Actueel
alle pijlers
Complottheorieën
woensdag 28 november 2007 om 12:02
- Aids bestaat niet
- De aanslag van 9-11 op het Pentagon was niet met een vliegtuig
- De grote medische bedrijven houden bewust ziektes in stand
- De VS of Israel of weet ik veel wie zitten overal achter in een poging ons te manipuleren
- De films van Michael Moore, Al Gore en een paar anderen
- Ufo's bestaan maar worden verzwegen
- Elvis leeft
- etc.
Hoeveel van dergelijke doemscenario's en complottheorieën zien wij dagelijks voorbij komen? De meeste gestaafd met cijfers, redeneringen, voorbeelden, alternatieve verklaringen en uitspraken van wetenschappers. En daarna weer net zo hard tegengesproken door anderen die net zo overtuigend zijn met andere cijfers, redeneringen, verklaringen en wetenschappers. Waarna vooral felle woordenwisselingen uitbarsten tussen aanhangers die doorgaans van het niveau 'welles-nietes' zijn. En om het echt te weten, om de naar voren gebrachte argumenten van beide kanten echt te begrijpen, zal je minimaal een jarenlange studie moeten volgen of erg veel onderzoek moeten doen.
Voor mijn eigen vakgebied weet ik prima wat onzin is en wat niet. Maar van al die andere vakgebieden heb ik geen idee. En dan? Kies je dan iets wat goed klinkt? Of wat je toevallig graag wil geloven? Hoe word je zo'n fanatieke aanhanger? Is dat op meer gebaseerd dan dat je toevallig een partij gelooft? En hoe kies je de partij die je gelooft? Heeft iemand daar suggesties voor?
- De aanslag van 9-11 op het Pentagon was niet met een vliegtuig
- De grote medische bedrijven houden bewust ziektes in stand
- De VS of Israel of weet ik veel wie zitten overal achter in een poging ons te manipuleren
- De films van Michael Moore, Al Gore en een paar anderen
- Ufo's bestaan maar worden verzwegen
- Elvis leeft
- etc.
Hoeveel van dergelijke doemscenario's en complottheorieën zien wij dagelijks voorbij komen? De meeste gestaafd met cijfers, redeneringen, voorbeelden, alternatieve verklaringen en uitspraken van wetenschappers. En daarna weer net zo hard tegengesproken door anderen die net zo overtuigend zijn met andere cijfers, redeneringen, verklaringen en wetenschappers. Waarna vooral felle woordenwisselingen uitbarsten tussen aanhangers die doorgaans van het niveau 'welles-nietes' zijn. En om het echt te weten, om de naar voren gebrachte argumenten van beide kanten echt te begrijpen, zal je minimaal een jarenlange studie moeten volgen of erg veel onderzoek moeten doen.
Voor mijn eigen vakgebied weet ik prima wat onzin is en wat niet. Maar van al die andere vakgebieden heb ik geen idee. En dan? Kies je dan iets wat goed klinkt? Of wat je toevallig graag wil geloven? Hoe word je zo'n fanatieke aanhanger? Is dat op meer gebaseerd dan dat je toevallig een partij gelooft? En hoe kies je de partij die je gelooft? Heeft iemand daar suggesties voor?
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
woensdag 28 november 2007 om 16:24
Klopt Bertrade,het geweer waar Oswald volgens de officiele lezing mee geschoten zou hebben,moest na elk schot opnieuw gespannen en geladen worden.Oswald zou hiermee 3x geschoten hebben in 6 sec tijd.En dit onder de spanning van een moordaanslag op een president.
Ik heb ooit een docu gezien waarin de beste scherpschutters van de FBI hem dit na probeerden te doen.Alleen al het laden en spannen en richten lukte geen van hen in die 6 sec.Laat staan het mikken en schieten op een rijdend doel..wat al heel lastig is.
Persoonlijk geloof ik in dit geval duidelijk in een complot.Net als de openbaar aanklager J.Garrison die naderhand een nieuw onderzoek deed.
Hey Lord,don't ask me questions
woensdag 28 november 2007 om 16:45
Heb ooit vernomen van een uk militair,dat aids ontwikkeld is als oorlogswapen,een virus wat je imnunsysteem kapot maakt.waarom? om indd alles wat niet in het plaatje past van consorvatief uit te roeien.
Ook heb ik ooit iets gelezen of gezien,dat aids een virus is wat zijn oorsprong vindt bij apen,en dat mensen die met die apen werkten besmet zijn geraakt,zoiets was het.
aids maakt je inmunsysteem kapot,en je krijgt geen aids omdat je imunsysteem kapot is.
Ook heb ik ooit iets gelezen of gezien,dat aids een virus is wat zijn oorsprong vindt bij apen,en dat mensen die met die apen werkten besmet zijn geraakt,zoiets was het.
aids maakt je inmunsysteem kapot,en je krijgt geen aids omdat je imunsysteem kapot is.
woensdag 28 november 2007 om 16:58
Ah, iemand die xxx heet, nou wordt het hier echt boeiend! Of wachten we nog op een mr. Smith?
Als ik een complottheorie zou bedenken, zou dat gaan over suiker. En waarom dat overal doorheen zit (probeer bijvoorbeeld maar eens tomatensoep of vleeswaren te vinden zonder suiker). Maar wat is het dan. Complot van tandartsen? Of valt het onder pharmanoia? Of omdat mensen dan zo dik worden dat ze niet meer door het gat in de aardwand naar de holle kant toe passen? Of omdat aliens ze dan niet meer kunnen ontvoeren, immers zijn dan te zwaar en te slecht in conditie om als soldaten of slaven in te worden gezet en duur in transport. Of juist om ze vet te mesten zodat ze als voedsel kunnen dienen.
Hmmm, welke zal ik kiezen.
Als ik een complottheorie zou bedenken, zou dat gaan over suiker. En waarom dat overal doorheen zit (probeer bijvoorbeeld maar eens tomatensoep of vleeswaren te vinden zonder suiker). Maar wat is het dan. Complot van tandartsen? Of valt het onder pharmanoia? Of omdat mensen dan zo dik worden dat ze niet meer door het gat in de aardwand naar de holle kant toe passen? Of omdat aliens ze dan niet meer kunnen ontvoeren, immers zijn dan te zwaar en te slecht in conditie om als soldaten of slaven in te worden gezet en duur in transport. Of juist om ze vet te mesten zodat ze als voedsel kunnen dienen.
Hmmm, welke zal ik kiezen.
anoniem_53293 wijzigde dit bericht op 28-11-2007 16:59
Reden: stukje weggehaald n.a.v. een boodschap die ineens zomaar op mijn beeldscherm verscheen
Reden: stukje weggehaald n.a.v. een boodschap die ineens zomaar op mijn beeldscherm verscheen
% gewijzigd
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
woensdag 28 november 2007 om 17:09
woensdag 28 november 2007 om 17:17
Lol Yasmijn...een jaloerse vrouw is ws gevaarlijker dan een leger huurmoordenaars.
De Kennedy's stonden sowieso wel bekend als "womenizers".Bovendien hadden ze van huis uit de boodschap meegekregen dat een Kennedy overal mee wegkomt.Mogelijk dat JFK daarom dacht de macht van de CIA flink te kunnen inperken.En daarnaast zich terug te trekken uit Vietnam wat de Amerikaanse wapenlobby honderden miljoenen zou gaan kosten.En de Varkensbaai invasie te kunnen laten mislukken, door essentiele Amerikaanse luchtsteun op het laatste moment te verbieden.Waardoor het op een fiasco uitliep en het communistische gevaar vanuit Cuba bleef...
Lef had JFK wel,alleen hij kwam er dus nu niet mee weg,net als z'n broer Robert helaas..
Hey Lord,don't ask me questions
woensdag 28 november 2007 om 17:19
ik ken er geen
-tenminste voor zover ik weet-
maar stel je bent wetenschapper en jouw doel in leven/ werk is om een mens te klonen.
Je droomt er dag en nacht over en langzaam maar zaker zie je je droom waar worden. Het geheim is ontdekt en je weet hoe het moet maar... het mag niet!!! Wat een domper!
Ik denk dat er geheid wetenschappers zijn die hun eigen geluk wat belangrijker vinden dan wat andere mensen etisch verantwoord vinden
anoniem_56550 wijzigde dit bericht op 28-11-2007 17:24
Reden: ff wat duidelijker
Reden: ff wat duidelijker
% gewijzigd
woensdag 28 november 2007 om 17:21
nog 2 leuke theorien:
De VS veroorzaakten de tsunami
Wat nou natuurramp? Die tsunami was gewoon de schuld van de VS, India en Israël. Hoe dat zo? Met geheime nucleaire explosies in de oceaan hebben ze de aardplaten dusdanig in beweging weten te brengen dat er een enorme vloedgolf ontstond. De drie landen probeerden op die manier de 'mensheid te liquideren'.
Microsoft wil joden uitroeien
Als je maar lang genoeg zoekt, dan vind je altijd wel een samenzwering. En zo ontdekten een groep joden bij de introductie van Windows 3.1 dat de lettercombinatie NYC, oftewel New York City, in het lettertype Wingdings de symbolen Doodshoofd, Davidster en Duim-omhoog opleverden (zie plaatje). Dat moest dus wel betekenen dat Microsoft een geheime boodschap aan de joden had: ze moesten dood, vooral die in New York. Microsoft haastte zich te melden dat de letter-symboolcombinatie volstrekt willekeurig was, dus dat de theorie grote flauwekul was. Q33, een van de vliegtuigen die crashten in de Twin Towers, levert in lettertype Wingdings ook een aparte combinatie op: Een vliegtuig en twee torens. Brr... Volgens sommigen is dat het teken dat Microsoft een hand had in de 9/11 ramp.
Vooral de laatste is geweldig!
Wou dat ik die had ontdekt
De VS veroorzaakten de tsunami
Wat nou natuurramp? Die tsunami was gewoon de schuld van de VS, India en Israël. Hoe dat zo? Met geheime nucleaire explosies in de oceaan hebben ze de aardplaten dusdanig in beweging weten te brengen dat er een enorme vloedgolf ontstond. De drie landen probeerden op die manier de 'mensheid te liquideren'.
Microsoft wil joden uitroeien
Als je maar lang genoeg zoekt, dan vind je altijd wel een samenzwering. En zo ontdekten een groep joden bij de introductie van Windows 3.1 dat de lettercombinatie NYC, oftewel New York City, in het lettertype Wingdings de symbolen Doodshoofd, Davidster en Duim-omhoog opleverden (zie plaatje). Dat moest dus wel betekenen dat Microsoft een geheime boodschap aan de joden had: ze moesten dood, vooral die in New York. Microsoft haastte zich te melden dat de letter-symboolcombinatie volstrekt willekeurig was, dus dat de theorie grote flauwekul was. Q33, een van de vliegtuigen die crashten in de Twin Towers, levert in lettertype Wingdings ook een aparte combinatie op: Een vliegtuig en twee torens. Brr... Volgens sommigen is dat het teken dat Microsoft een hand had in de 9/11 ramp.
Vooral de laatste is geweldig!
Wou dat ik die had ontdekt
woensdag 28 november 2007 om 17:26
Dat is natuurlijk onzin Int. want iedereen "gelooft" dat Napoleon en Hitler hebben bestaan.....maar niemand van deze generatie heeft ooit die mensen gezien....
Ik nam je topic niet zo serieus in het begin, maar het schijnt dat je wat los gemaakt hebt (al 4 blz met antwoorden!)
Je bent er ook een vergeten nl. Govert v d G handelde niet alleen, de andere politieke partijen hebben hem alleen maar gebruikt om Fortuyn te vermoorden. (Daar is zelfs al een heel boek over geschreven).
Over Diana...nou die neem ik niet meer serieus sinds bekend is geworden dat de chauffeur 4x over de toegestane alcolhol limiet was,
iedereen die bij een dronken drel in de auto stapt vraagt om moeilijkheden....toch!
Als je niet gek wilt worden over al die complotten die de ronde doen.....laat degene die het beweert het maar bewijzen.....m.a.w. ga nooit de strijd aan om te bewijzen dat God/9.11/marsmannetjes en wat dies meer zij, niet bestaat....laat hij/zij zelf maar het bestaan bewijzen.
woensdag 28 november 2007 om 17:47
Fluoride:
However, an excess accumulation of fluoride in the body can lead to demineralization of bone and tooth enamel, to a toxic condition called fluorosis. Bony changes, characterized by osteosclerosis, exostoses of the spine, and genu valgum, usually are seen only after prolonged high intake of fluoride in adults. These changes occur due to the fact that fluoride is not biodegradable and it accumulates in the body and bones resulting in a toxic or poisoning effect
ja je wordt er een zombie van, makkelijk beinvloedbaar, en daarom zit er fluoride in tandpasta en drinkwater.
de maanlanding was al genoemd ja, ik heb ooit eens gelezen dat een van die maangasten wacht ik zal het pzoeken het is te cool::
http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicphotos.html
je kan wel zien dat ik gek ben op science fiction. oh ja en wisten jullie van pyramides op mars?
i deny posting as Jaap
However, an excess accumulation of fluoride in the body can lead to demineralization of bone and tooth enamel, to a toxic condition called fluorosis. Bony changes, characterized by osteosclerosis, exostoses of the spine, and genu valgum, usually are seen only after prolonged high intake of fluoride in adults. These changes occur due to the fact that fluoride is not biodegradable and it accumulates in the body and bones resulting in a toxic or poisoning effect
ja je wordt er een zombie van, makkelijk beinvloedbaar, en daarom zit er fluoride in tandpasta en drinkwater.
de maanlanding was al genoemd ja, ik heb ooit eens gelezen dat een van die maangasten wacht ik zal het pzoeken het is te cool::
http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicphotos.html
je kan wel zien dat ik gek ben op science fiction. oh ja en wisten jullie van pyramides op mars?
i deny posting as Jaap