de snelle media boosdoener?

31-10-2007 12:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
snelle comunicatie middelen zijn ontzettend handig, en makkelijk

maar worden realties er beter of slechter op?

je kan je lief snel bellen of smsen als er iets is, maar dat kan zijn minares ook... emailtje is snel verstuurd.. je lief geeft zijn email erg gemakkelijk weg een een meisje die hij vind,,

internet is erg fijn.. maar sex ,dating ,en swing sites zijn voor je partner ook erg makkelijk te vinden en anoniem..

hoe vaak heb ik wel niet jankende vriendinnen en vrienden bij me ...

: heb na lang overwegen zijn/haar email box wachtwoord gevonden en gecheckt, telefoon bekeken, em nou blijkkt dat hij/zij er al maanden iemand op na houd.... hoor ik dan...

I couln't help but wonder ...

where the old days better for your relation ?

please tell me .....
Volgens mij gebeurd het niet vaker dat mensen vreemd gaan, wel is het door de technologie makkelijker te achterhalen met wie iemand contact heeft.
Het vreemdgaan is door de media wel een stuk eenvoudiger geworden en ik denk dat dit de drempel wat lager legt .

Ik denk dat het wel degelijk invloed heeft op veel relaties
Toen iedereen zo'n beetje een computer thuis had staan en msn had vlogen de echtscheidingen om je oren...............en in bijna alle gevallen had iemand zijn bijslaappie van internet geplukt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
juist herken ik..

afentoe vervloek ik het,,, als op msn van mijn vriend dagelijks grietjes zich toevoegen en aanbieden vervloek ik het echt...

vroeger moest er als er heimelijk contact was een telefoon cel opgezocht worden..
Persoonlijk hou ik echt meer van de ouderwetse contacten. Gewoon gezellige afspraken maken en bij elkaar komen. Elkaar gewoon aan kunnen kijken als je aan het praten bent. Veel prettiger vind ik. Ik doe niet aan sms-en en ook niet aan msn-en en ik mis er tot nu toe niets aan. Bovendien vind ik msn en sms contacten onpersoonlijk. Voor mij hoeft het niet. Ik heb het liefst ouderwets contact!
Vreemdgaan is er inderdaad makkelijker op geworden door internet.

Anderzijds, brengt internet dus wel sneller aan het licht of iemand open staat voor vreemdgaan.

Volgens mij verandert internet dus niets aan de relaties, maar verschaft het duidelijkheid over hoe je partner/je relatie echt is.

Als iemand alleen maar niet vreemdgaat omdat hij/zij er de mogelijkheid niet toe heeft, heb je alleen in schijn een goede relatie.
ja.helemaal waar
duidelijk, maar laten we ook zeggen dat een mens dierlijke instinkten (een man alhelemaal met testestoron) heeft en als sex en verleiding d.m.v de snelle gewiekste media bijwijze op een bordje geseveerd word?

maakt dat het niet dat er meer vreemd gegaan word als vroeger?

(de over-versexueling van de maatschappij speelt ook een rol mee denk ik)
grietjes zich aanbieden op msn?

emailadressen verspreiden zich niet vanzelf hoor, ik word echt alleen maar toegevoegd als ik zelf mn email aan iemand geef
neen inmiddels gaat dat gewoon rond zonder dat je et zelf weet, hyves bijv,, aleen vrienden op hyves kunnen mijn email zien.. en toch word ik vaak door iemand die niet in de lijst staat toegevoegd... bij mn vriend precies eender..
Maar als iemand jou toevoegt en je kent hem niet, dan accepteer je diegene toch niet? Je bent niet verplícht om op 'ja' te klikken als er gevraagd wordt of je iemand in je lijst accepteert hoor.

Mijn emailadres gaat écht niet rond op internet. Niet op hyves, niet op msn. Dat heb je zelf in de hand.

Mensen gaan echt niet vreemd door internet, mensen die vreemdgaan doen dat sowieso wel, alleen maakt internet het wat makkelijker.
vivadiva31 schreef op 31 oktober 2007 @ 14:43:

duidelijk, maar laten we ook zeggen dat een mens dierlijke instinkten (een man alhelemaal met testestoron) heeft en als sex en verleiding d.m.v de snelle gewiekste media bijwijze op een bordje geseveerd word?

maakt dat het niet dat er meer vreemd gegaan word als vroeger?

(de over-versexueling van de maatschappij speelt ook een rol mee denk ik)
Tuurlijk, het zijn alleen de mannen die dat doen ......
Ik denk dat je veel problemen kunt ondervangen door met elkaar te bespreken waar de grenzen liggen, en dat je elkaar regelmatig op de hoogte houdt met wat je allemaal aan het doen bent op internet. Ik vind dat niet meer dan normaal dat je interesse in elkaar toont.

Mannen/vrouwen 'ontsporen' vaker op internet als zij het gevoel hebben dat de partner niet genoeg in hen geïnteresseerd is. Ze voelen zich eenzaam en zoeken wat warmte en aandacht.

Nou vind ik computeren eigenlijk best een autistische bezigheid en het mag niet zo zijn dat je partner alleen maar je rug ziet als die thuis is(of omgekeerd dat jij alleen maar je rug aan je partner laat zien). Dus zet dat ding ook eens uit, mobieltje uit en ga samen iets doen (of samen niets doen), dat schept een band.
Mee eens. Door internet is vreemdgaan laagdrempeliger geworden.

Maar dat geldt ook zo voor andere zaken, via internet is allerlei informatie gemakkelijk te vinden.

Waar de interesse ligt, gaat men zoeken denk ik.

Dus wat dat betreft, als men wil vreemdgaan, doet men dat toch wel, met of zonder internet. Maar dat t via internet gemakkelijker wordt, is zeker waar.
"where the old days better for your relation?"

Vivadiva, als je per sé je vraag in het Engels wilt stellen (waarom eigenlijk?), staat het in ieder geval al beter als je dan geen spelfouten maakt. Nu staan er 2 in 1 zin en dan denk ik: maak het jezelf gemakkelijk en stel je vragen voortaan gewoon in het Nederlands.

Maar on topic: ik denk dat MSN/SMS etc. vreemdgaan gemakkelijker maken, maar dat een vreemdganger altijd wel een manier verzint om vreemd te kunnen gaan. Met SMS etc. gaat het wel sneller, ja.
.
Mariannanas schreef op 31 oktober 2007 @ 17:52:

"where the old days better for your relation?"

Vivadiva, als je per sé je vraag in het Engels wilt stellen staat het in ieder geval al beter als je dan geen spelfouten maakt

Ik ergerde me er ook al aan :)

verhaal van de kip en het ei

gaat vreemdgaan makkelijker door de moderne middelen of is het makkelijker te ontdekken als je partner vreemdgaat?
Volgens mij is vreemdgaan écht van alle eeuwen, hele blijspelen en dramastukken werden er al over bij de Grieken opgevoerd als ik me niet vergis... (net als dat er toen al werd geklaagd over 'de jeugd van tegenwoordig').

Ik msn dus ik neuk in het rond? Nou, neuh... Dat zou haast impliceren dat er vóór de komst van internet en sms nooit wat afgeklooid werd.

We hebben tegenwoordig in het algemeen een andere manier en vorm van communiceren, en liefde en vreemdgaan kun je in het brede ook als communicatie zien, dús... we gaan gewoon met de tijd mee. Koffiezetapparaat wordt interne mail, vreemdgaan met de secretaresse gebeurde toch al...

En toch ook weer dat testosteron dat de schuld krijgt.... Beetje zwart-wit, beetje achterhaald. Niet iedere man gaat vreemd (en ook is het niet zo dat geen enkele vrouw vreemdgaat) en testosteron is al helemaal niet de oorzaak. (Jammer mannen, geen excuus ('sorry schat, maar mijn hormoonspiegel speelde weer zó op....').)

NB vivadiva31, de typfout in 'couldn't' had ik je vergeven al... :-p
vivadiva31 schreef op 31 oktober 2007 @ 12:27:

I couln't help but wonder ...

Je kijkt te veel Sex and the City, joh X-D

En ja, ik denk dat drempels lager liggen en grenzen vervagen door internet en andere nieuwe media.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
vivadiva31 schreef op 31 oktober 2007 @ 14:53:

neen inmiddels gaat dat gewoon rond zonder dat je et zelf weet, hyves bijv,, aleen vrienden op hyves kunnen mijn email zien.. en toch word ik vaak door iemand die niet in de lijst staat toegevoegd... bij mn vriend precies eender..

Je kan op hyves zelf je instellingen bepalen, bij mij kan dus niemand mijn emailadres zien zelfs niemand in mijn vriendenlijst want sommige van die "vrienden" heb ik bijv sinds de lagere school niet meer gezien en heb ook geen verdere behoefte aan contact met hun buiten hyves om.

Maar ik geloof inderdaad wel dat de moderne communicatiemiddelen het er niet makkelijker op maken, iemand kan er toch wel makkelijk een dubbelleven op nahouden zonder dat je daar wat van weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven