Ik ben mijn mama of papa kwijt

10-05-2010 14:26 2558 berichten
ik ben mijn mama kwijt deel 1





Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde

het water gaat er anders dan voorheen

de stroom van een rivier hou je niet tegen

het water vindt er altijd wel een weg omheen



Misschien eens gevuld door sneeuw en regen

neemt de rivier mijn kiezel met zich mee

om hem glad en rond gesleten

te laten rusten in de luwte van de zee



Ik leverde bewijs van mijn bestaan

ik weet dat ik nooit zal zijn vergeten

omdat door het verleggen van de steen

de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan



Aan mij de lastige taak om een nieuw topic te openen. Eigenlijk wil ik niet zo graag dat het andere topic dicht gaat, maar regels zijn regels.



Hierbij dus een vers nieuw topic. Voel je vrij om te lezen, of reageren, hier mag alles en moet niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=5959995,noline]tjilla schreef op 10 mei 2010

Suus, moest je het ziekenhuis weer in? (moet nog bijlezen in het andere topic). Godver. Mij krijg je er niet meer in, ik vind het beeld in mn hoofd van zowel pap als mam in dat zelfde klote ziekenhuis genoeg. God, wat een voetstappen heb ik in dat ziekenhuis liggen. Het heeft me alles afgenomen wat ik had (Hmm, is onzin natuurlijk, realistisch gezien, maar het voelt zo, pap en mam dood in hetzelfde ziekenhuis). Ik moet al maanden voor een uitstrijkje (bevolkingsonderzoek) gewoon bij de huisarts en alleen het idee al dat ik misschien voor verder onderzoek wel eens naar een (totaal ander) ziekenhuis zou moeten maakt dat ik dat uitstrijkje maar niet laat maken(dom, ik weet het). Alleen die geur al , het idee aan die geur, maakt me kotsmisselijk.Heel herkenbaar. Ik weiger zelf ook enige vorm van behandeling in HET ziekenhuis. Zelfs als dat inhoudt dat ik vreselijk om moet rijden naar een ander ziekenhuis of langer op een wachtlijst sta. Ik kan en wil niet naar dat ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in Kenya in het ziekenhuis, dus dat ziekenhuis hoef ik nooit meer in. (of ik moet zelf wat krijgen ter plaatse).

Toen vlak na mijn moeder's dood mijn vader en stiefvader een tia en hartproblemen kregen moest ik hier het ziekenhuis in, wéér al die draden en beeldschermen, vreselijk.

Zelf ken ik dat ziekenhuis op mijn duimpje, heb er mijn zoon gebaard, er zelf gelegen, ivf gedaan, tig controles, jarenlang wat operaties ondergaan en als iemand wat heeft is het dat ziekenhuis.



20 mei moet mijn man voor controle, hij heeft blaaskanker gehad en chemo vorig jaar.

Ik ging altijd mee naar binnen, nu deze keer wacht ik wel op de gang, ik kan geen beeldschermen en appartuur meer zien.

Hij zei: maar wat als het nu slecht nieuws is, dan moet ik dat in mijn eentje aanhoren.

Is ook wat voor te zeggen. Maar er kan geen slecht nieuws zijn, er kunnen niet nog meer slechte dingen gebeuren.



Tjilla, je schrijft prachtig! Vooral doorgaan! En die dromen, ik heb ze ook, in elke droom leeft mijn moeder gewoon. Ze is niet dood in mijn dromen. We babbelen en kibbelen gewoon, zoals we altijd deden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Twijfel, twijfel.. of ik hier een reactie wil en kan plaatsen. Ik heb het topic al eerder voorbij zien komen, maar nooit aangeklikt. Omdat ik het verdriet niet wil kennen van anderen, maar ook dat van mezelf niet. Omdat het al zo lang geleden is. Omdat ik vind en denk dat mijn leven gewoon doorgaat en doorgegaan is.

Toch het nieuwe topic aangeklikt. En meteen, pats boem, dat gedicht van DGS. Tranen springen in mijn ogen, een brok in mijn keel.

Het is al zestien jaar geleden. Mijn leven zonder mijn moeder telt meer jaren dan mijn leven met mijn moeder. Maar wat mis ik haar nog, god was mis ik haar af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Viennas, wat jij schrijft maakt juist dat ik ook het toetsenbord raak. Want wat moet ik hier, tussen mensen wiens ouder(s) nog maar zo kort dood zijn. Althans, dat is wat ik er zo pagina's bladerend van mee krijg.

13 jaar geleden is het nu. Volgend jaar evenveel jaren met als zonder. En dan uitgerekend in de moederdagnacht droom ik over haar. Dat ze dood is en dat ik me vreselijk haast om op tijd bij de begrafenis te zijn. Terwijl ze de nacht er voor in een droom zelfs nog levend was. Alletwee maakt dat ik met een kutgevoel wakker word.

Een voor iedereen hier.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Yas, vandaag een dubbele dag voor je.

Gefeliciteerd en k*t wat zal je haar vandaag missen.



hele dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
@Suus mooi de openingspost.

Het gedicht raakt mij.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vandaag van Rob de nijs, is ook gedraaid bij de uitvaart van mij Mam,



Fijn een nieuwe topic,

Suus, wat een onzettend mooi gedicht zeg.



Liene en Viennas,

Wees welkom op ons mooie topic.

Sommige hebben hun ouder(s) nog maar kortgeleden verloren,anderen weer langer geleden.

Maar verdriet hebben we allemaal, en daarom zijn we met elkaar verbonden, dus wees van harte welkom!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe vrouwen op deze draad. Het is net zwaan kleef aan, bijzonder! En mooie gedichten zeg, die ga ik later nog na lezen.
Alle reacties Link kopieren
Weer met tranen over mijn wangen op dit (nu nieuwe) topic, terwijl de kinderen om mij heen aan het spelen zijn. Bij mij is het al 12 jaar geleden dat mijn moeder dood gegaan is, en nog raakt zo'n gedicht mijn hart heel hard. Sterkte voor iedereen die een dierbare verloren heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jala5 schreef op 10 mei 2010 @ 19:27:

Weer met tranen over mijn wangen op dit (nu nieuwe) topic, terwijl de kinderen om mij heen aan het spelen zijn. Bij mij is het al 12 jaar geleden dat mijn moeder dood gegaan is, en nog raakt zo'n gedicht mijn hart heel hard. Sterkte voor iedereen die een dierbare verloren heeft.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn, ondanks alles toch gefeliciteerd. Je bent weer een jaar ouder geworden.

Zo zuur he, die eerste verjaardag zonder je moeder.



Vandaag precies een jaar geleden (toen op moederdag) hoorden we dat het niet een beetje slecht ging met mij mam, maar heel erg slecht. Ik voel me zo rot. Ik mis haar zo verschrikkelijk. :'(




Welkom allemaal...Wat een verdriet weer. Herkenbaarheid en de tranen stromen. Het doet zo'n pijn. Zo'n ongelooflijke pijn.



Ik heb een man en vier kinderen, maar ik kan me zo ontzettend alleen voelen. Degene die onvoorwaardelijk achter me stond is weg en komt nooit, nooit meer terug. Met mijn vader heb ik, na hun scheiding van 7 jaar geleden, nauwelijks contact. En hoewel ik daar soms best behoefte aan heb, wil ik niet doen of er niets gebeurd is. Hij heeft mijn moeder zoveel verdriet gedaan.. ik stond onvoorwaardelijk achter mijn moeder en door nu het contact aan te halen, heb ik het gevoel dat ik haar verraad....
Alle reacties Link kopieren
Oh druifje, dat alleen zijn, ik herken het helemaal. Ik voel me zo alleen zonder mijn moeder. Nee, alleen is niet het goede woord. Eenzaam is het goede woord. NIemand meer die een arm om je heen slaat. Je advies geeft. Je zegt dat het wel goed komt (ook al weet je dat het niet zo is). Niemand meer die jou kind ook de leukste en de knapste vind. :'(
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik had toen mijn moeder dood was, naast alle verdriet en alles. Dat mijn vangnet weg was. Voor die tijd als het fout ging of even niet lekker was zij er altijd. Niet zoals een broer of zus, vriend of vriendin, maar zij was en ze hield van me.



Dat missen van een vangnet is soms nog wel aanwezig in mijn leven.
Jala... dat is precies wat ik bedoel...
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi plekje al gelijk...



Ik reageer later ben zo ziek :(
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Sophy!
Alle reacties Link kopieren
hoi meiden, ik ben weer terug. Heb een mooie vakantieweek gehad. De tijd maar ook dit topic is snel gegaan. Even een dom vraagje, maar hoe vind ik het oude topic makkelijk terug. Die verdwijnt nu naar onderen. Of staat er ergens een link waar ik overheen kijk.



Yas hieperdepiep hoera. Een dikke kus voor jou lieve meid.Kan me herinneren hoe moeilijk ik die eerste keer vond. En niemand die daar bij stil stond. KUS voor jou.



Heb moederdag overleefd maar had ook geen ontbijt op bed wegens reizen. Bij thuiskomst kreeg ik een kadootje. Een heel lief knutselhartje met een fotootje van mijn kind er in. Heel erg kitsch maar heel lief.



Kan onmogelijk op iedereen reageren maar een paar dingen. Prul een dag of 4 geleden schreef jij iets over schoonouders wat mij aansprak. Het verschil in warmte. Zo herkenbaar en goed geformuleerd, daar kan ik wat mee. Binnenkort moet ik voor verjaardag schoonmoeder weer hele dag opdraven. Zo'n dag liep twee jaar geleden (het rampjaar) helemaal verkeerd af en uit de hand. Zie er erg tegenop. Wellicht beter maar niet meegaan.



Druif: alleen en eenzaam, zo is het. Degene bij wie je altijd terecht kon en onvoorwaardelijk van je hield... Degene die belangstelling voor je had en die je belde na je vakantie... het is zo kaal en zo leeg. En ja ben eenzaam in mijn verdriet.



Vandaag nog weer traantjes gelaten. Mijn broer heeft de hond van mijn moeder moeten laten inslapen. Het was onvermijdelijk maar wel verdrietig. Zaten we samen te brullen aan de telefoon.



Voort alle nieuwkomers welkom. Ik ben mijn mama en papa kwijt al weer sinds twee respectievelijk acht jaar. Allebei pats boem dood. Sterkte voor de meiden met een "vers" verlies.
Alle reacties Link kopieren
ps hebben jullie het blog van angel 5 over moederdag gelezen
Marion, klinkt goed je vakantie... Wij gaan met pinksteren een weekendje.. lekker.



In de openingspost staat een link



Bedankt voor je tip over de blog. Ik had het nog niet gelezen. Wat lief zeg. Bij deze: Angel 5, wat een lieve woorden!
Alle reacties Link kopieren
hihi das wel heel dom van mij, om die link over het hoofd te zien.

:-)

Maar dat komt dat als ik een gedichtje oid zie ik gelijk ga scrollen. Muziek, gedichtjes etc zijn zaken die ik nog niet aan kan.



Druif hoop dat je mooie pinksteren heb zodat je er echt lekker even uit bent. Met een goed weer erbij.
Alle reacties Link kopieren
Blog van Five gelezen.



Dank je wel Five, het is mooi
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Suus, bedankt voor het openen en het mooie gedicht.



Nu even weinig woorden.

Maar ik denk aan jullie allen.



Yas, lieve meid, gefeliciteerd en een

En welkom voor de aanhakers.

Bar , ik ben mijn vader 11 april verloren.



(mijn strot zit een beetje dicht)
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Vijf
Known to cause insanity in laboratory mice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven