Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?

24-09-2007 13:30 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.

Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
yasmijn schreef op 27 september 2007 @ 23:27:

Ik had ook het volle bedrag kunnen pakken en achterover leunen.....dan had ik nog lekker kunnen leven.

Maar dat is niet ik. Voor mezelf niet en voor hem niet.

En na 20 jaar echtelieden te zijn geweest, zijn we nu de beste vrienden. Hij klust met mijn nieuwe vriend in ons nieuwe huis en ze kunnen uitstekend met elkaar.

Wat wil een vrouw nog meer? ;-)
Uh triootje met die twee? :)
Maar nu is het afwachten, mijn vriend verlaat defensie en gaat een baan zoeken in de burger. Nou heeft ie veel papiertjes na 15 jaar defensie, dus ik denk dat het wel goed gaat komen en anders wordt het een flinke stap terug.

Want ook mijn baan staat op de tocht, maandag weet ik pas meer.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:12:

Uh bgh, je bent er toch zelf bij als vrouw zijnde?? Als je vent wil dat je thuisblijft en jij doet dat omdat hij dat wil, dan zou ik sowieso die relatie al niet willen. Lekker makkelijk want diezelfde vent maakt je (laat je je aandoen) dus afhankelijk en jij zit er straks mooi mee. Moet je niet willen.
Ik ging er even van uit dt partners dit samen !!!!!!!!!!!! besluiten.........en vaak is het zo als pa dan afhaakt hij ineens ??? vindt dat zijn vrouw maar moet gaan werken .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
JULUS!! 8-P Dat gaat zelfs mij te ver! X-D
Ik mag het niet zeggen, ik weet het, maar ik ben stout:

ik kan sommige mannen zo goed begrijpen...

BGB, ok. Samen ja, dat bedoelde ik. En ik ben van mening dat je dan als vrouw de eer aan jezelf houdt en gewoon uit jezelf wilt gaan werken.

Kijk als ie er idd ineens een andere mening op na houdt, dan is dat ergens of niet goed besproken of er is iets anders. Situatie die is veranderd ofzo.

Dan nog praat je er toch over? Je moet het samen zien te rooien.

Jullie hebben het ook samen besloten, dat jij thuisbleef en hij ging werken. Prima, niks mis mee. Maar als hij had gewilde dat je ging werken dan zit er iets scheef en moet je eruit zien te komen.
[quote]Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:24:

Maar de dingen waar ik voor sta zijn dingen die echt velen met mij ook niet meer dan normaal vinden.

quote]

En een grote hoeveelheid vrouwen die het niet met je eens zijn..........ik weet niet eens hoe de verhoudingen liggen mbt werkende moeders (parttime en fulltime ) en tbm ...jij ?
Who me? :)

ik doe maar een suggestie, misschien dat je er stiekem toch over droomt..

yas er komt vast een oplossing voor het banenissue. Dat gaat nu ook wel weer lukken net als de vorige keer. Je hebt nu ervaring opgedaan en hij heeft het al ruimschoots. Er is megaveel werk nu! En anders ga je bedelen bij ex, haha.
BGB, ik ken alleen maaar vrouwen (alleen al op mijn werk tig), vriendinnen en weet ik wie die er net zo in staan.
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:34:

Ik mag het niet zeggen, ik weet het, maar ik ben stout:

ik kan sommige mannen zo goed begrijpen...

BGB, ok. Samen ja, dat bedoelde ik. En ik ben van mening dat je dan als vrouw de eer aan jezelf houdt en gewoon uit jezelf wilt gaan werken. Waarom ? Als je nou vóór je scheiding overtuigd was dat het beter is om niet te werken , zou je dan ineens andere overtuigingen krijgen omdat de helft van het grote bed onbeslapen blijft ?

Kijk als ie er idd ineens een andere mening op na houdt, dan is dat ergens of niet goed besproken of er is iets anders. Situatie die is veranderd ofzo. Ja, pa moet dokken voor iemand die niet meer zijn was was en strijkt....en dát is zonde van je geld , zeg .

Dan nog praat je er toch over? Je moet het samen zien te rooien.

Jullie hebben het ook samen besloten, dat jij thuisbleef en hij ging werken. Prima, niks mis mee. Maar als hij had gewilde dat je ging werken dan zit er iets scheef en moet je eruit zien te komen.
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:37:

BGB, ik ken alleen maaar vrouwen (alleen al op mijn werk tig), vriendinnen en weet ik wie die er net zo in staan.
o, ken jij geen thuisblijfmoeders van het schoolplein ?
Nee, die ken ik niet. Ik zit dan op mijn werk. Voor de rest vriendinnen zonder kids. Oh nee eentje, en die werkt ook in een pittige baan.
@Julus, serieus, ik las '' bananenissue', ;-)
BGB die overtuiging zou je dan horen te krijgen, simpelweg omdat je anders geen cent te makken hebt.

En pa zou helemaal niet hoeven dokken als je gewoon je eigen centen kon verdienen.
Haha yas, en jij zit niet stiekem nog een beetje met je hoofd ergens in Afrika?? En bananenissues kunnen ook erg lastig zijn hoor..wat zouden we moeten zonder bananen?
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:40:

Nee, die ken ik niet. Ik zit dan op mijn werk.Dus de kindjes uit de klas ken je ook niet eigenlijk ? Voor de rest vriendinnen zonder kids. Oh nee eentje, en die werkt ook in een pittige baan.
trouwens ; ik begrijp sommige mannen ook goed ; je zal maar een vrouw hebben die vermoeid thuis komt uit dr werk en zich dán ook nog op hun koter moet storten en dan moet er ook nog een wasje gedraaid worden.....nee ; dan die mannen met een tbm ; die heeft wel even zin en tijd in een bakkie of een wijntje voor het eten ....want die sudderlap staat al op vóórdat ze naar de markt ging.............. :)
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:43:

Haha yas, en jij zit niet stiekem nog een beetje met je hoofd ergens in Afrika?? En bananenissues kunnen ook erg lastig zijn hoor..wat zouden we moeten zonder bananen?
Tuurlijk zit ik daar nog, maar niet om een man, wel om het weeshuis wat we daar runnen.
Zolang je er maar happy mee bent, niks mis mee. Het ging mij om de gevallen die niet zo happy (meer) zijn...

en ik bruis juist van de energie na een werkdag, dan heb ik juist zin in meer actie.
Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:42:

BGB die overtuiging zou je dan horen te krijgen, simpelweg omdat je anders geen cent te makken hebt. Ja ? en ? dus ? is royaal in je poen zitten het hoogste goed ?

En pa zou helemaal niet hoeven dokken als je gewoon je eigen centen kon verdienen.
Wanneer pa niet te beroerd is om te dokken omdat hij het eerst priiiiiiiiima vond dat zijn koters niet naar de opvang moesten moet nou ook niet gaan zitten janken .Nou moet ik erbij zeggen dat ik het nog wél een verschil vind maken hoe oud dat de kinderen zijn.....
Ja vandaar ook die bananen. I get the picture.

Met dit weer zit ik ook liever ergens in Afrika, shit zeg wat is het hier somber, koud en nat. Ik droom van warme oorden. Na, dan kruip ik maar gewoon weer gezellig tegen mijn warme vent aan. Wordt ie heel blij van...en nog iets anders maar dat spreek ik maar niet uit. Laten we beschaafd blijven en ons aan het onderwerp houden.
Dat bedoel ik BGB, kwestie van samen rooien. Als de kids groter zijn is het vaak makkelijker om te gaan werken. Alhoewel het juiste moment er nooit is want op elke leeftijd moet je er zijn voor je kids.
Het was aangenaam discussieren, maar ik ben moe en de luikjes vallen dicht. Ik ga slapen. Tot een volgende keer!
Quote: Nee, alimentatie is er voor de kids, gewoon kosten delen. En is niet bedoeld om lekker meer thuis te kunnen blijven zodat papa krom moet liggen om je te onderhouden.

Dan snap ik niet dat de kinderalimentatie gekort wordt bij de moeder met een bijstandsuitkering! Want dààr kijkt de bijstand ook niet naar, want pa blijft uitgemolken worden zowel door de bijstand, als door een moeder die misschien wel een dagje minder zou willen werken toch?
eileen schreef op 27 september 2007 @ 22:55:

Sto, ik heb helemaal geen hekel aan je, ik constateer alleen een paar feiten.
Nou die kloppen dus voor geen meter.
[quote]Julus schreef op 27 september 2007 @ 23:49:

Dat bedoel ik BGB, kwestie van samen rooien. Als de kids groter zijn is het vaak makkelijker om te gaan werken. Alhoewel het juiste moment er nooit is want op elke leeftijd moet je er zijn voor je kids.[/quote]

??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb de discussie eens helemaal teruggelezen, ja ja , ik zit op het forum, 8.40 met een bakkie koffie, de was draait, straks de kamer aan kant en boodschappen doen en weekend is voor leuke dingen.

O wat ben ik weer stom.

De rest vd dag , ga ik echter weer op pad, dat Eileen nou niet weer constateert dat ik de hele dag hier zit he, een dag is langer dan een bakkie koffie tijd.

Maar goed, Ik zie duidelijk dat Julus en Zamirah elkaar totaal niet begrijpen en das best frappant om te lezen.

Julus blijft in een stelling steken, dat moeder moet gaan werken na een scheiding, terwijl Zamirah bedoelt, meer op gevoelsmatig gebied, dat de ondersteuning v alimentatie er voor kan zorgen dat moeder iig een daggie bij haar kids is.

Wat er bij Julus niet in wil is dat dat geld behoort voor de kids te zijn, en wat Zamirah bedoelt is, dat een daggie bij je kids zijn , voor de kids is.

Ik vraag me af of Julus kinderen heeft???

En als na een scheiding de kids bij mams zijn doen ze het helemaal niet samen , mams doet het alleen.

Met een fooitje v pa.

Ah ja, vroegah was het normaal dat mams thuis bleef, nu ben je een punt v discussie en word je intelligente verdacht.

Grappige van deze tijd , de meeste moeders moeten werken voor de hypotheek, want dat is het gewoon , niet omdat het fenomeen vrouw nou zo verschrikkelijk veranderd is, het moet, dat Balkie in het buitenland speeches houd ten behoeve van het behoud van het gezinsleven, hahahahahaha, diezelfde balkie heeft ervoor gezorgd dat de meeste moeders liever thuis zorgen , maar moeten werken, anders haal je het eind vd maand niet.

BGB

Eigenlijk moet iedereen een diepe buiging voor jouw man maken dat hij het voor elkaar heeft dat jij niet hoeft te werken.

Interessante discussie, jammer dat het soms zo op de persoon af ging.

jammer dat fulltime werkende vrouwen neerkijken op full time moeders.Lijden die dan aan hersenbeschadiging ofzo?

En de stelling dat je fulltime moeder bent ook als je fulltime werkt, no way, je bent er niet voor je kind als het uit school komt , klaar en ik wel.

Vind ik zo een dom geklets, ik werk 5 dagen maar ben er altijd voor mijn kind, echt niet.Moet je helemaal zelf weten, maar je moet niet het 1 zijn en het andere ook denken dat je bent, want dat ben je niet.

Ik zie ze met massa's om 19.00 de kids ophalen , want ja dan kunnen pa en ma f f rustig eten, kind eet op verblijf wel, vind ie gezellig en daar eet ie meer dan thuis.Toe maar.

Van 19.00 tot 20.00 hebben pap en mama dan kwalitatieve tijd.

Nou ik had kwalitatieve en kwantitatieve tijd.

Voor Eileen, ik ga nu iets nuttigs doen hoor.

Er moet geshopt worden.

Man heeft kleding nodig.

maandag ben ik weer een volwaardige nadenkende vrouw, ben ik weer aan het werk.
Dagje vrij vandaag. Sto je zegt dat je de hele discussie hebt gelezen..

lees maar even terug waar ik zit te vertellen hoe mijn situatie (deels is en was).

Staat bij gisteravond.

Aanvulling; ben twee jaar geleden bij ex weggegaan, woon sindsdien op een etage en ga binnenkort samenwonen met nieuwe vriend. Zoon zit helaas in een psychiatrisch instituut vanwege autisme en adhd. En dat maakt dat werken voor mij extra belastend en lastiger te regelen is. Opvang was altijd een crime, omdat ze hem niet konden handelen. Toch is het altijd gelukt, met heel veel wilskracht en goed naar oplossingen zoeken.

Voor de rest vind ik jou heel erg sarcastisch, ik probeer altijd beschaafd te discussieren en zal nooit enorm stekende opmerkingen op de persoon maken. Dat je het niet met me eens bent mag, maar blijf aub beschaafd discussieren. Dat zamirah en ik elkaar niet snappen mag toch, iedereen zijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven