Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?

24-09-2007 13:30 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.

Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
Waar komt nou ineens weer die agressie jegens full time werkende moeders vandaan? Dat gebeurt elke keer in dit soort discussies terwijl er HELEMAAL NIEMAND aan de discussie meedoet die full time werkt. Dus tegen wie zit een Zoyla of een Shining in vredesnaam zo te ageren?

Echt, de meeste vrouwen lezen een denkbeeldige discussie, want in die posting van Zoyla waar nu hulde op geroepen wordt staat geen enkel woord dat terugslaat op iets wat eerder door anderen is gezegd. Het is een prachtige reactie hoor, daar niet van, maar het is wel een reactie op iemand die helemaal niet aan de discussie deelneemt of op een denkbeeldige post.
Am Yisrael Chai!
Agressie? Waar heb je het over? Ik vind de post van Zoyla een hele goede, komt geen agressief woord in voor, daarnaast heb ik ook geen agressief woord geschreven,dus ik denk dat jijzelf dingen leest die er niet zijn Fashionvictim. Het enige wat ik heb geschreven is dat ik niet fulltime zou gaan werken mocht ik ooit kinderen krijgen. Vrouwen en mannen die dit wel doen moeten dit zelf weten, maar die snap ik niet. En dat mag gelukkig
Ps, ik werk wel fulltime.
De grootste voorstander van fulltime werken in deze discussie was Xaloy en die is werkeloos.

Kleinigheidje, maar toch.
Shining,

Er worden een heleboel verwijten gemaakt in de postings van Zoyla, over belerende toontjes, kijk eens wat verder dan je kringetje klein is, denigrerende postings, uitspraken als get a life en jezus.. Het komt allemaal nogal bozig en verwijtend over en ik vraag me af aan wie dat nu eigenlijk gericht is, omdat er enkel moeders met part time banen of geen banen aan de discussie meedoen. Dus tegen wie heeft ze het eigenlijk? En tegen wie heeft een Sunny of een Sto het, als Sunny bijvoorbeeld spreekt over kindermishandeling?

Niet tegen iemand in deze discussie neem ik aan, dus tegen wie dan wel?
Am Yisrael Chai!
sto schreef op 14 oktober 2007 @ 14:05:

De grootste voorstander van fulltime werken in deze discussie was Xaloy en die is werkeloos.

Kleinigheidje, maar toch.

Precies, dat is de enige moeder die aan heeft gegeven full time te WILLEN werken, maar dat doet ze nog helemaal niet. Wie wordt er dan aangesproken als bijv. Shining zegt : waarom heb je dan kinderen?

Valt me elke keer in discussies over werkende moeders op, er wordt zo makkelijk gestrooid met dingen als dumpen op KDV's en "waarom wil je dan kinderen" terwijl er op een incidentele belg na helemaal geen full time werkende moeders met kinderen onder de 4 op dit forum zijn volgens mij.
Am Yisrael Chai!
Degene die ik aanspreek zijn fulltime werkende moeders en vaders die beiden fulltime werken en daarnaast hun kinderen naar een kdv brengen. Wie zegt dat ik jou daarmee bedoel Fashionvictim? Je moet je niet zo snel aangesoproken voelen.
.
Of nee, ik zal het zo zeggen, moeders en vadersdie zoveel werken dat de kinderen meer op het kdv zijn dan thuis.
Bij mijn weten, en dat baseer ik op de vele discussies die er op dit forum al over dit onderwerp geweest zijn, ben ik in alle discussies degene geweest die het meest van kinderopvang gebruik maakt en ook mijn kind gaat niet full time naar een kdv. En tegenwoordig gaan de kinderen van Zoyla volgens mij als enige full time naar een kdv, maar zij werkt niet, dus ook in haar geval is er geen sprake van een ontaarde moeder die haar kinderen dumpt en haar werk belangrijker vindt dan haar kinderen.

Dus volgens mij zitten een heleboel mensen zich vreselijk op te fokken over een situatie die hier op het forum volgens mij niet of heeeeeeeeeeeeeeel erg weinig voorkomt.
Am Yisrael Chai!
shining schreef op 14 oktober 2007 @ 14:13:

Degene die ik aanspreek zijn fulltime werkende moeders en vaders die beiden fulltime werken en daarnaast hun kinderen naar een kdv brengen. Wie zegt dat ik jou daarmee bedoel Fashionvictim? Je moet je niet zo snel aangesoproken voelen.

Ik voel me helemaal niet aangesproken, ik vraag het me gewoon af over wie dat gaat. Want volgens mij zijn die vrouwen er in Nederland bijna niet en tóch zijn ze elke keer op dit forum voer voor enorm verhitte discussies.

Zoals Lindy al zegt: de hardst schreeuwenden over danwel luie en waardeloze moeders danwel ontaarde dumpende moeders hebben zelf nooit kinderen. Degenen die wel kinderen hebben werken allemaal parttime, iig ken ik hier op dit forum slechts een paar vrouwen die niet in Nederland wonen of die veel grotere kinderen hebben die full time werken.

Dus ik vraag me af waar die vooroordelen toch steeds vandaan komen, that's all.
Am Yisrael Chai!
Ik heb niet de hele discussie gevolgd en breek zo maar in.

Ik vind het heerlijk en ik voel me bevoorrecht dat ik de keuze heb om parttime te werken. Het geeft mij vrije tijd om andere dingen te doen. Het geeft mij rust.

Als ik met dit inkomen alleenverdiener met kinderen was, zou ik niet snel de keuze kunnen maken om parttime te werken. Het zou op een houtje bijten worden met opgroeiende kinderen.

Ik ken fulltime werkende moeders die daar gelukkig mee zijn.

Ik ken parttime werkende vrouwen die liever thuis zouden willen zijn dan aan het werken, maar er moet een te zware hypotheek of auto afbetaald worden. Ze komen met zichzelf in de problemen. Werken enkel voor het geld en zijn vaker ziek.

Ik denk dat het fijn is dat er in Nederland zoveel mogelijkheden zijn om parttime te werken. Het is een luxe dat we die keus kunnen maken.
In de eerste plats schreeuw ik niet en ik maak me al helemaal nergens druk om. Ik geef mijn mening, net zoals duizenden andere forummers.

That's all.
shining schreef op 14 oktober 2007 @ 14:14:

Of nee, ik zal het zo zeggen, moeders en vadersdie zoveel werken dat de kinderen meer op het kdv zijn dan thuis.
Er is in Nederland geen kinderdagverblijf te vinden dat kinderen vaker opvangt dan dat ze thuis zijn, dus dit is gewoon een volkomen fictieve situatie die niet voorkomt. Full time opvang op een kinderdagverblijf is ten hoogste 40 tot 45 uur per week en een week telt 168 uur, dus dat is godsonmogelijk.
Am Yisrael Chai!
De kinderopvang in Belgie is beter geregeld en kinderen kunnen vanaf tweeeneenhalf jaar naar school.

In Nederland mag kinderopvang vooral niets kosten.
shining schreef op 14 oktober 2007 @ 14:21:

In de eerste plats schreeuw ik niet en ik maak me al helemaal nergens druk om. Ik geef mijn mening, net zoals duizenden andere forummers.

That's all.

Nu voel jij je ten onrechte aangesproken want ik reageer op de posting van Lindy als ik het over schreeuwerds heb. Lees: mensen als Heleen Mees.

En als ik dan toch iemand moet noemen in deze discussie: Sunny die mensen ongeschikt voor het ouderschap noemt en vindt dat het kindermishandeling als kinderen op kdv's gedumpt worden.
Am Yisrael Chai!
Hmm, ik ben een fulltime werkende vrouw zonder kinderen, '' de hardst schreeuwenden.....hebben NOOIT kinderen'' die bedoelde jij.

Vandaar dat ik me aangesproken voelde.
En de tweede die voor fulltime werken is , dat is Zuss en die heeft weer geen kinderen,

Ik begin het licht van FV te zien.

Er is echter wel heel wat denigrerends gezegd ten opzichte van deeltijders, en nogmaals , dat vind ik onterecht, je kunt niet altijd in iemands huisje kijken
.
ja mee eens, voor de kids had ik een carrière en na de kids een baan.

Ik ben nu gelukkiger.

En als ik het geld niet meer nodig heb, dan stop ik helemaal.

Maar vooralsnog hebben wij 2 families te onderhouden, dus...

In Bulgarije hebben de oudjes 140 euro pensioen en de kosten zijn al zoals hier, dussssss, werken met de geit.
De één na laatste zin van Lindy en de opmerking van Zoyla dat de meeste mensen werken voor het geld is dus precies waar ik het voor 100 procent mee eens ben. Ik ken weinig mensen,eigenlijk geen een die haar werk op de eerste plaats zet. Heel leuk als je ongelooflijk tevreden bent over je baan en voornamelijk werkt voor de lol, voldoening, plezier, ontwikkeling enz, maar ik wil ze de kost niet geven die als ze 10 miljoen winnen stoppen met werken. Dus, ik vraag me af; werken we vooral voor het geld of voor voldoening enz?

Ik ben ook tevreden met mijn baan, ga met plezier naar mijn werk, maar ik werk voornamelijk voor het geld.
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.

Doe je dat wel, dan mis je iets heel belangrijks, mijnsinziens.
Lindy, je mag tégen me praten hoor, ipv óver me, praat veel prettiger vind ik.

Ik heb volgens mij nooit geroepen dat vrouwen persé carriere moeten maken (doe ik namelijk ook niet) dat je persé fulltime moet werken (ik werk nu 35 uur, dat is ook parttime vergeleken bij wat ik eerst deed)

Ik vind wél dat werken je meer voordeel oplevert dan thuiszitten en niet alleen financieel.

Ik vind ook dat een werkende mama een beter voorbeeld is voor haar kids dan een thuisblijfmoeder (op dat vlak dan)

En ik heb hele positieve ervaringen met parttimers maar ook evenveel negatieve. Mag ik dat niet laatste niet zeggen ofzo? Dat is mss heel vervelend om te horen en mss voelen mensen zich daardoor heel erg aangevallen maar ik heb die ervaringen nu eenmaal.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik denk zelf juist dat het veel meer voordeel heeft als ouders parttime werken. Wat als vader en moeder ( of moeder en moeder, vader en vader enz enz) allebei fulltime werken en hun kind wordt ziek? Gevolg is dat moeder thuis blijft, neemt een vrije dag of meldt zich ziek. Wat als het kind ziek wordt en naar de dokter moet? Gaat ook gewoon onder werktijd, ziekenhuis, tandarts enz enz. Als parttime werkende ouder kun je dit doen op je vrije dag.

( met uitzondering van ernstige spoedgevallen dan).

Ik vraag me af hoe degen die voor fulltime werken is hierover denken.
[quote]Zuss schreef op 14 oktober 2007 @ 14:44:

Ik vind ook dat een werkende mama een beter voorbeeld is voor haar kids dan een thuisblijfmoeder (op dat vlak dan)

Ik vind dat niet kunnen dat je dat zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven