Immigratie, een probleem?

23-03-2010 23:43 782 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een triest verhaal in de krant over een ouder Nederlands echtpaar dat in Slotervaart wordt geterroriseerd door een Marokkaanse familie. [bewerk door moderator] Met wat voor doel is zo'n gezin eigenlijk naar Nederland gekomen? Willen ze een bijdrage leveren aan hun eigen vooruitgang en die van Nederland, of alleen maar steun trekken en de buurt terroriseren?



De slachtoffers van deze straatterreur kiezen eieren voor hun geld en verhuizen, als ze dat kunnen. In het geheim, want hun buren gaan anders de verhuiswagen volgen om hun terreur voort te zetten. Het is toch te gek voor woorden! [bewerkt door moderator]

Ons land is één van de dichtstbevolkte ter wereld en de economie krimpt. We zitten helemaal niet te wachten op dit soort "verrijkingen" van onze cultuur, of wel soms?



http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5421
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 24-03-2010 21:10
Reden: discriminatie/racisme
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Twinkel,



ik ken ook alleen het Tamazight als de benaming van de spreektaal.

De bevolking uit het Rifgebergte heten volgens mij

Aith Wayagher.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donna schreef op 26 maart 2010 @ 15:56:

Sjeetjeetjemineetje he!

Ben ik even minder online, breken er allerlei verhitte discussies uit.

Lijkt wel of sommige mensen geen genoeg kunnen krijgen van dit onderwerp.



*zwaait naar driewielertje*

:zwaai:





Haaaaaaiiiii Donna!

*zwaait terug*



Heb de discussie tot nu toe gevolgd maar desondanks geen zin/fut om te reageren. Het is wat hier betreft vechten tegen de bierkaai. Ik ben wel weer blij met de bijdragen van bijv. Jaap en Dana, gelukkig zijn er nog mensen met verstand. Ik maak het me even makkelijk op deze manier, I know....

By the way, Twinkel,

errug sexy Avatar
Alle reacties Link kopieren
quote:driewieler schreef op 26 maart 2010 @ 17:30:

By the way, Twinkel,

errug sexy Avatar



Dankje.



Ja, ik twijfelde tussen Jaaps inlineskate-string met paarse pauwenveerhoofdband en deze. Vandaag had ik zin in deze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 26 maart 2010 @ 14:53:

Sorry dat ik je teleur moet stellen, maar Green Card Lottery spam etc. is geen persoonlijk aan Jaap gerichte uitnodiging van Obama om de Amerikaanse cultuur te komen verrijken.



Over die loterij heb ik het niet. En aangezien ik 'of independent means' ben, én familie in de VS heb wonen, én geen strafblad heb, én 'Caucasian' ben, én al jaren regelmatig in de VS kom, denk ik niet dat het een probleem zal zijn.





quote:Twinkle1001 schreef op 26 maart 2010 @ 14:53:

Wat je wilt zeggen met die quote van die hoogleraar 'geschiedenis van Nederland' is me niet duidelijk. (Kun je een linkje plaatsen?) Op de plek van 'de Verenigde Staten' had net zo goed Nederland kunnen staan.

Maar prachtige quote hoor. Prachtige rechten ook. Maar zie eerst maar eens aan het Amerikaans staatsburgerschap te komen.

Pak 'm beet, Tamazight, zoals we die in Nederland kennen, komen simpelweg de VS niet in.LINKJE



Ik kan je echt van harte aanraden het boek te lezen. Dan kom je er ook achter dat dat citaat nadrukkelijk niet over Nederland gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 26 maart 2010 @ 12:22:

Ik beoordeel de reaktie van Prem op basis van de situatie op dat moment. Jij beoordeelt zijn reaktie op basis van (wat jij meent te weten over) zijn achtergrond en (eerdere) overtuigingen.

Je zou kunnen zeggen dat je wordt gehinderd in je oordeel over de feitelijke situatie door je eigen vooroordelen voorkennis aangaande Prem.Interessant uitgangspunt kies jij. Dus jij weigert uitlatingen, gedrag en publicaties in het niet te verre verleden van iemand te betrekken bij wat je waarneemt op enig moment, en verkiest te interpreteren op basis van je eigen vermoedens, alsof je die persoon totaal niet kent? Daar zijn voorbeelden van in de pathologie. Mensen met een ernstige stoornis die het geheugen aantast, waardoor zij degene die zij voor zich zien niet herkennen. Wel een 'frisse' benadering. Maar het sluit uit dat je leert van je ervaringen, wat wellicht ook de opzet is als je daarvoor kiest?
Alle reacties Link kopieren
quote:kjong schreef op 24 maart 2010 @ 23:25:

[...]



Wat een gelul.

Problematiek van groepen jongeren van Marokkaanse afkomst in bijv Amsterdam, hebben geen hol te maken met het huidige immigratieproces zoals jij het stelt.



Kunt u dit nader verklaren?

U wilt toch niet zeggen dat de problematiek met die Marokkaanse jongeren het zelfde was geweest wanneer zij (of hun ouders) in Marokko waren gebleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 26 maart 2010 @ 18:14:

[...]





Interessant uitgangspunt kies jij. Dus jij weigert uitlatingen, gedrag en publicaties in het niet te verre verleden van iemand te betrekken bij wat je waarneemt op enig moment, en verkiest te interpreteren op basis van je eigen vermoedens, alsof je die persoon totaal niet kent? Daar zijn voorbeelden van in de pathologie. Mensen met een ernstige stoornis die het geheugen aantast, waardoor zij degene die zij voor zich zien niet herkennen. Wel een 'frisse' benadering. Maar het sluit uit dat je leert van je ervaringen, wat wellicht ook de opzet is als je daarvoor kiest?Zeg welbespraakte wijsneus, is het je wel eens opgevallen dat Vrouwe Justitia een blinddoek draagt ? En heb je enig idee waarom dat is ? Nee ? Goh, waarom verbaast me dat niet ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 26 maart 2010 @ 19:56:

Zeg welbespraakte wijsneus, is het je wel eens opgevallen dat Vrouwe Justitia een blinddoek draagt ? En heb je enig idee waarom dat is ? Nee ? Goh, waarom verbaast me dat niet ?



Hoe dat een reactie zou moeten zijn op wat ik schreef, dat kan ik alleen maar vermoeden door te veronderstellen dat je onpartijdigheid als begrip verwart met blindheid. Die blinddoek, en de weegschaal, zijn geen attributen die een rechter meeneemt naar zijn werk. Daar is een reden voor. Ze helpen hem namelijk niet bij de integere invulling van zijn taak. Blinddoek en balans zijn symbolen.



Het valt je wellicht niet eens aan te rekenen dat je meent dat de daad die beoordeeld dient te worden (door een rechter, door jou, of door mij) geïsoleerd dient te worden gezien van enige historie of motivatie, want dat is er de laatste twintig jaar met de paplepel ingegoten in ons land. Waardoor het niet uitmaakt of je een inbreker van de trap mept, of een willekeurige voorbijganger voor de lol het ziekenhuis in slaat. Geweld is geweld!



Zo zijn we ook aan dat verbod op die 'opvoedkundige tik' gekomen, en nog wat van die 'pareltjes' in de jurisprudentie en de wetgeving die het product zijn van een 'modelmatige' benadering van de werkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:driewieler schreef op 26 maart 2010 @ 17:25:

Twinkel,



ik ken ook alleen het Tamazight als de benaming van de spreektaal.

De bevolking uit het Rifgebergte heten volgens mij

Aith Wayagher.



Ja klopt inderdaad, Tamazight is de taal van de Imazighen.



Bij mijn weten is 'Imazighen' de overkoepelende benaming voor de afzonderlijke Rifstammen.

Aith Wayagher is een van die stammen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 26 maart 2010 @ 22:07:

[...]





.



Bij mijn weten is 'Imazighen' de overkoepelende benaming voor de afzonderlijke Rifstammen.

Aith Wayagher is een van die stammen.



Overkoepelende benaming voor berbers uit de Rif, Atlas, Sous en Slouh streek.

Aith Wayagher is idd een van de Rifstammen, zoals Ait Atta een van de Slouhstammen is. Maar beiden zijn het Imazighen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donna schreef op 26 maart 2010 @ 23:17:

Overkoepelende benaming voor berbers uit de Rif, Atlas, Sous en Slouh streek.

Aith Wayagher is idd een van de Rifstammen, zoals Ait Atta een van de Slouhstammen is. Maar beiden zijn het Imazighen.



Ja, dat zei ik ook, overkoepelende benaming.

Maar er zijn zoveel stammen: Aith Touzine, Temsamane, Tafersithe, Aith Tourish, Aith Said, Iqer3iyen, Aith 3mart, Ibeqoyen, Igzennayen, Ibdarsen, Ichebdanen, Aith Buyahya, Aith Yitteft en noem maar op, allemaal Imazighen toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 26 maart 2010 @ 18:00:

[Over die loterij heb ik het niet. En aangezien ik 'of independent means' ben, én familie in de VS heb wonen, én geen strafblad heb, én 'Caucasian' ben, én al jaren regelmatig in de VS kom, denk ik niet dat het een probleem zal zijn.

Dus om de VS in te komen moet je van het Kaukasische (= blanke) ras zijn? Goh.

Wat breng je dit terloops en tussen neus en lippen door, voor iemand die overal racisme en WOII herhalingen bespeurt.

'Ik ben Kaukasisch dus het is geen probleem voor mij de VS in te komen'.

In dit verband snap ik ook niet waarom je Kennedy quote.

De in je quote genoemde rechten gelden dus alleen voor de blanke Caucasian.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 26 maart 2010 @ 21:56:

[...]





Hoe dat een reactie zou moeten zijn op wat ik schreef, dat kan ik alleen maar vermoeden door te veronderstellen dat je onpartijdigheid als begrip verwart met blindheid. Die blinddoek, en de weegschaal, zijn geen attributen die een rechter meeneemt naar zijn werk. Daar is een reden voor. Ze helpen hem namelijk niet bij de integere invulling van zijn taak. Blinddoek en balans zijn symbolen.



Het valt je wellicht niet eens aan te rekenen dat je meent dat de daad die beoordeeld dient te worden (door een rechter, door jou, of door mij) geïsoleerd dient te worden gezien van enige historie of motivatie, want dat is er de laatste twintig jaar met de paplepel ingegoten in ons land. Waardoor het niet uitmaakt of je een inbreker van de trap mept, of een willekeurige voorbijganger voor de lol het ziekenhuis in slaat. Geweld is geweld!



Zo zijn we ook aan dat verbod op die 'opvoedkundige tik' gekomen, en nog wat van die 'pareltjes' in de jurisprudentie en de wetgeving die het product zijn van een 'modelmatige' benadering van de werkelijkheid.



Jij meent Prem te mogen veroordelen (want dat is wat je doet) omdat hij zijn Marokkaanse begeleiders weerhield van het verhaal halen op de gooiers van dat blikje cola.

De reden die je opgeeft is nogal vaag maar heeft iets te maken met eerdere uitspraken van Prem.

Ik vind dat zowel bizar als aanmatigend.

Je hoeft geen juridische opleiding te hebben afgerond om te constateren dat Prem zijn begeleiders waarschijnlijk heeft behoed voor een hoop trammelant als ze die straatratjes hun verdiende loon hadden gegeven. Die trammelant hadden zijn begeleiders niet verdiend en Prem zijn hersens werkten zelfs op dat moment blijkbaar nog goed genoeg om dat op een rijtje te hebben.

Daarmee ligt hij dus op jou voor ondanks zijn bloedende hoofdwond.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wilde Prem voornamlijk zijn eigen bebloede hoofd in beeld.

Als de buurtvaders achter de blikjesgooiers waren aangerend was de camera afgezwenkt.

Dat wilde de egotrippert voorkomen.

Hij kwam nu als een martelaar in beeld.

Overigens terecht, dat blikje naar zijn harses. Wat een sannie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk data je interpretatie van de beelden veel zegt over je eigen belevingswereld. Dat geldt overigens ook voor Jaap en voor mij, dan.

Als jij denkt dat het gooien van een blikje tegen wie dan ook zijn harses wel OK is denk je echt heel anders dan ik.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 26 maart 2010 @ 23:46:

[...]





Ja, dat zei ik ook, overkoepelende benaming.

Maar er zijn zoveel stammen: Aith Touzine, Temsamane, Tafersithe, Aith Tourish, Aith Said, Iqer3iyen, Aith 3mart, Ibeqoyen, Igzennayen, Ibdarsen, Ichebdanen, Aith Buyahya, Aith Yitteft en noem maar op, allemaal Imazighen toch?



Hahahahaha, wat leuk om die namen van stammen voorbij te zien komen. Brings back memories

Twinkel, gegoogled of heb je uit eigen kennis geput?



*gaat weer in de meelees modus*
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 27 maart 2010 @ 00:19:

Dus om de VS in te komen moet je van het Kaukasische (= blanke) ras zijn? Goh.

Wat breng je dit terloops en tussen neus en lippen door, voor iemand die overal racisme en WOII herhalingen bespeurt.

'Ik ben Kaukasisch dus het is geen probleem voor mij de VS in te komen'.

In dit verband snap ik ook niet waarom je Kennedy quote.

De in je quote genoemde rechten gelden dus alleen voor de blanke Caucasian.Zelden iemand gezien die krommer kon redeneren dan jij. Dat ze in de VS, Canada en (zéker) Australië het 'ras' laten meewegen bij de toekenning van een verblijfsvergunning is bepaald geen geheim. Maar je moet niet doen alsof ik dat goedkeur. Of dat ik de ambitie zou hebben om mij in die landen te vestigen, want dan draai je de boel om. Dat ras een argument is in die landen maakt eerder dat ik mij er niet wil vestigen. Alhoewel je dan uiteindelijk bijna nergens meer kunt wonen, en de VS en Canada zijn niet restrictiever dan Nederland wat dat betreft. Maar Australië is een schitterend land, en ik zal het zeker nog vaker bezoeken, maar als ik zou overwegen mij buiten Europa te vestigen, zou Australië om die reden afvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 27 maart 2010 @ 00:37:

Jij meent Prem te mogen veroordelen (want dat is wat je doet) omdat hij zijn Marokkaanse begeleiders weerhield van het verhaal halen op de gooiers van dat blikje cola.

De reden die je opgeeft is nogal vaag maar heeft iets te maken met eerdere uitspraken van Prem.

Ik vind dat zowel bizar als aanmatigend.

Je hoeft geen juridische opleiding te hebben afgerond om te constateren dat Prem zijn begeleiders waarschijnlijk heeft behoed voor een hoop trammelant als ze die straatratjes hun verdiende loon hadden gegeven. Die trammelant hadden zijn begeleiders niet verdiend en Prem zijn hersens werkten zelfs op dat moment blijkbaar nog goed genoeg om dat op een rijtje te hebben.

Daarmee ligt hij dus op jou voor ondanks zijn bloedende hoofdwond.



Laten we erover ophouden, zeg. Het wordt een klucht. Hij was daar om opnamen te maken voor zijn multiculturele programma, met de vooropgezette bedoeling te laten zien dat het allemaal heel leuk is in de Transvaalbuurt. Althans dat is de officiële versie. Ik moet er niet aan denken dat hij dat als 'binnenkomertje' gebruikte, en dat hele voorval was geregiseerd om olie op het vuur te gooien van een ontluikend 'debat' over Marokkanen in Nederland.



Ik ga dus uit van zijn goede bedoelingen, en dat het voorval met dat blikje cola volkomen spontaan was. Inplaats van zijn gastheren ervan te weerhouden de achtervolging in te zetten, had hij ook de camera kunnen vragen te stoppen met het maken van opnamen. En hij had de opnamen ook niet kunnen tonen. De 'citizens arrest' was hoe dan ook nooit gefilmd, tenzij de cameraman er achteraan was gerend, en ook dát had Prem kunnen voorkomen.



Maar als jij wilt geloven in je eigen scenario, en alles waar Prem door de jaren heen voor stond, en zijn ontwikkeling van 'knuffelaar' tot uitgesproken woordvoerder van het anti-Marokkaanse sentiment buiten beschouwing wil laten, dan doe je dat maar. Die hele Prem interesseert mij 'de rozen', eerlijk gezegd. En ik ben blij dat hij niet 'geroepen' is om Agnes Kant bij de SP op te volgen, nadat hij zijn kandidatuur in de openbaarheid bracht.



Als Prem niet reageerde als de typische jaren-negentig Nederlander, met zijn 'Laat maar.......', maar dat achter dat 'Laat maar......' de boodschap schuil ging: 'Nee! Niet doen! Daar krijg je gesodemieter mee!', zoals jij graag wil geloven, dan nóg verandert dat niks aan mijn boodschap, dat er iets fundamenteel mis is gegaan in Nederland op dat vlak. En dat dat niet de influx van 'allochtonen' is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 26 maart 2010 @ 23:46:

[...]





Ja, dat zei ik ook, overkoepelende benaming.

Maar er zijn zoveel stammen: Aith Touzine, Temsamane, Tafersithe, Aith Tourish, Aith Said, Iqer3iyen, Aith 3mart, Ibeqoyen, Igzennayen, Ibdarsen, Ichebdanen, Aith Buyahya, Aith Yitteft en noem maar op, allemaal Imazighen toch?

Klopt, alleen zijn dat voornamelijk noordelijke Rifstammen die je nu noemt.

Maar of ze nou uit Atlas, Sous ,Rif of Slouhgebied komen ze vallen allemaal inderdaad onder de Imazighen.
Alle reacties Link kopieren
*offtopic driewieler, scary....ik was net bezig om een nieuwe avatar te verkleinen van een sportief hardlopend meisje......
Alle reacties Link kopieren
quote:Donna schreef op 27 maart 2010 @ 12:20:

Klopt, alleen zijn dat voornamelijk noordelijke Rifstammen die je nu noemt.

Maar of ze nou uit Atlas, Sous ,Rif of Slouhgebied komen ze vallen allemaal inderdaad onder de Imazighen.De stammen die ik noemde zijn de minst 'verarabiseerde' stammen. De die hard Berbers, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 27 maart 2010 @ 11:24:

Zelden iemand gezien die krommer kon redeneren dan jij. Dat ze in de VS, Canada en (zéker) Australië het 'ras' laten meewegen bij de toekenning van een verblijfsvergunning is bepaald geen geheim. Maar je moet niet doen alsof ik dat goedkeur. Of dat ik de ambitie zou hebben om mij in die landen te vestigen, want dan draai je de boel om. Dat ras een argument is in die landen maakt eerder dat ik mij er niet wil vestigen. Alhoewel je dan uiteindelijk bijna nergens meer kunt wonen, en de VS en Canada zijn niet restrictiever dan Nederland wat dat betreft. Maar Australië is een schitterend land, en ik zal het zeker nog vaker bezoeken, maar als ik zou overwegen mij buiten Europa te vestigen, zou Australië om die reden afvallen.



Je wilt dus alleen in een land wonen waar niet alleen per definitie blanken welkom zijn.

Dan is Nederland zo gek nog niet.



Maar in dit verband snap ik dus niet waarom je de quote van Kennedy aanhaalt, over welke rechten (blanke) nieuwkomers allemaal hebben in de VS?





.
Alle reacties Link kopieren
quote:driewieler schreef op 27 maart 2010 @ 09:15:

Hahahahaha, wat leuk om die namen van stammen voorbij te zien komen. Brings back memories

Twinkel, gegoogled of heb je uit eigen kennis geput?



*gaat weer in de meelees modus*Beiden, die stamnamen weet ik niet uit mijn hoofd, dat zijn er zóveel (heb er maar een paar genoemd).
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 27 maart 2010 @ 03:37:

Ik denk data je interpretatie van de beelden veel zegt over je eigen belevingswereld. Dat geldt overigens ook voor Jaap en voor mij, dan.

Als jij denkt dat het gooien van een blikje tegen wie dan ook zijn harses wel OK is denk je echt heel anders dan ik.



Je snapte 'm wel denk ik.



Prem heeft een ego van hier tot Tokio. en krijgt trouwens daarom wel vaker dingen naar z'n kop gekeild:



http://www.youtube.com/watch?v=WlISvqPH6UU

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven