Strak buikje foetsie na bevalling.....

15-10-2007 13:58 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een topic geopend dat ik ineens moedergevoelens heb. En ik ben nog steeds in twijfel (en niet om het geen wat ik hier onder schrijf).

Maar wat ik me afvraag:

Zit niemand hier met het feit dat als je zwanger bent en een enorm dikke buik hebt, je buik na de bevalling nooit meer zo strak en striaeloos zal worden als dat ie nu is???

Bij mij is dat toch ook wel iets waar ik over nadenk. Klinkt misschien stom, je zou denken wat maakt het uit moet je kijken wat je er voor terug krijgt. Dat is ook wel zo... Maar toch, iedereen is toch ook veel met zijn uiterlijk bezig.

Maar maakt niemand zich hier druk om, hoe je na je bevalling er uit zal zien?? En dmv sporten en alles krijg je echt je buik niet meer zo strak als dat ie was.
Je kan 6 weken na de zwangerschap volgens mij gewoon met buikspier oeveningen beginnen.

Het is ook net hoe dik je wordt met de zwangerschap kwa buik

striae hangt er ook vanaf de ene vrouw krijgt ze wel de andere niet.
als je je hier al druk om maakt, kan je die moedergevoelens beter nog maar even in de ijskast zetten. Overigens was mijn buik 2 weken na de bevalling weer zo strak als die was voor de zwangerschap, strak, plat en zonder striae. Helemaal fijn. Helaas wel spataderen en aambeien overgehouden aan zwangerschap en vooral bevalling. Borsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, al kon het daar ook erger. Maar ja, het is maar waar je je van te voren notabene al druk over maakt. Oh ja, ik sport niet, nooit gedaan en ben ook niet fanatiek gaan lijnen na bevalling, integendeel, nog nooit zoveel gegeten als toen.
Geen streep op mijn buik te herkennen. En zelfde formaat als voor de bevalling met als verschil dat ik voor zwangerschap altijde krampachtig mijn buik inhield en nu niet meer, heb wel betere dingen te doen!!
En borsten zijn mooier geworden!! Alleen die hersenen he, capaciteit is sterk verminderd,,
Nee heb ik me niet druk over gemaakt en sluit me wat dat betreft bij Arwen aan.
Die buik valt wel mee, hij was ervoor niet strak maar na het lijnen erna wel strakker. MIjn zwangerschapskilo's was ik 2 weken na de bevalling al kwijt trouwens maar dat is wel een luxe. Mijn borsten daarentegen zijn een stukje gezakken en veel minder stevig geworden, dat is wel jammer maar maak me er niet druk om. Striae heb ik ook niet.
bloempje797 schreef op 15 oktober 2007 @ 14:06:

En borsten zijn mooier geworden!! Alleen die hersenen he, capaciteit is sterk verminderd,,

:applause:

k zit hier nog midden in mn zwangerschap.. 0 strepen te zien, en de rest van mijn lichaam is juist afgevallen. ik verwacht ook echt geen mega blubberbuik na de bevalling... plus dat sporten idd ook wonderen doet!

daarbij.. is je buik nou t meest belangrijke? dan moet je naast n baby uitzet meteen ook maar gaan sparen voor een buikwand-correctie denk ik. :)

trouwens.. hoe jonger je bent hoe flexibeler je huid. dus t zou goed moeten komen denk ik zo
dat is dus niet waar, juist jonge moeders hebben meer kans op striae, bij hun is de huid over het algemeen nog goed strak en stevig, bij oudere moeders is die al wat meer uitgerekt en heb je dus minder kans op striae, is mij verteld en klopt in mijn geval in elk geval wel.
Joh wat kan jou die buik na de bevalling nou schelen. Je hebt i.i.g. altijd nog je tepelkloven en hechtingen :-]
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
wacht eerst maar eens af OF je uberhaubt wel zwanger kan raken, en maak je niet druk of futiliteiten als een strak buikje... ken heel wat vrouwen die wat graag een uitgelubberde buik zouden hebben waar een kindje ingezeten heeft, maar helaas!
Mijn lijf is na twee zwangerschappen misschien wel iets veranderd maar niet noemenswaardig. Ik zag echter van de week foto's van twee jaar geleden en ik schrok echt van mijn gezicht toen ik daarna in de spiegel keek. Het is oud en ingevallen geworden (erg veel slaap tekort gehad). Ik vind dit eigenlijk wel erg! Maar mijn vriend is ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen hoor (kalend,grijs en dikke wallen!) En toch zou ik ook niet meer terug willen! (alhoewel, vanochtend om zes uur op de bank dacht ik daar wel even anders over!)
arwen173 schreef op 15 oktober 2007 @ 14:22:

dat is dus niet waar, juist jonge moeders hebben meer kans op striae, bij hun is de huid over het algemeen nog goed strak en stevig, bij oudere moeders is die al wat meer uitgerekt en heb je dus minder kans op striae, is mij verteld en klopt in mijn geval in elk geval wel.

mjah.. daar kan k idd ook wel de logica van inzien. iig wat striae betreft. maar zou t dan niet zo zijn dat ze na de bevalling wel weer makkelijker n strak buikje terug krijgen?

k moet eerlijk zeggen dat k zelf nooit n heel erg strakke buik gehad heb. ook niet met 4 keer sporten in de week, maar k was juist 8 kilo kwijt vlak voor k zwanger werd dus vermoed dat r nog wel wat rek in mn buikhuid zat ;-)
Tsjongejonge...

Sorry, maar waar maak je je druk om?

Ik heb twee prachtige jongens en een enorme uitgezakte vette blubberpens inclusief striae. Dit zal mij echt een worst wezen en mijn man ook en wat de rest van de wereld van mijn buik vindt, dat boeit me niet.

Sterkte ermee!
Als dat strakke buikje zó belangrijk voor je is, dan zou ik het woord zwangerschap nog maar even uit je hoofd zetten. Niet het feit dat je hier weleens aan denkt, maar het feit dat je dat zó belangrijk vindt dat je er een topic voor opent.

Weet je, op je meubels komen ook vieze vingertjes, als je een kind hebt.
En die mensen die zo bang zijn voor een buikje etc.: gewoon borstvoeding geven. Maar ik schat zo in dat dat dezelfde mensen zijn die bang zijn voor hangtieten.
Ja, en vlekken op je kleding, en wallen onder je ogen, en hechtingen vanonder, en aambeien, en pukkels als je zwanger bent, en een zure adem van het kotsen, en een waggelend loopje van de bekkenpijn....

ik zeg: gewoon niet doen, veel te veel ongemakken....
Fleurtje, wat heeft een hangbuik in vredesnaam te maken met borstvoeding? Als je het over kilo's hebt: ik kom juist aan als ik bv geef en val af op het moment dat ik ermee stop.
Over het algemeen vallen vrouwen die borstvoeding geven, erg snel af na de bevalling.
Ik heb enorme striemen gehad en daar door dus geen strak buikie meer...
ik kan nog wel wat verzinnen waardoor ik niet zo gauw aan een zwangerschap zou beginnen; wist je dat veel vrouwen last krijgen van incontinentie? Of heb je al nagedacht over uitscheuren, eventuele keizersnedes, bevallingen waardoor je lange tijd niet kan werken (om van je seksleven nog maar te zwijgen). Al dat slaapgebrek dat volgt op die bevalling brengt je ook niet veel dichter bij het schoonheidsideaal en inderdaad: striae, lubbervel, hangborsten...

ik vind dat geen futiliteiten; dat zijn heel serieuze dingen die je wel moet meenemen in je besluit. net als je financiele situatie, je relatie (is die wel sterk genoeg, want geloof me, wat je buik meemaakt is nog een pretje in vergelijking met wat je relatie te verduren kan krijgen), je huis, je schoonfamilie (die komen ineens wel heeel dichtbij), je carriere (kan ook erg lijden onder het krijgen van kinderen).

Allemaal belangrijk.

ik was niet blij hoor, met al die striae, maar wel met mijn dochter, dus ik probeer me er nu maar overheen te zetten en blij te zijn dat ik verder vrij ongehavend uit de strijd ben gekomen. Ga wel weer even heeeel lang nadenken voor ik aan een tweede begin!
Ik ben vorig jaar oktober bevallen van een mooie zoon en mijn gewicht was snel weer normaal, maar had wel een slapper buikje zonder tijgerprint en gaf er niet veel om, ben er ook niet meer voor gaan sporten. Ik vraag me wel altijd af hoe die actrices en modellen weer aan hun strakke buikje komen, lijnen, privé trainer en veel sporten of dragen ze allemaal corrigerende kleding?

Mijn zoon Max is helaas maar 9 weken oud geworden en ik ben trots op het randje vet dat ik aan hem over heb gehouden. Inmiddels ben ik weer zwanger en heb ik nu weer een beetje buik zoals na de bevalling, hij wordt weer gevuld.

Maak je niet druk over een slap buikje of een randje vet dat blijft zitten, zoals je zelf zegt je krijgt er wat moois voor terug, cliché maar zo waar! Als dit je echt zulke zorgen baart dan moet je er niet aan beginnen want je lijft verandert gegarandeert na een zwangerschap, is het niet je buik dan je borsten( groter, kleiner, slapper, niet meer prompt naar voren maar wijzend naar de zuidpool ), je geheugen, wallen van het slaap tekort, je bekken breder, striae enz enz
Nou mijn kinderwens (voor zover die er was) vergaat me wel op dit topic :-] Ik ga snel weer naar de beauty pijlert X-D (geintje)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
2 wkn na mijn 1ste zwangerschap was ik weer op gewicht, droeg mijn eigen maat 38 en nergens striae of flubberbuik te bekennen. Niemand die aan mijn lijf kon zien dat ik een baby had gekregen, ik was ook maar 8 kg aangekomen

2de zwangerschap het zelfde verhaal, alles is weer netjes op zn plaats terecht gekomen

Zelfs na mijn 5de zwangerschap heb ik maar een paar streepjes overgehouden en die zitten zo laag, die verdwijnen in mn string. M'n buik is iets boller maar nog steeds geen flubber en jawel, ik pas nog steeds in maat 38

Ik ben trots op mijn lijf, 't heeft me zomaar 5 gezonde kinderen geschonken en daarbij het lichaam in nette staat gelaten, zelfs mn borsten hebben er niet onder geleden

Ik heb me er trouwens van te voren nooit druk om gemaakt, ik stond er niet eens bij stil dat mijn lijf wel eens ( blijvend) kon veranderen na de bevalling
Dames, jullie maken mij niet wijs dat niemand zich druk maakt om een "hangbuik".

Ik ben 17 weken zwanger, en dit spookt soms echt wel door mijn hoofd. Nu heb ik wat slechte voorbeelden gehad, mijn moeder en zus hebben allebei een hangbuik overgehouden aan hun zwangerschap, maar dat komt ook omdat ze er beiden niks aan hebben gedaan.

Zoals al gezegd hierboven, zijn buikspieroefeningen erg nuttig, borstvoeding helpt ook en smeren kan ook helpen.

Een hele strakke buik hoef ik echt niet, want die had ik toch al niet, maar dat "hangen", dat zie ik toch niet zitten, maar ik ga er wat aan doen om het te voorkomen. En mocht het toch zo zijn, dan heb ik pech. Dan heb ik er wel een prachtig kindje voor terug!

Maar er is niks mis met je een beetje druk maken om je uiterlijk, lijkt me. Het leven houdt niet ineens op als je moeder bent. Ik wil me nog steeds aantrekkelijk kunnen voelen straks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven