Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.
Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
Wat een onzin zeg! Opvang en je huishouden regelen is helemaal geen drama mits je het samen goed georganiseerd hebt.
Vaak is het wel een drama,maak ik zelf vaak genoeg mee in mijn omgeving(wil niet zeggen dat het bij jou ook drama is...) En wat nou als je gaat scheiden? Dat is helemaal niet aan de orde dus waar hebben we het over en mocht het aan de orde zijn: dan zien wel wel weer.
Kun je toch gewoon een antwoord op geven? zeggen hoe jij dat eventueel voor je ziet? (vwb je laatste opmerking: ga ik verder niet op in. Dat je mijn opmerking achterlijk vindt soit. Kan ik mee leven).
Jammer traincha. De enige die hier krampachtig loopt te doen ben jij. Maar goed wat kun je verwachten van een moedertje met een sullig parttime baantje?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Jammer traincha. De enige die hier krampachtig loopt te doen ben jij. Maar goed wat kun je verwachten van een moedertje met een sullig parttime baantje?
anoniem_53183 wijzigde dit bericht op 14-11-2007 23:26
Reden:
en zoals gewoonlijk maakt Zuss zichzelf weer eens volstrekt belachelijk....
Ok Betty, hier wil ik wel serieus antwoord op geven. Ik werk 3 dagen. Ook al werk ik drie dagen, dat wil niet zeggen dat ik nu niet genoeg verdien om mij zelf en mijn 2 kindertjes te onderhouden. Dat aangevuld met kinderalimentatie - ik ga uiteraard niet voor mezelf eisen want ik werk immers - en de voordelen die je als alleenstaande hebt voor wat betreft kinderopvang - zou ik het makkelijk moeten kunnen redden. Mocht de nood echt aan de man zijn, dan zou ik altijd meer kunnen gaan werken, maar ik lig niet in een scheiding en mocht ik wel gescheiden zijn dan probeer ik het eerst op de manier zoals ik hierboven heb geschetst. Vwb kinderopvang: ma en vrij naar het kinderdagverblijf, dinsdag naar oma. Is dat ook weer opgelost.
Ok Betty, hier wil ik wel serieus antwoord op geven. Ik werk 3 dagen. Ook al werk ik drie dagen, dat wil niet zeggen dat ik nu niet genoeg verdien om mij zelf en mijn 2 kindertjes te onderhouden. Dat aangevuld met kinderalimentatie - ik ga uiteraard niet voor mezelf eisen want ik werk immers - en de voordelen die je als alleenstaande hebt voor wat betreft kinderopvang - zou ik het makkelijk moeten kunnen redden. Mocht de nood echt aan de man zijn, dan zou ik altijd meer kunnen gaan werken, maar ik lig niet in een scheiding en mocht ik wel gescheiden zijn dan probeer ik het eerst op de manier zoals ik hierboven heb geschetst. Vwb kinderopvang: ma en vrij naar het kinderdagverblijf, dinsdag naar oma. Is dat ook weer opgelost.
Hehe bedankt! dit klinkt wel acceptabel zou ik zeggen,en dat is het enige wat Zuss wou horen, even een reactie..
En waarom moet er toch altijd zo aanvallend gereageerd worden(bedoel ik in z'n algemeen)
Oh ben jij tegenwoordig spreekbuis van Zuss? Nou, ik vind het prima hoor en bovendien: ik had die opmerking toch niet richting haar geplaatst maar tegen jou? En had ik jou ook al niet gemeld dat mijn opmerking ironisch bedoeld was? Dat dat nou zo niet is overgekomen tja....kan gebeuren. De opmerking die Zuss dan vervolgens plaatst over dat ik een parttime moedertje ben met een sullig baantje is dan ook volledig voor haar rekening. Ik kan daar werkelijk geen moment wakker van liggen.