Mode & Beauty alle pijlers

modellen?

23-10-2007 12:48 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag een discussie op gang zetten over de soms graat magere modellen die in de Viva staan...

* Waarom worden er geen maatjes meer als model gevraagd?

* Waarom word mager nog steeds als sterio type gebruikt?

* Waarom steken ze hun kop in het zand w.t. modellen van deze tijd?

Misschien reageert er ook een moderator?

Siri38
Wat is graatmager?

Kate Moss is graatmager. Zijn de modellen van tegenwoordig niet gewoon heel erg slank en strak? Atletisch?

Graatmager vind ik vel over been. Atletisch is een mooi strak lichaam zonder vet, genoeg spier waardoor het geen vel over been is.

Bij slanke, lange goedgevormde vrouwen komt kleding beter uit. Is nog steeds prettig om naar te kijken. Mensen houden ervan om naar mooie dingen en ook naar mooie mensen te kijken.

Waarom staan er in een woongids alleen de mooiste woningen afgebeeld om spullen aan te prijzen. Waarom niet het algemene rijtjes huis? Omdat we nu eenmaal naar mooie dingen kijken. Alleen als je jezelf minder gaat voelen omdat je niet in die vila woont, maar in dat rijtjes huis, dan is er wat mis met diegene. Niet met het magazine. Snap je de vergelijking?
Wat is graatmager? Nou Kaboutertje12, Siri83 vindt veel modellen te mager, en ik ook. Niet leuk om naar te kijken (ziet er ongezond uit) en het is niet realistisch.

Hoe dunner het model hoe beter de kleding staat gaat helemaal niet op wat mij betreft. Dus je vergelijking slaat een beetje de plank mis.
Maar wat is graatmager voor jullie?

Is dat vel over been maat 34? Dat kan me voorstellen. Vel over been kan natuurlijk ook met 36 en 38, hangt van je lengte af.

Of atletisch maat 34,36, 38? Ziet dat er ook ongezond uit? Is dat voor jullie hetzelfde?
Ik zet ook niet hoe dunner hoe beter, ik heb het over mooie, welgevormde hele slanke atletisch figuurde mensen die je zo vaak ziet.

Kate Moss is ongezond
Maatjes meer moet je toch niet gaan promoten?

Dat iemand er leuk en goed kan uitzien met een maatje meer is duidelijk, maar wees eerlijk, dik zijn is niet goed. Dik zijn moet qua uiterlijk wel geaccepteerd worden, maar het moet niet goedgekeurd worden als je het alleen hebt over de gezondheid.
Men zegt wel eens dat wanneer een vrouw zo dun is als een etalagepop, en dat zijn de meeste modellen, deze vrouw niet meer menstrueerd. Dit is dus tegen de natuur in.

Graatmager is niet mooi en promoot ook geen gezond lichaam.

Ik vind het een goede zaak om op de catwalk alleen modellen met een bmi van boven de 18,5 toe te laten.
Ik ben voor diversiteit dat iedereen een kans krijgt,mensen die slank zijn of gemiddeld of met een maat meer etc...Kate Moss vind ik erg mager en ik las ergens dat zij nog op diët is gegaan ook.Met drugs houdt zij zich slank.

Als ik een baalmoment heb wil ik me wel eens te dik vinden met mijn maat 40/42 bij 1.75 en droom ik soms van maat 36(dit i.v.m.erdere opmerkingen)Ik sport veel maar zal nooit onder maat 38/40 komen,maar alleen tijdens baalmomenten hoor.Ik vind dus hiermee dat ze verschillende sorten modellen neer moeten zetten en geen idealbeelden meer moeten creeren waaran we niet kunnen voldoen.
maar waneer ben je te dik met maatje 40 al??

Je ziet toch alleen modellen met maat 34 36 toch en 175cm met hoge hakken

Dat kun je volgens mij wat dikkere mensen ook niet echt aan doen maar ja wie ben ik

Maar als ze er gezet goed uit zien vind ik het prima dat als model op foto gaan hoor.
En je moet zeker geen dik of dunzijn promoten maar gezondheid.Mijn fitnesstrainer vertelde me dat 60% van de mensen te weinig beweegt en wij steeds dikker worden en het aantal mensen met eetstoornissen toeneemt.Dat is niet bepaald positief.Beweging en gezond eten is belangrijk en dan bedoel ik niet blaadjes sla,maar gewoon gezond eten,sporten en met mate snoepen.
Wat is er mis met hele slanke vrouwen? Ik ben tegen anorexia (look) absoluut. Maar veel modellen hebben gewoon een prachtig lijf. Heel slank ja. Is dat dan perse graatmager?

Ik vond mijn huizenvoorbeeld best treffent al zeg ik het zelf :P
Ze moeten eens korte modellen nemen met maat 40-42 of lange modellen met maat 44-46. Met een BMI van minimaal 23. Dat zijn realistische mensen.
Kaboutertje12 schreef op 23 oktober 2007 @ 13:31:

Wat is er mis met hele slanke vrouwen? Ik ben tegen anorexia (look) absoluut. Maar veel modellen hebben gewoon een prachtig lijf. Heel slank ja. Is dat dan perse graatmager?

Ik vond mijn huizenvoorbeeld best treffent al zeg ik het zelf :P

Niks kaboutertje ik zelf ook maatje 36 maar ben niet raar dun ik heb teminsten wel wat vet over mijn armen en benen

Maar als echt dat niet hebben vind ik dit niet mooi meer jij wel??
Sorry, maar korte modellen maatje 40-42 vind ik niet mooi. Dat is het rijtjes huis in de woonmagazine. Ik kijk liever naar hele mooie interieuren, wat niet wil zeggen dat er iets mis is met een rijtjeshuis wat ook heel gezellig en leuk kan zijn.

Fancy, ik ben heel duidelijk in wat ik mooi vind. Vel over been dus niet. Strak wel. Sportief heel slank lichaam. Vrouwen die duidelijk een sportschool van binnen kennen. Dat is geen vel over been, je ziet geen overmatig bot. Je ziet heel strak en spier (normaal, geen opgepompte vrouw) gedefinieerd gepropotioneerd lichaam. Prachtig!
sja, de meste modeontwerpers zijn homo, zou het daarmee te maken hebben dat ze kleding vooral ontwerpen op vrouwen met weinig vrouwelijke vormen?

Er is veel psychologisch onderzoek gedaan naar wat mnsen mooi vinden en waar ze langer naar kijken. Overigens geldt dit niet alleen voor mensen. als je vogels laat kiezen uit twee eieren om op te broeden kiezen ze voor het grootaste en meest ei-vormige ei, ook als dat zo onrealistisch groot is dat het nooit een echt ei kan zijn. Zo is dat ook met kledingontewerpres en modellen. Modellen zijn bedoelt om kleding dusdanig te showen dat die het mooist uitkomt. Ze worden niet geselecteert om een representatieve weerspiegelijng te zijn van het vrouwelijk lichaam, maar zij zijn een soort "Ubervrouw' Extreem lang en in verhouding extreem dun, maar wel met de extreem ideale verhouding tusen heupen, taille en borstomtrek. model is dus het ídeaalbeeld van de menselijke klerenhanger en wordt daar dus op geselecteerd.

het gaat er dus eigenlijk ook niet om of modellen "mooi"zijn, maar of de kelren het mooiste uitkomen met een bepaald figuur. en het blijkt dus idd dat mensen langer kijken naar modellenfiguurtes dan naar "gewone" mensen.
Kaboutertje12 schreef op 23 oktober 2007 @ 13:50:

Sorry, maar korte modellen maatje 40-42 vind ik niet mooi. Dat is het rijtjes huis in de woonmagazine. Ik kijk liever naar hele mooie interieuren, wat niet wil zeggen dat er iets mis is met een rijtjeshuis wat ook heel gezellig en leuk kan zijn.

Fancy, ik ben heel duidelijk in wat ik mooi vind. Vel over been dus niet. Strak wel. Sportief heel slank lichaam. Vrouwen die duidelijk een sportschool van binnen kennen. Dat is geen vel over been, je ziet geen overmatig bot. Je ziet heel strak en spier (normaal, geen opgepompte vrouw) gedefinieerd gepropotioneerd lichaam. Prachtig!

Duidelijk kaboutertje

:rolling:
tubbetje schreef op 23 oktober 2007 @ 13:36:

Ze moeten eens korte modellen nemen met maat 40-42 of lange modellen met maat 44-46. Met een BMI van minimaal 23. Dat zijn realistische mensen.

Ten eerste: Waarom moeten 'ze' dat? Zoals hierboven ook al gezegd zijn modeproducties niet bedoeld als reportage over de gemiddelde (steeds ongezond en dikker wordende) lezer, maar bedoeld om de kleding te promoten. "Kijk, zo geweldig kun je er uit zien in deze kleding" en "Als je dit draagt kom je heel dicht bij het ideaalbeeld". En ja, voor de meeste mensen is het ideaalbeeld nog steeds slank en strak.

Ten tweede: niet alleen mensen met een bmi boven de 23 zijn realistische mensen, hoor. Natuurlijk zijn er extremen aan te wijzen, personen die inderdaad ongezond dun zijn. Maar 'gewoon' slank is nog steeds gewoon gezond.
Maar waarom moeten ze er zo bij lopen het lijkt wel of dat er onweer op komst is.

Ik vind dit niet persoonlijk, een glimlachje mag van mij erbij.
"Met een BMI van minimaal 23. Dat zijn realistische mensen."

Welja, hoezo is dat ineens realistisch? een BMI van 20 is toch ook realistisch? Als ik om mij heen kijk is 23 niet het minimum hoor.
Fancy, de modellen waar jij het over hebt, de catwalk modellen zijn er voor de proffessionele mode scene. Die hebben hele andere eisen om mode aan de man te brengen.

De viva en de wehkamp zitten boordevol vrolijke smiles. (en andere eindgebruikers bladen)
@ tubbetje... das bijzonder onrealistisch. Als mode geshowt wordt op de catwalk of in een blad als Elle, wil iedereen het zo mooi mogelijk zien. Anders verkopen de modebedrijven niets meer en iedereen snapt dat dat niet de bedoeling is.

Met mooi bedoel ik niet een maatje 32 model met 1.80m en 50 kg. Niemand wil dure, mooie mode zien op een " lelijk" en/ of dik model. Dat is nou eenmaal het heersende beeld van mooi en lelijk wat we nu hebben.

Alleen is dat doorgeschoten op de catwalk. Dat zou kunnen komen doordat zulke dunne modelen een androchyn uiterlijk krijgen/ hebben en dat veel homofiele topdesigners daar op kicken.

Daarnaast wil nog ff zeggen dat de schuld geven aan media zoals dat veel gebeurd een (te) makkelijk argument is. A. omdat media vaak juist een beeld geeft van wat er speelt in de wereld, en dat dusch de oorzaak bij de wereld zelf ligt. Alleen door er juist veel over te berichten ( en das wat mensen willen, media laat vaak zien wat wij willen zien) krijgt het veel aandacht. En dus is het makkelijk de media de schuld te geven.

B. De grootste invloed van jonge meiden zijn niet de media, maar vriendinnen en familie.
Kaboutertje12 schreef op 23 oktober 2007 @ 14:03:

Fancy, de modellen waar jij het over hebt, de catwalk modellen zijn er voor de proffessionele mode scene. Die hebben hele andere eisen om mode aan de man te brengen.

De viva en de wehkamp zitten boordevol vrolijke smiles. (en andere eindgebruikers bladen)
Ja daar heb je ook weer gelijk in :smile:
Nou, ik wat ik mezelf ook wel eens afvraag, waarom moeten alle modellen zo dun zijn? Wat dcat zijn ze in het echt. Ik ken er 2 die model zijn en ze zijn echt broodmager, met maat 36/38. En ik ben van mening laat de vrouw zoals ze standaard is model zijn, dan zie je in een catalogus teminste ook eens hoe het jou zelf eventueel staat! Nu heb ik al eens miskopen gehad, in de catalogus staat het die modellen prima, en bij mij slaat het de plank volledig mis! En wat is er nu mooier aan een model dan aan de standaard vrouw?? Sorry, maar dit is mijn mening.
tubbetje schreef op 23 oktober 2007 @ 13:36:

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Maat 36/38 vind jij broodmager, roos71? Jeetje, ik weet dat de gemiddelden aan het verschuiven zijn door alle ongezonde leefgewoontes tegenwoordig, maar ik wist niet dat het al zo'n absurde invloed had op het beeld dat sommigen hebben bij gezond en ongezond qua maat en gewicht.

Overigens, voor mij hoef je je niet voor je mening te verontschuldigen, hoor. Of vind je dat zelf wel nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven