Single met Kerst - wat ga je doen?

19-11-2007 13:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Single dames, wat doen jullie met Kerst? Een dag naar je ouders en een dagje thuis? Of bij vriendinnen langs? Ik ben zelf nog op zoek naar ideeen. Want zo'n hele dag thuis is misschien ook wat saai.
Waarom nodig je zelf niemand uit ipv een dag naar je ouders en / of een dagje naar vriendinnen ?

Ik vind singles altijd zo lijdzaam en afwachtend met dit soort dagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou ja.... je kunt wel uitnodigen, maar al mijn vrienden zijn stellen. En die hebben al wat! Gaan naar familie oid. Die komen iig niet op kerst naar mij :-(

Ik ga 1 dagje naar mijn ouders en verder mss 1 dagje naar een tante van me. (klinkt oud, maar we schelen niet zoveel)
Na 4,5 relatie wordt dit weer mijn eerste kerst als single :(

Ik ga maar naar mijn moeder toe, liever iig dan alleen thuis zitten.
Kerst is voor familie en niet voor vriendinnen..zo werkt dat gewoon. Niemand komt ook naar jou want iedereen zít bij zijn familie.

Maar goed; mijn planning:

Voorbereidingen (niet op volgorde):

-10 films halen bij Videoland, boodschappen met alles wat IK lekker vind ( veel zalm, paling, chocola etc)

- Flanellen pijama op verwarming elke dag voorverwarmen

- Mijn elektrische deken ligt er al

- Vieb opladen

- Huis opruimen

- kerstboom en andere meukjes opzetten/inrichten

- Me niet druk maken en beseffen dat ik helemaal niet kansloos ben maar dat ik een heerlijke kerst ga hebben in mijn uppie.

Kerstavond: Salsa dansen op salsafeest

Eerst kerstdag: eerste deel van films kijken in pijama met poes op schoot, lekker eten, op tijd naar bed

Tweede kerstdag: Tweede deel van de films kijken, dansen in discotheek (vriendinnen zijn tegen die tijd wel weer losgeweekt van al hun verplichtingen).
Ik heb een redelijk grote vriendenclub (meest zijn stellen) en wij gaan kerstavond gezellig met elkaar eten, drinken, lachen - als het maar gezellig is! Ik merk dan ook helemaal niet dat ik er buiten val, omdat ik single ben hoor, het is meer meisjes bij de meisjes en de jongens bij de jongens, gezellig! Heeft denk ik ook met je gevoel te maken. Ik voel me niet zielig en dat straal ik ook wel uit, denk ik... Eerste kerstdag ga ik naar mijn zusje + zwager en neefje. Gaan we een enorme wandeling maken en daarna samen eten maken en wijn drinken, ook super. Tweede kerstdag is vooralsnog mijn vrije dag en da's eigenlijk best lekker. Lekker in pyama voor de buis hangen, van die foute kerstfilms kijken. Ja, laat die kerst voor mij maar komen!

P.S. Alleen die All You Need is Love op kerstavond, dan voel ik me altijd wel een beetje zielig (en kneus) omdat ik de kerst toch samen met iemand 'hoor' te zijn. Mijn oplossing: gewoon lekker niet kijken!
blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2007 @ 14:13:

Waarom nodig je zelf niemand uit ipv een dag naar je ouders en / of een dagje naar vriendinnen ?

Ik vind singles altijd zo lijdzaam en afwachtend met dit soort dagen.
Omdat de meeste singles blijkbaar omgeven zijn door vrienden met een relatie en die hebben hun eigen plannen met kerst, heeft niets met lijdzaam en afwachtend te maken maar meer met realiteit.
cappi schreef op 19 november 2007 @ 14:29:

[...]

Omdat de meeste singles blijkbaar omgeven zijn door vrienden met een relatie en die hebben hun eigen plannen met kerst, heeft niets met lijdzaam en afwachtend te maken maar meer met realiteit.
Precies... dat is pas rot... ze wel uittnodigen, maar ze gaan allemaal gezellig stelletjes dingen doen met familie...
he marie liselotte kan jij salsa dansen? ik ook hahahahahahaha

Ik ga denk ik 2e kerstavond met vrienden eten en daarna wellicht stappen, kerstavond stappen en met mn beste vriend naar de burger king (ja echt juist omdat het niet kan) 1ste kerstavond ga ik bij mn zus eten.

En ik heb zowat elke kerst als single doorgebracht dus mij kan het eigenlijk weinig meer schelen. Ik koop gewoon een playstation en hopsakee!
@ Badmeester:Die nintendo om je hersens te trainen is ook leuk!

Jaja, genoeg salsafeestjes om uit te kiezen, evenals mannelijk schoon ( om mee te dansen dan hè, ben immers een net meisje)
Nette meisjes zijn niet leuk, dan ga ik kerstavond dus maar niet salsa-en :-)

Tja ik weet niet zeker of ik die spelcomputer ga kopen want ben eigenlijk al mn geld aan t sparen voor een huis dat ik ga kopen
Wat jij wilt;-)
Bleh, inderdaad All you Need is Love:....Want niemand hoort met Kerst alleen te zijn....Ik vind het een verschrikkelijk programma. Ga ik zeker niet kijken. Tip van Marie-Lisselotte waren erg goed!
Maar dan kan ik de kerstdagen weer vrolijk doorbrengen met een IKEA gids op schoot.
Dáárom huur ik ook Leuke Films!! Dat geneuzel over liefde en niemand hoeft met kerst alleen te zijn..pff; alsof je zélf geen leuke kerst kan organiseren.

Oké, Oké, toen ik 2 jaar geleden nog een vriend had en wij in onze blote billen al pizza-etend de kerst hebben doorgebracht was beter dan dit, maar je kan niet alles hebben. Geef mij maar Sci-Fi, thrillers, Actie en sprookjes:)

Tip: Pans labyrinth ( Spaanse sprookjes film voor volwassenen)
Wat is in hemelsnaam een blote biller?? Of is dat geen tikfout?

Filmtip: los amantes del circulo polar
Gewoon, ik doe dezelfde dingen die ik zou doen als ik single zou zijn. Gezellig op bezoek bij m'n ouders, langs bij vrienden.

Hebben singles geen familie en vrienden dan? Zo lijkt het in sommige postings...
.
cappi schreef op 19 november 2007 @ 14:29:

[...]

Precies, omdat al die stellen in de omgeving al in augustus weten wat ze gaan doen met kerst. Daar valt bijna niet tussen te komen. En om met z'n drieën af te spreken (dus jij als single bij een stel), vind ik meestal ook niet zo geslaagd (hangt wel sterk van het stel af, maar vaak ben ik dan nog liever alleen)
Je kunt er in je eentje toch ook een fijne kerst van maken? Probeer het gewoon te zien als 2 dagjes vrij en ervan te genieten. Hoeveel stellen balen niet juist van de verplichtingen die ze hebben? Die heb jij als single lekker niet! Je kunt gewoon doen waar je zelf zin in hebt.
Kerstavond gezellig met mijn ouders, zus en zwager doorbrengen - lekker eten en kadootjes uitpakken (doen we al jaren) en dat gaat nu gewoon door nu ik na 6,5 jaar weer single ben...

1e kerstdag waarschijnlijk naar vrienden (allemaal single) en daar met zijn allen koken, eten, kletsen en drinken

2e kerstdag.... geen idee, zie ik dan wel weer.....
Als iedereen t nu eens als een gewone zondag beschouwde?
sjezus.........sorry hoor......... :)

Maar singles hebben dus geen single vrienden ? aha...oké.......

nodig je hele boerenfamilie uit ( of hebhen singles geen broers/zussen die niet noodzakelijkerwijs één dag bij de één en de an'dre dag bij de and're ouders moeten zitten ? ) , ben je 1 dag aan het koken óf één dag heel blij dat je niet ook nog schoonfamilie hebt .
Ik denk dat héél veel stellen blij zijn als ze onder de verplichte één dag naar déne ouders en één dag naar dándere ouders uit kunnen.............kunnen je vrienden het ook een beetje met elkaar vinden ? nodig je toch twéé of meer stellen uit ?
Ik huur, zoals elk jaar, twaalf Kerstman-strippers bij verhuurburo The Red Nose, en die dartelen twee dagen om mij heen met kransjes en gluhwein.

Merry Cherry :-]
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very Cherry schreef op 19 november 2007 @ 17:21:

Ik huur, zoals elk jaar, twaalf Kerstman-strippers bij verhuurburo The Red Nose, en die dansen twee dagen om mij heen met kransjes en gluhwein.

Merry Cherry :-]
Mag ik ook komen? X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven