamerhand leuker worden (dit geef ik eerlijk toe maar niet zo zeer dat ik iets met hem wil) maar liet het alleen niet merken.

Ik kies nu voorlopig voor mijn relatie omdat mijn vriend eigenlijk niks verkeerds doet. Hij is niet vreemdgegaan maar wel emailtjes sturen die meer is dan vriendschap (in mijn ogen dan) Dit hoeft niet per se iets te betekenen daarom vind ik het geen aanleiding om de relatie hiervoor te beeindigen.

Maar intussen zit ik wel te twijfelen of ik wel de juiste keuze maak. Misschien word het ooit wat tussen die vriend van mij maar wie zegt dat dit soort problemen niet meer voorkomt?

OF als ik bij mijn huidige vriend blijft, wie durft dan niet te zeggen dat hij met dat vrouwtje iets kan krijgen? als ze opeens zovaak contact met elkaar hebben en zeker als ik het contact tussen hun niet vertrouw en vooral HAAR niet.

Alleen ik kan mezelf gelukkig maken maar hiervoor heb ik wel adviezen van buiten nodig en dan kan ik een overweging maken..en een beslissing nemen..

Bedankt
Hoi , ik heb net je verhaal zitten lezen en ik zou het ook helemaal niet leuk vinden als mijn vriend zulke mailtjes naar andere vriendinnen stuurd. Het lijkt meer als een goede vriendin of anders flirten ze in ieder geval (een beetje) met elkaar. Ziet hij haar ook wel eens in het echt? Of hebben ze alleen maar contact over de mail? Dat hij het leuk vind om jou jaloers te maken vind ik ook wel raar. Misschien is hij erg onzeker? Heeft hij bevestiging nodig van andere vrouwen en zijn vrienden?

Wat betreft die vriend zou ik oppassen met wat je zegt, hij vind jou al leuk. En als het slecht gaat tussen jou en je vriend wil hij je vast wel troosten
Hoi Miena,

Bedankt voor je reactie.

Ze hebben sinds kort dus email en chat contact. Ze bellen niet laatstaan elkaar ontmoeten of zien dan zou ik helemaal gek worden maar ik sluit dit niet uit. Van de een komt de ander en wat nog niet komt kan nog altijd komen.

Sommige vrienden van mij zegt dat zo'n man ook juist onzeker kan zijn? en ja of ie mij leuk vind om jaloers te maken dat denk ik niet want als ik eenmaal jaloers ben dan weet ie dat we ruzie krijgen en niemand wilt dit.

Oh en wat ie doet kan flirten zijn want dat heb ik ook wel eens gehoord van anderen als ze mijn verhaal horen. Maar ik vind het meer dan een flirt..vooral hun contacten.
Ai, ik zou dat ook helemaal niet leuk vinden. En nee ik vind het niet normaal of je nou man of vrouw bent. En ik ben echt niet jaloers aangelegd (wat een rotopmerking van je vriend zeg!). Ik vind het erg onrespectvol en vind het niet kunnen binnen een relatie dat stiekeme gedoe. Je kan best vrienden/vriendinnen hebben in een relatie van het andere geslacht, natuurlijk! Maar dit zou ik geen vriendin noemen.

Ik zou wel, stel dat je toch niet verder wil met je huidige vriend, niet zomaar in een andere relatie stappen. Of het moet erg goed voelen nou ja dat moet je zelf weten, maar het lijkt erop dat je zelfvertrouwen steeds meer wordt ondermijnt (alleen al daarom zou ik ermee kappen) en het is dan vaak niet zo goed om je meteen in de armen van een ander te storten. Maar eerst weer je evenwicht vinden.

Hm ik praat wel veel over alvast je volgende relatie maar dat komt omdat ik zo pissig zou worden om deze acties dat ik inderdaad ook verder zou gaan kijken...

Wat jij nu doet met die vriend van je valt eigenlijk onder hetzelfde, jullie hebben dus allebei iemand anders waar jullie leuke dingen mee doen en van alles mee bespreken, dus waarom blijf je eigenlijk nog bij elkaar??
Nou ja dingen mee bespreken, nog niet doen maar dat zit er vast aan te komen, als hij niet als eerste wat doen zal jij het wel zijn heb ik zo het idee.
Dollen emt een andere vrouw is gewoon uit den boze met mij. Ik vind t zowiezo raar als mijn man smst met een andere vrouw in de trant van hoi lieverd, ik ga koffie pakken enzo. Als ik dat smsje van hem aan die vriend had gelezen, zoals bij jou, dan had ie echt aan t gas gekund. Klaar.

Ik vraag me af of jouw vriend klaar is voor een relatie.
sunlight schreef op 10 september 2007 @ 12:29:

Als ik dat smsje van hem aan die vriend had gelezen, zoals bij jou, dan had ie echt aan t gas gekund. Klaar.

X-D

Maar wel waar hoor, dat je dat allemaal pikt joh. Je relatie is nog maar zo kort en dan al dit soort gedoe, moet er niet aan denken...
ik vind alleen al uit het taalgebruik 'wijf uit eindhoven aan het opgeilen" niet echt veel respect to. vrouwen blijken.. en ook niet to. jou persoonlijk
Ik geloof in platonische relaties tussen mannen en vrouwen. Vriendschap is heel normaal maar ik vind zijn woordenkeuze op z'n zachts gezegd ook getuigen van weinig respect. Ook dat schatteke...teiltje...en bovendien; jij bent toch zijn schatteke?
Ik weet dat ik zijn 'schatteke' ben en daarom kon ik ook niet beseffen dat ie dat gebruikt bij een andere vrouw. Blijkbaar hecht hij geen waarde aan dat soort woordjes zoals wij dat doen.

Ik heb toen gevraagd of ie haar ook zo noemt als ie haar ziet. Hij zei van nee tuurlijk niet. Hij maakt alleen zulke grapjes niet alleen bij haar maar soms ook bij anderen. Zo is ie altijd zo geweest.

Ik zei toen dat ie haar gewoon moet aanspreken zoals in het echte leven. Hij had het beloofd maarja ik kan dat chatten met haar ook niet gaan verbieden want ik moet hem kunnen vertrouwen als ie dat zegt anders heeft een relatie sowieso geen zin.
Ok... Als jij ervoor kiest om hem te vertrouwen en dit niet te gaan verbieden (wat vaak toch niet helpt maar goed hij zou het uit zichzelf al niet moeten doen), en je wil met hem verder dan moet je er ook geen probleem van maken. Je zit hem nu toch te verdedigen terwijl je eerst zegt hoe vervelend je het vind. Wat verder iedereen ook zou vinden trouwens, je weet toch wel dat het niet normaal is? Maar goed hierbij nog eens bevestigd.

Dus of verder met hem, je weet nu dat zeuren en ruzie maken geen zin heeft want hij gaat er toch mee door, dus je accepteerd het en gaat ondertussen wel of niet gezellig doorpraten met je eigen goede vriend. Je gaat wel langs elkaar heen leven en waarschijnlijk wordt jij alleen maar nog onzekerder maar goed, als jullie er gelukkig mee zijn...

Of je pikt het gewoon niet en gaat van hem af, al dan niet verder met die goede vriend.

Maar niet in de relatie blijven en je blijven opvreten over dit gedrag, dat is echt ongezond voor je. Maak dus een keuze.
Ik volg het even niet.

Is dat "wijf uit Eindhoven" die hij aan het opgeilen is, dezelfde als de goede vriendin waar jij je druk over maakt?

In dat geval vraag ik me af of die goede vriendin wel weet hoe hij over haar denkt. Rare vriendschap.
@ estherall

Ja ok. Maar omdat ik vind dat ie niet is vreemdgegaan heb ik daarom dus geen ECHTE aanleiding om een punt erachter te zetten. Hoe dan ook ik heb geen concrete oorzaak of reden. Als het daadwerkelijk ooit gebeurd dan hoef ik geen moment te twijfelen. Maar als ik bij hem blijft dan moet ik inderdaad ook niet meer achterzoeken en kijken hoe het loopt..

Bedankt voor je oprechte mening.

@ mabel 007

ja precies dat 'wijf uit Eindhoven' is haar ja.. je hebt wel ergens een punt! ik heb er niet eens over nagedacht...maar dat schreef ie dus een paar weken geleden naar een vriend van hem.
Weet "dat wijf uit Eindhoven/goede vriendin van jouw bestaan?

je schrijft tot 3x toe in je openingspost "Ik vertrouw HAAR niet". maar als je even goed nadenkt weet je zelf ook wel dat het er vooral om gaat of je je eien vriend vertrouwd. Als je HEM namelijk zou vertrouwen, dan maakt het niet uit wat zij zegt of doet. Als je hem zou kunnen vertrouwen had ie har allang gezegd "Hee sorry, meis maar ik heb n vriendin dus dit is ongepast. Sommige vrouwen doen en stapje terug uit zichzelf, maar als de betreffende man het kennelijk niet nodig vind om uit respect voor vriendin te stoppen metn "opgeilen", waarom verwacht je dan van har dat zij jullie relatie wel serieus neemt.

Overigens weet je zelf ook wel dat wat jij doet met die "goede vriend" van jou ook niet helemaal zuivere koffie is. Platonische vriendschappen tussen man en vrouw kunnen best, maar dit is een spelletje pot verwijt ketel. Ik zou zegen, denk nog ens goed na wat je zelf wilt en geen relatie is meestal een stuk beter dan datgene wat jij nu relatie noemt.

En idd mijn goede (platonische)vrienden omschrijven mij nooit als "een wijf".
@ Krengiseweer

Dat is hem nou juist. Voor hem is het normaal dat ie zo zegt. Hij schrijft zulke aanheffen ook naar andere vriendinnen/vrouwelijke collega's van hem. Daarom vind ie dat ik geen probleem daarvan hoeft te maken.

En de reden dat ik contact met die vriend heb is dat ik al die tijd in een gesloten kring (met hem) leef. Vrienden heb ik toen achtergelaten maar nu ga ik meer afspreken en als hij een goeie vriendin heeft om te kletsen waarom zou ik dan niet kunnen hebben? Het is puur voor mijzelf zodat ik hem niet meer zoveel de aandacht geef als voorheen en zeker geen wraak of een spelletje pot verwijt ketel.

Hij zegt dat ze het wel weet dat ie een vaste relatie heeft maar ik betwijfel het. In ieder geval. Zij was een oude school vriendin van hem en zijn zusjes..dus die zussen van hem kennen haar ook. Een van de twee spreek zelfs regelmatig met haar af. En ja die zussen weten ook heel goed dat hun broer al een vaste relatie heeft en samenwoont.
Over de aanhef van een mailtje of berichtje zou ik me niet zo heel erg druk maken, ik heb ook (echte) vrienden die mij 'Babe', 'Lief', 'Lekkerding' noemen, terwijl zij een relatie hebben en weten dat ik een relatie heb!

Ik zou me wel druk maken over dat 'opgeilen', hoe zou hij het vinden als jij andere mannen zou opgeilen?? Vrienden onderling hebben natuurlijk vaak wel 'n beetje stoere mannenpraat! Maar dat ie 't doet is natuurlijk duidelijk! Bah!
Ik gebruik "hee lekker ding"als aanhef naar al mijn vrienden en vriendinnen, dus daar zou ik idd niet teveel achterzoeken.

"opgeilen" vind ik echter een heel ander verhaal. Hoewel ik af en toe best een sexueel getint grapje maak, is het wel duidelijk dat er tussen mij en mijn vrienden geen sprake is van meer dan vriendschap. En van de meesten ken ik ook hun partners.

Vrienden hebben naast je relatie is prima, alleen maar goed. maar jij schrijft dat je die goede vriend toch stiekem veel leuker gaat vnden, en an begeef je je op glad ijs.
Je hoeft nooit stiekem te doen wanneer je niets te verbergen hebt! Dat geldt voor jou net zo goed als voor hem.. toch?
Vgirl schreef op 10 september 2007 @ 14:07:

@ estherall

Ja ok. Maar omdat ik vind dat ie niet is vreemdgegaan heb ik daarom dus geen ECHTE aanleiding om een punt erachter te zetten. Hoe dan ook ik heb geen concrete oorzaak of reden.
Vgirl, als jij je niet lekker voelt bij hun contact en hij is niet bereid jou daarin tegemoet te komen dan kan dat op zich al een aanleiding zijn om de relatie te verbreken!
Vgirl schreef op 10 september 2007 @ 12:03:

Tegen een vriend van hem had ie een keer dit gestuurd:

'Ik wilde jou net vertellen dat vrouwen fokking jaloers zijn. Ik ben een wijf uit Eindhoven aan het opgeilen en **** had mijn mails gelezen..' (****=is mijn naam) ik wist toen niet wat ik moest denken..

Bedankt

?? Ik weet het niet hoor, maar hij heeft toch een relatie met jou?

Beetje raar om dit af te doen als ' fokking jaloers' .

Ik vind het niet meer dan normaal dat je not amused bent als je eigen vriend een of ander wijf aan het opgeilen is.

Maarja, wie ben ik?.... Lekkah dumpeh die handel!
Het is nogal resepctloos zoals je vriend praat over dat wijf in Eindhoven en zoals het voor mij overkomt wil hij meer dan alleen jou. Jij hebt 'm betrapt op zijn mails en chats en nu bespreek je het ook nog. Dat is niet de bedoeling voor hem. Hij wilt het stiekem natuurlijk, net zoals die andere contacten die hij heeft of wilt.

Een platonische vriendschap tussen man en vrouw kan, kan heel goed zelfs. Alleen dan praat je normaler over de ander en niet over opgeilen, want dit is toch niet van toepassing? Waarom weet je pas na 2 jaar dat hij haar al 10 jaar kent...
Een keer trek je de conclusie, vriendschap is een illusie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven