Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?

24-09-2007 13:30 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.

Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
BGB; het is nou eenmaal zo, dat een baas je betaalt voor je werk. Hij verwacht een prestatie. Dat je als werkende moeder er nog bepaalde dingen naast doet zoals meehelpen op school, dat is alleen maar wenselijk en in het belang van je kind.

Het is nou eenmaal zo dat ik graag meer zou willen doen op school, maar ik kan niet midden op de dag wegsluipen van mijn werk om zoiets te doen.

Andersom zal niemand het mij kwalijk nemen dat ik geen overblijfmoeder ben, immers, er staat geen tegenprestatie tegenover. Het mag wel, maar is geen verplichting. Dat ik werk voor die uren bij mijn baas is wel een verplichting. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

Het is prettig dat tbm dingen op school doen, hoor je mij niet zeggen.

Maar wel op de juiste manier; als je dat kunt doen omdat je thuis bent omdat manlief geld verdient, helemaal legitiem. Maar als je dat kunt doordat je thuis bent, uitkering ontvangt omdat je niet wilt werken, niet legitiem.
We kunnen ook invoeren dat mannen , wanneer ze kinderen hebben onder de .... (verzin maar wat )en ermee hebben ingestemd / hebben aangemoedigd dat hun partner thuis bleef , vreemdgaan dat ze dan gecastreerd worden / boete krijgen / eerste drie jaar niet opnieuw samen mogen wonen.........moet je eens opletten hoeveel dát de gemeenschap aan geld scheelt .

Investeren in cursussen ; hoe houd ik mijn huwelijk leuk./ hoe kies is een goeie partner ..........ook wellicht een optie ?

Maar nee joh< scheiden zijn we inmiddels zo gewoon gaan vinden dat we het achterlijk vinden als vrouwen zich hier niet op in ( willen ) stellen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ben het met Julus eens.

Mijn exman en ik hadden (hij nog) een eigen bedrijf en daar werkte ik in mee, al naar gelang mij het uitkwam. ;-)

Ik had geen betaalde baan buitenshuis. We hadden inkomen zat. Ben pas 2 jaar geleden gaan werken, vlak voor mijn scheiding en ik dacht: dat komt nooit goed, ik kan nooit aan de bak komen, niet al te jong meer, geen fatsoenlijk cv, maar het kwam toch nog goed. Stapje bij beetje opgeklommen in dat bedrijf, in toch relatief korte tijd.

Nu nog afwachten of het bedrijf het overleeft....;-)

Anders sta ik op straat. Naja, dan komt er wel weer wat, ik maak me er niet meer druk om.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Zamirah, beetje kromme gedachtengang die jij hebt.

Als je als man en vrouw allebei werkt, bijv 4 dagen, dan heb je een redelijk modaal inkomen. Dus gelijkwaardig. Vervolgens deel je de opvoeding en dus de kosten. Wat is dan het probleem??

Bovendien, als alleenstaande moeder krijg je bijna alles van de belastingdienst vergoed voor opvang (paar tientjes per maand eigen bijdrage), nou, als je die persé wil krijgen van je ex...

nee, ik mis die gelijkwaardigheid. Je doet alsof vrouwen er op achteruit gaan, maar dat IS NIET ZO ALS ZE GAAN WERKEN. En daar ga jij blijkbaar al niet van uit in je verhaal. Ja als je in de bijstand zit dan heb je het krap. ga dan werken, hoef je ook geen alimentatie te krijgen.
Helemaal mee eensch, Bianca.
Yas, jij bent gelijk naar een baan gaan zoeken en kijk, je hebt er eentje.

Je kunt jezelf onderhouden, bent onafhankelijk omdat je anders geen inkomen had. Dat is gewoon normaal. Yasman moet ook werken voor zijn centen, jij ook en samen delen jullie de kosten voor zoon.

Ik snap niet dat sommigen dat anders zien..

trouwens door alimentatie te willen hou je jezelf afhankelijk. Dat moet je niet eens willen! Je wilt niets van die vent, kunt hem niet luchten maar wil wel zijn geld..beetje raar. (ik bedoel in het algemeen, niet iemand hier ofzo)/.
Zamirah schreef op 27 september 2007 @ 22:55:

Noa,

Daar ben ik het niet mee eens. Kinderen lijden al genoeg onder een scheiding, als dan ook nog eens de consequentie is, dat ma en pa de hele week uit werken zijn, en ze nog meer alleen zitten vind ik dat de ouders kunnen bedenken dat het ook in het belang van de kinderen is, een goeie financiele ondersteuning, kinderalimentatie dus, zodat de gene die ook zorgt ( meestal de moeder) niet overbelast raakt. Werken kost tijd, maar zorgen ook.

Als kind van gescheiden ouders en een werkende moeder kan ik zeggen dat ik niks tekort ben gekomen. Wat ik wel geleerd heb is dat je te allen tijde voor jezelf moet kunnen zorgen, dus financieel onafhankelijk moet kunnen zijn. Ik heb echt een hele goede moeder gehad en ik denk niet dat ik gelukkiger zou zijn als ze iedere dag met thee en koekjes op me had zitten wachten. Daar was ze sowieso het type niet voor.

Dus nee, ik vind niet dat de man de ex-vrouw hoeft te sponsoren, volwassenen moeten voor zichzelf kunnen zorgen.
Cum non tum age
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:03:

Het is nou eenmaal zo dat ik graag meer zou willen doen op school, maar ik kan niet midden op de dag wegsluipen van mijn werk om zoiets te doen. Hebben ze geen vakantiedagen bij jullie ?

Andersom zal niemand het mij kwalijk nemen dat ik geen overblijfmoeder ben, immers, er staat geen tegenprestatie tegenover. Het mag wel, maar is geen verplichting. Dat ik werk voor die uren bij mijn baas is wel een verplichting. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

Het is prettig dat tbm dingen op school doen, hoor je mij niet zeggen.

Maar wel op de juiste manier; als je dat kunt doen omdat je thuis bent omdat manlief geld verdient, helemaal legitiem. Maar als je dat kunt doordat je thuis bent, uitkering ontvangt omdat je niet wilt werken, niet legitiem. Moet je je voorstellen ; getrouwd en legitiem thuis , begint man een affaire met huppelkutje en wat hij eens een must vond ; iemand die er altijd IS , is ineens iets geworden tot iets wat veel geld kost en veranderen normen en waarden als blad aan een boom..........zo gek vind ik dat .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Julus, jij hebt een kromme gedachtengang. Kinderalimentatie is (voor de laatste keer) een heel normaal iets.

Jij wilt dus dat die moeder fulltime gaat werken en daarnaast fulltime zorgt...en die kerel blijft buiten schot. Ik kan daar geen ander woord op van toepassing laten zijn dan "asociaal"

En over een uitkering heb ik het helemaal niet eens, dat verzin JIJ er bij.
ps de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik naast mijn salaris een hele ruime partneralimentatie ontvang. ;-) Meer dan mijn salaris zelfs. *bloos* Ik zie dat eigenlijk niet als partneralimentatie, maar meer als winst uit bedrijf want toch samen opgebouwd. (ja,gewoon er een draai aan geven)

Maar dat stopt binnenkort omdat ik ga samenwonen met mijn vriend, en terecht natuurlijk.

Mocht het mislukken tussen mijn vriend en mij, ondersteunt ex me wel weer, als dat nodig mocht zijn.

Ik heb de beste exman ter wereld!
Ik ga trouwens naar bed, morgen weer werken...! ;))
Uh bgh, je bent er toch zelf bij als vrouw zijnde?? Als je vent wil dat je thuisblijft en jij doet dat omdat hij dat wil, dan zou ik sowieso die relatie al niet willen. Lekker makkelijk want diezelfde vent maakt je (laat je je aandoen) dus afhankelijk en jij zit er straks mooi mee. Moet je niet willen.
Yas, ik vind dat ook heel rechtvaardig!!! Je hebt als partners SAMEN iets opgebouwd,of dat nou een bedrijf of een gezin is (is ook een bedrijf..) Je hebt ten tijde van je huwelijk geinvesteerd. Heel normaal dat je exman daar nu voor betaalt.
Zamirah, jij en ik denken duidelijk heel anders.

Je snapt ook helemaal niet wat ik duidelijk wil maken, dus uitleggen heeft weinig zin.

Yas, ook dat vind ik normaal. Je hebt samen aan dat bedrijf gewerkt, iets opgebouwd. Logisch dat jij er de vruchten van plukt. Maar jij werkt, gaat niet thuis zitten en leven van alleen die alimentatie. Of nog erger; verwachten dat hij een dik bedrag af staat zodat jij niks meer hoeft te doen.
Julus, het gaat dus niet op wat je over mijn situatie zegt ;-)

Ik ben dus wel afhankelijk geweest. Ik kan van mijn salaris niet leven, dat is heel erg, ik weet het, anderen moeten wel, zelfs met een heel gezin, maar ik kan dat niet, ik ben 20 jaar een bepaalde standaard gewend geweest.....

En die wilden we beiden aanhouden. En nu ik ga samenwonen, gaat dat stoppen, maar in overleg, als ik het toch nodig heb, dan steunt ex Yasman me nog steeds.
Zamirah als je nou eens goed nalees wat ik zeg; die vent blijft niet buiten schot. Ik denk dat jij dat als beeld voor je hebt. Waarom zou die buiten schot blijven, is dat iets wat jij ziet in je omgeving? Nogmaals dat doe je samen, je deelt alles.
Ja je was afhankelijk en dat is en blijft natuurlijk niet erg handig.

Voor jou heeft het nu goed uitgepakt en ergens denk ik ook dat dat te maken heeft met jullie goede verstandhouding. Daarom wist je misschien al dat het toch wel goed zou komen. Omdat je er allebei volwassen in staat.

Je hebt gewoon verrekte veel mazzel gehad :)

maar bedrijf opbouwen zal ook nie taltijd makkelijk geweest zijn, daar heb je misschien ook voor ingeleverd ooit. Zeg niet dat je niks gedaan hebt, want toevallig weet ik dat je dat wel gedaan hebt. :)
Zamirah schreef op 27 september 2007 @ 23:15:

Yas, ik vind dat ook heel rechtvaardig!!! Je hebt als partners SAMEN iets opgebouwd,of dat nou een bedrijf of een gezin is (is ook een bedrijf..) Je hebt ten tijde van je huwelijk geinvesteerd. Heel normaal dat je exman daar nu voor betaalt.

Oke, samen een bedrijf opgebouwd dat vind ik ook een andere zaak, maar zoals jij stelt, samen een gezin opgebouwd en daarvoor geld moeten krijgen, no way. Je kunt het ook zo zien dat die vrouw dan jarenlang niet heeft hoeven werken, das toch fijn dan, maar dat wil toch niet zeggen dat als ze gaan scheiden dat ze dan nog steeds gesponsord moet worden.

Ik ben het echt helemaal met Julus (en Jasmijn) eens. Ik denk als meer vrouwen zo'n mentaliteit zouden hebben, de maatschappij er stukken beter uit zou zien.
Cum non tum age
Ik lees prima, Julus. Lees nou es je laatste post naar BGB. Allemaal aannames...als die vent dat wil..jij doet dat voor die vent,...blabla..zo'n vent zou ik niet willen....blabla...zo zwartwit zit dat meestal niet, joh. Weet jezelf ook wel.
Ok we kletsen langs elkaar heen ;-)

Inderdaad, als ik niet was gaan werken, had ie nog veel meer moeten betalen, naar draagkracht en wettelijk.

Maar we zijn samen een bedrag overeen gekomen, zonder gedoe. Minder dat ie zou moeten betalen.
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:18:

Ja je was afhankelijk en dat is en blijft natuurlijk niet erg handig.

Voor jou heeft het nu goed uitgepakt en ergens denk ik ook dat dat te maken heeft met jullie goede verstandhouding. Daarom wist je misschien al dat het toch wel goed zou komen. Omdat je er allebei volwassen in staat.

Je hebt gewoon verrekte veel mazzel gehad :)

maar bedrijf opbouwen zal ook nie taltijd makkelijk geweest zijn, daar heb je misschien ook voor ingeleverd ooit. Zeg niet dat je niks gedaan hebt, want toevallig weet ik dat je dat wel gedaan hebt. :)
Daar heb ik idd wel wat voor moeten inleveren maar het was het waard.
Kijk en zo kan het dus ook yas.

Gewoon netjes, op een volwassen en eerlijke manier. En bovendien draait er niemand op verder voor jouw uh manier van luxe leven. Prima geregeld!

Sorry zamirah, ik lees vaker jouw postings en kan er vaak geen logische gedachtengang uithalen. Ik denk dat onze werelden misschien te ver uiteen liggen, ik weet het niet. Maar de dingen waar ik voor sta zijn dingen die echt velen met mij ook niet meer dan normaal vinden.

En ik ben het dus met noa eens, in deze discussie.
Ik had ook het volle bedrag kunnen pakken en achterover leunen.....dan had ik nog lekker kunnen leven.

Maar dat is niet ik. Voor mezelf niet en voor hem niet.

En na 20 jaar echtelieden te zijn geweest, zijn we nu de beste vrienden. Hij klust met mijn nieuwe vriend in ons nieuwe huis en ze kunnen uitstekend met elkaar.

Wat wil een vrouw nog meer? ;-)
En daar gaat het om yas, je hebt moeten inleveren. Je hebt er iets ingestoken en dat haal je er nu uit. In de andere gevallen van alimentatie is het vaak éénrichtingsverkeer; ex moet maar dokken, hij werkt immers.

Ik vind het vaak zo schrijnend voor die mannen; alsof zo'n vent er altijd schuld aan heeft dat ze gingen scheiden. Kom op je bent er samen bij geweest. Waarom moet ex dan bloeden, op zijn knieen en compleet worden uitgezogen?

Je wilt allebei een nieuw leven opbouwen maar sommige vrouwen zijn loeders eerste klas. Terwijl ze van die vent afwilden en ook op een nieuw beter leven hopen. Ja maak het jezelf vooral makkelijker op die manier...

en daarom vind ik het in het geval van yasmijn ook zo goed, heo ze ermee omgegaan zijn. Scheiden is kut, ja, je hebt er pijn van, maar moet je het elkaar daarom nog kutter gaan lopen maken?? Fijn voor je kinderen..
Ook een leuke; ze willen het beste voor de kinderen, altijd en eeuwig. Maar ondertussen papa zwart lopen maken, hem bij de kinderen weghouden, rechtszaken over alimentatie aanspannen..ja dat is het beste voor de kinderen ja. Dat is egoistisch, je eigen gelijk willen halen.

Ben toch blij dat k zo niet in elkaar steek, en dan heb ik maar een kromme gedachtengang!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven