Hoe combineer jij werk/gezin/huishouden/sociale dingen enz.

10-09-2010 22:32 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Per november ga ik weer aan het werk na een roerige periode.

Ben ruim 150 km verderop gaan samenwonen. Derde kind geboren. Hij is nu 14 maanden. Ander huis, omgeving. En geen vrienden/familie meer in de buurt.

Toen kreeg ik heel veel hulp van mijn moeder terwijl ik werkte. Af en toe kookte ze voor ons. Of had ze al wat boodschappen gedaan bijvoorbeeld. Zij bracht de kinderen naar school. Luxe hoor, als ik terugdenk.

Ook qua achterban had ik het tóen prima geregeld. En dat is nu niet meer het geval! Is ook niet erg!



Partner heeft een hele drukke baan, regelmatig in 't buitenland, nachtdiensten paar keer per week, naast baan óók ondernemer. Bezig bijtje.



Dus ik ''doe'' de kinderen/huishouden enz.

Ik ga straks weer vier dagen werken en ik zoek tips&trucs om 't soepel te laten verlopen allemaal. Het ochtendritueel. Brengen&halen school/KDV.

Om 18.00 uur thuiskomen met 3 hongerige kinderen van de KDV/BSO, huishouden enz.

Hoe combineer jij dus werk, zorg, sociale contacten, huishouden enz. allemaal met elkaar?

Wat heb jij superslim geregeld?



Ik besef dat veel dingen als vanzelf gaan.

Toch wil ik graag weten hoe jullie het allemaal regelen? Wil er weer effe inkomen als 't ware!

Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
ik werk 3 dagen met 1 kinden vind het soms allastig alles te ,,doen,, dus chapeau voor de gene met de gouden tip



Fleurv werk je 4 dagen omdat het nodig is ivm het soort werk wat je doet/financien e.a?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet meevallen om voor drie kinderen te zorgen met een partner die er vaak niet is.

Petje af hoor.
Tjah, volgens mij zijn er weinig gouden tips. Je huishouden loopt niet weg, dus prioriteiten stellen en beschikbare momenten effectief gebruiken. Kinderen medeverantwoordelijk maken, partner inschakelen op momenten dat hij wel beschikbaar is. Contacten leggen in de buurt / via school v.d. kinderen. En soms gewoon even de boel de boel laten, en zelf bijtanken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik regel niks, het loopt gewoon, ik werk 4 dagen van meer dan 40 uur, wel thuis en weinig sociaal leven momenteel, heb ik gewoonweg geen puf voor.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja wel 1 ding, een groot ding, ik heb een huishoudster!
Alle reacties Link kopieren
Eén keer in de zoveel tijd hele voorraad eten koken en invriezen. 's Ochtends een bakje uit de vriezer halen en je hoeft het 's avonds alleen maar in de magnetron te gooien. Scheelt een hoop stress in de avondspits.



Norm qua huishouden niet te hoog leggen. Best schoon is schoon genoeg.



En misschien moet partner wat afbouwen??? Leuk dat 'ie een bezig bijtje is, maar er zijn ook gewoon verantwoordelijkheden natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
En ook nog vier dagen werken , zo zeg!



In ieder geval:



Ochtendritueel:

Alles klaar maken de avond er voor :



-Op de kast in de kamer plaatjes op volgorde van:

washand, kleren aan, naar beneden, eten en drinken aan tafel, schoenen en jas aan. De oudsten kunnen dan zelf kijken waar ze gebleven zijn .



-Op de slaapkamers:

Stoel met uitgezochte kleren (de avond er voor) in volgorde op de stoel. Niets mag te zoeken zijn

- De oudsten verdienen dikke duimen wanneer ze zelf alles regelen.



Beneden op de tafel:

drie bordjes met een broodje in allu-folie (als ze het zelf nog niet klaar kunnen maken) bekers erbij.

De oudste twee verdienen dikke duimen wanneer ze zelf zijn gaan eten en hun bord en beker in de afwas machine zetten.



In de gang:

drie haakjes

jas tas (al gevuld) schoenen eronder het liefst met een bankje waarop ze kunnen zitten.



En dikke duimen en goed zo! roepen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gouden tip is een huis(houd)elijke kerel.
Alle reacties Link kopieren
Avond:



vooraf in de auto even met de twee oudsten het ritme doornemen

opnieuw even de volgorde in plaatjes (hoef je alleen maar te roepen kijk maar even) :

Naar boven , uitkleden, douchen, pyama aan, was in de wasmand, naar beneden. Goed zo! en dikke duimen natuurlijk.(op afstand )



Als je dit oefent kan jij ondertussen koken. Samen afruimen en alles in de vaatwasser. Goed zo! en dikke duimen natuurlijk.



Eten verhaaltje knuffelen geinen samen boven en dan slapen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur,

Je schrijft ook mee met ons op het afvaltopic, althans als je daar een gaatje voor kunt vinden .

Ik vind het niet wat! Ik ben zelf ook nog verder verhuisd dan jij en heb 1 kind en werk niet. Dus alleen wat betreft het missen van een achterban in de buurt kan ik meepraten. Daar heb je gewoon weinig tijd voor, zij zullen moeten begrijpen dat je niet vaak op bezoek kunt komen en daar begrip voor moeten opbrengen. Veel contact houden via mail/internet/hyves e.d. Foto's en video's van de kids (beveiligd) plaatsen, zodat familie/vrienden toch op de hoogte blijven.Wij hebben skype, maar dat gebruik ik weinig.

Je kunt jezelf niet in drieën of vieren splitsen. Een huishoudster vind ik een hele goede tip. Werk je vier dagen voor de "lol", of voor het geld. Anders zou ik toch gaan uitrekenen of het netto wel zo voordelig is om vier dagen te werken. Als het kan zou ik een dagje minder gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
dames das toch niet leuk/geen leven om zo dag in dag uit alles te ,,organiseren,,?

volgens mij moet je dit alleen doen als het vanzelfgaat (chapeau zus en zo)
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzoo schreef op 10 september 2010 @ 22:39:

Oh ja wel 1 ding, een groot ding, ik heb een huishoudster!Dat is wel lekker ik wil ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kinderen en werk 4 dagen. Kinderen brengen en halen doe ik zelf, maar verder doet mijn partner best wel veel met ze. Hij heeft ook 1 dag ingeleverd en werkt nu 4 dagen. Niet het best voor zijn carriere, maar wel goed voor onze kinderen, 3 dagen opvang vind ik meer dan genoeg.We hebben voor een leuke gastouder gekozen ipv BSO en KDV, dat werkt beter voor ons. Ik ben niet tegen creche/BSO, maar ze is heel flexibiel en ik merk dat kinderen minder moe zijn . Als ik een partner had die weinig kon helpen met kinderen/huishouden, zou ik overwegen om een huishoudelike hulp te gaan zoeken, iemand om schoon te maken, strijken, etc...Puur om nog wat tijd te hebben voor mijn kinderen (en voor mijzelf/partner). Misschien ook af en toe hulp gaan zoeken bij je ouders etc (als het kan), mijn wonen in het buitenland dus kunnen niet regelmatig ons helpen, maar mijn moeder komt bijna altijd naar ons tijdens de schoolvakanties, daar ben ik heel dankbaar voor, het is trouwens alleen als mijn moeder bij ons logeert dat we met mijn man wat sociale leven hebben )..Success!
Alle reacties Link kopieren
hulp in huishouden

oppas regelen

bso

netwerk in buurt opbouwen

niet te netjes willen zijn

niet alles van je kind willen meemaken (dan maar geen voorleesmoeder, of mee op schoolreisje)

en het lastigste: als een kind ziek is gewoon thuis blijven/werken

gestructureerd te werk gaan (tassen inpakken, brood smeren etc etc)



enne zorgen dat je zelf af en toe wat leuks kunt doen, want anders word je knetter gek

etc etc
Alle reacties Link kopieren
quote:fener schreef op 10 september 2010 @ 22:55:

dames das toch niet leuk/geen leven om zo dag in dag uit alles te ,,organiseren,,?

volgens mij moet je dit alleen doen als het vanzelfgaat (chapeau zus en zo)Nah als je er over na denkt hoe je het aan kan pakken kan het vanzelf gaan denk ik. Ik snap dit wel ik heb ook behoefte aan vooraf structureren voor mij zelf om een soort van overzicht te houden. Kinderen kunnen heel veel zelf echter het is wel van belang ze hierin te helpen in de eerste instantie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hai Nike, Ik denk veel aan jullie.

Afvallen gaat knudde. Sporten des te beter. En geniet ik van zolang het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik wat onbeschaamds vragen? Waarom ben je zover weg verhuisd? Wel heel bikkel van je! Ik weet hoe pittig het is, dus chapeau dat je het aan hebt gedurfd



(Ik zit zelf in een omgekeerde situatie en wil juist erg graag terug verhuizen, omdat ik het best zwaar vind om zo ver bij vrienden en familie uit de buurt te wonen. Niet alleen omdat ik geen netwerk heb om op terug te vallen, maar ook omdat bezoekjes me meteen een heel weekend kosten.)
Alle reacties Link kopieren
En mijn kerel is ook zeer vaak afwezig en in het buitenland ed.

Werkt meer dan 60 uur per week, dus ik doe het toch wel alleen hoor, maar het gaat en natuurlijk soms iets minder maar dat komt vooral omdat ik dan niet goed in mijn vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Maar als hart onder de riem: het went! Hoewel ik vermoed dat het leven makkelijker is met een netwerk, red ik het ook prima zonder
Alle reacties Link kopieren
Niet te veel perfect willen doen, gewoon is ook goed.

Je hebt veel op je genomen, dat kan je vast ook en zorg voor een FleurV moment zo eens per week

Hou je eigen leven in de gaten: sporten en goed voor jezelf zorgen schiet er bij moeders vaak bij in. (Begrijpelijk, maar zonde: je hebt het wel nodig).
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 10 september 2010 @ 22:59:

Mag ik wat onbeschaamds vragen? Waarom ben je zover weg verhuisd? Wel heel bikkel van je! Ik weet hoe pittig het is, dus chapeau dat je het aan hebt gedurfd

De Liefde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tips super! Ik heb hier echt wat aan! Het gaat vast pittig worden, maar goed....

Ik noteer de tips i.i.g.!
Alle reacties Link kopieren
quote:FleurV schreef op 10 september 2010 @ 23:04:

[...]





De Liefde.Ah, de beste reden die er is
quote:AlettaJacobs schreef op 10 september 2010 @ 23:06:

[...]





Ah, de beste reden die er is



Maar niet altijd de meest praktische, zeker niet als je dus de richting op verhuist van iemand die er praktisch niet is en dus kennelijk weinig taken op zich kan nemen.

Even een vraagje: hoe zag partner het voor zich? Snapt hij dat jij je weleens afvraagt hoe jij het gaat bolwerken? Heeft hij zich ooit gerealiseerd dat jij wel leuk zijn kant op komt maar dat het voor jou wel enorm veel zwaarder is dan blijven wonen waar je woonde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven