Gezondheid alle pijlers

hielspoor

07-09-2007 10:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...



IK ben ca. 10 jaar geleden aangereden door een auto en heb daar een hielspoor aan over gehouden. Hiervoor ben ik zooltjes in mijn schoenen gaan dragen waardoor de klachten zijn verdwenen.

Nu heb ik aan mijn andere voet dezelfde klachten sinds een paar maanden en denk dat het komt omdat ik te zwaar ben/was. Ik las op een hielspoor site dat de meeste klachten over gaan als men onder de 77 kilo weegt.

Ik ben dus zelf op het moment enorm aan het afvallen en zit bijna op de 77 en ik vraag me af of er mensen zijn die doordat ze minder zijn gaan wegen van hun hielspoorklachten af zijn of dat het altijd nodig is zooltjes te gebruiken ...

Een hielspoor is trouwens een ontsteking van de pees aanhechting onder de voet... in case you were wondering....



mo
Alle reacties Link kopieren
IK heb ook een hielspoor gehad. Bij mij is het uiteindelijk vanzelf over gegaan na een jaar of twee ofzo, heb nu ook geen zooltjes meer. En weeg zeker meer dan 77 kilo :) Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het godzijdank ook vanzelf over gegaan, ben wel veel zwaarder dan dat. Ik weet niet precies waarom het overging, maar wat zeker wel hielp waren die zooltjes en altijd hele goede schoenen dragen. Ook zonder hak. De laaste tijd heb ik wel weer een klein hakje, blijf wel goede schoenen kopen. Is ff een investering steeds maar ja die pijn wil ik niet meer terug!



Heb ook veel oefeningen gehad (van een podotherapeut die ook die zooltjes maakte) om goed te lopen omdat je die voet probeert te ontlasten en daardoor scheef gaat lopen en dat is niet goed voor je andere voet/rest van lichaam. Ik zou naar zo'n therapeut gaan of terug als je er toen heen ging. Sterkte en hopelijk gaat het snel over.
Alle reacties Link kopieren
ga naar een podoloog soms is een operatie de oplossing. Te zwaar zijn is in ieder geval niet heel positief bij hielspoor
Ik heb het ook, al zo'n jaar of twee.

Eerst aan beide voeten, nu gelukkig nog maar aan 1.

Volgens mij is het door rust, en het dragen van goede schoenen beter geworden. Ik heb ook zooltjes gehad, maar die hielpen niets.

Afvallen is zeker goed, dan belast je je voet minder.

Bij mij is het ontstaan door overbelasting: ik ben te zwaar en deed aan tae-bo en dat was toch teveel gehups en gespring.

Nu, met afvallen, rust en andere sporten waarbij ik de voeten niet zo belast gaat het beter. Hopelijk komt het met mijn andere voet ook nog goed.



Esthrall, wat voor oefeningen heb jij gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tijdje een brace gedragen snachts...maar wel slapen was me toch belangrijker dan zon groot gevaarte aan je been waardoor alle dekens steeds mee verhuisden bij elke draai en je chagrijnig en moe je bed uitkroop sochtends...

De zolen heb ik ook een tijd gedragen en daardoor zijn de klachten van hielspoor 1 wel verdwenen. Ik hoop hielspoor 2 aan te pakken door het van binnenuit aan te pakken, het afvallen dus... hopelijk voel ik verbetering binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
De oefeningen kreeg ik van mijn podotherapeut, het is alweer even geleden dus ik weet niet meer precies wat allemaal, maar het ging er vooral om rechtop en gelijkmatig te blijven lopen, en hoe dan precies, ook al doet je ene voet zo'n pijn. En met behulp van de zooltjes die hij ook wel eens aanpaste. En als de pijn (bijna) weg is, toch weer oefeningen. Je leert je al snel verkeerde loopjes aan, bij veel pijn, bij een beetje pijn, dat is natuurlijk slecht voor je rug en andere voet enz, en dat is erg lastig af te leren. En toch zie ik nog steeds aan hoe mijn zolen slijten dat ik toch wat scheef loop maar ja...



Ik denk dat je daarvoor dus toch het beste naar je eigen behandelaar kunt gaan voor elk specifiek geval, voeten zijn toch best een ingewikkeld onderdeel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven