Kinderen
alle pijlers
Waarom slaapzak én lakentje/deken in bed??
maandag 24 september 2007 om 12:39
Ik heb altijd begrepen dat een slaapzak het lakentje (en dekentje) VERVANGT aangezien de slaapzak veiliger is en de kans kleiner is dat ze onder het beddengoed verdwijnen.
Ik lees regelmatig dat mensen wel een slaapzak gebruiken maar hier overheen nog een lakentje of dekentje leggen.
Ik snap dat niet, aangezien de slaapzak en laken/deken dezelfde functie hebben en je 1 van de twee gebruikt.
Waarom doen veel mensen dit of snap ik het gebruik van de slaapzak niet goed?
Ik lees regelmatig dat mensen wel een slaapzak gebruiken maar hier overheen nog een lakentje of dekentje leggen.
Ik snap dat niet, aangezien de slaapzak en laken/deken dezelfde functie hebben en je 1 van de twee gebruikt.
Waarom doen veel mensen dit of snap ik het gebruik van de slaapzak niet goed?
maandag 24 september 2007 om 12:44
Dit vroeg ik me van de week ook af. Ik was bij de prenatal en vroeg of ze ook dikkere slaapzakken hadden/kregen voor de winte ipv de licht gevoerde dingen die er nu hangen. Toen zei die mevrouw ook dat er een dekentje overheen moest. Ik heb de deken juist weggehaald omdat mijn zoontje steeds op zijn kop in bed ligt.
Ben benieuwd naar de reacties!
Ben benieuwd naar de reacties!
maandag 24 september 2007 om 12:48
maandag 24 september 2007 om 12:59
maandag 24 september 2007 om 13:10
Hier de eerste 2 weken een lakentje+dekentje, maar zoonlief schopte alles van zich af, of dook ónder de dekens. Hartstikke eng, dus ook heel snel overgestapt op de slaapzak. Alléén de slaapzak dus. Nu is hij 14 maanden en het bevalt nog steeds. We hebben zomerslaapzakken en winterslaapzakken. Ideaal hoor. En mocht de winter héél koud worden (tis een warmbloedje) dan idd dikkere romper en pyama aan.
maandag 24 september 2007 om 13:13
maandag 24 september 2007 om 13:13
Ik weet wel waarom wij een lakentje over de slaapzak heen doen. Ons meisje slaapt beter als ze is ingestopt. In een slaapzak lig je best los, als je bent ingestopt voelt dat veilig en geborgen.
Inmiddels slaapt ze ook goed zonder te zijn ingestopt en toen het zo warm was sliep ze zelfs zonder slaapzak, maar in het begin was het echt wel nodig.
Inmiddels slaapt ze ook goed zonder te zijn ingestopt en toen het zo warm was sliep ze zelfs zonder slaapzak, maar in het begin was het echt wel nodig.
maandag 24 september 2007 om 13:40
Ik heb altijd begrepen dat je over de dunne slaapzakjes zonder mouwen zeg maar ene lakentje en dekentje kan doen. maar zelf gebruik ik de dikke fleece-slaapzak (www.slaapje.nl-> aanrader!) en daar hoef je niks overheen te doen! Een kindje heeft het daarin heerlijk warm!
maandag 24 september 2007 om 14:28
En weet je wat ook handig is, als je kind niet stil blijft liggen. Gewoon met zo'n riempje vastbinden en dan lekker instoppen onder een dekbedje. Vergeet het kussentje niet, want je hebt toch zulke leuke dekbedovertreksetjes met kussensloop voor die kleintjes.
Het moet er allemaal wel een beetje leuk uit blijven zien natuurlijk.
Het moet er allemaal wel een beetje leuk uit blijven zien natuurlijk.
maandag 24 september 2007 om 16:28
wij gebruiken ook alleen een slaapzak, geen dekentje. Onze kinderen gingen ook het hele bed door. Afhankelijk van het seizoen heb ik een dunne of dikke slaapzak met wel of geen mouwen.. Nu gaan we ongeveer naar de dikke slaapzak zonder mouwen, en als het echt koud wordt naar een dikke slaapzak met mouwen. Bij prenatal hebben ze soms die met afritsbare mouwen.. ze kosten meestal zo'n 15 euro en bij aanbiedingen vaak nog veel minder, dus je hebt voor weinig geld meerdere slaapzakken, ideaal. maar ik heb nooit gesnapt wat het voordeel van die duurdere was...
dinsdag 25 september 2007 om 14:04
woensdag 26 september 2007 om 13:50
Bedankt voor jullie reacties!
Dan heb ik de werking van een slaapzakje toch goed begrepen. Die van mij ligt ook alleen in de slaapzak. Hij schopte het lakentje met een paar weken al weg en draaide op zijn rugje waardoor hij bijna ondersteboven in zijn bedje lag. Ik ben toen gelijk overgegaan op een baby slaapzakje. En ik laat hem dus zonder laken of dekentje slapen. Straks voor de winter kopen we een dikkere (met mouwen) en krijgt hij er een dikkere pyama onder ofzo.
Dan heb ik de werking van een slaapzakje toch goed begrepen. Die van mij ligt ook alleen in de slaapzak. Hij schopte het lakentje met een paar weken al weg en draaide op zijn rugje waardoor hij bijna ondersteboven in zijn bedje lag. Ik ben toen gelijk overgegaan op een baby slaapzakje. En ik laat hem dus zonder laken of dekentje slapen. Straks voor de winter kopen we een dikkere (met mouwen) en krijgt hij er een dikkere pyama onder ofzo.