Kinderen
alle pijlers
ziekenhuisbevalling
maandag 19 november 2007 om 08:38
Helaas moet ik toch in het ziekenhuis gaan bevallen. Nu zit ik met een hoop vragen en onzekerheden, maar waar ik me het meeste zorgen over maak is mijn bewegingsvrijheid. Ik ga vanmiddag nog even in het ziekenhuis praten, maar wat is jullie ervaring? Lig je de hele tijd aan dat stomme ctg apparaat, of mag je gewoon vrij wandelen/douchen/bewegen etc? Ik zie er zo tegenop om 10 of meer uur op bed te moeten doorbrengen! En dan met die ellendige klopjes (ik weet het, het is je kindje, maar dat hartje blijft ook wel kloppen als je het niet hoort!) in je oren! Ik wil graag bewegen en naar mijn eigen muziek luisteren. Hoe is jullie ervaring daarin? Andere tips zijn ook zeer welkom! (ben mijn kind er echt uit aan het kijken, dus ik hoop dat ik jullie tips snel kan gebruiken!). Dank je wel.
maandag 19 november 2007 om 10:48
maandag 19 november 2007 om 10:50
assertief? of enorm betweterig zonder dat ze ook maar uberhaupt weet waar ze het over heeft? Meesten zijn niet begaan met hun patienten? hou toch op, je weet overduidelijk niet waar je het over hebt. En bewaak jij maar lekker je eigen grenzen en die van je kind. Daarmee kom je het verst. Gelukkig weet je het zelf allemaal zo goed en hoef je geen ctg, want niet nodig en kan je meteen naar huis na de bevalling want blijven is niet nodig en is controle overbodig en alleen voor eigen ego van artsen. Beval maar lekker thuis zonder controle en ik hoop voor jou en vooral voor je dochter dat alles goed gaat.
maandag 19 november 2007 om 10:52
maandag 19 november 2007 om 10:54
[quote]
of enorm betweterig zonder dat ze ook maar uberhaupt weet waar ze het over heeft?
Sorry, ik weet dus wel waar ik het over heb. Heb namelijk al 2 weken 3 keer per week aan zo'n toestel gelegen en heb van vlos alle info gehad die gyn niet wilde geven omdat een onwetende patient een meegaande patient is. Ik weet dus dat het eigenlijk overbodig is allemaal. Maar goed, ik antwoord nu niet meer, ik weet wat ik wilde weten (dat ik inderdaad even actief moet melden dat er zo min mogelijk ctg gemaakt moet worden). Ik ga me hier niet verdedigen tegen ziekenhuisadepten.
Gegroet en nogmaals dank.
:of enorm betweterig zonder dat ze ook maar uberhaupt weet waar ze het over heeft?
Sorry, ik weet dus wel waar ik het over heb. Heb namelijk al 2 weken 3 keer per week aan zo'n toestel gelegen en heb van vlos alle info gehad die gyn niet wilde geven omdat een onwetende patient een meegaande patient is. Ik weet dus dat het eigenlijk overbodig is allemaal. Maar goed, ik antwoord nu niet meer, ik weet wat ik wilde weten (dat ik inderdaad even actief moet melden dat er zo min mogelijk ctg gemaakt moet worden). Ik ga me hier niet verdedigen tegen ziekenhuisadepten.
Gegroet en nogmaals dank.
maandag 19 november 2007 om 10:54
Origineel, als ik jou was zou ik al mijn ideeën over bevallen maar overboord zetten. Je kan wel denken dat jij je bevalling zelf kan regisseren, maar ik ben er van overtuigd dat het je erg tegen gaat vallen. Helemaal als je er van uit gaat dat ze in het ziekenhuis zomaar wat doen en niet het beste met jou en je kindje voor hebben.
Daarbij klink je niet echt als een vrouw die ontspannen de bevalling ingaat. De stress spat er nu al vanaf. Ik zou alles maar gewoon over me heen laten komen en mee gaan in je bevalling. Het komt zoals het komt en meestal niet zoals je wilt. Al wil je dat nog zo graag.
Sterkte.....
Daarbij klink je niet echt als een vrouw die ontspannen de bevalling ingaat. De stress spat er nu al vanaf. Ik zou alles maar gewoon over me heen laten komen en mee gaan in je bevalling. Het komt zoals het komt en meestal niet zoals je wilt. Al wil je dat nog zo graag.
Sterkte.....
maandag 19 november 2007 om 10:55
ik weet nu al dat het niet gaat zoals ik wil. Ik wil namelijk het beste voor mijn kind en dat krijg ik nu niet. Maar daar hoef ik niet meer over te praten als de bevalling voorbij is. Ik hoop dat ze haar zo min mogelijk schaden, en anders ga ik wel even langs een therapeut om de schade zo snel mogelijk te herstellen. Maar waarschijnlijk ga ik (zodra ik thuis ben) gewoon genieten.
maandag 19 november 2007 om 10:58
inderdaad allemaal overbodig. Jammer voor mijn beste vriendin, als het ctg apparaat wat naast haar bed stond even aangesloten was geweest, had haar kind nu nog geleefd. Maar ja, apparaten he, wat moet je ermee. Ga jij er maar lekker zo min mogelijk aan liggen met je hoge bloeddruk, en maak je vooral niet druk om dingen die allemaal kunnen gebeuren. Ooit gehoord van een loslatende placenta door hoge bloeddruk? kan zomaar ineens gebeuren, en zonder ctg ben je te laat. En natuurlijk is het zeldzaam en gebeurt het niet vaak, maar je kindje is ook behoorlijk zeldzaam en is er ook maar 1 exemplaar van.
En 1 gyneacoloog die jou niet alles verteld, maakt blijkbaar alle doktoren tot ego trippers die niet het beste met hun patient voor hebben. Moet je eens laten vallen als ze weer eens snachts hun bed uit moeten om een leven te redden.
En 1 gyneacoloog die jou niet alles verteld, maakt blijkbaar alle doktoren tot ego trippers die niet het beste met hun patient voor hebben. Moet je eens laten vallen als ze weer eens snachts hun bed uit moeten om een leven te redden.
maandag 19 november 2007 om 11:00
als je zo graag het beste voor je kind wil en je bent zo lekker assertief, ga je toch gewoon thuis ontspannen bevallen en zonder apparaten? gynacoloog komt je echt niet thuis ophalen hoor. Die komt wel met een noodgang zijn of haar bed uit als het bij jou thuis ineens niet meer gaat of als je kind het ineens heel zwaar krijgt. Dan komt de ambulance (ook ego trippers?) en die brengt je met spoed naar het ziekenhuis waar een heel team ego trippers op je staat te wachten om jouw leven en dat van je kind te redden.
maandag 19 november 2007 om 11:13
Heb niet alles gelezen, maar denk niet dat ze nu willen dat je in het ziekenhuis bevalt zodat je als een testratje gebruikt wordt voor willekeurige proeven en testen. Als jij echt het beste wilt voor je meisje dan zul je toch een beetje mee moeten gaan met wat je aanbevolen wordt. Ok, als het achteraf overbodig was heeft het toch geen kwaad gedaan, maar als blijkt dat je kindje haar hartje omlaag gaat van stress of weet ik veel wat en die apparatuur geeft het op tijd aan, dan dank je god op je blote knietjes. Ik denk dat er vrouwen zijn die graag alle apparatuur in de wereld gehad hadden als dat hun kindje gered zou hebben.
En noodzakelijk een rustige bevalling thuis hebben lijkt me ook een romantisch idee. Als ik soms de rommel zie die eruit komt als de vliezen breken dan zou ik met thuis helemaal zitten stressen omdat het matras vernieuwd zou moeten worden en de vloerbedekking naar de klote is.
Misschien moet je je ideeen een beetje bijstellen lieverd want anders gaat het tegenvallen, waar je ook bevalt..
En noodzakelijk een rustige bevalling thuis hebben lijkt me ook een romantisch idee. Als ik soms de rommel zie die eruit komt als de vliezen breken dan zou ik met thuis helemaal zitten stressen omdat het matras vernieuwd zou moeten worden en de vloerbedekking naar de klote is.
Misschien moet je je ideeen een beetje bijstellen lieverd want anders gaat het tegenvallen, waar je ook bevalt..
maandag 19 november 2007 om 11:14
Echt Origineel, mijn bek valt open! Je wilt het beste voor je kind en dat krijg je nu niet?
Je mag dan zo veel ervaring hebben met ziekenhuizen en artsen, maar ik denk niet dat ze jou voor de pret aan een ctg hangen. Ik neem aan dat de hormonen door je lichaam gieren en dat je niet helemaal jezelf bent nu, want anders zou ik me best een beetje boel gaan schamen als ik jou was!
Ja, HELLP en PE komen niet vaak voor, maar je zal maar de "gelukkige" zijn die het heeft! Ik was zo'n bofkont en kan het niet hebben als iemand zo luchtig over zo iets ernstigs praat. Maar ja, dat is persoonlijk.
maandag 19 november 2007 om 11:15