Fusie met Vlaanderen

12-11-2007 12:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna de helft van de Nederlandse bevolking staat positief tegenover een fusie tussen Vlaanderen en Nederland. Dat bericht de gratis krant DAG vandaag naar aanleiding van een opiniepeiling van Maurice de Hond.

Uit de peiling blijkt dat 45 procent van de Nederlanders een fusie met Vlaanderen wel ziet zitten. Met 49 procent hebben de tegenstander van een fusie echter wel een meerderheid. De voorstanders zijn meerendeels mensen die op Geert Wilders stemmen. Opvallend is dat 80 procent van de ondervraagden aangeeft de Vlamingen ''leuk'' te vinden.

De opiniepeiling is een reactie op de al maandenlang slepende regeringscrisis in België, waar de Walen en Vlamingen bij het vormen van een nieuwe regering tegenover elkaar zijn komen te staan.
Lolotte, dat doen Vlamingen wel meer, stomme opmerkingen maken tegen de NL-ers in hun midden. Ik ben het gewend, ondertussen.

Maar dank je wel! Cool!
Geen dank. Ik vond het echt onterecht. Als je dan toch als Vlaming niet als dom wilt overkomen moet je beter inschatten wie gemeen is of niet.

Ik heb het overigens graag gedaan hoor. Ben gek op bloten billen 8-P en vandaag toch op oorlogspad. :rofl:

Ben er helaas al weer vantussen.
ik wil wel fuseren, als de zanger v clouseau naast me komt wonen, alleen daarvoor al.
lolotte, kiss kiss,( kut smileys , waar zijn ze nou.)
ronduit grof en gemeen?!
belgen zijn wel errug snel op hun teentjes getrapt zeg!
Burgers van Europa, allemaal aan de bier, ...

uit België
ga lekker bij fhm posten robert...
[quote]sarah2ndlife schreef op 13 november 2007 @ 17:28:

lolotte, kiss kiss,( kut smileys , waar zijn ze nou.)[/quote]

Pssst Mevr. S.: ook met Firefox kun je smiley's gebruiken hier: wanneer je reageert svp klikken op het rode woordje "REAGEER", dan verschijnt het smiley vierkantje vanzelf rechtsbovenaan je reageer-veld. (Ik gebruik altijd Firefox als browser, gaat altijd goed).
yoyo2 is wel erg gauw uit 't lood zeg.
Oooooooo Jupiler, wa dak daar al ni em van binne gekapt (en van genote natuurklijk). Thuis, op de voetbal(rsca) en op fuifkes, ma zemmet bekzan nergens in cafféés e pet. Damméé dak op caféé meer en meer palm begin te drinke. Maes en primus kan ni aan jupiler tippe zne!
van de 13 berichten die er gepost waren, had jij al 2x vermeld hoe geweldig het belgische bier is. Jaja, er mankeert nix aan onze smaakpapillen hoor...
Jupiler... tsss... het hele land stikty van de ambachtelijke brouwerijen en jij komt met fabrieksbier als tip van de week aanzetten?

Probeer eens bieren van Lindemans, van Cantillon, en meer van dat moois, in plaats van een suf gewoon pintje!
Waar halen Nederlanders eigenlijk vandaan dat dat ooit zou gebeuren? Financieel staat Vlaanderen er prima voor hoor dus ze kunnen het prima alleen af, zeker als Wallonië weg zou vallen

:)
quattro35 schreef op 13 november 2007 @ 18:45:

[quote]sarah2ndlife schreef op 13 november 2007 @ 17:28:

lolotte, kiss kiss,( kut smileys , waar zijn ze nou.)[/quote]

Pssst Mevr. S.: ook met Firefox kun je smiley's gebruiken hier: wanneer je reageert svp klikken op het rode woordje "REAGEER", dan verschijnt het smiley vierkantje vanzelf rechtsbovenaan je reageer-veld. (Ik gebruik altijd Firefox als browser, gaat altijd goed).
:smooch: \\:-)//
Veel Brusselaars zijn het er iig ook met me eens, of Vlamingen die ik in het buitenland tegenkom. In die boerendorpen vind ik de mentaliteit gewoon vreselijk. Ik ben een leuk ogend meisje en dat wil weleens helpen, maar ik kan net niet mijn Nederlands en Frans accent verbergen, dus helaas. Ik ben gewoon eens -in een winkel- door een man beticht van Nederlander-zijn. En de mensen achter de man maar instemmend knikken. Flikker op, denk ik dan. Maar goed, voordelen zijn er natuurlijk ook, waarschijnlijk meer anders zat ik er niet. Maar ik word wel knettergek van de inefficentie en de bureaucratie, op de universiteit, in de gemeente, in het ziekenhuis, de botheid (wie komt er voor z'n lol in het ziekenhuis?) die er tentoongespreid wordt....Ik heb het nu even gehad na de zoveelste fout van de universiteit, dus vandaar even spuien. Ik ben het met tilalia eens dat het echt absurd is wat mensen voor kinderen aan subsidies en weetikveelwat krijgen, en hoe die kinderen tot hun 30ste geen reet uitvoeren en zich laten onderhouden door partner inmiddels en voorheen pappie en mammie. Ongelooflijk.

Maar goed, het eten is hier beter, je hoeft niet per se continu je mening te laten horen of de mening van een ander aan te horen, men is kleiner zodat ik groter lijk, de belastingdienst lijkt niet op de gestapo, je kunt foefelen met vanallesennogwat, onderwijs staat beter aangeschreven, het is goedkoper, minder stress, het is een mooi land met een aantal geweldige steden, het openbaar vervoer is goed (elk boerengat heeft een treinstation), veel cultuur, veel meer mogelijkheden voor studenten, het is grappig om te zien hoe men zich probeert los te worstelen van het katholicisme, er zijn veel charmante mannen (in Brussel toch), enz.
If you\'re going through hell, keep going
@tilalia2 : ik woon in Nederland, dus vind het fantastisch dat dit bier her steeds meer verkriegbaar is. \\:-)//

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven