Graag advies van een man hierover:-(

25-11-2007 15:53 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zit met een groot probleem. Mijn vriend is voor een jaar naar het buitenland. Ik heb hem net vorige week gezien een weekend, het was geweldig, romantisch, gezellig.

Hij doet daar een studie.

Ik schrok alleen toen ik zag dat hij zoveel tel nrs van meisjes in zijn mobiel had...en dat hij een site had op facebook waar allemaal foto's staan waarin ie een paar meiden om zich heen heeft op feestjes/clubs.

Maar goed, toen heb ik toch tegen mezelf gezegd: ik moet hem vertrouwen, ik hou van hem, ik wil toch niet bij hem weg. Dus ik kan niet anders tenzij er een duidelijk signaal is.

Nu heb ik iets fouts gedaan....ik heb zijn email gecheckt....maar daardoor las ik weer dingen waar ik helemaal kapot van ben.

Ik weet ook dat zoiets schending van privacy is en ellende opzoeken, ik voel me er ook lullig over en ik wou dat ik sommige dingen nooit had gelezen....

Vervolgens las ik dus een email naar een vriend waarin mijn liefje op een heel ordinaire manier beschreef dat hij pas lekker een meisje uit Litouwen (?) anaal heeft ****** en dat ze oh zo lekker geschoren was etc etc...

Ik dacht: he?? Schrijft mijn liefje dit??? Zo ken ik hem niet??? Vervolgens zag ik meer van dit soort emails...

Ik moest hem er wel mee confronteren aangezien ik dit niet aan de kant kan schuiven...hij zegt dat het alleeen maar blablabla tussen mannen is, dat mannend altijd zo praten. Is dit nou zo??? Er stond ook niks van haha of grapje ofzo...

Wat ik gewoon gek vind is toen ik bij hem was had hij de hele tijd zijn tel op stil staan weet je wel...en hij wou niet dat ik die site zag op facebook...

Het is alleen wel zo dat in de twee en half jaar dat we samen zijn is ie voor zover ik weet nog nooit vreemd gegaan, hij is wel een enorme flirt en houd van aandacht...maar ik ging ervan uit dat daar een grens aan zit aangezien hij wel een goed hart heeft.
Ik weet het niet....ik wil idd niet graag geloven dat mijn geliefde waar ik 3 jaar mee ben zoiets zou doen...

Overigens houd ik niet zo van die vooroordelen mevrouwtje Krengiserweer Wilders.
yoyo2 schreef op 26 november 2007 @ 11:02:

Denk je daadwerkelijk dat mensen hier zouden zeggen:

"Nee hoor, dat is vast stoere praat, hij houdt alleen van jou!" ?

Dat is natuurlijk iig waar ze op had gehoopt. En ook dat dat dan waar zou zijn. Lijkt me logisch.

Maar als je dat dan niet te horen krijgt, kan je beslissen dat je de waarheid onder ogen moet zien. Of dat het forum fout is, natuurlijk.

Pfff, en dat eerste is zo ontzettend moeilijk! De consequenties, de pijn, het verlies, wel, we kennen het gevoel allemaal, denk ik. Maar Zucht, als je kiest voor die moeilijke weg kan je hier op het forum rekenen op een flinke portie steun. Dan wel!
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Er zijn mensen die tig jaar samen zijn en tig dingen hebben meegemaakt dat zegt niets over of er een wel of niet trouw is.

opgeven na 3 jaar of na tig jaar,is een keus die ieder zelf moet maken.

En ook een vreemdganger heeft goede kwalitijten,vreemdgaan maakt iemand nog niet een door en door slecht persoon.
zucht schreef op 26 november 2007 @ 11:09:

Overigens houd ik niet zo van die vooroordelen mevrouwtje Krengiserweer Wilders.
Wat is dat nou voor rare opmerking?
Even helemaal los van het wel of niet anaal nemen van Litouwse meisjes:

Het kan zijn dat hij daar nu een heel andere kant van zichzelf aan het ontdekken is. een soort tweede leventje heeft, waar jij niet in thuis hoort en hij je liever niet bij heeft. Dus als je dan wel in zijn land bent, dan wil hij je niet betrekken in het leventje wat hij daar heeft. Dus mag je niet zijn facebook zien etc.

Een vraagje: Heb je de vrienden van hem daar ontmoet toen je er was? Wilde hij graag zijn leventjes daar met jou delen? Ik heb nu de indruk van niet. Als jij er dan een weekendje bent gaat hij weer even door met zijn oude leventje, en als je weer weg bent met zijn nieuwe.

En geloof me: it takes one to know one. Toen ik zelf weg was voor een jaar (we waren allebei al een paar keer een tiojd lang naar het buitenland geweest, ging altijd goed) merkte ik dat ik dit ook ging doen. Heel erg vind ik dat nu. Ik ben niet vreemd gegaan, maar het scheelde niet veel. Ik kwam erachter dat ik toch een ander leven wilde en niet met hem wilde settelen. En uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat het beter was het uit te maken.

Dit lijkt me geen goed teken hoor. Ik zou er met hem over praten. Niet eens zo zeer over het vreemdgaan (ook belangrijk natuurlijk), maar over zijn hele ervaring daar. Het is natuurlijk wel zijn jaar en zijn ervaring, maar voor mezelf had ik de eerste keer dat ik weg (half jaar) ging echt iets dat het van ons samen was, en toen hij weg was ook (ook een half jaar). Behalve dus de laatste keer.

Dus dit even losgezien van macho gedrag, vreemdgaan en emails met kusjes. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik weet het niet....ik wil idd niet graag geloven dat mijn geliefde waar ik 3 jaar mee ben zoiets zou doen...

Kan ik me helemaal voorstellen dat je dat niet 123 aan wilt nemen. Dit is een klotesituatie en jij zit er middenin.

Maar kijk nu eens kritisch naar de situatie, en vertel dan eens waarom je denkt dat hij niet vreemd is gegaan. Wat, behalve dat je al 3 jaar samen bent, maakt nu dat je hem zo vertrouwt, ondanks dat wat je onder ogen hebt gekregen?

Wat lijkt jouzelf nu de meest logische optie?
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Zucht, weet jij het verschil tussen vooroordeel en ervaring?

Jij steekt je kop in het zand en wil niet zien omdat je niet wilt geloven dat jouw lieve vriendje zo kan vreemdgaan.

Niet iedere vrouw is zo, sommigen ontkennen de bewijzen niet.

Ik heb een boel vriendinnen die uit die cultuur komen en hun jeugd hebben doorgebracht in zuidamerika. Of die er gestudeerd hebben en ze zeggen allemaal hetzelfde en ik. Heb net als Yoyo vaak met eigen ogen gezien hoe die jongens vreemdgingen bij het leven en als hun vriendinnetje erbij was lief en braaf net deden alsof vriendinnetje de enige was. ( Toevallig nog een paar weken geleden op een salsafeest. Hij vertelt me dat zijn vrouw zwanger is, maar hij heeft een hotelkamer, en of ik mee wil gaan..)

Maar ja die van jou is natuurlijk echt anders, dat snap ik wel. die doet zulke dingen niet, die houdt alleen van jou.
Nee, je had het hier beter niet kunnen posten.

Want nu bestaat de kans dat je in moet zien dat het toch wel een heel vreemde situatie is geworden.

Hey woman, don't shoot the messengers!
Zucht, ik denk dat je het moeilijk kunt geloven omdat je van je vriend houdt, maar dat je ergens zelf heel goed weet dat dit niet oke is.

De reacties hier zijn, hoewel ze soms sarcastisch overkomen echt wel goed bedoeld. Je wilt voor jezelf ws redenen vinden om dit een soort van goed te praten zodat je niet meteen een eind aan deze relatie hoeft te maken.

Afijn ik heb het mijn vriend even laten lezen en hij zei dat hij zoiets nooit zou schrijven, stoer doen met mannen onder elkaar kent hij wel en dat doet hij ook, maar dit vindt hij echt ook een bewijs dat het niet goed zit.
Cum non tum age
Ho ho ho, Krengetje, niet alle latino's over één kam scheren, he?

Alhoewel........ ik heb ook zo'n exemplaar en in het eerste half jaar van onze relatie woonde ik in Nederland en hij ergens anders enne ... hij ging wel vreemd. Gelukkig vertelde hij het mij wel zelf. Hij was toen nog niet zeker of ik echt wel serieus met hem door wilde en had/heeft nogal een hoog libido. Ik heb het geaccepteerd maar sinds het moment dat wij samenwonen, denk ik niet dat hij nog vreemd is gegaan. Je weet het natuurlijk nooit zeker en eigenlijk steek ik voor geen enkele vent (latino of niet) mijn hand in het vuur, maar in ieder geval heb ik in de afgelopen 15 jaar niet het idee dat hij nog buiten de deur snoept.

Wij praten best vaak over vreemdgaan, want het gebeurt aan de lopende band in mijn omgeving, maar zijn beiden van mening dat we genoeg aan elkaar hebben. Dus durf ik toch zomaar te zeggen dat mijn latino inmiddels zo trouw als een hond is.
Charlotte,

zou je dat nog geloen als je een email op zijn PC vond aan een vriend waarin ie beschrijft wat e vriend van To beschrijft/

Ik geloof best dat er ook latino's zijn die trouw zijn. En als je elkar elke dag ziet dan is er mss ook weinig reden en gelegenheid tot vreemdgaan. Ook wel netjes dat die van jou het zelf vertelde. de vriend van TO, daar heb ik iets minder vertrouwen in. Maar ja dat zijn allemaal vooroordelen he.
Nee, kreng, dan niet meer. Als mijn vent dat zou schrijven, dan zou het inderdaad echt gebeurd zijn.

Nu, na alle jaren samen zijn, komt het natuurlijk wel eens voor dat we niet elke dag samen zijn (voornamelijk vanwege werk). Ik heb dan niet de angst dat ie vreemd zou gaan.

Kijk, ik denk dat iedere man wel eens denkt aan vreemdgaan, in de zin van: hmmm, lekker wijf, die zou ik wel eens willen ..... Maar dat is nog een heel eind verwijderd van daadwerkelijk de stap te zetten er werk van maken. Mijn man zegt dan: ik heb het er gewoon niet voor over dus ik zal niet voor één uurtje fun m'n hele leven in de waagschaal leggen.

Ik ben inderdaad bang dat de vriend van Zucht niet zo open en eerlijk over dit onderwerp praat en dat lijkt me zowiezo een probleem voor de toekomst.
zucht schreef op 26 november 2007 @ 10:46:

yoyo, zeg nou eerlijk, als jouw vriend (als je die hebt) zoiets zou mailen maar je hebt 3 jaar samen achter de rug waarin je samen een grote reis hebt gemaakt, elke dag samen bent geweest, en hij nooit is vreemdgegaan. Zou je dus dan meteen je relatie opgeven van 3 jaar?

Nou dan zal jij dus vast nu vrijgezel zijn want dan geef je blijkbaar gauw op. Als mijn vriend het keihard ontkent. Wat kan ik dan? Ik heb veel mannen in die cultuur erg grof horen praten, maar uiteindelijk gingen ze dan gewoon naar huis naar hun vriendin.
Hij heeft jullie relatie al opgegeven, maar jij wilt nog aan een dood paard trekken, omdat jij gelooft dat het paard nog leeft. Ik vind het goed dat je niet snel op wilt geven in een relatie, maar waar ligt bij jou de grens dan. Blijkbaar niet bij vreemdgaan, liegen en bedriegen. Het heeft geen zin om een relatie in stand te houden die niet gebaseerd is op respect, eerlijkheid en vertrouwen. Ik krijg de indruk dat jij gewoon bang bent om alleen te zijn en dat je daarom denkt dat yoyo wel vrijgezel zal zijn. Persoonlijk ben ik liever vrijgezel, dat is nog altijd beter dan in een relatie zitten met iemand die niet van mij houdt.
Een geschoren meisje uit Litouwen ? Krijg hele enge gedachten opeens... @-(
wipkipje schreef op 26 november 2007 @ 12:56:

Een geschoren meisje uit Litouwen ? Krijg hele enge gedachten opeens... @-(
Vertel Wipkipje!

Zie zo'n potige griet voor me met 2 vlechten (type obelix in een dame) met een afgeschoren baard...

Bianca zal vast plaatjes hebben
precies power!

Ik ben dan wel geen vrijgezel, maar als mijn vriend zulke mailtjes zou sturen (ongeacht of hij nou wel of niet in der kont geneukt heeft) ik zou ontzettend vernederd zijn en ik zou misschien liever vrijgezel zijn, dan in angst leven of mijn vriend vreemdgaat of niet omdat hij zijn vrienden mailt dat hij een kaalgeschoren meisje in der kont neukt. Sorry, maar al waren we 20 jaar getrouwd, voor mij zou zoiets echt veel te ver gaan!
wipkipje schreef op 26 november 2007 @ 13:06:

[...]

Zie zo'n potige griet voor me met 2 vlechten (type obelix in een dame) met een afgeschoren baard...

Bianca zal vast plaatjes hebben
http://blog.petegraham.co.uk/wp-content/uploads/2007/01/beard.jpg

( eerlijk gezegd kom ik alleen maar beeldschone Litouwse vrouwen tegen, sorry.....................)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja zo eentje :rofl:

Kreeg ook die enge gedachten door dat woordje 'geschoren'...
|-) , geschoren...nu begrijp ik 't.
Zucht, waarom geloof je de e-mails niet? Waarom kom je hier om 'advies' vragen als je toch alleen je kerel verdedigt?

Hell, hij schrijft dat ie een litouwse geschoren chica in haar kont heeft geneukt, en jij verdedigt hem nog? Er zijn maar weinig mannen die per mail de grootst mogelijke onzin verzinnen om stoer te doen hoor.

't maakt niet uit wat zijn achtergrond is, latino, afrikaans, aziatisch, europees, who cares, hij schrijft hoe dan ook e-mails waarin hij uitgebreid vertelt dat ie een chica in dr kont neukt. Hoe obvious moet het worden? Open je ogen!

En om je vraag te beantwoorden, ik zou een relatie van 3 jaar zonder énige twijfel verbreken als ik dat soort e-mails onder ogen zou krijgen. Adios!

Maar als je liever je kop in het zand steekt en bij een kerel wil blijven die geschoren chicas in hun kont neukt als jij er niet bij bent, be my guest. 't is jouw leven en als jij met zo iemand genoegen wil nemen moet je het helemaal zelf weten.

Overigens geloof ik wel nog steeds dat er óók wel latinos te vinden zijn die níet vreemdgaan.... Dus met vooroordelen hoef je bij mij niet aan te komen.
Zucht, kijk nou even heel diep in je hart..... Je vertrouwt hem niet, je hebt niet voor niets in zijn mail zitten snuffelen. Dat komt omdat je een vermoeden had, nu is dat vermoeden bevestigd, diep in je hart weet je wat je te wachten staat
Ik vind 'zucht' wel een wat verwarrende nickname...
zucht schreef op 26 november 2007 @ 10:46:

Ik heb veel mannen in die cultuur erg grof horen praten, maar uiteindelijk gingen ze dan gewoon naar huis naar hun vriendin.

Ik heb zowel veel ervaring met de Spaanse cultuur als met de Latijns-Amerikaanse cltuur. En ik kan je vertellen het blijft in die culturen niet vaak bij alleen praten, maar vaak komen er ook acties bij. Ze houden dit alleen goed verborgen voor hun vriendin. Totdat ze trouwen, dan wordt het vaak al wel bekend. Ik weet niet uit welk land jouw macho komt, maar denk wel dat er acties bij zitten.

Daarnaast heb ik voor mijn studie ook in het buitenland gezeten en heb gezien hoeveel mensen (ook de nederlanders) hun vriend/vriendin hebben bedrogen. De kans dat hun thuisvriend/vriendin erachter komt is erg klein. Nu wil ik niet zeggen dat iedereen vreemd gaat tijdens een studie in het buitenland, want dat hoeft echt niet, maar het gebeurt wel.

Ik denk dat je vriend het er van neemt in het buitenland. Hoe rot dit ook is. Je moet voor jezelf maar besluiten of je verder wilt met een macho die het niet zo nou neemt binnen een relatie.

Succes,
Neem het maar van me aan. Hij gaat vreemd.

Als je zo lang ver van elkaar bent, lijkt het mij haast onvermijdelijk overigens. Ik moet nog de eerste man tegenkomen die het zo lang zou kunnen uithouden zonder (een vrouw). Enkele maanden alleen lijkt me een maximum. Als je de kat bij de melk zet, moet je ook niet verwonderd zijn dat ze ervan drinkt.

Op zich hoeft vreemdgaan niet te betekenen dat ie je niet meer graag ziet. Ik zie mijn vrouwtjelief dolgraag, maar wegens een totaal gebrek aan seks in onze relatie ben ik het buitenshuis gaan zoeken. Ben ik daarom een slechte man? Daar zal elkeen wel zijn mening over hebben.

Vraag is of je het kunt aanvaarden dat hij lichamelijk behoefte had aan seks... en dus vreemdging. Is je antwoord nee, dan is de conclusie snel gemaakt. Is je antwoord ja, voor deze ene keer, dan vrees ik dat je je illusies maakt. Eens je à la carte bent gaan eten, is het soms moeilijk om je opnieuw tevreden te stellen met het huismenu (vergeef me het sarcasme).

Anyway, good luck. De enige manier om hieruit te raken is er over praten, in alle eerlijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven