Hoe is jullie eerste weekend samenwonen verlopen?

29-10-2007 14:19 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Eerste weekend samen ? Eh.....ben ik op maandagmorgen een onsje rosbief gaan kopen om mijn binnenwand mee te bekleden , als ik me goed herinner........

http://www.jelco.nl/images/vlw.JPG
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
hahah....
Hoi Kitty,

Hoe het eerste weekend verlopen is, weet ik niet meer precies (ik kreeg in ieder geval bloemen, dus dat was leuk ;-)) maar het eerste half jaar waren er veel discussietjes en ruzies! Heb nu pas het idee dat het echte samenwonen begonnen is, in die zin dat ik thuis nu ook weer rust heb. Bij ons ging het vooral over de taakverdeling (ik vond dat ik meer deed dan hij, maar hij was er niet van gediend dat ik hem in zijn huis ging vertellen wat hij moest doen) en over hoeveel tijd je met elkaar doorbrengt (hij ging vaak op stap met vrienden en ik zat me op te vreten op de bank). Inderdaad het gevoel van is dit nu samenwonen en hij houdt helemaal geen rekening met mij. Nu hebben we gelukkig een manier gevonden waar we allebei goed mee kunnen leven, maar dat heeft wel een aantal maanden geduurd. (en natuurlijk zijn er soms nog wel meningsverschillen, maar dat is normaal lijkt me)

Wanhoop dus niet. Als ik je een tip mag geven: allebei beetje water bij de wijn doen en tijdig je verwachtingen communiceren. Dus dan bijv. op maandag al zeggen: ik vind het prima om een paar klusjes te doen, maar ik wil ook relaxen... Oja, en niet overal een punt maken. Dan heb je dus echt geen leuk leven meer heb ik gemerkt.

Veel succes!
Hahaha - lekker dan BGB

Eerste weekend samen, ik weet niet meer hoe dat is gegaan. Volgens mij hebben we een beetje rotzooi opgeruimd en beetje beduusd voor de buis gehangen, en misschien zijn we de stad nog in geweest.

Zoals nu ongeveer ieder weekend gaat.

Maarja je wil natuurlijk eigenlijk zeggen 'help! eerste weekend samen een ramp!'. Verhuizen is een hele stressvolle gebeurtenis, dus de kans dat er irritatiies ontstaan is vrij groot.

Jullie hadden van tevoren misschien beter een plan kunnen maken?

En je vriend moet niet op jou foeteren als hij vindt dat er te weinig uit zn handen is gekomen hoor.
Eerste weekend dat wij samenwoonden was net als elk 'gewoon' weekend dat we samen waren. We woonden al praktisch bij elkaar...En over huishoudelijke taken hebben we echt nog nooit ruzie gemaakt, dat ging helemaal vanzelf.

Maar ik zou je niet zo druk maken hoor! Komt allemaal denk ik wel goed!
Perfectionisme is niet perfect...
pipo79 schreef op 29 oktober 2007 @ 14:30:

Hoi Kitty,

Wanhoop dus niet. Als ik je een tip mag geven: allebei beetje water bij de wijn doen en tijdig je verwachtingen communiceren. Dus dan bijv. op maandag al zeggen: ik vind het prima om een paar klusjes te doen, maar ik wil ook relaxen... Oja, en niet overal een punt maken. Dan heb je dus echt geen leuk leven meer heb ik gemerkt.

Veel succes!

tijdig je verwachtingen communiceren.. daar is het bij ons fout gegaan... en ik wist niet dat hij zo'n waslijst in zijn hoofd had..

8-.
Vana77 schreef op 29 oktober 2007 @ 14:33:

En je vriend moet niet op jou foeteren als hij vindt dat er te weinig uit zn handen is gekomen hoor.
hahaha, ja vind ik nou ook.. Hij heeft er andere ideeen over hihihi
Hee Kitty, de eerste paar maanden samenwonen met mijn vriend was ook niet ideaal. We woonden allebei in een andere stad en zagen elkaar normaal alleen in het weekend. Die plotselinge overgang, plus het feit dat er vrij veel moest gebeuren aan ons huis, zorgden voor enorme ruzies. Ik vond dat hij te weinig deed in het huishouden en ik werd met elke klus die moest gebeuren chagrijniger.

Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en is alles weer rustig geworden. We hebben nauwelijks ruzie meer, en het samenwonen is zelfs echt leuk! Ik vind het nu heerlijk om 's avonds samen te koken en om hem om me heen te hebben. Het komt wel goed dus, al zal het misschien even duren. Wanhoop niet!
Herkenbaar hoor! Communicatie is wel belangrijk en de wil van beiden om elkaar proberen te begrijpen en water bij de wijn te doen.

Hier ook een vriend die doorgaat en totdat het af is geen rust in zijn kont heeft. Dat is ook iets wat ik in hem waardeer, maar na 2 maanden alleen maar werken, klussen, eten, slapen etc. was ik het zat!

Ik heb staan stampvoeten, janken, schreeuwen, schelden en heb uiteindelijk mijn weekendtas gevuld en ben naar mijn ouders vertrokken toen het hem duidelijk werd. Thank god voor mobiele telefoons, want gelukkig belde hij me toen ik 10 minuten onderweg was en was er eindelijk een gesprek mogelijk!

Hier heeft het ook een tijd geduurd voordat alles soepel verliep. In het begin ook echt veel ruzie gehad om de taakverdeling en omdat we allebei onze manier van het huishouden doen door wilden drukken. Achteraf was het echt niet leuk, maar ik denk wel dat het daardoor nu soepel verloopt.

Wij zijn nu eenmaal types waarbij het af en toe behoorlijk kan knallen, maar uiteindelijk komt het altijd wel weer goed. Bij ons moet het gewoon af en toe even knallen om alles weer recht te zetten. Het zal wel aan de combinatie van persoonlijkheden liggen, maar het werkt wel!

Ik hoop dat het jou anders vergaat, want leuk was anders, maar wanhoop dus niet! Communicatie is toch wel belangrijk.
oohh.. gelukkig er is dus nog hoop!
Pffffffff het is best snel gegaan bij ons.

Ik had in die tijd geen steun van mijn ouders en ik was vaker bij mijn man dan thuis.

We hebben er ook nooit over gesproken dat dit zo ging lopen en mijn man vond het ook niet erg.

De eerste maanden heb je inderdaad veel mening verschillen.
Helemaal niet herkenbaar voor mij. We hebben het samenwonen eerst uitgebreid gevierd, de rest van het weekend herinner ik me niet meer, waarschijnlijk zoals elk weekend een mix van klussen en gezelligheid.

Echte aanvaringen hebben we nooit gehad, waarschijnlijk omdat we goed communiceren. Maar dat kun je leren.Succes!
Voor zover ik het me kan herinneren zijn we amper het bed uitgeweest. Nu ja, af en toe moest er eten gemaakt worden, maar verder..

Ach, bij iedereen is dat anders en je kunt het dan ook totaal niet vergelijken. Ik zou me dan ook maar niet teveel zorgen maken. Je bent immers niet zomaar gaan samenwonen, neem ik aan? Dat vertrouwen laat je toch niet door één weekendje met wat misverstanden de lucht in vliegen?

Veel plezier samen en natuurlijk alsnog gefeliciteerd!
ik ben na twee weken samenwonen gaan uithuilen bij een vriendin, ik vond het verschrikkelijk!

mijn vriendinnen zeiden dat dat nog vel te vroeg was om er iets van te zeggen, dat ik het niet eens een kans had gegeven

toen ik er goed over nadacht, bedacht ik ook dat als het met hem niet zou lukken, het waarsch. nooit met iemand zou lukken, het lag niet aan hem maar aan mij

nu bijna drie jaar later gaat het gelukkig meer dan prima

het is echt even wennen, ook al ken je elkaar heel goed en was je al veel samen
Samenwonen is een 'groepsproces', ook al is de groep maar twee personen groot. Groepsprocessen verlopen vaak volgens het volgende vier fasen:

forming-storming-norming-performing

Forming: je besluit om te gaan samenwonen en verhuist

Storming: ieder gaat op zijn eigen manier te werk, dit botst. Hier zit jij nu.

Norming: het ontwikkelen van gemeenschappelijke normen om niet meer te botsen, in jullie geval bv. het praten over verwachtingen en afspraken maken

Performing: nu ga je samen resultaten boeken en wordt het leuk!

Zelf nog niet meegemaak (woon niet samen) maar deze fase herken je in bijna iedere situatie waarin mensen dichter bij elkaar komen. En zoals de andere posters al schrijven: het wordt uiteindelijk beter!
Ons 1e weekend samenwonen was meteen het 1e weekend van onze relatie. Wat we deden? Vrijdagavond. Koffie drinken bij hem thuis. Daarna wijntje. Neuken, neuken, neuken, neuken. Vrijdagnacht, neuken neuken, neuken, neuken.

Zaterdag neuken neuken, neuken, neuken.

Mijn spullen ophalen en in zijn huis neerzetten. Neuken, neuken, neuken, neuken. Bakkie doen in onze stamkroeg. Neuken, neuken, neuken, neuken. Neuken, neuken, neuken, neuken.

Zondag neuken neuken, neuken, neuken. Neuken, neuken, neuken, neuken.

En zo ging het het 1e jaar door. Werken, eten, neuken. En lachen en praten. We kwamen bijna niet meer onder de mensen ;-)

Onze 1e ruzie / aanvaring? Zo ongeveer na een jaar, we hadden het veels te druk met andere dingen ;-)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Wij gingen na 3 maanden samenwonen en merkten geen verschil met andere weekenden die we bij elkaar waren. Ging moeiteloos en probleemloos en dat is nu - ruim 2 jaar later - nog steeds zo. Nooit ruzie, net alsof we altijd al bij elkaar hadden moeten zijn.

Marion
De slaapkamer de eerste 6 mnd niet uigekomen.

Toen we door kregen dat er meer was dan de slaapkamer ging het samenwonen ook een stuk minder soepel. Ruzie... over de was tot aan t onkruid in de tuin. Praat en wees duidelijk!

Veel plezier :-)
Ik snap trouwens echt niet dat je zoiets leuks als samenwonen meteen het 1e weekend al zo kunt verpesten.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ach, kop op, bij mijn eerste weekend samenwonen met mijn eerste vriend moest ik hem 's ochtends bij een van mijn vriendinnen uit bed gaan plukken.

En toen moesten we nog beginnen met behangen. ;-)
Zuss schreef op 30 oktober 2007 @ 20:20:

Ik snap trouwens echt niet dat je zoiets leuks als samenwonen meteen het 1e weekend al zo kunt verpesten.
ik ook niet..
Na 2,5 mnd zijn we gaan samenwonen nadat we toch al praktisch elke dag samenwaren..We vonden het heerlijk, geen gezeur van andere om ons heen.. (we woonden voorheen beide bij familie in). Nu na 16 mnd zijn de weekenden nog steeds iets heerlijks... Lekker lang in bed liggen op zondag, dvdtjes kijken enz.. Alleen jammer dat ik altijd 's avonds in het wekend werken moet...
Tja, ik vraag me af waarom je op zoek bent naar een referentiekader. Het gaat er naar mijn idee om hoe jij je er zelf bij voelt toch? Ik kan me er bijvoorbeeld niks bij voorstellen dat het eerste weekend al zo verloopt. (Wij hebben zelfs uberhaupt nooit ruzie) Dus ik zou het écht niet prettig vinden als dit zou gebeuren. Ergo; ik zou dit niet laten gebeuren. Maar het zou kunnen dat ik daar sowieso wat 'anders' in ben, want ik kan me ook niks voorstellen bij het maken van een taakverdeling e.d. Het ging en gaat bij ons allemaal natuurlijk en vanzelf.

Maar mag ik vragen of je misschien niet erg veel bezig bent met dit samenwoon-gebeuren? Ik kan me herinneren dat je al eens eerder een topic hierover hebt geopend, al ging dat volgens mij meer om de praktische zaken.
@Zuss: ik heb in tijden niet meer zo ontzettend gelachen met een forumbericht
:rofl:

Doet me trouwens erg denken aan het 1e (niet-samenwoon-)weekend dat ik met mijn man doorbracht X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven