Ow, wat kan ik doen?

09-11-2007 13:21 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb het helemaal verknald... :-( (Ik schrijf eigenlijk nooit op dit forum, maar lees wel al heel lang mee. Maar nu heb ik echt advies nodig, aangezien ik er met bijna niemand over kan praten. En jullie altijd zulke goeie adviezen geven...)

Ik heb een relatie van 7 jaar (5 jaar samenwonen) en tot vorige week ging alles eigenlijk (weer) supergoed. Tot vorige week. Mn vriend was op een bedrijfsfeestje nogal close geweest met een collega (verder niks gebeurd dan een kleine zoen). Ik ben daar via via achtergekomen. Hij voelde zich erg schuldig, maar wilde mij niks vertellen omdat ik altijd heb gezegd dat ik zulke dingen niet wil horen (ben nogal jaloers en wat niet weet, wat niet deert). Maarja toen ik ervan gehoord had, wilde ik er toch het fijne van weten. En toen kwam mijn mistap van een jaar geleden ook aan bod...

Vorig jaar had ik gevoelens voor iemand anders. Iemand van mijn sportclub die al heel lang achter mij aanzat (terwijl hij ook een relatie had). Nooit ging ik erop in. Totdat ik niet lekker in mn vel zat. Strubbelingen op werk had en vond dat ik te weinig aandacht kreeg van mijn vriend. Ik voelde me onzeker en alleen. En toen was die aandacht ineens wel heel lekker. En ging ik er wel op in.

Wegens een blessure ben ik gestopt met de sport (eigenlijk een week nadat ik erachter kwam dat ik die aandacht toch wel waardeerde en er dus op inging). Maar het contact bleef wel. Het ging via sms, msn en mail. Eigenlijk nooit gebeld. De gevoelens laaiden op en daarom besloten we (1 maand later) af te spreken om hierover persoonlijk te praten. Hij gaf aan wel voor mij te willen gaan (en zijn relatie te verbreken), maar ik kon dat niet. Toen besloten er niks mee te doen. Bij het afscheid wel gezoend (stomstomstom!). Daarna is er nog wel een tijdje contact gebleven (ongeveer 3 maandjes), maar geen afspraken. Het bloedde een beetje dood. Wel af en toe kwam er weer een mailtje/sms van “hoe is het nu?” waarop wat mailtjes/sms-jes op en neer gingen. Maar verder niks.

Ik heb hierover nooit met mn vriend gesproken. Ik durfde/kon het niet. Was teveel in de war. Mijn vriend heeft in de tijd wel een sms gelezen, maar mij daar eigenlijk nooit over aangesproken. Wel hebben we er ooit een vaag gesprek over gehad. En toen het eenmaal over was, was het te laat (naar mijn mening) om het nog te zeggen. Daarbij was ik bang dat ik alles weer in de war zou schoppen.

En nu is alles dus in de war. Toen we spraken over het avondje met zn collega kaatste hij de bal terug. En begon hij over de sms die hij had gelezen en dat ie wel wist dat ik toen niet alleen aan hem dacht. Toen heb ik hem dus verteld van het contact, de afspraak en de zoen. Hij vond dat heel erg om te horen, omdat hij niet had gedacht dat er nog zoveel meer achter had gezeten. Hij begreep ook niet waarom ik het niet met hem had besproken en het zo verborgen had gehouden (wist zelf ook niet dat ik dat kon). Maar ook zei ie dat hij er wel mee kon leven en dat het niet het einde van de wereld was. Ik was opgelucht dat ik het had verteld, maar het voelde verschrikkelijk om hem er pijn mee te doen. Ik had er zo lang mee rondgelopen, maar wilde mijn probleem ook niet op hem afschuiven. Ik had besloten dat ik maar met het schuldgevoel moest leren leven en dat dat mijn straf was.

Maar nu blijkt hij het toch niet zo goed te trekken (wat ik logisch vind en ook helemaal begrijp). Ik vond het al raar dat hij het zo goed opnam). Elke dag twijfelt hij meer of hij er echt wel mee kan leven. Elke dag komen er meer vragen bij hem op. Hij snapt het niet en vind het verschrikkelijk dat ik contact had met iemand anders (ook tijdens voor ons belangrijke momenten) en kan niet tegen het idee dat ik aan iemand anders lag te denken terwijl ik naast hem in bed lag. Zijn verstand zegt dat hij onze relatie niet moet opgeven, maar zijn gevoel zegt het tegenovergestelde. En ja, relaties gaan toch vooral om gevoel naar mijn mening.

En ik, ik ben de wanhoop nabij. Ik het zo’n spijt en wil hem echt niet kwijt! Ik hou zoveel van hem en vind het onbegrijpelijk hoe ik het hem toen aan heb kunnen doen. Zo erg om er op deze manier achter te moeten komen hoeveel ik werkelijk van hem hou.

Ik heb voorgesteld even weg te gaan zodat hij tijd heeft voor zichzelf en om na te denken. Maar dat hoeft van hem niet. Ik heb voorgesteld om in een ander bed te slapen en dat hoeft ook niet. Ik zie de twijfel echter met de dag toenemen. En aan het begin van de week zei hij nog dat het goed zou komen, nu is hij daar niet meer zo zeker van. Hij is echter wel heel lief voor me (en wil me ook nog steeds aanraken/zoenen) en zegt dat hij ook heel veel van mij houdt. Maar hij weet dus niet of hij het een plaats kan geven en door kan met onze relatie.

Ik geef hem 100% gelijk, maar ik zie hem wegglippen en dat maakt me zo angstig! Ben zo bang om vanavond naar huis te gaan en te horen dat hij niet meer verder wil. Ik heb 100 keer mn excuses aangeboden (niet dat dat helpt) en wil hem zo graag helpen. Ik weet echt niet wat ik moet doen en hoe ik me moet gedragen. Ik wil voor hem vechten, maar ik weet niet hoe! Als ik te lief, afhankelijk o.i.d. doe, vrees ik dat ik hem daarmee verder wegstoot. En als ik afstand neem, ben ik bang dat hij denkt dat het me niks doet. Hij heeft gezegd ruimte te willen (en die wil ik hem geven, ik wil echt alles voor hem doen!) dus dat probeer ik hem ook te geven. Alleen zo moeilijk als je nog in een huis woont en in een bed slaapt.

Scheld me maar verrot, want het is mijn eigen schuld en ik was fout! Maar ik hoop toch op een beetje steun en adviezen van jullie. Wat kan ik doen? Kan het nog goedkomen?

(Sorry voor het lange verhaal)
Hallo lieverd,

Ten eerste ga ik je niet "verrot schelden" omdat je zelf ook wel weet dat je te ver bent gegaan en hier ook spijt van hebt!

Ik vind het een goede zaak dat de waarheid nu boven tafel is, ook al voelt je vriend zich nu niet happy.

Ik denk dat het nu belangrijk is dat je laat zien dat je voor hem en jullie relatie wilt gaan.. Probeer eerst eens wat kleine dingetjes, zoals uitgebreid voor hem koken, kaarsjes aan, romantisch muziekje aan, noem maar op..

Je moet hem eigenlijk weer opnieuw gaan versieren..

Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt, en ik wens je veel succes!
dus jouw vriend las vorig jaar een sms waar hij toen niets over zei, maar wat hij nu leuk kan gebruiken omdat hij zelf gezoend heeft met een ander?

want nu kan hij de aandacht weer naar jou verleggen, lijkt mij nogal kinderachtige chantage.

geen idee wat je er verder mee moet, maaar alle schuld naar jezelf trekken lijkt mij overdreven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Inderdaad niet alle schuld naar jezelf trekken.

Ik vind dat hij een beetje overdreven reageert door er een smsje van een jaar geleden bij te halen.

Waarom toen niet gelijk de discussie aangegaan??

Nu wordt hij geconfronteerd met een misstapje van hem zelf en gaat hij er zo mee om.

Beetje vreemd....

Ik hoop in ieder geval dat het goed komt tussen jullie.

Aan het vertrouwen zal dan wederzijds wel gewerkt moeten worden.

Suc6!
There is nothing that you can do .... you did all what you can !!! There are guys who can't take such mistakes and will never forget them!!! It will be also difficult for him to trust you again.. you did it once, you will do it again !!! That’s what is going on in his head.. The question is: are you willing to spend the rest of your life saying sorry because it will come over in every argue that you will have... ???

Good luck
Wat raar. Ik voel een beetje dat jouw vriend de aandacht een beetje op de situatie van vorig jaar probeert te gooien om de aandacht van zijn eigen 'misstap' af te leiden. Veel vrouwen trappen daar jammer genoeg in.. .Jullie zijn beiden fout geweest, hebben allebei met een ander gezoend. Niet zeiken en doorgaan of gewoon kappen. Dit is een ijzersterk staaltje 'de pot verwijt de ketel'.... kijk je nu zelf niet kneiterhard door zijn trucje heen?
Juist omdat ie zelf ook misgestapt heeft zou ie moeten weten wat dat betekent. dus of zijn missatp zit m dieper en hij projecteert dat nu op jou, of het is idd een malkkelijke manier om zichzelfg vrij te pleiten.

In ieder geval hebben jullie nu allebei ontdekt dat je open moet zijn en moet praten. Een collega omschreef dat ooi heel treffend: Er is shit gekomen in de relatie. Als je de shit tussen je in laat staan, gat het stinken. En omdat shit stink stap[ je ervan weg. dus staat de shit tussen jullie in, dan stap je steeds verder weg van elkaar. Wat je dus moet doen is de shit opruimen.

Dus een goed gesprek waarin jullie allebei met de billen bloot gaan lijkt me hier op zijn plaats.
Volgens mij zijn jullie allebei een grens overgegaan door te zoenen met een ander. Jij vorig jaar en hij nu. Als jij het niet via via gehoord had, was je er nooit achter gekomen dat hij gezoend had met een ander. En dan was hij er nooit achtergekomen dat jij weer had gezoend met een ander.

Verder: beetje raar dat ie nu pas komt met dat sms-je dat jij vorig jaar gehad hebt van die ene jongen. Waarom toen niet en nu pas?

Nou ja, conclusie: jullie zijn allebei 'fout' geweest, hebben er allebei spijt van, willen allebei graag samen verder....t kost alleen tijd om alles te verwerken. Laat aan je vriend merken dat je dat begrijpt, maar dat hij óók fout is geweest! Niet alleen died zoen van jou moet nu op de voorgrond staan!!

Probeer elkaar te vergeven en ga samen lekker genieten....(van elkaar natuurlijk he :smile:)!! Succes!! Pien
Ik ben het helemaal met nlies en salsa eens.

Gaat het nou over ZIJN misstap of over de jouwe?? Tijdens het lezen van je verhaal was mijn eerste gedachte, dat hij het erg subtiel aanpakt. HIJ heeft een fout gemaakt en heeft dit niet verteld. Jij hebt ooit precies hetzelfde gedaan en hebt het toen ook niet eerlijk verteld. Dus in principe zouden jullie erg veel begrip voor elkaars situatie moeten hebben!! Jullie hebben nu dus genoeg gespreksstof over de dingen die in jullie relatie moeten veranderen, zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt.

Wat je vriend betreft: het lijkt er inderdaad op dat hij de aandacht van zijn eigen ongemakkelijke situatie af wil leiden. En hij ziet dat jij er met open ogen intrapt, want jij zit je nu schuldig te voelen en bent bang hem kwijt te raken. Dat klopt natuurlijk niet. De situatie is opgehelderd en nu moeten jullie verder kunnen. Als hij in zijn twijfel blijft hangen over iets, dat een jaar geleden is gebeurd, terwijl hij zélf niet helemaal trouw is geweest, ga ik er vanuit dat hij al langer twijfel heeft en nu de kans ziet deze met concrete "bewijzen" te onderbouwen.

Stel je minder afhankelijk en afwachtend op, ga met z'n tweeen rond de tafel zitten en zeg elkaar waar het op staat. En schuif daarbij jouw eigen schuldgevoel over gedane zaken even opzij, daarmee maak je het hem alleen maar makkelijk om jou als oorzaak van het probleem te zien.
Ik zou aangeven / vragen of hij in relatie therapie met jou wil. Al het oud zeer goed uitpraten en een therapeut weet denk ik beter dan jullie hoe je hier weer uit moet komen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Thanks voor jullie (snelle) reacties!

Hij heeft niet echt met de collega staan zoenen (tongen), maar haar gewoon een zoen op de mond gegeven bij het afscheid. Wel hebben ze de hele avond close staan dansen. En hij was haar 'vergeten' te vertellen dat hij al een relatie heeft. Dit heeft hij inmiddels wel gezegd, van de week op het werk. (Eerst ze kenden elkaar niet echt, het is een groot bedrijf)

Nu zegt ie dat ie wilde dat hij wel echt met haar had gezoend, zodat we nu quite zouden staan. En dat hij zich voor niks schuldig heeft gevoeld.

Aan de andere kant zegt hij dat hij er het meest mee zit dat ik maanden contact heb gehad met iemand anders en aan iemand anders dacht en dat hij daar niks van wist. Ik snap ook niet waarom hij niets over die sms heeft gezegd. Dan was het contact zeker verbroken.
dawnie schreef op 09 november 2007 @ 14:29:

Nu zegt ie dat ie wilde dat hij wel echt met haar had gezoend, zodat we nu quite zouden staan. En dat hij zich voor niks schuldig heeft gevoeld.

Aan de andere kant zegt hij dat hij er het meest mee zit dat ik maanden contact heb gehad met iemand anders en aan iemand anders dacht en dat hij daar niks van wist. Ik snap ook niet waarom hij niets over die sms heeft gezegd. Dan was het contact zeker verbroken.
Ja nou niet hem nog min of meer de schuld geven. Jij bent zo lang stiekum bezig geweest. Bij hem was het nog een onschuldige kus op de mond. Bij jou niet. Dus ga het nou niet op een ander afschuiven. Jij had toen ook kunnen gaan nadenken waarom je zo gecharmeerd was van die aandacht van een ander. En je had ook je maatregelen kunnen nemen. Nee jij kiest voor de makkelijkste (leugenachtige) weg. Ja dan zal je nu voor op de blaren moeten gaan zitten. Nou ja, je schrijft zelf ook dat je het helemaal verknalt hebt. Kijk of hij het nog ziet zitten om samen hulp erbij te zoeken. Het vertrouwen zal weer opnieuw opgebouwd moeten worden. Sterkte ermee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hij is nu gewoon kwaad en waarschijnlijk ook heel erg teleurgesteld omdat je die dingen niet eerder tegen hebt verteld. En mensen die kwaad zijn kunnen heel onredelijke dingen zeggen.

Maar wat ik niet helemaal snap is waarom hij iets van dat sms-je had moeten zeggen, je wist toch wel dat je niet goed bezig was, neem ik aan? Waarom moet hij daar dan eerst iets van zeggen voordat jij het contact stop zet?
Jouw verhaal klinkt heel oprecht, jij hebt echt spijt omdat je hebt gezoend. Hij heeft spijt dat ie niet heeft gezoend. Mmmmm, ik denk dat jullie je "misstappen" wel tegen elkaar af kunnen strepen!

Sterkte!
Ik denk dat je toch maar heel erg je best moet gaan doen om bij je vriend het vertrouwen terug te verdienen.

Heel veel geduld en tijd heelt wonden.

Sterkte ermee.
dawnie schreef op 09 november 2007 @ 14:29:

Thanks voor jullie (snelle) reacties!

Hij heeft niet echt met de collega staan zoenen (tongen), maar haar gewoon een zoen op de mond gegeven bij het afscheid. Wel hebben ze de hele avond close staan dansen. En hij was haar 'vergeten' te vertellen dat hij al een relatie heeft. Dit heeft hij inmiddels wel gezegd, van de week op het werk. (Eerst ze kenden elkaar niet echt, het is een groot bedrijf)

Nu zegt ie dat ie wilde dat hij wel echt met haar had gezoend, zodat we nu quite zouden staan. En dat hij zich voor niks schuldig heeft gevoeld.Aan de andere kant zegt hij dat hij er het meest mee zit dat ik maanden contact heb gehad met iemand anders en aan iemand anders dacht en dat hij daar niks van wist. Ik snap ook niet waarom hij niets over die sms heeft gezegd. Dan was het contact zeker verbroken.

Vergeten te vertellen, maar hij wist toch van zichzelf dat hij een relatie heeft, klinkt alsof hij de "schuld" ook hier bij een ander legt. Zoiets als:ze heeft me uitgelokt.

En dat quitte staan, is dat echt altijd nodig? Kwaad met kwaad vergelden?

Volgens mij zei ik in mn eerdere post al dat ik het kinderachtig vond, en mijn mening is nog niet veranderd, jij zoenen, ik ook zoenen, lekker puh . Mijn stukje van de taart moet even groot zijn als dat van jou.

Dus kom uit je slachtofferrol, en bedebk wat je echt wilt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je er niet via via achter was gekomen had hij jou net zomin iets verteld............ dus waarom jij niets hebt gezegd zou hij wel moeten begrijpen, lijkt mij.

blijft het feit dat het natuurlijk een kutidee is als je partner een tijdje de hots voor een ander heeft gehad.....mag die even aan dat idee wennen en de boel laten bezinken ?

Je hebt al 100 keer sorry gezegd , lijkt me dat die boodschap wel is aangekomen ....kruipen is ook weer niet nodig .

Gemiste kans ook van hem dat hij er toen niet over begonnen is eigenlijk.............en van jou ook dat je het niet zelf hebt verteld . kennelijk durven jullie elkaar of niet alles te zeggen of kennelijk zijn er dingen die jullie zelf niet helemaal in de haak vinden maar toch te leuk vinden om te laten ( close dansen , mailen , etc )

Lijkt me tijd voor een goed gesprekje over wat wel kan en wat échte grenzen zijn en zo .

Wat niet weet wat niet deert vind ik een beetje een flauwe.....het "mag " zolang je het niet weet , maar als via via dingen uitkomen is het gedonder ? het is een grens of niet , maar niet ; het is goed totdat ik het hoor .............beetje vaag .

Ik denk niet dat je vriend blij is nu de schuld op jou te kubnnen schuiven....hij zal er ongetwijfeld erg van in de war zijn , toch ?

Maar hij is ook niet brandschoon . Nou lijkt het me niet erg nuttig te gaan zitten vergelijken wie er het minst brandschoon is , zie dit als een net-op-tijd- wake-up call .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Even een update. De laatste weken gaat het heel goed tussen mijn vriend en mij (als ik tenminste niet flip, maar daarover zo meer). Hij is heel lief voor me, geeft me veel aandacht en lijkt me mijn misstapje te willen vergeven. Hij praat er niet over, maar als ik ernaar vraag, zegt hij dat hij het er soms wel moeilijk mee heeft maar dat hij van me houdt en bij me wil blijven. Heel fijn voor mij dus, want ik voel me af en toe nog zooooo schuldig.

Hij heeft nog af en toe mailcontact gehad met die collega (in de twee weken na het gebeuren). Zei hij toen ik dat vroeg. Hij had zoiets van “jij hebt maanden contact gehad met die gozer, dus waarom zou ik het laten?” Maarja, ik vond dat dus niet echt relaxed dus hij zou er mee ophouden. Of ie dat ook heeft gedaan weet ik niet, ik heb er niet meer direct naar gevraagd. Hij zegt alleen dat ik me geen zorgen moet maken en dat het allemaal maar onschuldig was. Maarja, daar begint het vaak mee en bovendien, zeggen ze dat niet allemaal?

En nu, nu maak ik mezelf helemaal gek met allerlei gedachten (ja de pot verwijt de ketel he). Terwijl hij zegt dat hij me weer helemaal vertrouwt (vind ik heel knap en ook een beetje raar, maar blijkbaar kunnen sommige mensen dat), maken mijn gedachten overuren. “Wat nou als hij wel nog contact met haar heeft en dat hij haar steeds leuker gaat vinden? Misschien zet ie zich daarom wel zo makkelijk over hetgeen wat ik gedaan heb heen?”

En vooral de laatste dagen is het weer erg... Vrijdag heeft ie kerstborrel op het werk en dan ziet hij haar zeker weer. Wordt natuurlijk hartstikke gezellig. In mijn hoofd gebeurt er weer vanalles. En zij is uiteraard extra aantrekkelijk als je zo’n zeikwijf thuis hebt zitten die alleen maar zit te claimen. :-(

Ik heb het wel tegen hem gezegd dat ik me zorgen maak, maar hij zegt natuurlijk weer dat dat niet nodig is. En dat hij me wel zou vertrouwen als ik naar een feestje zou moeten waar die ander ook zou zijn. En dat ie het niet leuk vindt dat ik zeg dat hij niet mag gaan (heb ik helemaal niet gezegd!).

Pfff... ik weet het gewoon niet meer. Ik probeer mn gedachten te verzetten en afleiding te zoeken, maar het steekt steeds weer de kop op. Ik ben al te vaak besodemieterd. Mijn vorige twee relaties zijn uitgegaan omdat er andere vrouwen in het spel waren. Ik trek dat gewoon geen derde keer.

Mijn vriend is eigenlijk altijd een eerlijk en integer iemand geweest. Alleen heb ik hem nooit 100% vertrouwd. Maar dat kwam door mijn verleden. Ik kon dat gewoon niet. En misschien is er nu niks aan de hand, maar ik vertrouw hem nu nog voor geen 1%. Ik weet gewoon niet of alles zich in mijn hoofd afspeelt want mijn intuitie is natuurlijk niet helemaal betrouwbaar meer, of dat ik gelijk heb. Hij is echt superlief voor me en we hebben het heel leuk, maar hij kan me niet echt geruststellen.

Ik weet dat jullie ook geen antwoorden hebben, maar misschien kunnen jullie me een hart onder riem steken of hebben jullie tips om hier mee om te gaan. Wat ik moet doen. En anders, ben ik ook weer effe mn verhaal kwijt.

x Dawnie
Waarom niet samen om de tafel en de " kan wel / kan niet " eens op een rijtje krijgen ? Bijv. wél borrel met collega's , geen één op één borrel met iemand die je leuker dan leuk vindt, niet privé msn'en , .........

Jij deed dit en daarom doe ik nu lekker dat........... is zó enorm flauw , kwetsend , kinderachtig en relatieondermijnend .............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dawnie,

Misschien tijd voor een onpartijdige derde, die helpt de zaken op een rijtje te zetten en ervoor zorgt dat de een de ander niet emotioneel kan chanteren?

Ik heb het idee dat jouw partner erg gemakkelijk jouw "misstap" van stal haalt als het hem te moeilijk wordt.

Communiceren in/met verwijten is niet echt dingen uitspreken.

Dat is de problemen (steeds) weer opnieuw op de voorgrond zetten.
anoniem_19286 wijzigde dit bericht op 18-12-2007 12:01
Reden: moeilijk ipv meoilijk
% gewijzigd
Hey Dawnie,

ik vind het eerlijk gezegd nogal laag van hem om de bal zo terug te kaatsen. Bijzonder onconstructief. Bij mij gaan er toch allemaal alarmbellen af als ik je verhaal lees, 't komt hem volgens mij prima uit dat jij een misstap begaan hebt (en hij is die confrontatie niet aangegaan, dat had hij toen moeten doen, niet nu en hij het op deze manier tegen je gebruikt). Hij heeft in feite carte blanche.

Toen was toen, dat verwerken en weer verder. Nu is nu en meer problemen en angsten erbij gaan de situatie echt niet verbeteren. Dat zou hij ook wel zien als hij op die manier met de relatie bezig was. Het feit dat hij dat niet is geeft mij persoonlijk het gevoel dat hij stiekem meer bezig is met zijn collega en die gevoelens dan jouw gevoelens.

Maar goed, ik kan het mis hebben. Ik zou iig zoals BGB al voorstelde hier toch een goed gesprek over hebben. En als hij dat dan claimen vindt is dat mooi zijn probleem, hij veroorzaakt het immers met zijn gedrag :-P .

Succes ermee en laat je niet teveel chanteren meis.
Ik zie eerlijk gezegd niet zo in wat nu die misstap is van vriend. Close dansen met iemand en een kus op de mond bij het afscheid ? Jee... als dat al een misstap is...
Zij heeft ook alleen maar gezoend (ja sorry, dat vind ik nou echt alleen maar X-D ) en contact gehouden een tijdje. Dus wat dat betreft gaat 't gelijk op tot dusver. Lijkt me wel zo prettig om het zo te houden ipv dat zij hem binnenkort kan verwijten dat zij tenminste niet all the way is gegaan en hij wel.

Ik vind het veel erger dat hij het tegen haar gebruikt, da's echt naar. En relatie-onterend in mijn optiek. Emotionele chantage brrrr...
Jullie hebben allebei 1 x gezoend met iemand anders? Jij vorig jaar en je vriend pas geleden? Dat is alles?
ik vind dat je vriend overdrijft. Oke, je had het hem misschien moeten vertellen toen,dat is niet gebeurd, jammer dan. En nu het hem uitkomt is het ineens een issue? Je hebt alleen met die jongen gezoend, 1 x, je hebt je niet op wekelijkse basis volledig uit elkaar laten trekken door hem.

Ik vraag me af of je vriend alleen met die collega gezoend heeft, of dat er meer aan de hand is. In dat geval is dit voor hem lekker convenient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven