oke, dat was raar (slapend seksen)

01-10-2007 19:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik besef me dat dit als een opschepverhaal of een broodje aap gaat klinken maar ik vraag me toch af of meer dames danwel heren wel eens ervaren hebben wat mij is overkomen.



het is heel simpel:



Ik werd vannacht wakker terwijl ik mijn vriend aan het pijpen was. Hij werd ongeveer rond dezelfde tijd wakker. Ons beider reactie was: wat was dat nou?? We hebben dus in onze slaap liggen seksen. Voor de goede orde, mijn vriend zou het hebben gezegd als hij wel wakker was geweest!



Later herinnerden we ons 'flitsen' van heftige zoenpartijen enzo.



Ben ik de enige of is er nog wel eens iemand midden in een vrijpartij wakker geworden?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog nooit meegemaakt, maar het klinkt wel grappig! Zolang jullie er beiden van genieten lijkt me niks aan de hand.



Had je mss veel gedronken of was je gewoon nuchter naar bed zoals (neem ik aan) altijd?
Alle reacties Link kopieren
Het is opzich ook niet echt een probleem natuurlijk ;)



We hadden wel wat gedronken inderdaad. We zijn allebei niet van die drinkers, dus misschien is dat het wel. Maar we waren niet dronken.
Alle reacties Link kopieren
Sekssomnia: ongewilde nachtelijke escapades



Gepubliceerd op donderdag 26 oktober 2006



Terwijl je slaapt proberen seks te hebben met degene die naast je in bed ligt. Deze seksuele variant van slaapwandelen, 'slaapseks of 'slaapvrijen' genoemd, bestaat echt en wetenschappers proberen er nu een verklaring voor te vinden.

Mensen zijn gedurende bepaalde fases tijdens hun slaap in staat om complexe handelingen uit te voeren zonder bij bewustzijn te raken. Slaapwandelen is hier het meest bekende voorbeeld van. Er zijn gevallen bekend waarbij slapers halsbrekende toeren uithaalden, zoals uit het raam klimmen of uitglijden op de trap. Meestal is het echter een onschuldig verschijnsel en voert de slaapwandelaar alleen maar wat routinehandelingen uit, zoals naar de koelkast lopen of in de kledingkast rommelen, en belandt vervolgens weer veilig in zijn of haar bedje.



Slaapseks

Er blijkt dus ook een seksuele variant van dit slaapwandelen te zijn. In plaats van uit bed te stappen, probeert de persoon seks te hebben met de bedgenoot, zonder dat hij dat zelf weet. Het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist citeert een vrouw die tijdens haar slaap haar vriend besprong zonder dat ze dat zelf doorhad. Bijna elke nacht benaderde ze hem op een agressieve manier die hem bang maakte. In de psychologie wordt dit verschijnsel Sekssomnambulisme genoemd, in de volksmond spreekt men van sekssomnia of slaapseks.





Meestal gebeurt het in een relatie en worden eventuele irritaties met de mantel der liefde bedekt. Maar het gebeurt ook in situaties waarbij twee mensen toevallig het bed delen tijdens vakantie of een logeerpartij. In dat geval kan een persoon die lijdt aan 'slaapvrijen' geconfronteerd worden met een aanklacht van aanranding of verkrachting. En probeer dan maar eens tegenover een rechter te bewijzen dat je je nergens van bewust was.



Mede omdat sekssomnia verregaande juridische gevolgen kan hebben voor degene die eraan lijdt, probeert het Toronto Western Hospital in Canada momenteel een procedure te ontwikkelen voor het diagnosticeren van deze aandoening. Als medici kunnen aantonen dat er sprake was van 'slaapseks' staat de patiënt veel sterker in een eventuele rechtszaak. Maar om een goede diagnose te kunnen stellen, moeten wetenschappers eerst zien uit te zoeken hoe dit verschijnsel precies ontstaat, want dat is nog niet precies bekend.



Slaapmiddelen

Slaapseks is in elk geval geen gloednieuw verschijnsel. Al jarenlang worden er regelmatig gevallen van sekssomnia gemeld. Maar omdat bedpartners er in de meeste gevallen niet mee naar buiten treden, is niet bekend hoeveel mensen hieraan lijden. Wetenschappers van de Stanford University in Californië hebben een aantal jaren geleden al laten weten dat deze kwaal goed te behandelen is met slaapmiddelen en medicijnen die de ademhaling reguleren.



Een goede behandeling is ook noodzakelijk, want behalve dat je door je nachtelijke escapades een rechtszaak aan je broek kunt krijgen, kan sekssomnia ook grote gevolgen hebben voor een relatie. Sommige 'seksslapers' kunnen namelijk erg agressief uit de hoek komen. Er is zelfs een geval bekend van een man die zijn vrouw bij de keel greep tijdens een slaap-vrijpartij. Aan de andere kant kunnen deze mensen ook juist veel zachter en tederder te werk gaan dan dat ze tijdens een normale vrijpartij doen.



Hoewel het in eerste instantie misschien spannend klinkt, is slaapseks over het algemeen een zeer vervelend verschijnsel, waarvoor wetenschappers zo snel mogelijk een goede oplossing hopen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Andersom heb ik het wel gehad... dus in slaap vallen tijdens het sexen X-D
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat klinkt raar en ik vond het ook wel vreemd in het begin maar mijn vriend heeft er dus ook last van. Midden in de nacht wordt ik wakker van zijn gefriemel aan mijn borsten ed. Het is dan aan mij of ik het toelaat of dat ik zijn handen afweer. Eigenlijk laat ik het altijd toe dat hij me penetreerd in het standje lepeltje-lepeltje. Ik vind het niet erg en hij kan daarna weer rustig slapen.. en ik ook ;-)



Ik zit er niet mee en heb er lol om. S'morgens zeg ik dan meestal: Zo, je hebt me weer aangerand vannacht schat. Zijn reactie is dan: huh? 8-O Als jij dat zegt, dan zal dat wel.



Zoals ik al zei, Ik vind het geen probleem. Maar dan ben ik wel een beetje opgewarmt dus doen we het de volgende avond ff dunnetjes over. :cheer:



Zolang er niemand een probleem mee heeft, is er toch niks aan de hand?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Andersom heb ik het wel gehad... dus in slaap vallen tijdens het sexen X-D[/quote]



haha ja ik ook :-$
Lijkt me geweldig! Vooral (nou ja, eigenlijk "Alleen") als je het allebei hebt. Wel lastig als je als voorbehoedsmiddel condooms gebruikt ha ha, maar dat zal wel niet het geval zijn bij jullie.



Alvast welterusten voor vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Heej! Ik heb dat een maand geleden ook voor het eerst gehad. Was ook na wat een paar drankjes (niet veel) en mijn vriend en ik zijn al zo'n 8 jaar bij elkaar.

We werden er niet helemaal wakker van dat vond ik wel vreemd, maar vond het een erg leuke ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft hier ook last van... Met tijden komt het zo'n 2 á 3 x per week voor dat hij 's nachts aan mijn borsten zit, mijn pyama uit begint te doen, in mijn slipje zit en zo verder... Dan is tie zelf echt mega geil. Maar meestal niet eens bewust; gewoon in z'n slaap!! En soms weet hij er de volgende ochtend echt niks meer van. Ik vraag me dan altijd af over wie hij heeft liggen dromen... Hihi In elk geval heb ik er soms wel walleen van; zeker als het 2x in een nacht is....

Maar dat ik hem aan het pijpen was of hij mij lag te beffen, zo hebben we 't nog nooit gehad. 't is bij mijn vriend in z'n slaap echt alleen 'neuken' zeg maar...
Hier is laatst ook een documentaire over geweest, bij shock doc of iets dergelijks. Het lijkt me een ontzettend vervelende aandoening. Soms begint het nog vrij onschuldig, maar er zijn gevallen dat de sexomnia behoorlijk uit de hand loopt. Zo kan de seks bijvoorbeeld veel agressiever worden dan je normaal zou hebben en de vrouw van één van de stellen uit de documentaire leed er fysiek én psychisch dan ook onder. Haar man dwong haar in zijn slaap namelijk tot seks, en hij was met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Ook was er een vrouw die continu aan zichzelf zat 's nachts. Haar man kon er nauwelijks meer van slapen. Eén van de mannen uit de docu heeft zo ook een vrouw aangerand toen hij sliep. Na vele onderzoeken is hij vrijgesproken van aanranding. (Hij was aangeklaagd). Ze hebben ook nog met iemand gesproken die er wel positieve ervaringen mee heeft, hij bleek in zijn slaap een heel sociale minnaar te zijn en menig vrouw kon dat wel waarderen. Maar al met al lijkt het me vreselijk jezelf hierin niet onder controle te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, ik denk niet dat het een blijvende aandoening is aangezien we inmiddels een jaar samen zijn en het nooit eerder gebeurde. Wel vreemd dat sommige mensen (vooral de vrienden van sommige mensen hier, dan) er vaker last van hebben...lijkt me best ongemakkelijk!



Mijn vriend en ik hebben er nog eens smakelijk om gelachen, maar besloten dat we het toch liever allemaal bewust meemaken ;)
Je zal maar geen kinderen willen krijgen en als anticonceptie een barriere middel gebruiken (condooms, pessarium, femcap).

Ben bang dat je in je slaap niet snel naar een condoom grijpt.
Misschien verklaart dat de onverklaarbare zwangerschappen van mensen die normaal toch echt condooms gebruiken ;-). Geen gaatje in het condoom, maar slaapseks!
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend doen het ook allebei :D Vrij vaak ook en het gaat van friemelen tot penetreren :P Het is best spannend! Alleen jammer dat het vaak ophoudt als we allebei beseffen wat we aan het doen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 10 geleden gebeurde het bij mij ook wel eens.. ik werd dan 's morgens soms met pretoogjes aangekeken met een opmerking van dat het een lekkere en spontane verwenaktie was vannacht.. en ik wist dan nergens van! :S



Tis vanzelf weer overgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit wat ze de 'bijslaap' noemen.

Ik heb ook es iets gelezen dat Jezus op deze onbewuste manier zou zijn verwekt en dat het daarom een onbevlekte ontvangenis zou zijn. Ik geloof dat dat in een antroposofisch boek stond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven