Hoe kom ik hier doorheen?! Man ontrouw??

16-10-2007 20:58 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben ervan overtuigd dat er tal van onderwerpen als deze zijn maar ik wil mijn verhaal ook ff kwijt...

Ben er vorige week achter gekomen dat man smst en afspreekt met de buurvrouw.

Kolere....wat er dan allemaal door je heengaat!!

We hebben sinds kort een eigen zaak en op een avond 2 weken geleden zat ik op kantoor offertes te maken terwijl ik hem een avondje kroeg gunde met een vriend...blijkt hij daar met haar te zijn geweest!! Terwijl ik zit te zwoegen en let op onze 3 kids zegt hij niet: kom schat ik heb oppas geregeld, we gaan een borrel drinken in de stad....neeee tuurlijk niet! :mad:

Het blijkt zo te zijn dat hij haar eens tegenkwam tijdens de hond uitlaten (zij loopt alleen, heeft geen hond) en zo kwamen ze aan de praat. Hij heeft dit niet aan mij verteld, ook niet toen ik vroeg waar hij helemaal heen was gelopen omdat ie zolang weg bleef. "oh ik heb een extra rondje gelopen"

En nu issie ook nog met haar de stad doodleuk ingeweest!

Ik kwam erachter door in zijn mobiel te snuffelen omdat hij zich erg raar gedroeg. Bewaakte de laatste paar weken zijn mobiel met zijn leven, normaal ligt ie gewoon op tafel.

Ik zag dat hij haar smste en heb hem geconfronteerd en gevraagd wat er aan de hand was met hun twee. Hij hield zich van de domme en zei dat er niks was. Ik ben toen weggegaan en heb haar gesmst en gevraagd wat er aan de hand was. Van haar kreeg ik wel antwoord: ze zijn vrienden en ze kan goed met hem praten, meer niet.....duh...het is net een soap...

Hem er weer mee geconfronteerd maar hij zag het probleem niet. Vond eigenlijk dat ik moeilijk deed! Ammehoela!!

Zeggen dat ze niks te verbergen hebben. Maar waarom dan stiekem?!?!

'omdat mensen het vreemd vinden dat mannen en vrouwen vrienden zijn' zei zij.

Hij zei: om gezeik te voorkomen.

Nee, gezeik heeft hij nu niet!

allemachtig....ik vertrouwde hem blind! Echt, 3 weken geleden zou ik mijn handen voor hem in het vuur hebben gestoken...maar nu...zou ik hem zelf in het vuur willen gooien en haar erbij.

Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat er mer gebeurd is....waarom anders zo stiekem!? Ik ben echt niet zo bekrompen dat ik vind dat zo'n soort vriendschap niet kan!! En waarom s'avonds ook om een uur of 11 nog een uur weg? Hij dacht dat ik sliep maar ik heb precies gehoord wanneer hij weg ging en weer terug kwam.

Die vrijdagavond had ik heel sterk het gevoel om hem te controleren in de stad. Ik had de babyfoon al in de handen om naar de buren te brengen. Maar toen dacht ik: Kom op, niet zo paranoïde....

Nu denk ik....hád ik het maar gedaan!!! WHAAAAAAA Ik had ze keihard kunnen betrappen!!!!

Nu weet ik niet wat er gebeurd is, ze zeggen niks...maar in een sms naar hem staat wel: Die knuf hou ik tegoed....

Hij snapt er NIKS van waar dat vandaan komt...yeah right...

Ooooh mensen, hoe ga ik hier overheen komen.... Ze ontwijkt me en daar heb ik totaal geen problemen mee. hij doet op zich zijn best, eigenlijk doet hij nu, na een week, alsof er nooit iets aan de hand is!!! Maar dat kan ik niet hoor.

Sorry, misschien beetje warrig en als er ergens verduidelijking nodig is hoor ik het wel.

Ik ben kapot....mijn hart is kapot, mijn leven onderuit geschopt....

Liefs, Puck
Nee hoor. Maar ik herken wel veel van de toestanden die dit soort situaties met zich meebrengen.
Sorry hoor, maar ik moest gewoon even lachen om deze opmerking. Festen

. X-D

en zal me er verder niet mee bemoeien
Harryman schreef op 02 november 2007 @ 16:08:

Nee hoor. Maar ik herken wel veel van de toestanden die dit soort situaties met zich meebrengen.

jah en je bent al 1 dag lid

X-D
kattija schreef op 02 november 2007 @ 16:09:

Sorry hoor, maar ik moest gewoon even lachen om deze opmerking. Festen

. X-D

en zal me er verder niet mee bemoeien

geeft niet hoor Katt, ik vin jou toch heul lief,

:heart:
zow Harry, en waarom ging jij dan vreemd?
Ja, ik vond hem ook wel scherp Festen, haha

Maar, het gaat om oplossen, en niet blijven hangen in schuld en verwijt, toch?

Zolang je kwaad blijft, sluit je de communicatie af denk ik, en komt er weinig schot in de zaak....
die hond heeft fucking pech, geen extra rondjes meer!

das dikke pech voor dat beestje...

zal me niks verbazen als hij/zij ook in het web zit
Dat heb ik al aangegeven, dacht ik.
Ach de winter staat voor de deur, dus wordt het toch te koud om extra rondjes te lopen buiten.
Ja Harry, dat had je. Ik bedoelde eigenlijk, was inderdaad niet duidelijk, waarom sprak je niet eerst met je vrouw over wat je mistte. Waarom ging je eerst vreemd? Ik bedoel, je gaat niet van de ene op de andere seconde vreemd, je krijgt toch eerst de "zin" erin. Waarom ben je niet gaan praten met je vrouw toen je die neiging/zin/drang tot vreemdgaan voelde voelde?
We hebben jarenlang langs elkaar heen geleeft. Ik dacht bij haar aangegeven te hebben, dat ik niet gelukkig was en iets mistte. Zij heeft dat maar een beetje naast zich neer gelegd, zo van "hij heeft weer zo'n bui".

Ik had niet de drang of zin om vreemd te gaan. Je komt uiteindelijk mensen tegen waarmee het wel klikt, en dan is de tweede stap, hoelang je het ook bevecht, bijna onvermijdelijk.

Dat zijn de gesprekken die ik nu met mijn vrouw voer (zij ging ook vreemd), en veel wordt duidelijk, langzaamaan.
Maar je nam die 2e stap, zonder tussen stap 1 en 2 met je vrouw hierover te spreken? Dat het geen "bui" was.

En je vrouw ging ook vreemd, dus mocht jij ook? Volgens mij werkt het zo niet. Je ging vreemd, en welke excuses je ook aandraagt, het blijft vreemdgaan. En het is niet onvermijdelijk, je bent er zelf bij en wordt niet gedwongen, toch?

Maar ik begrijp dat het met je vrouw niet meer klikte? Waarom zijn jullie in hemelsnaam nog bij elkaar? Of klikt het na die gesprekken weer en leven jullie nu niet meer langs elkaar? En vertrouwen jullie elkaar weer? Of geloven jullie in sprookjes?
Hallo he!

Ben je er ff een middag niet en de meest vehitte discussies laaien hier op!

Ik ga ff lezen en reageren

BGB-> Nee hij zat erbij en reageerde zo af en toe ook wel. Het was niet zo dat hubby zich afsloot of wij hem buitensloten.

Buum heeft niet het idee dat er meer aan de hand is juist! Hij schijnt er nogal van overtuigd te zijn dat het allemaal niks is. Heb hem ook gezegd dat we dan daarin verschillen. Ik zoek niet 'steeds' de buurman op, we wonen dichtbij elkaar en dan kom je elkaar nog wel eens tegen. Normaal kwamen we ook wel vaker bij elkaar allemaal.

Hij heeft natuurlijk 2 weken alles gemist doordat ie in de bak zat. Kwam gewoon even kletsen eigenlijk, wat er allemaal aan de hand was.

Harry-> Nee je leest idd nergens een reden dat hij zich aangetrokken voelde want dat voelde hij ook niet!!! Dus ja....dan kan ik dat ook niet geschreven hebben. Hij vind niks in haar wat hij bij mij mist, hij had medelijden en liet haar tegen zich aanpraten en gaf er zijn mening over.

Maargoed, dat heb ik wel allemaal verteld.

Helleveeg, volgens mij heb jij ook alleen maar de 1e pagina gelezen? We werken wel degelijk naar een oplossing toe! Het gaat erg goed zelfs! Ik heb mijn ups en downs, met hulp van de psycholoog komen we hier zeker uit!
helleveeg schreef op 02 november 2007 @ 16:07:

Had mannetje/hubby niet in eerste instantie gelogen over met een vriend (ipv buuf) naar de kroeg gaan omdat hij geen gezeik wilde?

Ik snap mannetje/hubby eigenlijk wel.

Puck, je maakt een hoop herrie maar je werkt niet naar een oplossing toe. laat buuf en buum in hun sop gaarkoken en probeer eens te achterhallen bij je mannetje waarom hij denkt dat jij gaat "zeiken" als hij iets doet wat anders dan anders is.

Dat had ik ook gevraagd en voor hem was de reden uiteindelijk omdat het om háár ging. UItgerekend de sloerie van de straat waar hij zelf altijd een grote bek over had...het was 'raar' te zeggen dat hij daarmee gepraat had. En ja als er 1 leugen over de dam is....

323 smsjes is veel, maar ik zie het als een vlucht. Even leuk contact, niks is leukers dan positieve aandacht krijgen, ook al is het van een sloerie....
ik hoop dat je hierin gelijk hebt, klinkt leuk...

Morgen moeten we samen naar de psych, ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Ik moet zeggen dat het redelijk goed gaat al is mijn controle drang nog erg groot. Maarja dat lijkt me logisch... Natuurlijk zal er niks raars instaan, hij kijkt wel uit!

Mijn gevoel knalt echt alle kanten op. Het ene moment kan ik helemaal happy worden als ik m aankijk, het andere moment kijk ik naar hem en denk: vuile kl**tzak, wat heb je ons aangedaan!? Je hebt me wekenlang voorgelogen! Toneel gespeeld! Ik zit steeds met die telefoonrekening te kijken waar hij was/wat hij deed toen hij smste. Gewoon ook op een avond samen met mij uit, gewoon háár sms-en! Grrrr ik kan er zo enorm pissig van worden!! >-D

Ik heb bij de provider een vroege uitdraai gevraagd van zijn mobiele verbruik. Anders moet ik tot eind nov wachten op de rekening van oktober, kl*te Vodafone. Kan niet! Ze kunnen niet eerder dan wanneer de nota wordt opgemaakt een specificatie sturen. Heb ze een boze mail terug gestuurd.

Hij heeft namelijk gezegd na 7 oktober niet meer te hebben gesmst, 6 oktober heeft hij een nieuwe telefoon gekregen en 20 oktober had hij al 165 smsjes verstuurd, hij weet niet waar ze gebleven zijn dus ik zit te popelen die specificatie te zien!!

Als ik hem bezig zie met onze 3 kids kan ik me niet voorstellen dat hij dat op het spel heeft gezet! Zoals de psych zei: Hij heeft voor zijn gevoel niets op het spel gezet want hij zag er geen 'gevaar' in. Maarja dan denk ik weer....waarom dan zo verbergen en liegen?!

Het blijft moeilijk....

Ik was vanavond weg geweest en zag in de computer dat hij had zitten zoeken op Viva, kon het vast niet vinden! hahaha ik heb dit topic dus maar even in zijn favo's gezet met als titel: "Hier, hoef je niet meer zo te zoeken."

Ik ga slapen!

=X= Puck
Puck1974 schreef op 05 november 2007 @ 01:11:

Zoals de psych zei: Hij heeft voor zijn gevoel niets op het spel gezet want hij zag er geen 'gevaar' in. Maarja dan denk ik weer....waarom dan zo verbergen en liegen?!

Omdat hij op zijn klompen aan voelde dat jij boos zou worden ?

Dat hij weet dat jij bepaalde dingen niet vindt kunnen hoeft niet te betekenen dat hij ook dat ook vindt . Dus misschien heeft hij voor zijn idee niets fouts gedaan al wist hij tegelijkertijd dat jij er niet blij van zou worden . En dan kun je je afvragen ; wie heeft er gelijk ? Heeft er wel iemand gelijk ? Of beiden niet , of beiden een beetje ?

Voor mannen ligt de grens vaak bij het fysieke .... voor vrouwen ligt die grens vaak lager / elders .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom ben je er zo op gespinst om hem op elk leugentje te kunnen pakken ? Maak je het jezelf niet onnodig moeilijk(er) ? Maakt het echt uit of hij 3545 of 3544 sms'sje verstuurd heeft ? Wat ga je hierna uitzoeken ? Welke buurtbewoner ze heeft zien lopen ? Ga je de barman ondervragen ?

Sluit dát nou af , joh . Het gaat tussen jou en je man .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef op 05 november 2007 @ 01:25:

Waarom ben je er zo op gespinst om hem op elk leugentje te kunnen pakken ? Maak je het jezelf niet onnodig moeilijk(er) ? Maakt het echt uit of hij 3545 of 3544 sms'sje verstuurd heeft ? Wat ga je hierna uitzoeken ? Welke buurtbewoner ze heeft zien lopen ? Ga je de barman ondervragen ?

Haha nou... :sigh: ik ben ertoe in staat inderdaad! Nee ik wil kijken of hij de waarheid heeft gesproken. Hij heeft een datum genoemd vanaf wanneer er niet meer gesmst zou zijn.

En nee, als hij meteen had gezegd wat er aan de hand was dan had ik juist heel anders gereageerd! Want ik was zelf ook vaak met haar in gesprek over hun huwelijk. Eigenlijk deden we (hubby en ik) hetzelfde alleen deden zij het stiekem....

Daarom vind ik het ook zo raar dat hij het nooit verteld heeft...

Bianca bedankt :hug: , je hebt een heldere kijk op dingen, zie bij verschillende topics dat je een goede bijdrage levert!

Ik kom straks wel ff terug, Moet eten maken.

=X= Puck
Bianca ik begrijp je reactie heel goed en je hebt gelijk. Maar als andere puk die ook zo'n schuitje heeft gevaren zeg ik ja het maakt heel veel uit. Ieder sms-je wat niet verteld is, voelt als een nieuwe leugen, en iedere leugen maakt je huwelijk minder. Het is een soort zelfpijniging die je opzoekt, been there, done that.

En ondervragen, nou het laatste restje zelfrespect dat ik over had heeft me hier van weerhouden maar mijn god wat had ik dat graag gedaan. Heb nog lang het gevoel gehad als ik met mensen praatte dat ze me een domme doos vonden omdat ze wellicht dingen wisten die ik niet wist.

Maar Puck probeer het wel los te laten want het geeft alleen maar meer verdriet, leer van mijn fout(?) en wroet niet teveel. Je ontdekt alleen maar dingen die je niet had willen weten, en zelden tot nooit dingen die je plezier doen.

Wel heel veel sterkte Puck, een man hoeft niet all thye way vreemd te gaan om je verschrikkelijk pijn te doen en je te laten overwegen te stoppen met je huwelijk, helaas begrijp ik je gevoelens heel goed.
lieve puck!!

weet dat ik er voor je ben!! ook al hebben we elkaar de laatste tijd weinig gezien door de komst van onze kindjes, ik ben er altijd voor je!!

enne.. we spreken snel af, .

dikke knuf!
Puck, ik bent een meelezert, hoe ging ie bij de shrink?
DTEEZ!
Thanxxx Nicky! :heart:

Ja hoe ging het...eigenlijk wel goed.

Hij moest zijn verhaal doen, hoe hij de hele situatie zag en had gezien.

nouja, dat verhaal had ik al 1000x gehoord natuurlijk.

We moeten elke dag tijd nemen voor elkaar als de kids in bed liggen, even tv uit en met een bakkie koffie de dag ff door spreken.

Wat vaker samen weg, uit eten oid.

Hij moet duidelijker zeggen wat ie bedoeld.

Ik moet nog ontzwangeren, moet 1 avond per week ontspannen. Naar sauna ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven