Drama in Bijenkorf Amsterdam

22-10-2007 20:14 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouw springt met kindje van vierde Bijenkorf

AMSTERDAM - In de Bijenkorf in Amsterdam heeft zich maandagavond een drama afgespeeld. Een vrouw en haar zeer jonge kindje zijn van de vierde verdieping gesprongen. Het kindje is overleden, de moeder is overgebracht naar het ziekenhuis en verkeert in kritieke toestand.

Dat meldt de Amsterdamse nieuwszender AT5. Wat er precies is gebeurd, kon een woordvoerster van de politie niet zeggen. Het incident gebeurde maandag rond 18.00 uur.

Het winkelend publiek hoorde eerst mensen gillen en daarna een harde klap. De traumahelikopter werd ingezet om ter plaatse medische bijstand te leveren.

De Bijenkorf werd na de val ontruimd. Ook werd het verkeer rondom het warenhuis tijdelijk stilgelegd.

Bron: Telegraaf.nl

Bah, krijg er kippenvel van :-|
Je kunt heel eufemistisch zeggen dat je wenst dat zij ze met zich "meegenomen" had, maar het komt gewoon neer op kinderen vermoorden hoor.

Waar mensen al niet begrip voor kunnen opbrengen.
fashionvictim schreef op 24 oktober 2007 @ 10:10:

In een vlaag van paniek kiest ze de aanval als beste verdediging. "Ik spring hoor!" Ze maakt een beweging waarmee ze aangeeft met kind en al naar beneden te willen springen. Omstanders beginnen te gillen, bewaking en omstanders rennen op haar af, ze kan geen kant meer op.... (tot hiertoe volg ik je)

In een reflex gooit ze haar kind naar beneden, mensen gillen, ze springt erachteraan...
Die laatste zin...nee, ik kan me er niets bij voorstellen. Ik heb zelf toen ik zo vreselijk depressief en angstig was in de maanden na de geboorte van zoon, ook vaak gedacht dat ik maar beter dood kon zijn. Maar mijn kind iets aandoen..gelukkig heb ik die gedachten nooit gehad. Maar Wickedwitch, net als jij kan ik me toch ook wel een heel klein beetje voorstellen hoeveel fouter het nog kan gaan in een brein...dus geen begrip, maar wel een mogelijke verklaring (psychose dus).
Het laatste nieuws is, dat er een mes is gevonden op de plek. Misschien is het scenario ook nog mogelijk dat ze bedreigd werd en dat het een wanhoopsdaad is. Misschien dacht de (eventuele) bedreiger onopvallend te zijn in de winkelende massa :cry:
Sam, ik denk dat leven (onder welke omstandigheden ook) nog altijd beter is dan de dood!!!!! Seksueel misbruik van kinderen is weerzinwekkend, afschuwelijk en in- en inslecht. Maar je kunt er wel (gedeeltelijk) over heen komen en nog veel kwaliteit van leven hebben.... als je dood bent, heb je simpelweg geen kans meer om dingen te verwerken en een betere toekomst tegemoet te zien...
FV, waar las jij de ooggetuigenverklaringen trouwens?
Mirjam762 schreef op 24 oktober 2007 @ 11:38:

Sam, ik denk dat leven (onder welke omstandigheden ook) nog altijd beter is dan de dood!!!!! Seksueel misbruik van kinderen is weerzinwekkend, afschuwelijk en in- en inslecht. Maar je kunt er wel (gedeeltelijk) over heen komen en nog veel kwaliteit van leven hebben.... als je dood bent, heb je simpelweg geen kans meer om dingen te verwerken en een betere toekomst tegemoet te zien...
Tenzij je geloofd in een leven hierna of dat je in de hemel komt na de dood. En zolang je hier nog leeft weet je niet of leven beter is dan de dood. Dat is een aanname. Net als leven na de dood of hemel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
Ik denk dat de dood soms wel beter is dan leven, je kunt dat alleen niet voor een ander bepalen. Dus die moeder in de Bijekorf niet, en Sam ook niet.
Ik denk dat het leven altijd te verkiezen is (en ik heb daar ook anders over gedacht, verschillende keren in mijn leven zelfs, heb ook wel eens op het punt gestaan om er een einde aan te maken, zo koud was het binnen in me..). Als er leven is, is er hoop. Als er dood is, is er niets.
sorry het staat er idd wat bot, ik weet ook even niet hoe ik het moet nuanceren. ik probeer de nadruk maar te leggen op dat ik vind dat je als ouder geen zelfmoord zou mogen plegen. de belasting die je hiermee op je kind legt vind ik bijna ondraaglijk.
Mirjam762 schreef op 24 oktober 2007 @ 12:02:

Ik denk dat het leven altijd te verkiezen is (en ik heb daar ook anders over gedacht, verschillende keren in mijn leven zelfs, heb ook wel eens op het punt gestaan om er een einde aan te maken, zo koud was het binnen in me..). Als er leven is, is er hoop. Als er dood is, is er niets.

wil je hierbij een dikke knuffel geven Mirjam

:hug:
Was het maar zo simpel Sam, maar je weet nu eenmaal niet hoe iemand psychisch in elkaar steekt.
nee dat is waar. gelukkig kan ik me er geen voorstelling van maken en ik hoop dat dat moment ook nooit komt. maar ik denk wel vast te kunnen stellen dat je echt op het eind van je latijn bent als je zo´n keuze maakt voor jezelf en je kindje. voor sommigen is de stap naar hulp toch blijkbaar een stap te ver.
sam79 schreef op 24 oktober 2007 @ 12:48:

voor sommigen is de stap naar hulp toch blijkbaar een stap te ver.
En dát vind ik absoluut en zeker verwijtbaar. En wie ik dat verwijt? Die vrouw zelf, haar omgeving...Maar in eerste plaats die vrouw zelf, denk ik. Vind ik.
Ik zei gister precies hetzelfde als Sam en ben het daar ook mee eens.

Nedenk eens wat een leven die kinderen hebben na de zelfmoord van een ouder? Leven is echt niet per sé beter dan de dood en dat wordt hier nu wel gezegd.

Ik geloof dan ook absoluut dat ouders die hun kind meenemen, dit uit liefde doen. Absoluut.
Poezewoes schreef op 24 oktober 2007 @ 09:54:

[...]

Ik heb geen wijn nodig om mijn mening te verkondigen hoor Schijn en Q, dank je wel.

Ik kan me inderdaad welk indenken, dat als jij de wereld niet leefbaar vindt, zo erg zelfs dat je jezelf van het leven beroofd, dat je datgene waar je het meest van houdt meeneemt. Niet voor jezelf, niet uit wraak, maar uit liefdevoor je kind. Die doe je toch niet aan wat je zelf te erg vindt? Leven in deze wereld?

Dat mag dan een hele zieke gedachte zijn, maar dat is zelfmoord toch sowieso? Ik kan die gedachte wel volgen, ook al sta ik er niet achter.

Melodrama? Dat vind jij Fash. Mijn hart draait om bij dit soort berichten, ik zit daar echt om te janken. Shoot me, dat zoiets me raakt.
Mijn reactie van die twee flessen drank was voor Quattro bedoeld Poez, niet voor jou. Ben het zelfs helemaal met je eens.
Of leven nu wel of niet beter is dan de dood voor een bepaald persoon, dat is aan díe persoon om te bepalen, niet aan een ander. Ook niet als die ander toevallig een ouder is en de persoon waar we het over hebben nog een kind.

Ik zit echt stomverbaasd en zelfs ontzet te lezen hoe er wordt beweerd dat het meenemen van je kind in de dood een daad van liefde is. Het is moord. Niet meer en niet minder.
Helleborus schreef op 24 oktober 2007 @ 13:06:

Ik zit echt stomverbaasd en zelfs ontzet te lezen hoe er wordt beweerd dat het meenemen van je kind in de dood een daad van liefde is. Het is moord. Niet meer en niet minder.

Ik ook, en ik word hier dan ook kots en kots en kotsmisselijk van.

Ik ga daarom ook maar even op mn handen zitten.
ik denk dat we het in de kern wel met elkaar eens zijn ook al komt dat niet zo over. ik vind het ook verwijtbaar dat moeder of haar omgeving geen hulp heeft gezocht of aan de bel heeft getrokken, maar ik denk dat iedereen zich nu behoorlijk voor de kop slaat.
fleurtje schreef op 24 oktober 2007 @ 13:09:

[...]

Ik ook, en ik word hier dan ook kots en kots en kotsmisselijk van.

Ik ga daarom ook maar even op mn handen zitten.

nou ik reageer maar helemaal niet meer, dat lijkt voor mij het beste, ik zie het zwaard al boven mijne koppie hangen...

X-D
Precies, dat denk ik ook. Fleur, als je bedenkt dat ik ( en misschien anderen) het niet negatief bedoelen, maar juist positief, dan is het misschien ook niet zo moeilijk om opje handen te zitten. :)
Shining, ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dingen niet negatief, maar positief bedoelen. Jij zegt toch, evenals sommige anderen, dat je in het doden van kinderen (waar het op neer komt als je ze meeneemt met je in je zelfmoord) een daad van liefde kunt zien. Sterker nog, je zegt er overtuigd van te zijn dat dit, als het om ouders gaat die dit doen, absoluut zo is.

Hoe kun je die positief of negatief opvatten? Dat is toch gewoon jouw mening?

Een mening overigens die ik, zoals ik al eerder aangaf, absoluut niet deel. Ik vind het schokkend en vreselijk zelfs, dat iemand zo 'positief' naar een moord, een kindermoord zelfs, kan kijken. Daar kan ik echt, echt niet bij.
Tuurlijk is het mijn mening. Net zoals jij een mening hebt en alle andere forummers.

Ik heb het al geprobeerd uit te leggen, maar ik vraag me af weat voor leven kinderen hebben nadat een ouder zelfmoord heeft gepleegd. Daarnaast vraag ik me ook af of leven per sé beter is dan de dood.

Ik geloof namelijk ook in leven na de dood.En geloof dat het daar nog veel mooier is dan hier. Ouders die zo wanhopig zijn dat ze geen uitweg meer zien en het leven zo verrot vinden, daarvan kan ik me voorstellen dat ze ook niet willen dat hun kind in die wereld opgroeit. Of dit nou door ene psychose, schizofrenie of een andere psychische ziekte komt.
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 24-10-2007 14:03
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ouders mogen niet, neen Nooit zo denken over hun kids, het is niet hun leven, wie zegt dat de kids niet een geweldig leven krijgen? Wat is dat toch voor een kromme redenatie, dus als ik het leven niet meer ziet zitten neem ik mijn kids maar mee, want.................vul maar in! Godallemachtig zeg!
Zit nog steeds op mn handen en ik denk dat ik voorlopig daar ook maar even op moet blijven zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven