Kinderen
alle pijlers
Zwanger!!???? HELP!!! Wat nu!!?????
woensdag 19 september 2007 om 11:03
Goedemorgen allemaal.......
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
anoniem_15072 wijzigde dit bericht op 26-09-2007 11:00
Reden: Woord genuanceerd
Reden: Woord genuanceerd
% gewijzigd
donderdag 4 oktober 2007 om 12:34
Ja, dat kan ik wel uitleggen, alhoewel ik dat al eens heb gedaan. N.i. ben je veel dapperder wanneer je een abortus laat plegen dan wanneer je een kind laat komen omdat dat van je verwacht wordt, dit zo hoort, je twijfelt of wat dan ook. Een ongewenst kind is vele malen erger dan een abortus. Daarom.
donderdag 4 oktober 2007 om 12:37
Nou ok, dat had ik niet bepaald uit je posting gehaald. Die zelfreflectie enzo. Zag het "inderdaad mosterd, er is geen kind meer" juist als manier om nog eens te benadrukken dat Bikkelien haar ongewenste kind 'van het leven had beroofd'.
Bedoeling dus blijkbaar geheel onjuist geïnterpreteerd door mij, excuus.
donderdag 4 oktober 2007 om 12:37
Jij. Jij vindt iemand die een abortus pleegt een held. Een held is:
1 iem. die ondanks zijn angst ingrijpt in gevaarlijke situaties => een ridder zonder vrees of blaam; <=> lafaard
2 hoofdpersoon in een roman e.d.
Als je iemand een ridder zonder vrees of blaam noemt omdat ze een abortus pleegt, dan moet abortus dus wel iets zijn wat prijzenswaardig is, of niet dan?
Net zoals wanneer je vindt dat abortus iets is waar je respect voor moet hebben. Respect betekent: eerbied uit hoogachting of angst.
Eerbied? Hoogachting? Voor een abortus?
Laat mij dan maar walgelijk zijn hoor, dat duizend keer liever dan iemand die eerbied heeft voor abortus of het heldhaftig vind. Nog even en je moet verkrachting ook heldhaftig gaan vinden.
Am Yisrael Chai!
donderdag 4 oktober 2007 om 12:42
donderdag 4 oktober 2007 om 12:42
Nee, het is niet kinderachtig. Ik zei het expres om even te laten doordringen wat men dan precies heldhaftig noemt. Ik val daarover, dat je een abortus ( om het maar even bij die abstracte term te houden, waarvan volgens mij het merendeel van de toejuichers gewoon negeert wát dat precies is) gelijkstelt aan een kind uit een brandend huis redden, ingrijpen als je ziet dat een vrouw verkracht wordt, je leven geven voor democratie, in het verzet gaan tijdens een oorlog en dat soort dingen.
Am Yisrael Chai!
donderdag 4 oktober 2007 om 12:44
donderdag 4 oktober 2007 om 12:44
donderdag 4 oktober 2007 om 12:47
Nee, jíj niet..! Maar als Bik besloten had haar kindje toch te houden, waren er diverse posters geweest die geroepen hadden "Je doet je naam eer aan, je bent echt een Bikkelien!, "Goed zo meid, ik heb heel veel respect voor je, je bent een held!", "Wow way to go girl, fantastische beslissing van je!" etc. En daar refereerde ik even aan.
donderdag 4 oktober 2007 om 12:47
Bikkelientje heeft zelf ook nooit gezegd dat ze de abortus het fantastisch vindt. Ze heeft gevoelsmatig uberhaupt geen reactie gegeven en dat is wat de meeste mensen hier stoort. Dat snap ik zeker, maar na het lezen van zo'n heel topic kan ik enigszins begrijpen dat je je hart niet wilt uitstorten bij mensen die je ouders doodwensen, die je voor moordenaar uitmaken en die hopen dat je voor de komende 20 jaar onvruchtbaar zult blijven.
Ze is momenteel niet in staat om een kind op te voeden, zowel financieel als emotioneel niet. Dan kan iedereen nog doen alsof er genoeg oplossingen voor haar zijn en dat kind een fantastisch leven bij haar krijgt, maar blijkbaar is dit gewoon totaal het verkeerde moment voor haar. Ieder zijn mening over het plegen van een abortus, maar niemand hier kan haar uiteindelijke situatie inschatten, dus misschien kunnen sommige mensen beter iets genuanceerder reageren ipv zo hard oordelen over iets waar je maar een klein beetje weet van hebt.
Ze is momenteel niet in staat om een kind op te voeden, zowel financieel als emotioneel niet. Dan kan iedereen nog doen alsof er genoeg oplossingen voor haar zijn en dat kind een fantastisch leven bij haar krijgt, maar blijkbaar is dit gewoon totaal het verkeerde moment voor haar. Ieder zijn mening over het plegen van een abortus, maar niemand hier kan haar uiteindelijke situatie inschatten, dus misschien kunnen sommige mensen beter iets genuanceerder reageren ipv zo hard oordelen over iets waar je maar een klein beetje weet van hebt.
donderdag 4 oktober 2007 om 12:49
Nou zelfs dat vind ik al veel te ver gaan. Heldhaftig? Dat je gewoon net als ieder ander de consequenties van je keuzes draagt?
Ik vind het altijd enorm storend dat het met name vrouwen zijn en hier op dit forum al helemaal die met termen als heldhaftig, respect, dapper, sterk, bewondering en weet ik veel wat strooien. Je bent op dit forum sterk en dapper als je met getrouwde kerels neukt, je verdient respect als je drie keer bent wezen macrameeën, en je bent een held als je een kind laat aborteren.
Het zal wel aan mij liggen maar ik neem mensen die zo makkelijk met zulke zware termen strooien ten eerste niet serieus en ten tweede geloof ik er geen reet van dat ze uberhaupt weten wat ze eigenlijk zeggen.
Am Yisrael Chai!
donderdag 4 oktober 2007 om 12:52
En doet het er nog wat toe waaróm het kind niet gewenst is? Is niet gewenst want: Iemand wil nooit kinderen? Iemand wil nu geen kinderen? Iemand wil nu geen kind want gaat op vakantie? Iemand laat voor de 6e keer abortus plegen op 19 jarige leeftijd want is gewoon geil?
Nu zul je zeggen, ja maar daar zitten extreme voorbeelden bij. Maar de strekking blijft hetzelfde. Miljoenen vrouwen zitten in dezelfde situatie als B en besluiten wél om het kind te houden. En is het dus wel gewenst. B oordeelt in dezelfde situatie dat het ongewenst is. Daar valt dan toch over te discussieren? Of ze alle gezichtspunten wel in ogenschouw heeft genomen?
En wat is ongewenst als je het over tijdelijke factoren hebt die allemaal op te lossen zijn? Dan heb je het over een situatie waarin je beslist op je gevoel. En gevoel kan zo veranderlijk zijn als het weer. En bij een weersverandering heb je wel je eigen kind laten doden.
Kan ik beslissen voor B of haar kind wel of niet gewenst is? Kan iemand dat? Nee. Maar kan iemand anders wel voor haar beslissen dat abortus de juiste keuze was? Nee. Zelfs Bikkelientje zelf niet. Het kan hooguit zo vóelen.
Ik hoop voor haar dat er geen onweer op komst is.
donderdag 4 oktober 2007 om 12:53
Mmmm mmmm, maar dat geldt dan net zo goed de andere kant op. Ongewenst zwanger raken in een klotesituatie en dan je kind laten komen, is óók gewoon de consequenties van je keuze aanvaarden. En aangezien dát door mensen toch wel geregeld als heldhaftig wordt beschouwd...
(Je zei al, door jou niet. Dus ik heb het hierin niet over jou.)
donderdag 4 oktober 2007 om 12:56
In feite maakt het voor mij niet uit wat de reden is Evidenza. Je wilt geen kind, ongeacht hoe je zwanger bent geraakt. Stel, je bent 19 en zes keer een abortus laten plegen en de zevende keer doe jehet weer, dan nog sta ik erachter. Omdat ik het veel erger vind om een kind te laten komen terwijl het ongewenst is. Dat lijkt me echt een regelrechte hel.
En natuurlijk zit er verschil tussen een meisje van 19 die voor de zevende keer een abortus laat doen omdat ze het niet veilig doet of een vrouw die verkracht wordt en toch zwanger raakt door de pil heen. Daar zit voor mij ook een wereld van verschil tussen.
En natuurlijk zit er verschil tussen een meisje van 19 die voor de zevende keer een abortus laat doen omdat ze het niet veilig doet of een vrouw die verkracht wordt en toch zwanger raakt door de pil heen. Daar zit voor mij ook een wereld van verschil tussen.
donderdag 4 oktober 2007 om 12:58