Relaties
alle pijlers
Sinterklaas met de Fam
woensdag 24 oktober 2007 om 16:00
Hallo moet het ff kwijt
Ik belde net mijn moeder en die begon over de Sinterklaas en dat ze het heel gezellig vond dat wij ook mee gaan doen.
Op zich lijkt dit me echt leuk maar er is een maar.
Ik weet zeker dat mijn man niet mee gaat en ik kan hem daar ook wel gelijk in geven alleen hoe leg ik dit uit.
Zal vertellen hoe dit zo kan komen
Mijn vader is 29 juli 60 jaar geworden.
Ik heb 2 zussen.
De jongste had het organisatie in handen.
Mijn zus,man en mijn jongste zus en vriend wou uit eten met mijn ouders maar ons was echt niks gevraagt.
En is er vertelt dat wij niet mee deden ik heb dit van mijn schoonmoeder en mijn moeder zelf, dit was zo'n stomp in mijn
maag en was echt heel verdrietig over en ging afvragen wat ik nog betekende voor de fam.
Met mailen kreeg we een antwoord maar er werd er erg om heen gedraait we verschillende mensen het mailtje laten lezen en die zeggen dit ook.
Mijn man is recht door zee en zegt zo de waarheid maakt hem niks uit maar het is oprecht.
Mijn man is helemaal verrot gescholden door mijn zwager en dit pikt mijn man niet en dat heeft hij ook duidelijk tegen mijn oudste zus gezegt.
Later kregen wij ook nog een mailtje dat het onze schuld was dat wij onze ouders erbij in hadden getrokken. ( wat er ging gebeuren)
Nou mijn vader kan de mails niet open geen verstand van pc's en mijn moeder wist er van dat ze wat gingen organiseren.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Gewoon de waarheid zeggen tegen mijn ouders dat mijn man niet mee doet aan de Sinterklaas of moet ik mijn man tegen zijn zin meenemen (Dit zal echt heel moeilijk worden).
Ik belde net mijn moeder en die begon over de Sinterklaas en dat ze het heel gezellig vond dat wij ook mee gaan doen.
Op zich lijkt dit me echt leuk maar er is een maar.
Ik weet zeker dat mijn man niet mee gaat en ik kan hem daar ook wel gelijk in geven alleen hoe leg ik dit uit.
Zal vertellen hoe dit zo kan komen
Mijn vader is 29 juli 60 jaar geworden.
Ik heb 2 zussen.
De jongste had het organisatie in handen.
Mijn zus,man en mijn jongste zus en vriend wou uit eten met mijn ouders maar ons was echt niks gevraagt.
En is er vertelt dat wij niet mee deden ik heb dit van mijn schoonmoeder en mijn moeder zelf, dit was zo'n stomp in mijn
maag en was echt heel verdrietig over en ging afvragen wat ik nog betekende voor de fam.
Met mailen kreeg we een antwoord maar er werd er erg om heen gedraait we verschillende mensen het mailtje laten lezen en die zeggen dit ook.
Mijn man is recht door zee en zegt zo de waarheid maakt hem niks uit maar het is oprecht.
Mijn man is helemaal verrot gescholden door mijn zwager en dit pikt mijn man niet en dat heeft hij ook duidelijk tegen mijn oudste zus gezegt.
Later kregen wij ook nog een mailtje dat het onze schuld was dat wij onze ouders erbij in hadden getrokken. ( wat er ging gebeuren)
Nou mijn vader kan de mails niet open geen verstand van pc's en mijn moeder wist er van dat ze wat gingen organiseren.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Gewoon de waarheid zeggen tegen mijn ouders dat mijn man niet mee doet aan de Sinterklaas of moet ik mijn man tegen zijn zin meenemen (Dit zal echt heel moeilijk worden).
woensdag 24 oktober 2007 om 16:06
woensdag 24 oktober 2007 om 16:07
woensdag 24 oktober 2007 om 16:13
Ja, weet je... ik snap het probleem niet zo. Had je dan een schriftelijke uitnodiging willen onvtangen voor de verjaardag van je vader? Ik bedoel; jullie wisten dat één van de zussen de organisatie in handen had, wat is er dan op tegen om zelf even contact op te nemen over het één of ander? Het komt op mij over als een gebrekkige communicatie. Al moet ik ook toegeven dat het verhaal niet bepaald duidelijk is. Dus het lijkt mij een goede zaak om eens met z'n allen om de tafel te gaan zitten om eens te praten over wat er nu precies is voorgevallen, in plaats van elkaar mailtjes te sturen en allerlei verwijten te maken.
woensdag 24 oktober 2007 om 16:14
Als dit het enige is wat er gebeurd is de afgelopen jaren zou ik zeggen: uitpraten en zand erover. Kost misschien een beetje tijd, maar is dit reden om elkaar niet te zien? Hopelijk is het allemaal een misverstand, dat blijkt niet uit je verhaal.
Bij ons in de fam gebeurt ook het nodige. Jarenlang van dit soort voorvallen (zwartmaken, negeren, zgn gezellige uitjes verpesten met oneerlijkheid enz.). We hebben verschillende keren geprobeerd hierover te praten, maar dan wordt alles ontkend en wij uitgemaakt voor leugenaar. Tja, op een gegeven moment is het vertrouwen weg en is het geduld op. Dan kan ik me voorstellen dat je er een punt achter zet. Maar dan zou ik dat ook samen doen. Mijn vrouw/vriendin wordt als oud vuil behandeld? Daaruit maak ik op dat ze niet welkom is? Dan kom ik ook niet meer…
Niet leuk, maar in ons geval wel het beste.
Bij ons in de fam gebeurt ook het nodige. Jarenlang van dit soort voorvallen (zwartmaken, negeren, zgn gezellige uitjes verpesten met oneerlijkheid enz.). We hebben verschillende keren geprobeerd hierover te praten, maar dan wordt alles ontkend en wij uitgemaakt voor leugenaar. Tja, op een gegeven moment is het vertrouwen weg en is het geduld op. Dan kan ik me voorstellen dat je er een punt achter zet. Maar dan zou ik dat ook samen doen. Mijn vrouw/vriendin wordt als oud vuil behandeld? Daaruit maak ik op dat ze niet welkom is? Dan kom ik ook niet meer…
Niet leuk, maar in ons geval wel het beste.
woensdag 24 oktober 2007 om 16:19
Het klinkt als een familie-verhaal-drama dat zich aan het ontwikkelen is. Als je niets doet gaat dit nog jaren slepen en wordt echt alleen maar erger. Neem je eigen verantwoordelijkheid hierin (zie Celeone) - want jullie hebben toen ook afgewacht. Ik zou zeggen: bied je excuses hiervoor aan en geef iedereen (inclusief jezelf en je partner) een geweldig cadeau: vergeving! Wel zo mooi zo vlak voor de kerst. Succes!
woensdag 24 oktober 2007 om 16:25
Ik snap dit soort akkefietjes ook nooit. Er wordt vaak maar vanuit gegaan dat persoon x moet kunnen ruiken wat persoon y voelt en denkt. Ik neem aan dat je vader, net als ieder aards persoon, ieder jaar op exact dezelfde datum verjaart? Als ik van vrienden of familieleden niks hoor, rondom een verjaardag, dan ga ik ervan uit dat hij of zij op de dag zelf zijn of haar verjaardag viert en dan ga ik er gewoon heen, als diegene belangrijk voor me is. Nu is er in mijn familie ook weer een 'jekannietruikenwateenanderdenktenvoeltkwestie' aan de hand. Mijn tante heeft altijd een groot en gewichtig punt gemaakt van het feit dat ze haar verjaardag niet vieren wil. Prima, haar keuze, dus iedereen houdt daar rekening mee. Tante X is op die dag niet thuis, een kaartje vindt ze leuk, maar waag het niet om langs te komen. Allemaal prima, maar nu heeft Tante X een droom gehad waarin ze haar trauma omtrent het verjaardagvieren na een halve eeuw heeft verwerkt. Nou is ze boos op haar man omdat die niet groots heeft uitgepakt voor haar verjaardag... tja...
woensdag 24 oktober 2007 om 16:26
Ik weet het niet daarom hadden we ook mailtje naar hun gestuurt en gebeld van hoe dit is kunnen gebeuren en dat het ook om mijn vader gaat
Er is misschien een misverstand maar ik vond het raar dat ik dit via mijn schoonmoeder moest horen dat wij niet mee gingen en die ging zich dus afvragen waarom niet.
Mijn moeder had dit ook tegen mij gezegt en ik zei tegen haar sorry maar dit hebben wij nooit gezegt.
woensdag 24 oktober 2007 om 16:27
ik snap er niks van. Je zusje organiseerde een en ander voor de verjaardag van je vader, maar heeft jou daarbij niet uitgenodigd, en tegen je vader gezegd dat jullie niet mee wilden doen?
dat hoorde je via je moeder en je schoonmoeder. Vervolgens gingen jullie verhaal halen, en kregen jullie een mail. Maar in de mail stond niet duidelijk wat nou de reden was van het neit uitnodigen. Of van waarom ze dachten dat jullie niet mee deden.
Vervolgens heeft je zwager je man verrot gescholden, en heeft je man dit weer in klare taal tegen je zus gezegd.
Jullie worden er van verdacht, je ouders verklapt te hebben wat er ging gebeuren op de verjaardag van je vader, en daarom mochten jullie niet meer mee doen. Jullie hebben wel mails met zulke inhoud naar je ouders gestuurd, maar die kon je vader volgens jou niet lezen.
Maar goed, je wilt weten of je nou wel of niet mee moet doen met sinterklaas, en of je je man mee moet slepen. Ik denk dat je zowiezo niet moet gaan slepen, niemand heeft het echt gezelling als je man daar met een gezicht als een oorwurm zit.
Wordt het niet eens tijd om met je zussen de boel rustig te bespreken, en te zien of dit probleem/misverstand niet kan worden opgelost? En als je vind dat je man terecht boos is op hoe de boel gegaan is, dan kan je toch best tegen je familie zeggen dat hij daarom niet mee wil? Daar heeft hij zelf blijkbaar geen moeite mee. Vind jij het nog wel leuk om daar naar toe te gaan?
dat hoorde je via je moeder en je schoonmoeder. Vervolgens gingen jullie verhaal halen, en kregen jullie een mail. Maar in de mail stond niet duidelijk wat nou de reden was van het neit uitnodigen. Of van waarom ze dachten dat jullie niet mee deden.
Vervolgens heeft je zwager je man verrot gescholden, en heeft je man dit weer in klare taal tegen je zus gezegd.
Jullie worden er van verdacht, je ouders verklapt te hebben wat er ging gebeuren op de verjaardag van je vader, en daarom mochten jullie niet meer mee doen. Jullie hebben wel mails met zulke inhoud naar je ouders gestuurd, maar die kon je vader volgens jou niet lezen.
Maar goed, je wilt weten of je nou wel of niet mee moet doen met sinterklaas, en of je je man mee moet slepen. Ik denk dat je zowiezo niet moet gaan slepen, niemand heeft het echt gezelling als je man daar met een gezicht als een oorwurm zit.
Wordt het niet eens tijd om met je zussen de boel rustig te bespreken, en te zien of dit probleem/misverstand niet kan worden opgelost? En als je vind dat je man terecht boos is op hoe de boel gegaan is, dan kan je toch best tegen je familie zeggen dat hij daarom niet mee wil? Daar heeft hij zelf blijkbaar geen moeite mee. Vind jij het nog wel leuk om daar naar toe te gaan?
woensdag 24 oktober 2007 om 16:30
[quote]
Als dit het enige is wat er gebeurd is de afgelopen jaren zou ik zeggen: uitpraten en zand erover. Kost misschien een beetje tijd, maar is dit reden om elkaar niet te zien? Hopelijk is het allemaal een misverstand, dat blijkt niet uit je verhaal.
Ik weet het dat dit het beste is dat we dit uit moeten praten maar dan is mijn man heel eigenwijs en mijn zwager is ook eigenwijs en wordt het denk ik weer ruzie.
:Als dit het enige is wat er gebeurd is de afgelopen jaren zou ik zeggen: uitpraten en zand erover. Kost misschien een beetje tijd, maar is dit reden om elkaar niet te zien? Hopelijk is het allemaal een misverstand, dat blijkt niet uit je verhaal.
Ik weet het dat dit het beste is dat we dit uit moeten praten maar dan is mijn man heel eigenwijs en mijn zwager is ook eigenwijs en wordt het denk ik weer ruzie.
woensdag 24 oktober 2007 om 16:47
Waarom dachten ze dan dat jullie het verklapt hadden? En hoe konden jullie trouwens wat verklappen als jullie niet eens wisten wat er ging gebeuren, ik snap het niet helemaal. Maar ik denk toch wel dat je dit moet kunnen uitpraten zou toch wel jammer zijn als je je hierdoor gaat afzonderen. En wat hebben jullie nu uiteindelijk met je vaders verjaardag gedaan dan?
woensdag 24 oktober 2007 om 16:59
En da's nu even besloten in 55 minuten terwijl jij er net een topic over had geopend?
Je kan wel zeggen dat je man eigenwijs is, maar het zou ook omschreven kunnen worden als onvolwassen. Dat geldt ook voor die "eigenwijze" zwager.
Jee zeg, ik zie gelijk allerlei familiediner taferelen voor me waarbij er al jaren ruzie is omdat jantje pietje geen kaartje heeft gestuurd op z'n 50e verjaardag en ze allebei te "eigenwijs" zijn om contact op te nemen...
Je kan wel zeggen dat je man eigenwijs is, maar het zou ook omschreven kunnen worden als onvolwassen. Dat geldt ook voor die "eigenwijze" zwager.
Jee zeg, ik zie gelijk allerlei familiediner taferelen voor me waarbij er al jaren ruzie is omdat jantje pietje geen kaartje heeft gestuurd op z'n 50e verjaardag en ze allebei te "eigenwijs" zijn om contact op te nemen...