Kinderen
alle pijlers
eisprong?
dinsdag 2 oktober 2007 om 17:45
Sinds twee maanden ben ik gestopt met de pil. De eerste keer had ik redelijk hevige buikpijn gedurende een dag of drie. Dat was ongeveer op het midden van mijn cyclus van 34 dagen. De volgende cyclus (29 dagen) nergens last van gehad en nu heb ik het dus wel weer. Al twee dagen een behoorlijk zeurende en af en soort stekende pijn. Ik vermoed dat het mijn eisprong is? Maar kan dat met zo'n pijn gepaard gaan? Heb weinig verstand van deze materie eerlijk gezegd. Iemand met meer kennis? Alvast bedankt!
Manouk
Manouk
dinsdag 2 oktober 2007 om 19:58
Dat kan denk ik wel... Als het telkens midden in je cyclus is, en telkens bij elke cyclus dezelfde soort pijn die even lang duurt dan is dat wel erg verdacht voor een eisprong. Je eitje kan best een paar dagen 'op knappen' staan wat voor pijn zorgt. Ik weet dat je na een eisprong een kleine bloeding in je buikholte kan krijgen, dat kan ook voor pijn zorgen. (prikkeling van bloed op je buikvlies)
Ik heb het zelf ook telkens 1 1/2 week voor ik ongesteld moet worden (gebruik geen pil maar heb een Mirena dus heb gewoon eisprongen): ik lig dan een dag echt króm van de stekende buikpijn laag onderin, altijd óf links óf rechts... En dan de dagen daarna komen de puistjes en de PMS symptomen....
Maar als je het echt zeker wil weten moet je het goed bijhouden en anders toch ff langs de huisarts gaan: die kan je buik onderzoeken en zien of er niet iets anders aan de hand is (cyste, vleesboom, darmprobleem etc)
Succes ermee!
Ik heb het zelf ook telkens 1 1/2 week voor ik ongesteld moet worden (gebruik geen pil maar heb een Mirena dus heb gewoon eisprongen): ik lig dan een dag echt króm van de stekende buikpijn laag onderin, altijd óf links óf rechts... En dan de dagen daarna komen de puistjes en de PMS symptomen....
Maar als je het echt zeker wil weten moet je het goed bijhouden en anders toch ff langs de huisarts gaan: die kan je buik onderzoeken en zien of er niet iets anders aan de hand is (cyste, vleesboom, darmprobleem etc)
Succes ermee!
woensdag 3 oktober 2007 om 06:33
vrijdag 5 oktober 2007 om 16:20
Ik ben blij met mijn mede-forummers en ik denk dat er hier heel wat kennis te halen valt. In elk geval een hoop ervaring. Ik was met drie dagen keurig van mijn pijn af en weet bijna zeker dat het mijn eisprong was. Gelukkig ben ik geen doemdenker en ook niet snel in paniek. En volgens mij staat het ieder vrij advies te halen op dit forum.
vrijdag 5 oktober 2007 om 16:47
Sjeee, tuurlijk staat het iedereen vrij om advies te vragen. Ik zeg alleen dat ik het on-be-grijpelijk vind dat men niet naar een dokter gaat of de dingen aan een deskundigen vraagt, maar er gewoon vanuit gaat wat de gemiddelde leek hier op het forum zegt. Zoals ik al zei: dan neem je jezelf en je lichaam niet verschrikkelijk serieus.
Enne, Manouk: lees eerst es even lezen. Heb nergens gezegd gezegd dat het je NIET vrij staat advies te vragen.
Sjongejongejonge, wat een niveau weer.
Enne, Manouk: lees eerst es even lezen. Heb nergens gezegd gezegd dat het je NIET vrij staat advies te vragen.
Sjongejongejonge, wat een niveau weer.