verliefd wel of niet vertellen

06-12-2007 13:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via een datingsite heb ik in april een leuke man leren kennenn.

HIj gaf aan mij heel erg leuk te vinden en na een week vroeg hij nadat ik was blijven slapen of ik verliefd op hem was en of ik een relatie met hem wilde.

Toen heb ik stom genoeg gezegd dat ik niet verliefd was en ook geen relatie wilde. (was wel verliefd maar vond het allemaal te snel gaan en wilde wat meer afstand creëren. Dat had ik natuurlijk beter gewoon kunnen zeggen maar dat is dus achteraf)

Toen gaf hiij aan ook niet verliefd te zijn op mij. Ondertussen bleven we wel zoenen op zijn iniatief.

Eind mei belde hij mij op dat hij toen hij in februari op wintersport was geweest een vakantievriendin had gehad waarmee hij steeds kontakt was blijven houden. Hij was verliefd op haar geworden en hij wilde gewoon vrienden bljven met mij.

Daar op heb ik gereageerd met is prima ik wil ook liever alleen vrienden blijven. (ja is weer erg stom ik weet het)

We stopten dus met zoenen maar we zagen elkaar nog wel vaak.

Die vakantieliefde woonde ver weg dus die heeft hij inmiddels nog maar 2 x gezien. Wel bellen ze dagelijks uren met elkaar.

De laatste anderhalve maand zie ik hem ineens nog maar heel weinig omdat hij steeds meer met andere mensen afspreekt.

Hij geeft ook aan iemand ontmoet te hebben waarmee hij wel eens een relatie zou kunnen krijgen. Wintersportvriendin lijkt dus over te zijn.

Ineens werd ik verschrikkelijk jaloers en drong het tot mij door dat ik verliefd op hem ben en zelf een relatie met hem wil.

Nu vraag ik mij af of ik dat moet vertellen. Soms denk ik dat hij weet dat ik verliefd op hem ben omdat hij eens gezegd heeft zelfs als het niet wat wordt met wintersportvrouw dan wordt het toch nooit wat met jou. Bovendien is er natuurlijk ook dat telefoontje eind mei dat hij alleen vrienden wil zijn.

Dus eigenlijk weet ik wel zeker dat hij mij niet op die manier leuk vind. Ben ook bang dat als ik het hem vertel hij geen vrienden meer met mij wil zijn en dat wil ik dus wel.

Aan de andere kant denk ik maar weet hij eigenlijk wel dat ik verliefd op hem ben want ik heb steeds verteld van niet. (Wel dat hij belangrijk voor mij was) Misschien als hij weet dat ik echt verliefd op hem ben gaat hij mij ook weer leuk vinden.
annicka0 schreef op 06 december 2007 @ 13:19:

Toen heb ik stom genoeg gezegd dat ik niet verliefd was en ook geen relatie wilde........

Daar op heb ik gereageerd met is prima ik wil ook liever alleen vrienden blijven. (ja is weer erg stom ik weet het)......

Aan de andere kant denk ik maar weet hij eigenlijk wel dat ik verliefd op hem ben want ik heb steeds verteld van niet......

Zomaar even wat citaatjes van jouw kant uit.

Als ik hem was, zou het voor mij overduidelijk zijn dat jij NIET verliefd bent.

En jij denkt te weten dat hij het WEL weet?????

Laten mensen nu eens gewoon op een eerlijke manier met elkaar communiceren. Schept heel wat duidelijkheid.
Misschien probeert hij door al die andere 'mogelijke' vriendinnen je wel uit te lokken om je gevoel uit te spreken (al dan niet onbewust). Hoe dan ook, maak van je hart geen moordkuil en vertel het hem. Niet geschoten is altijd mis! Wie weet wat voor fijne je relatie je aan je openheid kan overhouden. En in het vervolg maar gewoon direct eerlijk zijn. Succes!
Je kan natuurlijk klap boem direct zeggen 'ik ben verliefd op je'... maar je kan ook met hem praten in de trant van.. "ik merk dat ik je mis als ik je een tijd niet zie"... wel laten merken dat je gevoelens hebt... maar in het midden houden dat het verliefde gevoelens zijn... Natuurlijk schep je met directheid wel veel meer duidelijkheid... maar er is een kans dat je gekwetst wordt... daarbij komt.. hij heeft misschien zijn gevoel voor jou uitgeschakeld..en omschakelen is dan moeilijk..misschien werkt een subtielere aanpak iets beter... Any way... Je voelt zelf wat het best is waarschijnlijk....

Sterkte en Succes

Julia
Annick, misschien was hij in het begin wel verliefd op je, maar is dat gevoel weggegaan omdat jij aangaf dat je niet verliefd was? Dat zou in elk geval mijn reactie zijn, als ik die man was.

Het is maar een veronderstelling hoor, maar het is niet onmogelijk.

Hoe dan ook, als je nog verliefd bent, dan zou ik hem vertellen hoe de vork in de steel zit. Met liegen en verbergen bereik je niets. Sterkte!
Als je duidelijkheid wilt, mot je duidelijk vragen.

beetje om de hete brij heendraaien omdat jij niet durft toe te geven dat je meer wil uit angst om een blauwtje te lopen is geen duidelijke communicatie en je hebt kans dat ie ook gat draaikonten omdat hij zich ook niet kwetsbaar durft op te stellen als jij dat ook niet doet.

Vriendschap is toch al scheef omdat jij verliefd bent dus ik denk dat je beter eerlijk kunt zijn. Ik denk dat je er wel op moet rekenene dat gevoelens niet wederzijds zijn, want anders had ie wel meer zijn best gedaan op jou ipv al die andren. tenzij jij hem alllen maar signalen hebt gegeven dat jij echt niet wil.

het werkt niet zo dat iemand je weer leuk gaat vinden omdat jij verliefd bent. Of hij is al verliefd maar durft dat niet te zeggen omdat jij zo "duidelijk"aangeeft dat jij niet verliefd bent en niks meer wil dan vriendschap. Of je bent vor hem idd niet meer dan een lekker knufel en zoenspeeltje, wat een betere verklaring is voor het feit dat ie er nog vrolijk op los date.
ik zou het ook wat subtieler aanpakken.

Als ik hem was, zou ik ook denken dat jij geen interesse had.

Geef aan dat je eigenlijk nog wel een zwak voor hem hebt en of jullie misschien eens iets leuks kunnen gaan doen samen ofzo.

Als je je mond helemaal houdt zul je nooit weten wat zijn gevoel voor jou is.
Ik hou zelf niet zo van al dat subtiele. Als mijn man 'subtiel' gedaan had in het begin, als hij gezegd had dat hij alleen maar een 'zwak' voor me had, zou ik mezelf niet toegestaan hebben om verliefd op hem te worden. Ik heb me helemaal durven geven omdat hij zo duidelijk aangaf dat hij helemaal verliefd op me was.

Wat verlies je ermee om eerlijk te zijn? Het is toch geen schande om verliefd te zijn?

Hij is in elk geval niet het type dat achter iemand aanloopt die niet verliefd op hem zegt te zijn, zoveel is duidelijk.
[b][message=774399,noline]Reiger100 schreef op 06

Hij is in elk geval niet het type dat achter iemand aanloopt die niet verliefd op hem zegt te zijn, zoveel is duidelijk.

Volgens mij doen ook vooral vrouwen dat. net zoals zeggen dat ze niet verliefd zijn als ze wel verliefd zijn....

En ik geloof ook niet zo in dat subtiele. als een man "subtiel"doet, volgt al snel het "Not that into you".

Dus als je wel into him bent, kun je dat beter duidelijk laten merken.
Lijkt mij dat je het gewoon kunt zeggen. Maar hou er rekening mee dat hij niet verliefd op je is. Het is jammer dat je dat eerder niet toe kon geven. Maar misschien voelde je die verliefdheid toen nog niet. Dat kun je er eventueel bij zeggen. Het is altijd een gok als je iemand verteld dat je diegene leuker dan leuk vind. Dat risico loop je altijd.
het valt me op dat hij dus in een maand of zeven ongeveer drie keer iemand ontmoet die misschien leuk genoeg is voor een relatie... dat vind ik nogal vaak. Hoe speciaal ben je dan voor hem? Hoe kan het dat jij nog níet drie anderen hebt ontmoet? Zou dat een verschil in gevoel zijn?

Lijkt mij dat hij nog erg zoekende is, nog niet echt klaar om te settelen. Aan jou of je dit wilt.
Vrees dat ik inderdaad niet speciaal voor hem ben. Dat ik met hem gezoend en geknuffeld heb, betekend voor mij wel veel want dat doe ik niet zomaar met iedereen. Hij doet dat inderdaad makkelijker. Het betekend voor hem gewoon veel minder. Merkte ook wel aan hem dat hij echt wel verliefd was op die wintersportvriendin. Daarom durf ik het ook eigenlijk niet te vertellen.

Subtiel iets laten merken heeft denk ik inderdaad geen zin.

Heb namelijk al telefonisch gezegd dat ik het niet leuk vind dat hij zo kort achter elkaar weer met iemand afsprak die hij net ontmoet had terwijl ik hem al zeker anderhalve maand niet gezien had. Dat ik hem ook graag wel weer wilde zien.

Toen kwam hij dus met dat verhaal dat zij een mogelijk relatiemateriaal was en dat hij daarom zo snel weer met haar wilde afspreken. Hij was na 3 jaar relatieloos te zijn geweest wel weer toe aan een relatie. Hij heeft overigens wel ook een afspraak met mij gemaakt toen ik aangaf hem te willen zien.

Maar ja hij ziet mij als gewone vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven