Mode & Beauty alle pijlers

vulling niet meer glad na wassen voorgevormde bh

03-12-2007 16:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorgevormde bh's waste ik eerst altijd op de hand. Het drogen duurde erg lang en na afloop zag ik van de verticale 'strepen' in de vulling. Mijn andere, nieuwe bh heb ik daarom maar in de wasmachine gestopt (wolwas en in zakje), maar na een paar keer heb ik hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie dat, het zijn verticale plooien eigenlijk. Ze zijn niet echt te zien als je ze draagt, maar wel je ze goed onder het licht houdt.

Groetjes, lin da
Hmm is dit niet een beetje, om iets te zeuren te hebben? Als je de strepen niet ziet als je de bh draagt, wat is dan het probleem??
Mijn mening, mijn keuze.
hoezo iets te zeuren? Misschien is er een hele simpele oplossing toch?? Altijd prettiger als je BH's mooi blijven!!

Ik stop mijn Bh's wel altijd op de 30 graden en 800 toeren en na het wassen duw ik de vorm een beetje terug met m'n vuist en laat ze liggend drogen. Tot nu toe heb ik nog geen last van plooien..
Ik bedoel dat je de strepen van de bh onder een t-shirt niet ziet, maar mooi is anders. Valt er nog een oplossing voor te bedenken overigens?
Bij mij lijkt het na een tijdje alsof er 'deukjes' in de cup zitten. Onder strakke shirtjes zie je het wel. Alsof ik een rare tepel heb of zo X-D

Ik blijf hier dus nog even meelezen.

(uitdrukken direct na het wassen doe ik ook, maar het lijkt na een aantal wasbeurten niet meer te helpen)
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Hebben ze je in de winkel niet gezegd dat je voorgevormde BH`s nooit (maar dan ook nooooit) in de wasmachine moet stoppen?

Enniewee, ik weet dat het een k*tkarweitje is maar op de hand en dan heel lichtjes knijpen werkt echt het beste. En daarna liggend laten drogen.

En die strepen die er al inzitten krijg je er nooit meer uit, dus als je je eraan ergert zou ik ze maar weggooien.
En met 'knijpen' bedoel ik dus niet dat je de hele cup in je hand moet nemen en dan knijpen, maar echt centimeter voor centimeter met duim en wijsvinger.
Tja, direct na het wassen weer in model duwen. Dat kan door ze even om je knie te doen. Maar als er eenmaal rimpels inzitten, denk ik dat die blijvend zijn :(
bij de hunkemoller hebben ze voorgevormde BH's die niet vervormen/geen rare deuken krijgen in de was. Weet zo niet orecies hoe deze 'heten' maar als je er in de winkel even naar vraagt, kunnen ze het je vast vertellen...

je kunt het ook wel voelen aan die cup, die is wat 'dunner en soepeler' dan die wat dikkere cups die dus niet mooi blijven na 1 x wassen.....
en die rimpels/deuken die krijg je er echt niet meer uit!
Het kan soms wel helpen als je ze met de cups in elkaar gevouwen weglegt, en zo sowieso niet helemaal in-en-in droog laat worden, maar soms is het gewoon een soort scheur die er in de vulling zit.
Inderdaad nooit meer in de wasmachine wassen. Deed ik ook altijd uit gemakzucht. Tot ik een prachtige push up bh kocht en deze na een wasbeurt uit vorm raakte en bobbelig werd. Als ik een strak shirt draag dan lijkt het of ik misvormde hobbelborsten heb. Voortaan was ik de bh's dus altijd op de hand. Je kunt ze ook laten weken in een emmer met sop. Zoveel werk is het eigenlijk ook weer niet.
Weken zou ik niet doen, het vuil spoelt er niet van weg en het wasmiddel tast het lycra aan.
Toen ik mijn voorgevormde bh kocht, raadde de verkoopster aan om de cups niet in elkaar te vouwen. Je moet de bh met de cups naar boven en dus ook naast elkaar bewaren, beter voor vormbehoud blijkbaar.
IK was ook alle voorgevormde cups op de hand. Volgens mij heeft het ook met de kwaliteit van het schuim wat in de cup zit te maken: goedkopere bh's daar vervormt het makkelijker van dan duuredre.

Ikzelf heb de bh's van MD en Dyanne, en die laatste zijn wel betaalbaar, iets van 35 euro per stuk. Oke, is nog geen tientje, maar mijn borsten zijn me dierbaar, en ze zitten goed en blijven mooi!
tum tum schreef op 05 december 2007 @ 16:56:

Volgens mij heeft het ook met de kwaliteit van het schuim wat in de cup zit te maken: goedkopere bh's daar vervormt het makkelijker van dan duuredre.
Hoeft niet. Ik had ooit bh's van zo'n 13 Euro van de H&M met van die voorgevormde cups en die bleven prima ondanks wassen in de wasmachine. Bh's van de Hunkemoller doen het ook prima in de machine. Ik heb er echt een hekel aan me meer huishoudelijk werk op de nek te halen dan absoluut noodzakelijk, dus handwas daar doe ik niet aan. :)
Wat een reacties allemaal. Het lijkt erop dat ik zelf weer aan het wassen moet. Toch vreemd dat ze in de wasmachine pas na een paar keer zo vervormen. Ik heb alleen maar voorgevormde bh's van Chantelle, toch best wel goede bh's vind ik. Misschien is het net met t-shirts, die kunnen soms ook pas na een paar keer wassen krimpen. Het is echt alleen de vulling dus.
Sluit me helemaal aan bij Pien! Ik heb ze ook van Hunkemoller, de verkoopster zei dat ze in de machine mogen, en aanvankelijk twijfelde ik. Ik mocht ze terugbrengen als het niet goed ging, maar nu een half jaar later zien ze er nog perfect uit. Je moet er vanuit gaan dat het wasvoorschrift het goed heeft, anders gewoon terug naar de winkel. Als je bij de koop hier naar informeert weet je het helemaal zeker.
Ava0208 schreef op 04 december 2007 @ 19:27:

Weken zou ik niet doen, het vuil spoelt er niet van weg en het wasmiddel tast het lycra aan.
Zonder wasmiddel of zo'n PH neutraal wasmiddel?
,
Ik gooi ze ook gewoon in de wasmachine. Was voor de wol of tere weefsels. Gaat nog goed. Doe het zelfs met m'n Marlies Dekkers bh's :-$

Ooit 1 bh van hunkemoller gehad die niet meer mooi in vorm kwam, maar die was toch aan vervanging toe...

Ik ben te 'lui' voor al die handwasjes.
Ik flikker alles in de wasmachine en de droger. Na het drogen trek ik de cup een beetje in vorm, gaat prima. Zijn beha's van Honkemoller, After Eden onder andere.

En zie, ik leef nog steeds! O.o
Ik heb er eigenlijk ook geen last van. Ik heb zelfs nooit dure bh's. Meestal van de HenM. Maar ik heb dan ook geen dure bh's nodig met mijn gewone cup B.

Ik doe de bh's wel altijd in een zakje en op 30 graden en was ze bij de rest van de witte was of donkere was mee. Wel hang ik de bh's op nadat ik ze weer terug in model heb gedaan. Ik heb wel 1 dure bh, die ik de eerste keren op de hand heb gedaan, maar die gaat nu ook gewoon de wasmachine in en dat gaat prima.

Misschien helpt het wel als je je wasmachine niet te vol doet, zodat de was niet opgepropt zit. De was moet nog wel goed kunnen 'husselen'.
Voorgevormde bh's mag je nooit in de wasmachine stoppen. Ik neem ze altijd mee onder de douche, even inzepen, afspoelen en klaar.
Fortis et liber
Hmm... mosterd geloof ik.
Fortis et liber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven