Relaties
alle pijlers
met elkaar lopen / verloven.......toch zo gek nog niet .
woensdag 12 december 2007 om 23:30
Sinds we niet meer met elkaar lopen , of ; verkering hebben , maar meteen alles maar tot een relatie bestempelen zijn we toch een beetje de weg kwijt ; men weet niet eens óf ze een relatie hebben.
Die vriendschapsringen ( verkering ) of hangertjes voor aan je ketting met elkaars naam waren zo gek nog niet .
En was je toe aan échttttt nóg vaster en zag je een toekomst samen dan ging je verloven .
Kreeg je lekker veel kado's , weer een ring en je wist meteen waar je aan toe was .
Tegenwoordig is het zo.......niks ........en men wil toch alles .
Wanneer heb je anno 2007 nou iets vast ? Als hij meegaat naar jouw moeder op moederdag ? Wat is nu hét teken dat je samen iets hebt ?
Die vriendschapsringen ( verkering ) of hangertjes voor aan je ketting met elkaars naam waren zo gek nog niet .
En was je toe aan échttttt nóg vaster en zag je een toekomst samen dan ging je verloven .
Kreeg je lekker veel kado's , weer een ring en je wist meteen waar je aan toe was .
Tegenwoordig is het zo.......niks ........en men wil toch alles .
Wanneer heb je anno 2007 nou iets vast ? Als hij meegaat naar jouw moeder op moederdag ? Wat is nu hét teken dat je samen iets hebt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 december 2007 om 10:24
Ook ik heb mijn man officieel verkering gevraagd, bij de Loosdrechtse Plassen, of, om precies te zijn; aan één plas, hórend bij de Loosdrechtse Plassen.
Maar ik deed het al wel met hem. Uitproberen of hij het wel kon want dat vond ik vaak nogal behelpen, de seks, met veel vorige mannen. Of dan konden ze niet zoenen of zo. Maar deze was op alle vlakken goedgekeurd. Bij hem was het zelfs helemaal zonder handen. Dat ik zelf niks hoefde te doen (aan mezelf) in bed bedoe ik. Toen wist ik helemaal zeker dat ik deze wilde houden.
Wij hebben een ring. The One Ring van LOTR, omdat we daar fan van zijn. Dat was meteen de trouwring ook maar even voor het gemak.
Leuk hoor allemaal *smakt verlekkerd bij de herinnering*. Ik denk dat ik mijn wedding vows maar eens ga herhalen. Gewoon voor het gevoel.
Maar ik deed het al wel met hem. Uitproberen of hij het wel kon want dat vond ik vaak nogal behelpen, de seks, met veel vorige mannen. Of dan konden ze niet zoenen of zo. Maar deze was op alle vlakken goedgekeurd. Bij hem was het zelfs helemaal zonder handen. Dat ik zelf niks hoefde te doen (aan mezelf) in bed bedoe ik. Toen wist ik helemaal zeker dat ik deze wilde houden.
Wij hebben een ring. The One Ring van LOTR, omdat we daar fan van zijn. Dat was meteen de trouwring ook maar even voor het gemak.
Leuk hoor allemaal *smakt verlekkerd bij de herinnering*. Ik denk dat ik mijn wedding vows maar eens ga herhalen. Gewoon voor het gevoel.
donderdag 13 december 2007 om 10:50
Ja hoor, ik heb ook zo'n hangertje gehad. Mijn eerste 'verkering' was elkaar 1x per week zien bij dansles, om daarna wat bij de cafetaria wat te gaan eten. Na een maand was ik eigenlijk al op hem uitgekeken, het 'een vriendje hebben' leek spannender dan de gozer zelf, en ik wilde het dus eigenlijk al uitmaken. Tja, toen kreeg ik dat kettinkie, en omdat ik zo slecht was in weigeren heb ik het geaccepteerd, en het nog een maandje uitgehouden (4x dansles, haha) voordat ik de hanger were teruggaf en het heb uitgemaakt, voor de Hema.
en nu zit ikzelf in dat stomme grijze gebied; we daten, we smsen, we hebben sex, maar nog niet uitgesproken wat het nu eigenlijk is. Na afgelopen weekend op het laatste moment on safspraakje te hebben afgeblazen omdat ie het te druk had met werk, en daarna een paar vage smsjes, heb ik besloten om de koe bij de horens te vatten en het eerst maar eens te vragen. Via email weliswaar; ja ik weet het, zeker niet de beste manier, maar hij moest voor een paar dagen naar Frankrijk, telefonisch onbereikbaar maar wel per email. Naief om te denken dat ie misschien wel tijd zou hebben om te antwoorden op mijn vraag wat er nu eigenlijk gaande is, aangezien ik het graag wat vaster zou zien, en wilde weten wat hij dacht. Hij heeft wel tijd gehad om bij iedereen berichtjes achter te laten op Facebook (een soort Hyves), maar mij een antwoordje sturen, ho maar. Niet eens een 'heb je email gehad, sorry maar erg druk, zal je snel antwoorden'.
Email maandag gestuurd, vandaag nog niets gehoord.
Zucht...exit it is.
en nu zit ikzelf in dat stomme grijze gebied; we daten, we smsen, we hebben sex, maar nog niet uitgesproken wat het nu eigenlijk is. Na afgelopen weekend op het laatste moment on safspraakje te hebben afgeblazen omdat ie het te druk had met werk, en daarna een paar vage smsjes, heb ik besloten om de koe bij de horens te vatten en het eerst maar eens te vragen. Via email weliswaar; ja ik weet het, zeker niet de beste manier, maar hij moest voor een paar dagen naar Frankrijk, telefonisch onbereikbaar maar wel per email. Naief om te denken dat ie misschien wel tijd zou hebben om te antwoorden op mijn vraag wat er nu eigenlijk gaande is, aangezien ik het graag wat vaster zou zien, en wilde weten wat hij dacht. Hij heeft wel tijd gehad om bij iedereen berichtjes achter te laten op Facebook (een soort Hyves), maar mij een antwoordje sturen, ho maar. Niet eens een 'heb je email gehad, sorry maar erg druk, zal je snel antwoorden'.
Email maandag gestuurd, vandaag nog niets gehoord.
Zucht...exit it is.
donderdag 13 december 2007 om 11:21
Bij mij was het eerst een paar keer zoenen en 2a3 dates. Ook is hij een keertje blijven slapen (op het logeerbed) voordat we iets kregen. Hij vroeg wel of we nu iets hadden, maar durfde daar geen antwoord op te geven voordat ik zeker was aangezien hij een bekende uit de vriendenkring was. Maar na een korte vakantie (een week) en ik toch wel heeel veel aan hem gedacht had hebben we tijdens een vriendenbijeenkomst gezoend bij het afscheid. Toen was iedereeen direct op de hoogte en hadden wij echt een relatie.
Dat alle vrienden op de hoogte zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je dan een relatie hebt, maar voor ons was het gewoon dat we nu wel wilden laten zien dat er meer was tussen ons tweeen.
Dat alle vrienden op de hoogte zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je dan een relatie hebt, maar voor ons was het gewoon dat we nu wel wilden laten zien dat er meer was tussen ons tweeen.
donderdag 13 december 2007 om 11:26
Goeie vraag Bianca.
Getuige de post van Londongirl.
Is het nu een typisch vrouwen of juist een typisch mannen "ding".
Als man heb ik juist het idee dat vrouwen, in ieder geval naar buiten, lijken uit te stralen dat ze geen relatie willen.
Terwijl als je hier leest, ze dat juist wel willen.
Zou door dit verschil, hier wel eerlijk en buiten meer meegaan in de trend (??) de onduidelijkheid ontstaan?
Getuige de post van Londongirl.
Is het nu een typisch vrouwen of juist een typisch mannen "ding".
Als man heb ik juist het idee dat vrouwen, in ieder geval naar buiten, lijken uit te stralen dat ze geen relatie willen.
Terwijl als je hier leest, ze dat juist wel willen.
Zou door dit verschil, hier wel eerlijk en buiten meer meegaan in de trend (??) de onduidelijkheid ontstaan?
donderdag 13 december 2007 om 11:33
Ik vind het een erg goeie vraag BGB, en nu ik er zo over nadenk, hoor ik tot die groep waarbij het van niks een beetje automatisch in "iets" is doorgestroomd... We hebben wel een datum waarop het begonnen is afgesproken, maar toen waren we al drie maanden verder. Nu we tegen het jaar aanhikken en al samenwonen, kun je dit wel echt als een relatie bestempelen. We hebben afgesproken ringen "te doen" als we een jaar hebben. Leuk met de datum enzo erin. Dan horen we dus "officieel" bij elkaar. Maar ergens vind ik dat niet heel erg nodig, want dat weet ik zelf ook wel.
donderdag 13 december 2007 om 12:13
Hahaha Oriane, je omschrijft precies het gevoel dat ik had toen ik hangertjes weigerde. Nu, slik, 30 jaar dus een jaar of 15 later zou ik haast een moord doen voor zo'n hangertje. Ze hebben iets schattigs haha (voor in de juwelendoos he).
Wanneer heb je nou een relatie? Ik denk dat er tegenwoordig toch wel over gesproken moet worden. Eén van de twee moet het vragen en/of bevestigen. Een kus is niet meteen een relatie, een paar nachten heftige seks ook niet. En dan begint het voor mij persoonlijk altijd met het simpele; "verkering" elkaar nóg beter leren kennen. Zelf heb ik laatst een geweldige vent leren kennen, die me dus, inderdaad nadat we al voor elkaar waren gevallen, vroeg hoe de zaken ervoor stonden. Nu hebben we dus geen grijs vaag vlak meer. Héérlijk.
Wanneer heb je nou een relatie? Ik denk dat er tegenwoordig toch wel over gesproken moet worden. Eén van de twee moet het vragen en/of bevestigen. Een kus is niet meteen een relatie, een paar nachten heftige seks ook niet. En dan begint het voor mij persoonlijk altijd met het simpele; "verkering" elkaar nóg beter leren kennen. Zelf heb ik laatst een geweldige vent leren kennen, die me dus, inderdaad nadat we al voor elkaar waren gevallen, vroeg hoe de zaken ervoor stonden. Nu hebben we dus geen grijs vaag vlak meer. Héérlijk.
donderdag 13 december 2007 om 18:58
Vroeger in de zandbak vroeg je : "wil je met me lopen voor een kauwgombal ' , daarna vroeg je als je héél dapper was zelf verkering , als je iets minder dapper was via een briefje of een vriend(in) of de ander verkering wou en als je flink had staan bekken , elkaars telefoonnummer had ( of al een vervolgafspraak ) was het dus áán . Dan kon je nog heerlijk veilig een paar maanden je broek lekker warm aan houden........ ( is dat allemaal nog zo als je 14 of 15 oid bent ? ) Ik ben aan mijn eerste vriendje-langer-dan-twee-weken blijven hangen en heb dus géén idee hoe het gaat als je ouder wordt cq vandaag de dag ...........dus blijf posten ; ik wil graag weten van degene die het gevraagd hebben of gevraagd werden WAT er dan gevraagd wordt ; hebben we een relatie / wil je een relatie / iets anders ...en vanaf wanneer begin je dan te " rekenen " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 december 2007 om 20:40
Ik zag mijn man voor het eerst na een maand redelijk intensief emailcontact. Hij kwam een kopje koffie bij me drinken (we woonden 350 km bij elkaar vandaan) maar bleef meteen een heel weekend. Omdat mijn kinderen toen nog thuis woonden hielden we het bij een paar zoenen. Het weekend daarop ging ik naar hem toe. Het enige wat we dat weekend deden, was praten, seksen en knuffelen. En op het eind daarvan zei hij dat ik voor hem de liefde van zijn leven was. Omdat ik net hetzelfde voelde en hem dat zei, was het toen wel duidelijk wat we hadden.
En het leukste is dat ik me na al die jaren nog precies zo gelukkig voel als toen.
En het leukste is dat ik me na al die jaren nog precies zo gelukkig voel als toen.
zaterdag 15 december 2007 om 19:12
zaterdag 15 december 2007 om 20:34
Pfffff, ik moet diep graven in mijn geheugen. Bij mijn man weet ik het nog wel. Ik was bij hem blijven slapen, eerste avond, en de volgende ochtend had ik besloten dat dit wat mij betreft geen ONS mocht zijn. Dus ik vroeg hem of hij dacht dat hij het zag zitten om meer te willen dan alleen deze nacht. Mijn man was minstens 3 seconden stil (en intussen dacht ik: o shit, dat zul je net meemaken, wil IK eens een keer dat er meer uit voortvloeit, wil hij het niet) en toen zei hij:'Ja, ik wil je heel graag blijven zien'. Of zoiets, na 20 jaar kan ik me best vergissen in de letterlijke tekst. Die dag was het dus áan. Nu 20 jaar geleden.
Met de vriendjes ervoor kan ik me niet herinneren dat het zo welbewust uitgesproken is.
zondag 16 december 2007 om 00:59
zondag 16 december 2007 om 09:57
Als van oorsprong Brabantse, opgegroeid in een ieniemini-dorpje, herinner ik me vooral de "sociale controle" die gepaard ging met 'verkering'.....
Toen ik mijn "verkering" (een romantische ziel die gedichten schreef) op een dag wilde dumpen, was het bijna carnaval..... Tja, dan kun je het onmogelijk uitmaken. Als je dat deed, kwam de sociale-controle-machine opgang: "Satire maakt het voor carnaval uit. Dat doet ze vast omdat ze met carnaval vrijgezel wil zijn. Wat een snol!"
Want ja, carnaval is het enige feest waarbij je ongelimiteerd kon zoenen en vozen met jan en alleman, zonder een snol te zijn.... Maar het uitmaken voor carnaval, dat was pas echt snollerig!
Uit wanhoop heb ik de hele carnaval mijn relatie behouden. Vier dagen liep ik met een "pilske" in mijn ene hand en het kleffe handje van mijn vermeende vriendje in de andere.... Grote ergernis.
De dag na carnaval heb ik het meteen uitgemaakt. Helaas was het toen Valenijnsdag.... de sociale-controle-machine kwam meteen in werking: Satire maakt het uit op Valentijnsdag. Dat doeee je toch niet.... Wat een trut!
DIEPE ZUCHT!
Inmiddels woon ik samen, met een Limbo in een van de vier grote steden. we houden allebei niet van carnaval. Wel van elkaar. Wat een opluchting!
Toen ik mijn "verkering" (een romantische ziel die gedichten schreef) op een dag wilde dumpen, was het bijna carnaval..... Tja, dan kun je het onmogelijk uitmaken. Als je dat deed, kwam de sociale-controle-machine opgang: "Satire maakt het voor carnaval uit. Dat doet ze vast omdat ze met carnaval vrijgezel wil zijn. Wat een snol!"
Want ja, carnaval is het enige feest waarbij je ongelimiteerd kon zoenen en vozen met jan en alleman, zonder een snol te zijn.... Maar het uitmaken voor carnaval, dat was pas echt snollerig!
Uit wanhoop heb ik de hele carnaval mijn relatie behouden. Vier dagen liep ik met een "pilske" in mijn ene hand en het kleffe handje van mijn vermeende vriendje in de andere.... Grote ergernis.
De dag na carnaval heb ik het meteen uitgemaakt. Helaas was het toen Valenijnsdag.... de sociale-controle-machine kwam meteen in werking: Satire maakt het uit op Valentijnsdag. Dat doeee je toch niet.... Wat een trut!
DIEPE ZUCHT!
Inmiddels woon ik samen, met een Limbo in een van de vier grote steden. we houden allebei niet van carnaval. Wel van elkaar. Wat een opluchting!
zondag 16 december 2007 om 11:06
Er zit een zeikerig 'vroeger was alles beter' toontje in dit topic. Waarom is het nu 'zo niks'? Omdat het anders gaat dan toen wij 15 waren?
En zo heel veel anders is het toch ook niet? Zat jij dan nooit uren met je vriendinnen te bellen over wat hij zei / deed en hoe hij keek en wat at dan betekende? En dat je het ene weekend de hele avond samen had staan dansen in de disco dat ie je het volgende weekend compleet negeerde? En hoe je moest zoenen en of je al moest zoenen etc etc.
Omdat ze nu op hun 15e al vrij snel sex hebben? (had ik overigens ook hoor) Wij waren er toch eerder bij dan onze ouders? Zo raar is het allemaal niet en ik zou het ook zeker niet afdoen als niks.
En zo heel veel anders is het toch ook niet? Zat jij dan nooit uren met je vriendinnen te bellen over wat hij zei / deed en hoe hij keek en wat at dan betekende? En dat je het ene weekend de hele avond samen had staan dansen in de disco dat ie je het volgende weekend compleet negeerde? En hoe je moest zoenen en of je al moest zoenen etc etc.
Omdat ze nu op hun 15e al vrij snel sex hebben? (had ik overigens ook hoor) Wij waren er toch eerder bij dan onze ouders? Zo raar is het allemaal niet en ik zou het ook zeker niet afdoen als niks.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
zondag 16 december 2007 om 11:21
Goede vraag, bgb, maar ik weet het niet meer. De eerste ontmoeting was het verliefdheid op het eerste gezicht, gezoend en gelogeerd is er een paar dagen later en ergens in die eerste twee weken was 'het' wel duidelijk.
Ik vroeg het net aan mijn vriend en die trok de vergelijking met (mijn) prille zwangerschap. Omdat je nooit precies weet wanneer die eisprong is reken je vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Zo is het ook bij onze relatie, we gaan uit van die eerste avond qua 'datum'.
Ik vroeg het net aan mijn vriend en die trok de vergelijking met (mijn) prille zwangerschap. Omdat je nooit precies weet wanneer die eisprong is reken je vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Zo is het ook bij onze relatie, we gaan uit van die eerste avond qua 'datum'.