Werk & Studie alle pijlers

afgezeikt worden tijdens sollicitaiegesprek-wat te doen?

07-12-2007 11:55 177 berichten
Was uitgenodigd bij een uitzendbureau voor planner. Blijkt dat de baan helemaal niet bestaat. Ging dat wijf vervolgens mijn cv af zitten zeiken. Maar daarvoor kom ik niet op gesprek!

Ik ben hier niet van gediend.

Ze heeft me onder valse voorwendselen laten komen.

"Öp basis van dit cv zou ik je niet uitgenodigd hebben"

Waarom laat ze me dan komen?

Ik kom niet voor cv-les

Uitgebreid praten over de persoonlijke eigenschappen die in mijn cv staan vond ik ongepast

Commentaar op het feit dat ik er bv in heb staan dat ik bijdehand ben "misschien zitten we wel helemaal niet te wachten op iemand die bijdehand is", waarop ik zei: ‘reken maar dat je bijdehand moet zijn als journaliste"

opmerkingen als "op jouw leeftijd moet je niet zetten dat je enthousiast bent, gedreven is een beter woord"

op mijn leeftijd, pfff

etc.

zo zat ze zeker een kwartier in mijn persoonlijke eigenschappen te strepen als een heuse schooljuf

als laatste vernedering zei ze dat het op mijn leeftijd wel erg moeilijk zou worden nog een baan te vinden, waarop ik zei dat ik 20 jaar geleden te horen kreeg dat ik zo weinig ervaring heb, en woensdag zei ze door de telefoon dat ik heel breed ben.

wat nu? een mailtje naar de directie sturen?

weet iemand wat ik het beste kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Daar zit wat in.
Hi Koios. Ben jij Grieks? :-] Ik houd wel van Mediterraanse mannen, vooral als ze zo welbespraakt zijn als jij :-]
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
KOOS! Nu weten wij saampjes dat we niks beters te doen hebben!

( Oeps er moest nog een i tussen de 2 O''s) X-D
Tja sorry koios, ik snap het gewoon niet zo.....

Ik vind de reacties van jullie beiden erg overtrokken. Ik snap dat het een vervelend gesprek was, eerst kreeg ze/je ook begripvolle reacties. Dan staat er ineens een brief en dan op op kritiek op schrijfstijl zo te reageren..(terwijl schrijven notabene je/haar beroep is!) . Ik snap er echt niets van.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn vriend zou vragen te reageren op een topic omdat "ze naar tegen me doen"...

Ik denk niet dat een forum wat voor je vriendin is als ik het zo lees. Misschien is het beter om gewoon bij vriendinnen haar beklag te doen. (dit bedoel ik niet rot!!)
Very Cherry schreef op 09 december 2007 @ 21:49:

Waarom heeft zij nou wél een vriend? :-]
Geloof me, soms ben je beter af zonder........ X-D
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Nee, in het geheel niet. Ik heb mijn klassieken gewoon op een Nederlandse school geleerd. Maar ik zou hier op dit forum gezien alle nadruk op taalpurisme in het geheel niet meer durven in het Latijns of Grieks te citeren. Dat laat ik aan Estrellita over. Zij kan dat wel (plus in het Spaans, Frans, Duits, Italiaans enz.).
koios schreef op 09 december 2007 @ 22:47:

Nee, in het geheel niet. Ik heb mijn klassieken gewoon op een Nederlandse school geleerd. Maar ik zou hier op dit forum gezien alle nadruk op taalpurisme in het geheel niet meer durven in het Latijns of Grieks te citeren. Dat laat ik aan Estrellita over. Zij kan dat wel (plus in het Spaans, Frans, Duits, Italiaans enz.).
alleen met het nederlands heeft ze moeite?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef op 09 december 2007 @ 22:51:

[...]

:rofl:
Ad impossibile nemo tenetur, we nemen haar verder niets kwalijk :-]
[quote]koios schreef op 09 december 2007 @ 22:47:

Nee, in het geheel niet. Ik heb mijn klassieken gewoon op een Nederlandse school geleerd. Maar ik zou hier op dit forum gezien alle nadruk op taalpurisme in het geheel niet meer durven in het Latijns of Grieks te citeren. Dat laat ik aan Estrellita over. Zij kan dat wel (plus in het Spaans, Frans, Duits, Italiaans enz.).[/quote]

Alle talen behalve het Nederlands kunnen en dan nog een uitzendburo nodig hebben..

Ongelooflijk.. 8-P
nlies schreef op 09 december 2007 @ 22:51:

[...]

:rofl: :rofl: :rofl:
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Very Cherry schreef op 09 december 2007 @ 22:57:

Ad impossibile nemo tenetur, we nemen haar verder niets kwalijk :-]
Que?
superstar_2 schreef op 09 december 2007 @ 23:00:

[quote]koios schreef op 09 december 2007 @ 22:47:

Nee, in het geheel niet. Ik heb mijn klassieken gewoon op een Nederlandse school geleerd. Maar ik zou hier op dit forum gezien alle nadruk op taalpurisme in het geheel niet meer durven in het Latijns of Grieks te citeren. Dat laat ik aan Estrellita over. Zij kan dat wel (plus in het Spaans, Frans, Duits, Italiaans enz.).[/quote]

Alle talen behalve het Nederlands kunnen en dan nog een uitzendburo nodig hebben..

Ongelooflijk.. 8-P
:rofl: :rofl: :rofl:
Wat is het voltooid deelwoord van afzeiken in het Spaans, Frans, Duits en Italiaans? In het Nederlands is het kennelijk "afgezeikt"?

Laat maar. Niet aardig. Foei :-$
Mirjam762 schreef op 09 december 2007 @ 23:06:

Wat is het voltooid deelwoord van afzeiken in het Spaans, Frans, Duits en Italiaans? In het Nederlands is het kennelijk "afgezeikt"?

Laat maar. Niet aardig. Foei :-$
Ik zou morgen maar even checken of je nog wel kunt inloggen.. X-D
Dat betekent dat niemand tot het onmogelijke verplicht is, m.a.w. wat er niet in zit dat komt er ook niet uit :-]
Wel, om jullie wat extra informatie te geven, wat er gebeurd is heeft Estrellita heel erg aangedaan. Ze is erg van streek. Die mail was vooral bedoeld om haar ei kwijt te kunnen. Een passage in haar dagboek is dan niet voldoende. Om te weten of haar reactie overtrokken is moet je weten wat er allemaal precies gezegd is. Pas dan kun je beoordelen of het overtrokken is. De aanname van Molie is dat het wel meevalt. Wel ik heb haar aangehoord, en mijn verzekering: dat is zeker niet het geval.

Op de vraag of zij alleen met Nederlands moeite heeft: Nee, ze chat te veel, ze is niet gewend aan dit toetsenbord, voor een gedeelte omdat het nog vroeg was, en gewoon (en voornamelijk) slordigheid: haar vraag was zo ook wel duidelijk. Omdat ik zoveel in het Engels schrijf is het meestal de andere richting in: als het iets in het Nederlands is, haalt zij bij mij de taalfouten er uit, niet andersom. Mijn inbreng beperkt zich meestal tot de structuur. En dat is ook wat hier is gebeurd.

Alle nadruk op de taalfouten is echter wel in hoge mate irritant. Ik had dat zeker niet op een Viva-forum verwacht. Ik had verwacht dat men meer op de inhoud zou ingaan.
Very Cherry schreef op 09 december 2007 @ 23:14:

[...]

Dat betekent dat niemand tot het onmogelijke verplicht is, m.a.w. wat er niet in zit dat komt er ook niet uit :-]
En als het er uiteindelijk toch uitkomt, gaat dat er bij niemand in! X-D
koios schreef op 09 december 2007 @ 23:19:

Wel, om jullie wat extra informatie te geven, wat er gebeurd is heeft is Estrellita heel erg aangedaan. Ze is erg van streek. Die mail was vooral bedoeld om haar ei kwijt te kunnen. Een passage in haar dagboek is dan niet voldoende. Om te weten of haar reactie overtrokken is moet je weten wat er allemaal precies gezegd is. Pas dan kun je beoordelen of het overtrokken is. De aanname van Molie is dat het wel meevalt. Wel ik heb haar aangehoord, en mijn verzekering: dat is zeker niet het geval.

Op de vraag of zij alleen met Nederlands moeite heeft: Nee, ze chat te veel, ze is niet gewend aan dit toetsenbord, voor een gedeelte omdat het nog vroeg was, en gewoon (en voornamelijk) slordigheid: haar vraag was zo ook wel duidelijk. Omdat ik zoveel in het Engels schrijf is het meestal de andere richting in: als het iets in het Nederlands is, haalt zij bij mij de taalfouten er uit, niet andersom. Mijn inbreng beperkt zich meestal tot de structuur. En dat is ook wat hier is gebeurd.

Alle nadruk op de taalfouten is echter wel in hoge mate irritant. Ik had dat zeker niet op een Viva-forum verwacht. Ik had verwacht dat men meer op de inhoud zou ingaan.
Misschien toch naar Dr Rossie?
Koios, heeft "onze" manier van reageren haar zo van streek gemaakt, of het incident zelf?

"De" (gemiddelde) VIVA-vrouw (of VIVA-bitch? :-] ) staat misschien niet bekend als heel terughoudend en voorzichtig, dat kan zijn. En als je dan juist op het VIVA-forum een onderwerp plaatst waarin je meldt dat je journaliste bent, tal van taal- en spelfouten maakt, maar bovendien heel subjectief (dat "wijf" dit en "lekker dit" en "lekker dat" (over die "machtspositie" van de intercedente) bent in je formuleringen, ja, dan wordt daar op gereageerd. En dat gebeurt soms niet zachtzinnig.

Maar goed, wens Estrellita maar sterkte (en dat meen ik). :-]
koios schreef op 09 december 2007 @ 21:42:

Verder moet Fleurtje nog eens goed naar haar lijfspreuk kijken. Het is duidelijk dat ze het Engels niet machtig is.

Hé, kunnen jullie mijn motto nog steeds zien dan? Had hem nl allang weggehaald (zie topic op Viva) omdat er wat fouten in zaten, en ik kan 'm allang niet meer zien. Maar goed, ik heb gelukkig nooit beweerd goed te kunnen schrijven (en mijn vriend mijn stukjes tekst te laten schrijven vind ik ook weer zo, zo, zo.... lafjes).

Verder: op ieder potje past een deksel.
Zuig X-D

Koios, luister. Om even op de inhoud in te gaan. Ben je nou haar psychiater, haar verpleger, haar advocaat of haar vader? Want nu gaat het me even boven mijn pet :-]
Mensen, zien jullie niet dat Estellebel gewoon een twee nick heeft genomen? Kans is groot dat zij geeneens een vriend hééft (dus VC, maak je geen zorgen). Haar imaginaire vriend is een gewoon een excuus voor de slechte teksten die ze schrijft.
fleurtje schreef op 09 december 2007 @ 23:26:

Mensen, zien jullie niet dat Estellebel gewoon een twee nick heeft genomen? Kans is groot dat zij geeneens een vriend hééft (dus VC, maak je geen zorgen). Haar imaginaire vriend is een gewoon een excuus voor de slechte teksten die ze schrijft.
Fleurtje, ik weet niet of ik je nu serieus moet nemen. Ik geloof zeker wel dat Koios haar vriend is. Zijn schrijfstijl is heel anders. En het is toch al vaker voorgekomen dat een partner hier oorlog kwam voeren/het op kwam nemen voor een gekwetst vriendinnetje?
koios schreef op 09 december 2007 @ 23:19:

Als ze bij jou de taalfouten er uit weet te halen dan is het helemaal teleurstellend dat ze er hier zoveel maakt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven