Relatie met je ex...is het je nieuwe relatie waard?

04-12-2007 13:04 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om direct de aandacht te trekken heb ik geprobeerd een beetje pakkende titel te verzinnen. Ik hoop hier wijzer te worden. Het gaat om het volgende.

Mijn vriendin is een schat van een meid waar ik heel veel van hou

en waar ik de rest van mijn leven mee samen wil blijven. Inmiddels zijn we twee jaar bij elkaar en wonen we samen. Er is echter 1 probleem. Ze blijft contact behouden met haar exen.

Om een voorbeeld te noemen:

Er is 1 ex die al geruim anderhalf jaar zo’n beetje iedere week een sms stuurt waarin staat dat hij haar nog leuk vindt, hij met haar naar bed wilt, haar erg mist en haar vraagt of ze nog langskomt.

Ze kapt dit wel af…maar blijft hem zelf ook smsen en mailen.

Er is 1 ex die haar regelmatig via een bekende site een krabbel stuurt dat hij met haar wil daten. Ze kapt dit af, maar blijft wel met hem chatten en stuurt af en toe zelfs ook wat uitdagends.

Er is 1 ex die zelf afgelopen weekend tijdens het stappen, “gezellig” bij ons aan tafel kwam zitten. Ze laat dit toe en ik moet het accepteren.

Verder heeft ze met alle 3 regelmatig mail contact, sms contact of contact via de chat. Ze vragen haar uit of vragen haar om een date.

Ik heb altijd aangegeven dat het me pijn doet en dat ik het liever anders zie. Hierin wil ze niet veranderen. Ik heb het zelfs een tijd geaccepteerd in de hoop dat het over zou gaan, maar dit gebeurd helaas niet.

Wat kan ik doen om haar te laten zien dat het pijn doet dat

ze op deze manier contact blijft houden met haar exen?
Ik maak er overigens geen probleem van dat ze door iedereen aardig gevonden wil worden. Dat dit niet kan en niet haalbaar is, tja prima, maar dat is niet aan mij om dit überhaupt al te willen veranderen.
Behalve dus wanneer het die exen betreft...

Want dan zul je dus ook moeten accepteren dat ze graag door exen aardig gevonden wil worden en bevestiging krijgt en dat ze daarom contatc houdt.
Ehm.... jawel. Want dit is de reden dat ze contact houdt met haar exen en daar heb je wel een probleem mee. Toch?
Krengiserweer schreef op 04 december 2007 @ 14:12:

Ik zou heel snel heel iebelig worden van een partner die zich zo afhankelijk opstelt.

En het is een feit dat als iemand zich onerdanig gedraagt je die persoon op een gegeven moment ook als minderwaardig gaat zien. Daarmee verdwijnt het respect voor je partner uiteindelijk. want als ze nooit voor zichzelf opkomt, waarom zou je rekening met haar houden.
Soms word ik er wel iebelig van ja, altijd maar de knoop door hakken. Maar toch wil ik er samen uit komen. SAMEN. Dus het respect naar haar toe heb ik echt wel. Buiten dat ben ik het type dat veel rekening houdt met zijn partner...wat is je gevoel bij iets...alleen hierin gaat het niet werken...
Bloesem schreef op 04 december 2007 @ 14:25:

Ehm.... jawel. Want dit is de reden dat ze contact houdt met haar exen en daar heb je wel een probleem mee. Toch?
Tja, ze ziet het niet meer als vriendschap. Maar hoe kan je vrienden met iemand zijn die je pijn hebben gedaan, je gedumpt hebben, die vreemd zijn gegaan, die ervoor zorgen dat je ruzie krijgt met je huidige vriend...noem maar op...ik geloof niet dat ik hierin heel raar reageer.
Kreng, we zijn weer aan het cross-posten! :)
Kortom: je begrijpt haar niet en je hebt moeite met haar manier van omgaan met haar exen.

Je kunt beginnen met haar te zeggen dat dit een probleem is en vragen of ze samen met jou een oplossing wil gaan zoeken.
Krengiserweer schreef op 04 december 2007 @ 14:25:

Behalve dus wanneer het die exen betreft...

Want dan zul je dus ook moeten accepteren dat ze graag door exen aardig gevonden wil worden en bevestiging krijgt en dat ze daarom contatc houdt.
Ik denk dat ik, ookal heeft de relatie 2 jaar stand gehouden, dan ervoor moet kiezen om iemand te zoeken die wel 100% voor mij gaat en niet op deze manier met exen omgaat. Dat je elkaar tegenkomt en hallo of dag zegt, prima, moet ook kunnen...maar niet meer dan dat.
Bloesem schreef op 04 december 2007 @ 14:31:

Kortom: je begrijpt haar niet en je hebt moeite met haar manier van omgaan met haar exen.

Je kunt beginnen met haar te zeggen dat dit een probleem is en vragen of ze samen met jou een oplossing wil gaan zoeken.
Tja was het maar zo makkelijk. Dit heb ik al vaak gedaan.De enige optie die eruit komt is: "ik verander hier niet in," Zegt ze dan... en ik moet maar zorgen dat ik er mee om leer te gaan. Zelfs als ik zeg dat het me heel veel pijn doet.
Ja ja, dit gesprek wordt oneindig zo...ik bedoel dit forum...misschien toch nog maar een keer gaan praten ;-) of misschien is het tijd voor relatie therapie?
Je hebt dus een relatie die rammelt in de basis. Trek je conclusies.

Ik vind trouwens wel dat je emotioneel ook erg overheersend bent. (als ik zo vrij mag zijn om mijn mening te geven?) Je probeert haar gedrag te veranderen door te zeggen dat het je pijn doet. Lijkt een beetje op emotionele chantage. Lijkt me niet de oplossing in een ongelijkwaardige relatie.

Je kunt ook gewoon niet accepteren dat ze doorgaat met wat ze doet.
Bloesem schreef op 04 december 2007 @ 14:37:

Je hebt dus een relatie die rammelt in de basis. Trek je conclusies.

Ik vind trouwens wel dat je emotioneel ook erg overheersend bent. (als ik zo vrij mag zijn om mijn mening te geven?) Je probeert haar gedrag te veranderen door te zeggen dat het je pijn doet. Lijkt een beetje op emotionele chantage. Lijkt me niet de oplossing in een ongelijkwaardige relatie.

Je kunt ook gewoon niet accepteren dat ze doorgaat met wat ze doet.
mmmmm, je mag zo vrij zijn en er zit inderdaad een kern van waarheid in wat je zegt. Misschien moet ik het anders aanpakken...maar waarom een ongelijkwaardige relatie???
En even als uitleg: ik heb in een soortgelijke situatie gezeten met mijn exvriend. Ik wilde ook met hem verder en hij twijfelde daar over, zo bleek achteraf. Hij was ook veel bezig met ex-vriendinnen: uit eten gaan, lang praten aan de telefoon, dingen gaan doen met hen. En ik voelde me daar ongemakkelijk bij en vond mezelf een zeurpiet daarom. Ik haat jaloezie dus waarom dan zelf jaloers zijn?

Later bleek dat hij het w.s. benauwend heeft gevonden dat ik plannen met hem had. Hij zorgde ook voor een reserve-harem, denk ik. Hij kan en wil zich niet binden en uiteindelijk zag ik dat pa heel laat in. En heb me met veel verdriet van hem los gemaakt.

Dat je niet denkt dat ik makkelijk praten heb. :) En ik voel me zeker niet heilig: ik wilde gewoon niet horen dat hij niet hetzelfde wilde als ik.

Misschien is er iets van herkenning voor jou in mijn verhaal?
Misschien wel...de vragen "wil je nog wel met me verder", "maak ik je voldoende gelukkig" en "hou je nog van me" moeten maar eens gesteld worden.
Ongelijkwaardig omdat jij heel dominant en sturend bent en zij geen nee kan zeggen en zelf geen keuzes maakt. Zelfs niet over haar relatie.
Ik vind die vragen te vaag. Ze gaat w.s. zeggen dat ze best van je houdt en dat ze best met je verder wil. Maar ze blijft wel doorgaan met het gedrag waar je last van hebt.

Vertel haar wat het probleem is en vraag of ze met jou een oplossing wil zoeken.

Kiest ze niet, dan kiest ze toch. Dat jullie relatie naar de klote gaat. Denk ik.
Bloesem schreef op 04 december 2007 @ 14:50:

Ik vind die vragen te vaag. Ze gaat w.s. zeggen dat ze best van je houdt en dat ze best met je verder wil. Maar ze blijft wel doorgaan met het gedrag waar je last van hebt.

Vertel haar wat het probleem is en vraag of ze met jou een oplossing wil zoeken.

Kiest ze niet, dan kiest ze toch. Dat jullie relatie naar de klote gaat. Denk ik.

Beter dan dit had ik het zelf niet kunnen zeggen en wat je zegt klopt 100%...het is denk ik iets wat ik niet wil weten of horen...

maar de keuze moet gemaakt worden...Wil ze hier samen uitkomen en stopt ze ermee...of kiest ze voor "hun" om het zo maar te zeggen.
Snel genoeg een antwoord op je vragen? :)

Sterkte ermee, ik moet ervandoor!
Heb het topic meegelezen en ben nu toch wel benieuwd.

Heb je haar voor de keuze gesteld?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Of heb ik straks een boze Her aan de deur staan? 8-P
Het antwoord op de vraag, wat heeft hij gedaan....

Gister is een heel lang gesprek geworden.

Huilen, verwijten, over en weer...

Uiteindelijk heb ik de keuze gesteld of hen of ik...

De keuze is geworden:

We gaan samen verder...we hebben gisteren samen alle chatboxen, emailadressen, tefoonnummers gewist.

We beginnen opnieuw. Ook ik moet veranderen en meer keuzes bij haar laten. Hierdoor zal ik minder dominant worden...althans hier ga ik voor. Verder wordt het tijd dat we elkaar accepteren zoals we zijn. We proberen elkaar te veel te veranderen en dit kan niet. Nu het contact met deze exen verbroken is, zal het voor mij een stuk makkelijk worden om weer de oude, lieve en romantische man te worden die ik voor haar was. In ieder geval zal ik hier alles aan doen. En zullen we samen vechten voor deze relatie.

E.
WOW, das een doorbraak!!!!

Je mag trots zijn op jezelf!

Je bent duidelijk en eerlijk geweest!

Succes verder!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat een mooie surprise! :) Ik ben blij voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven