Is het nu zo belangrijk

10-12-2007 09:20 35 berichten
Vaak als ik een topic lees in "relaties" staat er:

"Ik heb een relatie met een jongen, we hebben t erg gezellig en de sex is goed"

Wordt dat hele sex idee niet een beetje overdreven. Het is inderdaad een indicator of je matcht ja of nee. Maar je moet elkaar toch leren kennen nietwaar? En als je ziet hoeveel tijd je er na 2 jaar nog aan besteed.......dan zijn andere dingen een belangrijkere indicator lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt dat je na twee jaar toch nauwelijks sex meer hebt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou badmeester als de sex niet goed is dan vind ik de relatie ook niet goed..
De hoeveelheid tijd die je aan iets besteed geeft niet altijd het belang van iets weer denk ik. Voor veel mensen betkent sex ook iets dat positief is voor je gevoel van eigenwaarde, iets dat je een gevoel van vrouw-/manzijn geeft. Het is niet iets louter fysieks, het geeft ook bevestiging van je relatie en voor jezelf.

Voor mij betekent sex dat de liefde stroomt, door dat stromen geeft het de relatie iets dynamisch. Ik heb daar behoefte aan, zowel aan het fysieke contact als aan het stromen. Maar ik kan langer buiten het fysieke contact.

Als je een andere manier kunt vinden om de liefde te laten stromen, de relatie te bevestigen, en intiem te zijn met je partner dan kun je daar net zo gelukkig van worden denk ik. Dat betekent echter wel dat je dat moet kunnen. Volgens mij zijn de meeste (vooral de jonge) mensen helemaal nog niet in staat om zichzelf (en de ander) zo te kennen dat zij bovenstaande dingen uit hun relatie en uit zichzelf kunnen halen op een andere manier dan via sex.

Ze zeggen ook wel eens: "Goede seks bepaalt 20% van je relatie, slechte seks bepaalt 80% van je relatie". Zit wel wat in.
Met mijn ex was de sex ook niet echt geweldig, zeg maar slecht maar dat was niet de belangrijkste reden om t uit te maken.
Het zou bij mij ook niet het eerste zijn wat ik zou vermelden om aan te geven hoe goed of slecht mijn relatie is.

Seks is best belangrijk, maar de seks kan nog zo goed zijn, dat zegt niets over de rest van je relatie. Terwijl het best zo kan zijn dat het qua seks even wat minder is, en dat de rest van je relatie juist heel erg goed is.

Daarom snap ik ook niet zo goed waarom dat vermeld moet worden. Seks zou voor mij niet iets zijn waarvan de relatie afhangt.
ikzelf kom om van de stress, vriend is zwaar depressief, dus de sex staat nogal op een laag pitje. Maar we steunen elkaar en we slepen elkaar erdoorheen, we hebben ondanks dit nog veel leuke momenten en we houden al 8 jaar van elkaar.... Dat vind ik wel even belangrijker!

ik vind sex inderdaad een beetje overgewaardeerd soms, er zijn zoveel belangrijkere dingen in het leven.
Ik denk dat goede sex op zich niet zo belangrijk is, maar wel sexuele aantrekkingskracht. Als je niet geil van elkaar wordt, kun je beter "gewone"vrienen blijven.

Voor mij is de combinatie van sex met intimiteit en verbondenheid juiast dat wat meerwarde geeft aan een relatie. heb je wel de sex maar niet de intimiteit, dan heb je een SV, intimiteit zonder sexuele aantrekkingskracht vriendschap. Ineen relatie wil ik beiden. Dan kan er best een periode zijn dat de sex an sich ff iets minder is, maar zodra ik mijn partner niet meer sexueel aantrekkelijk zou vinden, zou ik dat wel als een probleem in de relatie ervaren.
Idd Krengiserweer zo zie ik dat ook...

Gelukkig is in mijn relatie alles in goede balans..
als ik eerlijk ben vind ik wel belangrijk dat de seks goed is. Het is niet het belangrijkste in je relatie maar als het niet goed is wordt je er denk ik niet echt gelukkiger van. Het is wat de andere zeggen. Het is een gevoel van verbondenheid en intimiteit die ik met anderen niet in die combinatie heb

Dit houdt niet in dat je iedere dag van de week de sterren van de hemel moet vrijen. Bij ons kan het soms ook minder zijn omdat we het allebei druk hebben maar dan is het erna weer dubbel zo intens. Misschien is dat ook wel het mooie ervan.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Eowynn_ schreef op 10 december 2007 @ 09:40:

Seks zou voor mij niet iets zijn waarvan de relatie afhangt.

Voor mij absoluut wel.

Als de seks knudde zou zijn, en niet zou verbeteren, zou ik 't zeker uitmaken.

Dat er periodes zijn van minder seks, okee, maar als dat de overhand zou nemen, en als mijn vriend er niets aan zou willen doen om dat te veranderen, zou dat voor mij echt wel een reden zijn om 't uit te maken. Als hij me niet meer aan zou willen raken, of alleen voor eigen genot zou gaan ook. Voor mij zijn dat juist hele belangrijke indicatoren: hij vindt me niet meer aantrekkelijk of hij is egoistisch en 't boeit hem niet hoe ik me voel. Ik kan me niet voorstellen dat een man die aan 'schuif 'm erin, krikken, klaar, truste' seks doet op andere vlakken wel attent, meelevend, geinteresseerd en gemotiveerd is. En zelfs al zou die dat wel zijn, seks is wel zodanig belangrijk dat als hij dat niet kan, 't toch wel einde verhaal is.

Daarnaast vind ik seks ook een manier om liefde te tonen voor elkaar, en als je dat niet meer op een fijne manier samen beleeft, zegt dat ook iets over de liefde die je voelt denk ik. En al deed 't dat niet, ik vind 't wel belangrijk om regelmatig lekkere, bevredigende seks te hebben. Als ik dat in mijn relatie niet zou kunnen vinden, zou de relatie niets voor mij zijn.
Maakt niet uit hoe druk we het hebben voor elkaar maken we gewoon tijd... Daarbij komt ook nog dat als je het druk hebt seks toch prima manier is om te ontspannen...
Ik vind het ook belangrijk..

Als er in het rijtje stond ``"Ik heb een relatie met een jongen, we hebben t erg gezellig en de tuin is onkruidvrij`` dan zou ik zeggen..mwah, wat doet dat in het rijtje, maar met de sex heb je toch een stukje pure aandacht voor elkaar, alleen hij en ik, op een zeer lichamelijke maar ook geestelijke manier. En natuurlijk kun je dat ook op andere manieren bereiken, maar het genot en de voldoening die je ervan hebt is in mijn ogen toch niet zo makkelijk te vinden als met een goed potje sex..
Ik snap m al

Ik was weer even zeer mannelijk en bedoelde met sex seks

Hier wordt seks meer richting intimiteit getrokken

Dan snap ik de opmerkingen beter
Ja dan wordt 't idd erg irrelevant haha. "Boeit mij dat nou!" X-D
en zelfs als het wel sex om de sex is. Als dat een probleem is wordt t ook al snel een relatieprobleem.

Op de sexpijler staan geneg topics "Hij heeft geen zin"of hij krijgt m niet overeind, waarbij dit wel degelijk ook tot relatieproblemen leidt. Ook als vreemdgaan wordt ontdekt geeft de vreemdganger vaak als reden dat de sex niet meer goed was. Het houden van is er, men wil de relatie daarom niet beeindigen, maar in bed was het saai en dus zcht men nieuwe sexuele spanning bij een ander.

Dus, ik denk dat bevredigende sex wel degelijk heel belangrijk is in een relatie.
Sex is niet zo belangrijk zolang het goed gaat. Pas als een van de twee partners er ontevreden over is wordt het een issue.
Voor mij is seks wél belangrijk, als dat niet matcht is het wat mij betreft gedoemd te mislukken.

En tuurlijk, ook je seksleven moet groeien, maar er moet meteen passie zijn.

Is dat er niet, dan zal mijn passie voor die man verder ook verdwijnen.

Wat niet wil zeggen dat een relatie altijd maar slaagt, wanneer er goede seks is. Goede seks, maar verder geen klik of gelijkheid... ook dan zal de relatie niet slagen.

Het is een combinatie van.
Ik geloof dat Badmeester meer bedoelde waarom het in vredesnaam relevant zou zijn om het te zeggen wanneer je een topic opent. Kijk als je zegt: de sex is kut (no pun intended), dan is 't wat anders. Maar wanneer je begint met dat je relatie goed is en de sex ook dan klinkt dat in feite een beetje maf als je erover nadenkt :-P . Gewoon puur de formulering an sich, niet het feit.

Als ik het verkeerd begrepen heb dan excuses.
Het is maf want als ik de discussie terug lees dan denk ik: dan hebben we 't toch over of sex belangrijk is. En toch lees ik tussen de regels door wat ik daarnet postte. Ik zal wel gek worden haha.
Applaus voor feliciaatje!
Als de sex met mijn partner niet goed was, dan zou hij niet lang meer mijn partner zijn.. Je kan wel zeggen maar liefde is ook belangrijk maar heb ik niet genoeg aan...
Wordt dat hele sex idee niet een beetje overdreven. Het is inderdaad een indicator of je matcht ja of nee. Maar je moet elkaar toch leren kennen nietwaar? En als je ziet hoeveel tijd je er na 2 jaar nog aan besteed.......dan zijn andere dingen een belangrijkere indicator lijkt me.

Tja, wat hij dan ook tussen de regels door bedoelde.... deze vraag heeft de juiste discussie aangezwengeld lijkt mij
tja, maar wanneer is seks goed of slecht? Man en ik hebben na de geboorte van onze zoon een heftige tijd achter de rug. Ik een postpartum depressie wat overging in overspannenheid. Aan de medicijnen. Zoon zeer onrustig geweest. De seks stond op een heel laag pitje. We vrijden 1x per week en vaak maakte ik dan zin. Dit betekent niet dat onze relatie slecht is, want die is juist intiemer dan ooit. Ik hoop dat het lichamelijke stukje van mijn kant ook weer helemaal komt, want ik mis het wel.
Seks is slecht, wanneer júllie vinden dat de seks slecht is :-)

En ik zeg ook niet dat relaties per definitie slecht zijn als er slechte seks is.

Maar dat is wel zoals ik het ervaar... dat gaat aan me knagen.

En bij jou blijkbaar ook wel een beetje, want je mist het... het is dus iets waar je over nadenkt... en waar je bij hoopt dat het weer terug komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven