Relaties
alle pijlers
Wat moet ik hier nou van denken??
dinsdag 13 november 2007 om 11:39
Hallo allemaal!
Al een aantal maanden zoen ik regelmatig met een jongen. We hebben 't erover gehad en voor ons beiden is dit grotendeels puur een aantrekkingskracht ding. We vinden elkaar leuk, aantrekkelijk, lief etc., maar verliefde gevoelens zijn er niet. 't Gebeurd ook altijd "toevallig" als we elkaar tegenkomen in de kroeg en aan 't eind van de avond met elkaar naar huis fietsen. We spreken nooit iets af ofzo. Wel smsen we bijna dagelijks. Vaak ook wel flirterig enzo. Nou gaan we de laatste maand wel iets verder dan zoenen. Met afgelopen weekend als "hoogtepunt". We zijn bij elkaar in bed beland en eigenlijk 't enige wat we niet gedaan hebben is neuken. Verder hebben we 't de hele nacht gezellig gehad met elkaar. Voor mij was 't ook niet meer dan dat. Maar van hem kreeg ik de volgende dag constant smsjes met dat ik geweldig ben en dat hij abnormaal veel aan die avond moest denken en hoe fijn 'ie 't vond enz. enz. Heb hier zelf amper op gereageerd, want wist niet zo goed wat ik ermee moest.
Hij vertrekt morgen voor zes weken op vakantie. De laatste sms die ik van 'm gehad heb was dat 'ie toch wel geschrokken was van hoe hij van slag was geweest en dat 'ie blij was dat 'ie op vakantie ging, zodat 'ie even weg was uit dit patroon en weer kon leren dingen op waarde te schatten..... Echt werkelijk waar geen idee wat ik daarvan moet denken??? Heb geen zin om 't te bellen of om opheldering te vragen, want dat wordt 't voor mijn gevoel zo'n hele issue en daar heb ik geen trek in. Maar hoe zouden jullie dit opvatten??
Al een aantal maanden zoen ik regelmatig met een jongen. We hebben 't erover gehad en voor ons beiden is dit grotendeels puur een aantrekkingskracht ding. We vinden elkaar leuk, aantrekkelijk, lief etc., maar verliefde gevoelens zijn er niet. 't Gebeurd ook altijd "toevallig" als we elkaar tegenkomen in de kroeg en aan 't eind van de avond met elkaar naar huis fietsen. We spreken nooit iets af ofzo. Wel smsen we bijna dagelijks. Vaak ook wel flirterig enzo. Nou gaan we de laatste maand wel iets verder dan zoenen. Met afgelopen weekend als "hoogtepunt". We zijn bij elkaar in bed beland en eigenlijk 't enige wat we niet gedaan hebben is neuken. Verder hebben we 't de hele nacht gezellig gehad met elkaar. Voor mij was 't ook niet meer dan dat. Maar van hem kreeg ik de volgende dag constant smsjes met dat ik geweldig ben en dat hij abnormaal veel aan die avond moest denken en hoe fijn 'ie 't vond enz. enz. Heb hier zelf amper op gereageerd, want wist niet zo goed wat ik ermee moest.
Hij vertrekt morgen voor zes weken op vakantie. De laatste sms die ik van 'm gehad heb was dat 'ie toch wel geschrokken was van hoe hij van slag was geweest en dat 'ie blij was dat 'ie op vakantie ging, zodat 'ie even weg was uit dit patroon en weer kon leren dingen op waarde te schatten..... Echt werkelijk waar geen idee wat ik daarvan moet denken??? Heb geen zin om 't te bellen of om opheldering te vragen, want dat wordt 't voor mijn gevoel zo'n hele issue en daar heb ik geen trek in. Maar hoe zouden jullie dit opvatten??
dinsdag 13 november 2007 om 11:43
dinsdag 13 november 2007 om 11:52
ja, je kan wel geen zin hebben in 'gedoe' of een issue, maar als het voor hem dus wel een issue is zou ik het maar wat serieuzer nemen. Vind ik wel zo respectvol naar hem toe eigenlijk.
Het komt op mij over alsof hij erg in de war is van wat er allemaal is gebeurt. Nou, wees dan ook aardig naar hem toe en neem dat op zijn minst serieus.
Het komt op mij over alsof hij erg in de war is van wat er allemaal is gebeurt. Nou, wees dan ook aardig naar hem toe en neem dat op zijn minst serieus.
dinsdag 13 november 2007 om 12:41
In het begin vond ik 'm wel echt leuk, maar omdat hij al vrij snel aangaf dat hij 't leuk met mij had, maar dat er geen verliefde gevoelens waren, ben ik ons contact ook zo gaan zien. Een week of twee geleden zei hij nog dat 'ie bang was mij te kwetsen, omdat hij dacht dat er bij mij meer gevoelens speelden, maar op dit moment is dat voor mij niet meer zo. Ik heb 'm toen ook gezegd dat hij daar niet bang voor hoefde te zijn, omdat die tijd geweest is. Dus 't is niet dat ik geen respect voor 'm heb ofzo, maar hij heeft altijd heel duidelijk aangegeven dat er niet meer was enzo. Daarom weet ik niet zo goed hoe ik zijn laatste sms op moet vatten. Kan me ook niet zo goed voorstellen dat door 1 avond z'n gevoel t.o.v. mij ineens heel anders is.
En wat ik zelf met 'm wil.... Tja, ik had 't gewoon leuk met 'm. Een ongelooflijke aantrekkingskracht waar ik niet tegen wilde vechten. Maar van liefde is er vanuit mijn kant geen sprake meer. Heb gewoon geaccepteerd dat dat er niet inzit. Daarom zijn zijn berichten nu ineens een beetje verwarrend voor mij.
En wat ik zelf met 'm wil.... Tja, ik had 't gewoon leuk met 'm. Een ongelooflijke aantrekkingskracht waar ik niet tegen wilde vechten. Maar van liefde is er vanuit mijn kant geen sprake meer. Heb gewoon geaccepteerd dat dat er niet inzit. Daarom zijn zijn berichten nu ineens een beetje verwarrend voor mij.
dinsdag 13 november 2007 om 13:42
jij wilt kat en muizen.. hij wil meer... maar volgens mij heeft hij idd door dat dat er niet inzit zoals BGB ook al zei, en issie daarom blij dat ie 6 weken afstand kan nemen.
ook zou ik, als hij het nodig vind, weldegelijk eens even goed met m praten. daar heeft hij recht op, of jij dat nou gedoe vind of niet. als je t niet zover had willen laten komen had je niet zovaak met m moeten meegaan.
maar.. wacht die 6 weken maar eerst af. eens zien hoe ie dan tegen over jou staat
ook zou ik, als hij het nodig vind, weldegelijk eens even goed met m praten. daar heeft hij recht op, of jij dat nou gedoe vind of niet. als je t niet zover had willen laten komen had je niet zovaak met m moeten meegaan.
maar.. wacht die 6 weken maar eerst af. eens zien hoe ie dan tegen over jou staat
dinsdag 13 november 2007 om 14:53
Denk dat je hem vóórdat ie 6 weken weg gaat moet vertellen wat jij voelt en zou willen met hem.
Stel dat je hem wel graag als vriend wil en hij gaat jou nu uit zijn hoofd zetten...dan heb je straks spijt!
Vind je hem niet leuk om echt iets mee te krijgen, dan is de situatie voor beiden duidelijk.
Zou ook gewoon aan hem vragen wat jij bedoelt met zijn smsjes.
Stel dat je hem wel graag als vriend wil en hij gaat jou nu uit zijn hoofd zetten...dan heb je straks spijt!
Vind je hem niet leuk om echt iets mee te krijgen, dan is de situatie voor beiden duidelijk.
Zou ook gewoon aan hem vragen wat jij bedoelt met zijn smsjes.
dinsdag 13 november 2007 om 15:15
Pfff, vind dit toch wel erg verwarrend. Baal ook eigenlijk wel van deze situatie. Voor mij was 't zo klaar als een klontje. Aantrekkingskracht, gezelligheid, mijnheer gaat 6 weken op vakantie en dat vond ik allemaal prima. Tot hij ineens zo begint te smsen. In 't begin heb ik echt wel gevoelens voor 'm gehad, maar die heb ik aan de kant geschoven zodra duidelijk was dat hij die niet voor mij had. Tot een week geleden heeft hij nog dingen gesmst als: "Ik verdien jouw goedheid niet" en "ik ben bang om je te kwetsen" en "ik denk wel eens, vergeet me en zoek iemand die wel mans genoeg is z'n problemen op te lossen." Enz., enz. Allemaal signalen die aangeven dat ik niets van 'm moet verwachten. Ik probeerde wel eens af te spreken, maar hij hield altijd de boot af, omdat 'ie bang was dat ik dingen ging verwachten etc. 't Leek altijd alsof ik er meer met mijn gevoel inzat dan hij. Zo'n duidelijke: He's just not that into you. En dan nu ineens dit.... Ik had alles voor mezelf op een rijtje, maar dit verwart me dan weer ontzettend. Wat nou dingen op waarde leren te schatten?? Heeft dat met mij te maken?? Of is 't puur vanuit zichzelf?? Ik ben echt 't spoor een beetje bijster. Weet dat alleen hij me antwoorden kan geven, maar omdat 'ie morgen weggaat heb ik eigenlijk niet zo'n zin van alles op te rakelen ofzoiets. Heb sinds zondag ook niks meer van 'm gehoord.
dinsdag 13 november 2007 om 17:53
Kun je hem na dat concert niet even bellen om een en ander uit te praten. Ik vind het zelf altijd heel vervelend over sms.
En ging dat makkelijk voor jou, je gevoel aan de kant schuiven? Bedoel je daarmee dat je gevoelens over zijn? Of heb je ze genegeerd? Wel een verschil volgens mij. Straks is het van allebei de kanten wederzijds maar gaat het door kat en muis spelletjes mis.
En ging dat makkelijk voor jou, je gevoel aan de kant schuiven? Bedoel je daarmee dat je gevoelens over zijn? Of heb je ze genegeerd? Wel een verschil volgens mij. Straks is het van allebei de kanten wederzijds maar gaat het door kat en muis spelletjes mis.
woensdag 14 november 2007 om 10:48
Tot nu toe was 't voor mij heel duidelijk dat m'n gevoelens "weg" waren. Ik kon heel makkelijk met 'm omgaan zonder er verwachtingen bij te hebben, voelde me niet kut als ik merkte dat hij geen speciale gevoelens voor mij had enz. Maar nu hij ineens wel die speciale aandacht aan mij geeft, begin ik ook weer te twijfelen over mijn eigen gevoelens. Denk dus dat ik ze genegeerd / weggestopt heb.
Maar goed, heb 'm niet meer gebeld. Wil eigenlijk gewoon 6 weken rust en dan zien we wel als 'ie terug is. Voor mijn gevoel is dit gewoon een soort van bevlieging van zijn kant, omdat 't vrijdag blijkbaar zo goed voelde voor hem. En ik heb geen zin om daar dan 6 weken van ondersteboven te zijn. Nu heb ik nog een soort van rust in me en de houding van "we zien 't wel". Ik verwacht helemaal niks als 'ie terugkomt. Heb 'm gister nog wel gesmst dat ik graag op de hoogte gehouden wil worden en natuurlijk een fijne vakantie gewenst. Daar kreeg ik weer een lieve reactie op terug en dat ik zeker van 'm ga horen. We shall see.....
woensdag 14 november 2007 om 15:58
Misschien is dat ook maar beter inderdaad. Ik heb het zelf namelijk ook eens gehad, ik wass er heilig van overtiugd dat ik iks meer voelde voor een bepaalde vriend....todat we weer een keer uit gingen en de vlam in pan sloeg. Helaas alleen bij mij, maar goed, ander verhaal.
Wat ik probeerde te zeggen is: weet je wel zeker dat je niks voelt, of dat je de gevoelens die je hebt weg drukt? Misschien is het een beetje allebei, dat weet je zelf het beste.
Maar goed, 6 weken is een lange tijd, kan alles rustig bezinken. Succes er mee!
donderdag 15 november 2007 om 13:01
Ik voel nog wel "iets", maar heb er een soort van vrede mee dat 't niks gaat worden tussen ons. 't Lukte me prima om te genieten van 't lichamelijke contact, de aantrekkingskracht en er verder niets van te verwachten of op een andere manier mee bezig te zijn. Maar ik weet zeker dat zodra hij heel duidelijk laat merken dat er bij hem meer gevoelens zijn, dat die gevoelens bij mij dan ook weer boven komen drijven. Dan laat ik ze weer toe zeg maar... Daarom wilde ik 't ook niet ter sprake brengen, omdat ik echt het gevoel heb dat dit voor hem nu zo voelde, maar als hij over 6 weken terugkomt, dat 't dan weer gewoon is zoals 't was....: aantrekkingskracht en that's it.
Eigenlijk, als ik verstandig ben, wil ik tegen 'm zeggen dat 'ie me maar gewoon met rust moet laten die 6 weken (wat 'ie misschien zowiezo wel doet). Maar als ik diep van binnen kijk, ben ik gewoon veel te nieuwsgierig of 'ie daadwerkelijk iets gaat laten horen en me een kaartje stuurt. Nouja, ga proberen 't los te laten vanaf nu en we zien 't wel....
Eigenlijk, als ik verstandig ben, wil ik tegen 'm zeggen dat 'ie me maar gewoon met rust moet laten die 6 weken (wat 'ie misschien zowiezo wel doet). Maar als ik diep van binnen kijk, ben ik gewoon veel te nieuwsgierig of 'ie daadwerkelijk iets gaat laten horen en me een kaartje stuurt. Nouja, ga proberen 't los te laten vanaf nu en we zien 't wel....