ben je naast een goede moeder ook nog een leuke partner ?

22-10-2007 21:46 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
De meeste testen zijn suf, deze dus net zo goed .. X-D .. maar ik weet wel dat ik toen de mijne klein waren ik wel eens het gevoel had dat ik mezelf in tienen moest delen ....en ik 's avonds als ik mijn bed rook maar één ding wilde ; en dat was niet aan de lamp hangen in mijn " sjarries " .

En de eerste keer naar de oppas omdat je zelf iets " voor de leuk " ging doen was bést met een schuldgevoel ....... ik weet ook dat mijn man zich best eens verwaarloost heeft gevoeld , of gedacht heeft "is dit het nu ? " al was en is hij vreselijk gek op onze kinderen . Ach , alles went en op een dag ben je die spuugvlekken op je schouder en dat staartje zoooooooooo zat n hijs je je weer in iets wat zelfs niet eens te stomen valt .

Achteraf is alles natuurlijk gemakkelijk praten ; mijn huwelijk heeft de drukte /impact van kleine kinderen overleefd , maar ik zie en lees hier ook weleens dingen waarvan ik denk ; trap er niet in , doe nou niet ...........

Nou, een hoop gelul om jullie over te halen dit testje te doen en eens na te denken of je ook nog een leuke partner bent . :)

http://www.vrouwonline.nl/mamas/Testjes/ X-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oké , oké........dan is die test ronduit kaa uu té .

Maar niks mee om eens te verzinnen of jullie alleen nog vadertje en moedertje zijn of ook nog elkaars beste vriendje en minnaars ?

Ik verbaas me bijvoorbeeld over de uitspraken van Nippo ; vind je het niet leuk(er) als je man er in jouw ogen leuk uitziet en vindt hij dat andersom ook écht niet belangrijk ?

En Micky .... ik kan me zomaar voorstellen dat als je samen ergens eet je makkelijker ( en langer ) praat dan wanneer je steeds een speen op moet rapen of een spuuglappie over je kind moet halen en tussendoor "koediekoedie " moet zeggen om je kind zoet te houden........

Het komt allemaal wel weer als ze groter zijn........... zou toch zuur zijn als je huwelijk bij die 1 van de 3 hoorde die stukgaat omdat de partners uit elkaar gegroeid zijn ....

Maar goed , misschien zie ik het verkeerd en doen jullie andere dingen om te zorgen dat jullie elkaar niet het oog verliezen enzo ?
Ik ben het voor het eerst eens roerend met je eens!

Dit is precies waar ik me heel veel zorgen over maak als ik om me heen kijk. Mensen die alleen nog maar met hun kinderen bezig zijn, over de kids kunnen praten en geen lol meer hebben samen, geen seks, geen plezier, geen gesprek, geen discussie, geen echt contact.

Maar dit alles is, in tegenstelling tot wat de topictitel suggereert, absoluut niet alleen een zaak, taak, verantwoordelijkheid van de moeders.
Ik hoef de test niet te doen om te weten dat ik niet in balans ben. Als ik al lees; tijd voor elkaar? Dan weet ik dat het hier niet geld. Maar ja het wordt een ander verhaal als je kindje veel meer zorg nodig heeft en dat maakt het extra zwaar en de valkuilen 2 keer zo diep.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik doe de test uit verveling en ik ben wel helemaal in balans! Wat een verrassing :rofl:
Stressed is just desserts spelled backwards
sosofie schreef op 23 oktober 2007 @ 21:59:

Ik ben het voor het eerst eens roerend met je eens! voor het eerst ? ECHT WAAR ? grappig :)

Maar dit alles is, in tegenstelling tot wat de topictitel suggereert, absoluut niet alleen een zaak, taak, verantwoordelijkheid van de moeders.
Nee, maar posten er hier vaders dan ?
http://www2.eur.nl/fsw/re...en/Pub1970s/77c-fulln.pdf
Ik denk dat het ook wel scheelt hoe je kinderen zijn. Ik heb 3 hele makkelijke kinderen, ze slapen goed, worden 's nachts sporadisch wakker (dus tijdens de sex lig ik niet met 1 oor te luisteren) ze slapen zelfs uit 's morgens. Dus van de zogenaamde tropenjaren waar mensen het wel over hebben bij het hebben van kinderen (die van mij zijn trouwens 8 jr, 5 jr en 2 jr) hebben wij nooit echt iets gemerkt. Als je hele moeilijke slapers hebt, dan kan ik me voorstellen dat er van bijv. sex niet veel terechtkomt. En dat je ze dan ook niet zo makkelijk uit logeren doet.
De behoefte om gezellig te doen met z'n tweeën stijgt naarmate de kinders groter worden. Dochter is 4, Zoon is net 2, alles gaat makkelijker. Niet meer 2 van die hele hulpeloze persoontjes. En daarmee krijg ik weer meer zin en energie om leuk en lief en lekker te zijn voor partner. Tijdens zwangerschap en eerste jaar heb ik daar gewoon de puf niet voor.
Heb de test trouwens niet gedaan.
Cohelian , ik denk dat je JUIST als je moeilijke slapers hebt zou moeten proberen ze af en toe een nachtje te laten logeren . ( mits oma/opa geen 88 is of de volgende dag moet werken is dat eens in de - laten we zeggen - 4 maanden toch geen regelrechte hel ? )

Ik heb mezelf voorgenomen , juist omdat mijn oudste nooit doorsliep en wij meer dood dan levend waren - om later een ( als mijn schoondochter mij dat toestaat natuurlijk :) ) geregelde kleinkindnachtdienst te draaien .
Ik denk dat wij inderdaad andere dingen om elkaar niet uit het oog te verliezen. Regelmatig eet een van ons met kind, en stopt die in bed, terwijl de ander lekker kookt en de tafel dekt. En daarna eten we dus romantisch samen met een goed gesprek, maar ons kind ligt dichtbij te slapen, en dat vinden wij prettig.

Seks hebben we genoeg, en ook de kwaliteit is goed, misschien zelfs wel beter dan voor de geboorte van ons zoontje. Mijn zoontje slaapt niet door, en krijgt nog borstvoeding, maar dat heeft eigenlijk gween invloed op ons seksleven. Met de babyfoon aan hoef je niet met 1 oor te luisteren, je hoort meteen of hij wakker is.

Wat we verder vaak doen is vroeg naar bed met thee/ wijn, of gewoon geen tv.

Wat het voor ons misschien ook anders maakt is dat mijn man vaak voor langere tijd weg is (5 dagen tot 5 maanden). Als hij er is heeft hij absoluut geen behoefte om bij ons kind weg te zijn.

Als mijn man weg is schrijven we elkaar elke dag, en als dat mogelijk is bellen we. Vooral in die brieven vertel je elkaar de dingen op een andere manier, en daar komen we dan vaak later weer op terug.

Ik kan natuurlijk niet door zulke voorbeelden duidelijk maken dat wij zeker meer zijn dan alleen ouders, maar we hebben het er net uitgebreid over gehad, en vinden allebei dat we genoeg tijd samen hebben.
Ja vind ik ook, maar ik denk dat je als ouders al gauw denkt, laten we daar een ander maar niet mee opzadelen.
mickey82 schreef op 23 oktober 2007 @ 22:37:

maar we hebben het er net uitgebreid over gehad,.
Dat is al stel twee dat een quality-time momentje heeft nalv een zoute test :)
O ja, en misschien wel ik wel gewoon geen goede moeder, en daardoor automatisch wel een leuke partner?
mickey82 schreef op 23 oktober 2007 @ 22:41:

O ja, en misschien wel ik wel gewoon geen goede moeder, en daardoor automatisch wel een leuke partner?
O, die optie kan ook nog , ja X-D
Ik ga die stomme test niet doen hoor, BGB, vind je het erg? ;-)

Ik vind dat ik onwijs in balans ben. PP en ik doen regelmatig een avondje uit met zn 2en of met vrienden. En 1 x per jaar trakteren we ons op een week vakantie met zn 2en, en dan logeren de kinderen bij de opa´s en oma´s (1 bij mijn ouders en 2 bij die van PP, anders wordt het wel wat druk voor ze).

Iedereen was de eerste keer vreselijk bezorgd voor me of ik mijn kind niet zou missen (Grote Nijn was toen 4 maanden) maar nee. Tuurlijk vonden we het wel geweldig om haar weer terug te zien, maar ook heerlijk even met zn 2en weg.

Als we het kunnen organiseren met oppas doen we ook wel es een weekendje weg zonder de kinderen, dat is ook een feest. Kinderen zijn dan thuis met 2 oppassen en hebben niet eens door dat we er niet zijn.

Verder zijn we heel harmonieus met zn 5en hoor. :-)
anoniem_10101 wijzigde dit bericht op 24-10-2007 05:18
Reden: foutje
% gewijzigd
[quote]Nijntje schreef op 24 oktober 2007 @ 05:16:

Ik ga die stomme test niet doen hoor, BGB, vind je het erg? ;-)

quote]

Nee, niet als die test doen ten koste ging van quality time.... X-D
Ik ben een heel positieve in balans daphne deckers mama....

Hmmm... heb meteen alle 3 de testen maar gedaan. Altijd leuk om te doen, al krijg ik een beetje de kriebels dat ik een DD mama soort ben.
Samm30 schreef op 25 oktober 2007 @ 15:33:

Ik ben een heel positieve in balans daphne deckers mama....

Hmmm... heb meteen alle 3 de testen maar gedaan. Altijd leuk om te doen, al krijg ik een beetje de kriebels dat ik een DD mama soort ben.
wat is dat voor soort dan ?
blijfgewoonbianca schreef op 23 oktober 2007 @ 21:42:

Oké , oké........dan is die test ronduit kaa uu té .

Maar niks mee om eens te verzinnen of jullie alleen nog vadertje en moedertje zijn of ook nog elkaars beste vriendje en minnaars ?

Ik verbaas me bijvoorbeeld over de uitspraken van Nippo ; vind je het niet leuk(er) als je man er in jouw ogen leuk uitziet en vindt hij dat andersom ook écht niet belangrijk ?

En Micky .... ik kan me zomaar voorstellen dat als je samen ergens eet je makkelijker ( en langer ) praat dan wanneer je steeds een speen op moet rapen of een spuuglappie over je kind moet halen en tussendoor "koediekoedie " moet zeggen om je kind zoet te houden........

Het komt allemaal wel weer als ze groter zijn........... zou toch zuur zijn als je huwelijk bij die 1 van de 3 hoorde die stukgaat omdat de partners uit elkaar gegroeid zijn ....

Maar goed , misschien zie ik het verkeerd en doen jullie andere dingen om te zorgen dat jullie elkaar niet het oog verliezen enzo ?

Ik vind uiterlijk niet zo belangrijk, en hij ook niet. En bovendien: je kunt nu eenmaal niet alles doen en wij hebben de puf en de tijd niet om uitgebreid te gaan winkelen of naar de kapper te gaan. Wat we dan doen om elkaar niet uit het oog te verliezen: we praten wel eens met elkaar. En ik heb wel wat te vertellen en hij ook, we hebben alletwee interessant werk en leuke hobby's.

Uit elkaar groeien heeft volgens mij meer te maken met elkaar niets meer te zeggen hebben dan met elkaar niet meer mooi vinden. Ik investeer mijn energie dan ook liever in een interessant leven dan in mezelf en mijn huis oppoetsen.
.
nippo schreef op 25 oktober 2007 @ 20:19:

[...]

Uit elkaar groeien heeft volgens mij meer te maken met elkaar niets meer te zeggen hebben dan met elkaar niet meer mooi vinden. Ik investeer mijn energie dan ook liever in een interessant leven dan in mezelf en mijn huis oppoetsen.

Ik denk zelf dat ALLE kleine beetjes helpen . Het lijkt me toch wel vervelend als je elkaar bijv. niet meer seksueel aantrekkelijk vindt of niet de moeite waard (genoeg ) om er leuk uit te zien .

Ik zou ook balen als ik elke dag in de k*lerezooi zat , maar da's persoonlijk .

Bambi ; helemaal eens met jouw laatste posting..... X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven