Eetlijstjes, stok achter de deur!
maandag 19 april 2010 om 18:01
Hoi allemaal,
Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.
Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.
Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.
Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.
Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.
Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.
Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
maandag 26 april 2010 om 09:15
Okeejh okeejh, ik ben uit bed. Soyamelk staat al op het vuur, en dan kan ik me ondertussen klaar maken. Thanks Marriss.
Daarom probeer ik altijd iets te eten, ook als ik me niet lekker voel. Anders komt het later terug om me in de billen te bijten. Heb je wel genoten van je koekjes?
Daarom probeer ik altijd iets te eten, ook als ik me niet lekker voel. Anders komt het later terug om me in de billen te bijten. Heb je wel genoten van je koekjes?
Liever elitair dan een pauper!
maandag 26 april 2010 om 13:15
quote:Kalliope schreef op 26 april 2010 @ 09:24:
Nou, het was wel overgekookt op mijn kookplaat. Ga nooit uitgebreid poepen als er melk op het vuur staat, ik was nog net op tijd terug om de overstroming te zien. les nmr 1: uberhaupt nooit weglopen van melk op het vuur. Ook niet voor een ini mini plasje haha.
Nou, het was wel overgekookt op mijn kookplaat. Ga nooit uitgebreid poepen als er melk op het vuur staat, ik was nog net op tijd terug om de overstroming te zien. les nmr 1: uberhaupt nooit weglopen van melk op het vuur. Ook niet voor een ini mini plasje haha.
maandag 26 april 2010 om 16:08
maandag 26 april 2010 om 17:04
Welkom meera! Humus is zooo lekker!
Ben uiteindelijk een half uur gaan sporten. Maar goed, dat is nog een half uur langer dan als ik niet was gegaan.
Daarna even naar de stad gegaan, boeken gehaald:
- Waarom Franse vrouwen niet dik worden...hen ik besteld en kan ik morgen ophalen.
- Deel 2 daarvan gekocht: Franse vrouwen in alle seizoenen.
- De vega bijbel: superlekkere vegarecepten.
Mijn eetlijstje van vandaag:
9.00: brinta met sojamelk en een banaan
12.00: 250 gram kwark
15.00: 2 bruine pistolletjes met beide een plak 30+ kaas, mosterd en rucola
vanavond: 100 gram pasta, 2 witlofdingen, 1 eetlepel olie en waarschijnlijk nog wel iets van een sausje.
Ben uiteindelijk een half uur gaan sporten. Maar goed, dat is nog een half uur langer dan als ik niet was gegaan.
Daarna even naar de stad gegaan, boeken gehaald:
- Waarom Franse vrouwen niet dik worden...hen ik besteld en kan ik morgen ophalen.
- Deel 2 daarvan gekocht: Franse vrouwen in alle seizoenen.
- De vega bijbel: superlekkere vegarecepten.
9.00: brinta met sojamelk en een banaan
12.00: 250 gram kwark
15.00: 2 bruine pistolletjes met beide een plak 30+ kaas, mosterd en rucola
vanavond: 100 gram pasta, 2 witlofdingen, 1 eetlepel olie en waarschijnlijk nog wel iets van een sausje.
Liever elitair dan een pauper!
maandag 26 april 2010 om 17:32
Mijn lijstje van vandaag...
O: havermout met magere melk
T: 2 ongeschilde appels
L: 3 boterhammen met halvarine, 2 met smeerkaas, 1 met linera smeerpate
T: 1 boterham met halvarine en linera smeerpate
D: Unox ossenstaartsoep, stokbrood met kruidenboter
T: Schaaltje yoghurt (nog te nemen)
Heb het allemaal een beetje druk... Merk het gelijk in mijn reacties....
O: havermout met magere melk
T: 2 ongeschilde appels
L: 3 boterhammen met halvarine, 2 met smeerkaas, 1 met linera smeerpate
T: 1 boterham met halvarine en linera smeerpate
D: Unox ossenstaartsoep, stokbrood met kruidenboter
T: Schaaltje yoghurt (nog te nemen)
Heb het allemaal een beetje druk... Merk het gelijk in mijn reacties....
maandag 26 april 2010 om 18:45
O: 2 volkorenboterhammen met 2x halvarine en 1x 20+ smeerkaas (boterhammen op elkaar). Paar plakjes komkommer op brood. 200 ml halfvolle melk.
T: Beker koffie met halfvolle koffiemelk en 2 lange vingers. 500 ml bronwater. 2 kiwi's.
L: 2 volkorenboterhammen met ongezouten roomboter, 1x vruchtenhagelslag en 1x 40+ smeerkaas. 200 ml halfvolle melk.
T: 500 ml bronwater, 1 grote beker koffie verkeerd en 3 lange vingers. 150 ml halfvolle melk.
D: Pasta Putanesca (inspiratie opgedaan op een ander topic hier, heerlijk en al heel lang niet meer gegeten). Met volkoren spaghetti.1 kleine gegrilde courgette erbij. 3 eetlepels Roosvicee met ongeveer 220 ml water.
Vanavond nog het volgende, we krijgen visite:
T: Grote beker koffie verkeerd. 2 lange vingers. Beetje rauwkost (komkommer, wortel, cherry tomaatjes) een paar olijven en 1 of 2 blokjes kaas. Handje Japanse zoutjes. 1 of 2 glazen bronwater met prik en citroensap.
Vandaag zit ik rond de 1800 calorieën inclusief de tussendoortjes van vanavond. Met 2x uit eten afgelopen weekend moet ik deze week weer een beetje opletten. Ik hoef niet (meer) af te vallen maar moet wel opletten dat ik niet aankom.
T: Beker koffie met halfvolle koffiemelk en 2 lange vingers. 500 ml bronwater. 2 kiwi's.
L: 2 volkorenboterhammen met ongezouten roomboter, 1x vruchtenhagelslag en 1x 40+ smeerkaas. 200 ml halfvolle melk.
T: 500 ml bronwater, 1 grote beker koffie verkeerd en 3 lange vingers. 150 ml halfvolle melk.
D: Pasta Putanesca (inspiratie opgedaan op een ander topic hier, heerlijk en al heel lang niet meer gegeten). Met volkoren spaghetti.1 kleine gegrilde courgette erbij. 3 eetlepels Roosvicee met ongeveer 220 ml water.
Vanavond nog het volgende, we krijgen visite:
T: Grote beker koffie verkeerd. 2 lange vingers. Beetje rauwkost (komkommer, wortel, cherry tomaatjes) een paar olijven en 1 of 2 blokjes kaas. Handje Japanse zoutjes. 1 of 2 glazen bronwater met prik en citroensap.
Vandaag zit ik rond de 1800 calorieën inclusief de tussendoortjes van vanavond. Met 2x uit eten afgelopen weekend moet ik deze week weer een beetje opletten. Ik hoef niet (meer) af te vallen maar moet wel opletten dat ik niet aankom.
maandag 26 april 2010 om 19:02
quote:miekie schreef op 26 april 2010 @ 16:08:
Tot nu toe vandaag:
Ontbijt:
soya melk + brinta
Tussendoor:
2 crackers met plak kaas
Lunch
Meergranen pistolet met beetje roomboter en kruiden
Tussendoor
Smoothie met mangostukjes, frambozen en magere yoghurt
Ontbijtkoek
Net hardgelopen weet nog niet wat het avondeten gaat worden!
Kan je voor zo'n smoothie gewoon wat stukjes fruit en yoghurt in de blender mikken en that's it? Ja ik weet het, heb geen ervaring met blenderen
O: schaaltje yoghurt met een peer
T: drinkbouillon tuinkruiden
L: 2 sneetjes licht roggebrood met slankie smeerkaas naturel
T: appel
A: 2 gekookte aardappels met een klein, dun filetlapje en 2 opscheplepels roergebakken witlof (met appelstroop en stukjes achterham)
Oja, ik kan niet goed tegen brood (weet niet waarom, mijn buik zet dan heel erg uit) dus ik vermijd dat. Licht roggebrood ('brabants' roggebrood) gaat gekgenoeg wel goed.
Ik ben door een verleden gewend om niet zo drastisch veel te eten, vandaar misschien een wat beperkter lijstje.
Ik wil vanavond nog wel wat eten, maar weet nog niet wat..
Tot nu toe vandaag:
Ontbijt:
soya melk + brinta
Tussendoor:
2 crackers met plak kaas
Lunch
Meergranen pistolet met beetje roomboter en kruiden
Tussendoor
Smoothie met mangostukjes, frambozen en magere yoghurt
Ontbijtkoek
Net hardgelopen weet nog niet wat het avondeten gaat worden!
Kan je voor zo'n smoothie gewoon wat stukjes fruit en yoghurt in de blender mikken en that's it? Ja ik weet het, heb geen ervaring met blenderen
O: schaaltje yoghurt met een peer
T: drinkbouillon tuinkruiden
L: 2 sneetjes licht roggebrood met slankie smeerkaas naturel
T: appel
A: 2 gekookte aardappels met een klein, dun filetlapje en 2 opscheplepels roergebakken witlof (met appelstroop en stukjes achterham)
Oja, ik kan niet goed tegen brood (weet niet waarom, mijn buik zet dan heel erg uit) dus ik vermijd dat. Licht roggebrood ('brabants' roggebrood) gaat gekgenoeg wel goed.
Ik ben door een verleden gewend om niet zo drastisch veel te eten, vandaar misschien een wat beperkter lijstje.
Ik wil vanavond nog wel wat eten, maar weet nog niet wat..
maandag 26 april 2010 om 19:31
Lijstje van vandaag:
(reden van 2 gebakjes, ik heb gebak getrakteerd van maison kelder op mijn werk vandaag en ja ik heb van elke hap genoten)
Ontbijt
2 geroosterde volkoren boterhammen met chocopaste en speculoospasta
Tussendoor
Truffelgebakje
dropjes (zere keel, goed excuus)
Lunch
2 bruine pistoletjes met kalkoenpastrami en avocado-kipsalade
Tussendoor
Hazelnootschuimgebakje
2 sinassnippers
3 augurkjes
Diner
5 ovenaardappelkroketjes
200 gram asperges
ham/ei
beetje gesmolten roomboter
Toetje
Verse aardbeien!
(reden van 2 gebakjes, ik heb gebak getrakteerd van maison kelder op mijn werk vandaag en ja ik heb van elke hap genoten)
Ontbijt
2 geroosterde volkoren boterhammen met chocopaste en speculoospasta
Tussendoor
Truffelgebakje
dropjes (zere keel, goed excuus)
Lunch
2 bruine pistoletjes met kalkoenpastrami en avocado-kipsalade
Tussendoor
Hazelnootschuimgebakje
2 sinassnippers
3 augurkjes
Diner
5 ovenaardappelkroketjes
200 gram asperges
ham/ei
beetje gesmolten roomboter
Toetje
Verse aardbeien!
maandag 26 april 2010 om 20:05
quote:Marriss schreef op 26 april 2010 @ 09:08:
Planning vandaag:
8u: 4x thee + 2 ontbijt granenbiscuits
10: koffie met melk, bbh hagelslag
12u: koffie met hagelslag, bbh hagelslag
13u: kop soep met 2 geroosterde bbh met kaas met beetje ketchup
15u: Liga biscuits + chocoladekoekje
18u: rundertartaartje met gebakken ui/champignons, gekruide krieltjes, sla met appel, spekjes, geitenkaas, pijnpitjes en honingmosterddressing
20u: thee + 3 chocokoekjes (nog te nemen, maar weet nu al dat ik daar straks zin in heb )
Redelijk aan planning gehouden dus, cursieve is er nog bij gekomen.
Kalliope, goed dat je toch gegaan bent! Boeken klinken interessant. Gaat dat over levenstijl of ook recepten?
Iejoor, zorg goed voor jezelf he.
Planning vandaag:
8u: 4x thee + 2 ontbijt granenbiscuits
10: koffie met melk, bbh hagelslag
12u: koffie met hagelslag, bbh hagelslag
13u: kop soep met 2 geroosterde bbh met kaas met beetje ketchup
15u: Liga biscuits + chocoladekoekje
18u: rundertartaartje met gebakken ui/champignons, gekruide krieltjes, sla met appel, spekjes, geitenkaas, pijnpitjes en honingmosterddressing
20u: thee + 3 chocokoekjes (nog te nemen, maar weet nu al dat ik daar straks zin in heb )
Redelijk aan planning gehouden dus, cursieve is er nog bij gekomen.
Kalliope, goed dat je toch gegaan bent! Boeken klinken interessant. Gaat dat over levenstijl of ook recepten?
Iejoor, zorg goed voor jezelf he.
maandag 26 april 2010 om 20:25
quote:Marriss schreef op 26 april 2010 @ 20:13:
Ohw, ik heb om 17u ook nog een chocotoff gehad!! *moet ook geen zak in de autodeur leggen*
Ik vind het knap dat je het dan bij 1 chocotoff hebt gehouden, ik had gelijk de hele zak leegge(vr)eten
Oja, vergeten bij mijn lijstje..voor het avondeten een klein beetje melkhagelslag, had zo'n behoefte aan een chocoboost!
Hmm, die gebakjes klinken lekker! Al moet ik toegeven dat ik me weinig kan voorstellen bij Truffel (ken het niet)
Ohw, ik heb om 17u ook nog een chocotoff gehad!! *moet ook geen zak in de autodeur leggen*
Ik vind het knap dat je het dan bij 1 chocotoff hebt gehouden, ik had gelijk de hele zak leegge(vr)eten
Oja, vergeten bij mijn lijstje..voor het avondeten een klein beetje melkhagelslag, had zo'n behoefte aan een chocoboost!
Hmm, die gebakjes klinken lekker! Al moet ik toegeven dat ik me weinig kan voorstellen bij Truffel (ken het niet)
maandag 26 april 2010 om 20:43
O: 2 Boterhammen met halvarine en kalfssalami + Pakje taksi light
T: Beker yoghurt met vers fruit + Red bull light + Zakje naturel chips
T: Appel + Flesje cola light + Pakje sultana's
A: Rauwe witlofsalade met sinaassappel, appel, bieslook en fritesaus + 2 scheppen gebakken aardappeltjes + kipschnitzel
T: Kop thee + 3 koffieleutjes
O: 2 Boterhammen met halvarine en kalfssalami + Pakje taksi light
T: Beker yoghurt met vers fruit + Red bull light + Zakje naturel chips
T: Appel + Flesje cola light + Pakje sultana's
A: Rauwe witlofsalade met sinaassappel, appel, bieslook en fritesaus + 2 scheppen gebakken aardappeltjes + kipschnitzel
T: Kop thee + 3 koffieleutjes
maandag 26 april 2010 om 21:02
quote:Teigera schreef op 26 april 2010 @ 14:12:
Lijstje tot zover voor vandaag ziet er als volgt uit:
O: halfvolle melk, klein beetje honing en havermout
L: salade van gekruide kalkoenfilet, botersla, komkommer, tomaten en beetje honing-mosterddressing
En de rest van vandaag:
T: 1 appel, 1 banaan, 1 kiwi, 2 gedroogde abrikozen, 2 chocoladekoekjes
D: zelfgemaakte "hamburger" van rundergehakt en Italiaanse kruiden, gebakken aardappeltjes, schepje knoflookmayo, roergebakken courgette en broccoli
T: schaaltje chocoladevla van Optimel
Lijstje tot zover voor vandaag ziet er als volgt uit:
O: halfvolle melk, klein beetje honing en havermout
L: salade van gekruide kalkoenfilet, botersla, komkommer, tomaten en beetje honing-mosterddressing
En de rest van vandaag:
T: 1 appel, 1 banaan, 1 kiwi, 2 gedroogde abrikozen, 2 chocoladekoekjes
D: zelfgemaakte "hamburger" van rundergehakt en Italiaanse kruiden, gebakken aardappeltjes, schepje knoflookmayo, roergebakken courgette en broccoli
T: schaaltje chocoladevla van Optimel
maandag 26 april 2010 om 22:27
maandag 26 april 2010 om 22:51
O: 2 kiwi's en thee
T: een peer en zwarte koffie
L: 2 sneetjes volkorenbrood met 30+kaas, bospaddestoelensoep, sla/komkommer/yoghurtdressing
T: 1 grote trostomaat en 3x groene thee
D: gebakken aardappelen, veel roerbakgroente met beetje sojasaus, gehaktbal, activia yoghurt
T: 4 grote mokken thee
Nu heel flauw vanwege gebrek aan chocolade/koek vanavond dus ik ga zo lekker naar bed.
T: een peer en zwarte koffie
L: 2 sneetjes volkorenbrood met 30+kaas, bospaddestoelensoep, sla/komkommer/yoghurtdressing
T: 1 grote trostomaat en 3x groene thee
D: gebakken aardappelen, veel roerbakgroente met beetje sojasaus, gehaktbal, activia yoghurt
T: 4 grote mokken thee
Nu heel flauw vanwege gebrek aan chocolade/koek vanavond dus ik ga zo lekker naar bed.