Kinderen
alle pijlers
Waarom zet je een baby/kind bloot op de foto?
vrijdag 14 december 2007 om 13:27
Beste Viva,
Ik erger mij enorm aan de achtergrond van deze week. Waarom moet daar een blote baby staan? Waren er geen kleertjes voorradig? Niet eens een onderbroekje zo te zien.
Nee ik vind het ongepast!
Sommige forummers hebben een beetje moeite om goed te lezen.
In mijn eerste posting schreef ik dat ergeren een groot woord was. Maar dat ik persoonlijk vind dat je het niet moet doen (kinderen bloot op de foto en dan op internet, prive foto's heb ik het niet over gehad).
Geen woord van mijn kant dat ik het vies of eng vind wat er gezegd/gelezen wordt. Ik zie baby's alleen liever aangekleed.
Zo hopelijk is het nu makkelijker leesbaar.
Ik erger mij enorm aan de achtergrond van deze week. Waarom moet daar een blote baby staan? Waren er geen kleertjes voorradig? Niet eens een onderbroekje zo te zien.
Nee ik vind het ongepast!
Sommige forummers hebben een beetje moeite om goed te lezen.
In mijn eerste posting schreef ik dat ergeren een groot woord was. Maar dat ik persoonlijk vind dat je het niet moet doen (kinderen bloot op de foto en dan op internet, prive foto's heb ik het niet over gehad).
Geen woord van mijn kant dat ik het vies of eng vind wat er gezegd/gelezen wordt. Ik zie baby's alleen liever aangekleed.
Zo hopelijk is het nu makkelijker leesbaar.
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 14-12-2007 15:04
Reden: Ja soms moet je de woorden letterlijk spellen voordat mensen het LE-ZEN!
Reden: Ja soms moet je de woorden letterlijk spellen voordat mensen het LE-ZEN!
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 15 december 2007 om 22:07
zaterdag 15 december 2007 om 22:19
Dat ben ik met je eens Zuss, dat het een vorm van aanranding is, maar dat zou voor mij alleen zo voelen als ik weet dat het gebeurd is.
Ik denk dat 'ze' ook rukken als een kind kleren aan heeft, dus dan zouden er helemaal geen kinderfoto's op Internet kunnen staan. Dan zou de wereld zich moeten aanpassen aan rare rukkers. Ik persoonlijk pas daar voor.
Trouwens, dan zouden er helemaal geen foto's van mensen meer op Internet kunnen staan, want er wordt vast ook gerukt op volwassenen (en dan bedoel ik niet op sites die ervoor bedoeld zijn). Bijvoorbeeld de Wehkamp fotomodellen, ik noem maar een dwarsstraat. Of de meisjes die hier op de Viva site staan. Of Leo, die er van de week stond.
Ik denk dat 'ze' ook rukken als een kind kleren aan heeft, dus dan zouden er helemaal geen kinderfoto's op Internet kunnen staan. Dan zou de wereld zich moeten aanpassen aan rare rukkers. Ik persoonlijk pas daar voor.
Trouwens, dan zouden er helemaal geen foto's van mensen meer op Internet kunnen staan, want er wordt vast ook gerukt op volwassenen (en dan bedoel ik niet op sites die ervoor bedoeld zijn). Bijvoorbeeld de Wehkamp fotomodellen, ik noem maar een dwarsstraat. Of de meisjes die hier op de Viva site staan. Of Leo, die er van de week stond.
zaterdag 15 december 2007 om 22:33
Nou daar wil ik mij graag bij aansluiten. Ik hoef mijn boxjes niet meer in te stellen dat ik per ongeluk over de foto heen kom. Je bent natuurlijk wel meteen wakker maar een kopje koffie kan daar ook op een vriendelijkere manier voor zorgen.
zaterdag 15 december 2007 om 22:52
Net als Morrie vertik ik het om mijn leven zodanig te veranderen omdat sicko's er wat anders mee kunnen/willen/doen. Ik stap ook nog steeds in het vliegtuig en de trein, ondanks dat een paar sicko's er plezier in beleven deze vervoermiddelen via bommen op te blazen. Ik kan zelf (gelukkig!) nog steeds onbevangen naar een blote baby kijken, ondanks dat er sicko's zijn die zich er op af rukken.
Als je zelf niet geconfronteerd wil worden met bloot moet je je helemaal niet op internet begeven. Want een bloot lichaam is gewoon een mens zonder kleren, nou ja, zo kijk ik er gelukkig nog steeds tegen aan.
Als je zelf niet geconfronteerd wil worden met bloot moet je je helemaal niet op internet begeven. Want een bloot lichaam is gewoon een mens zonder kleren, nou ja, zo kijk ik er gelukkig nog steeds tegen aan.
anoniem_20135 wijzigde dit bericht op 15-12-2007 23:04
Reden: toegevoegd: lichaam
Reden: toegevoegd: lichaam
% gewijzigd
zondag 16 december 2007 om 00:08
Jammer dat je er zo over denkt.
Je ontloopt het al door niet naar de sauna te gaan, niet naar het strand, zwembad enz. Maar nu zou ik mij niet moeten begeven op internet? Alleen maar omdat mijn mening is dat ik het niet verantwoord vind dat je je kind bloot op het internet zet? Hoevaak zet Viva forum een bloot kind erop? Nou denk niet vaak want het valt mij nu voor het eerst op. Dus het forum plezier moet ik opgeven omdat viva niet inziet dat het gevaarlijk of niet gewenst/ongepast KAN zijn om kinderen bloot te tonen? Nou zo makkelijk laat ik mij niet wegjagen hoor. Viva is de eind verantwoordelijke maar de ouders bepalen of de kinderen wel of niet op de foto komen.
zondag 16 december 2007 om 00:16
Zuss, de baby op de foto heeft gelukkig die keus nog niet, die onschuld probeer ik juist aan te tonen. Dat kindje kijkt in de camera met een blik van "huh?". Dat hummeltje weet toch helemaal niet wat en waarom? Wij vullen zoveel dingen hier op dit topic in terwijl dat kindje een "leeg" hoofd, en onbevooroordeelde blik heeft. Waarom geen foto zien van een trotse moeder die er zelf geen probleem mee heeft zichzelf en haar kindje op deze manier op de cover van te Viva zette? Ik zie er echt geen kwaad in, maar ik zei al, ik vertik om dat kwaad in mijn gedachten/leefwereld toe te laten.
zondag 16 december 2007 om 00:28
MV, jij hoeft helemaal niet af te zien van internet. Ik zeg alleen dat je dan zelf kiest voor confrontaties. In jouw geval is dat dus de cover van Viva. En of Viva nu voor het eerst een bloot kindje op de cover zet, MV, wat is nu echt je probleem? Verdorie, het is een blote baby! En jij zegt zelf in je openingspost dat je het ongepast vind, ongepast en een blote baby passen bij mij niet in één zin. De discussie wel of niet blote foto's van je kinderen op internet tonen is pas later door jou geopperd. Als jij moeite met bloot hebt ben ik de laatste die jou daar op zal aanspreken, maar als jij door middel van, in mijn ogen, kromme argumentatie jouw mening er door wil drukken ga ik daarover met jou in discussie.
zondag 16 december 2007 om 01:37
Jas, ik wil echt mijn mening niet bij anderen erdoor duwen wat jij beweerd. Jammer dat het zo overkomt. Ik heb juist meer het gevoel dat ik mijn mening aan het verdedigen ben. Ik heb het er niet zo moeilijk mee als andere anders denken. Maar mijn mening zal niet veranderen. En ik zal ook niet als een gelovige doordrammen dat mijn mening de juiste is. Begrijp niet waarom je dat denkt.
Ik word op mijn mening aangevallen en er wordt verlangt dat ik het op diverse manieren verdedig. Dat kan maar dan kunnen we verzaken in discussies die raakvlakken hebben met verkrachten end. Dat was niet mijn inzet. Het ging over de vraag, blootfoto op internet. Nou heb ik geen probleem om vragen te beantwoorden die gelinkt zijn. Maar wil niet verzanden in een andere discussie.
Nu schrijf je/ vraag je Jas wat mijn echte probleem is. Nou het is mijn probleem niet. Ik vind het zeer ongepast de foto maar ik ben niet de moeder die voor deze foto akkoord heeft gegeven. Maar daarom mag ik toch wel aankaarten dat ik het ongepast vind?
En het is aan een ieder om zijn leven in te delen hoe die denkt dat het goed is. Zonder te oordelen of het ander goed of fout is. Gelukkig weten we het niet van te voren Anders konden we een hoop (kinder) ellende voorkomen.
In het algemeen:
Ik ben morgen vanaf half 9 sochtends tot savonds weg, ik hoop dat jullie vandaag (zondag) niet in paniek raken als ik niet kan reageren. Ik kom terug hoor.
Ik word op mijn mening aangevallen en er wordt verlangt dat ik het op diverse manieren verdedig. Dat kan maar dan kunnen we verzaken in discussies die raakvlakken hebben met verkrachten end. Dat was niet mijn inzet. Het ging over de vraag, blootfoto op internet. Nou heb ik geen probleem om vragen te beantwoorden die gelinkt zijn. Maar wil niet verzanden in een andere discussie.
Nu schrijf je/ vraag je Jas wat mijn echte probleem is. Nou het is mijn probleem niet. Ik vind het zeer ongepast de foto maar ik ben niet de moeder die voor deze foto akkoord heeft gegeven. Maar daarom mag ik toch wel aankaarten dat ik het ongepast vind?
En het is aan een ieder om zijn leven in te delen hoe die denkt dat het goed is. Zonder te oordelen of het ander goed of fout is. Gelukkig weten we het niet van te voren Anders konden we een hoop (kinder) ellende voorkomen.
In het algemeen:
Ik ben morgen vanaf half 9 sochtends tot savonds weg, ik hoop dat jullie vandaag (zondag) niet in paniek raken als ik niet kan reageren. Ik kom terug hoor.
zondag 16 december 2007 om 10:04
Maar MV mag toch vinden wat ze vindt? Ook dat kan toch voor kennisgeving worden aangenomen? Ik snap niet waarom er zoveel dingen bijgehaald zijn tijdens deze discussie. Ja tuurlijk, het is een discussie met voors en tegens en zo maar als je de pagina's doorleest is het inderdaad wel zo dat MV haar mening moet verdedigen en dat er allerlei zaken bijgehaald worden die niet met het punt op zich - een blote baby op de voorpagina van een blad en op het net, waarmee zij moeite heeft - te maken hebben.
Ik denk dat de moeder van dit kind geen seconde getwijfeld heeft en lekker met haar blote zoon op de foto is gaan staan en dat moet zij zelf weten, zij is de moeder. Dat MV zich ergert aan die foto is háár ding, zij kan zich gewoon ergeren en dat uiten zonder dat haar allerlei problemen worden aangepraat. De moeder van dit jongetje is een schat van een meid en voor zover ik Mylene ken is dat ook een lief en zorgzaam mens, ze is het alleen niet eens met de keuze van de moeder van dit kind, dat moet kunnen zonder dat haar allerlei problemen worden aangepraat.
Vind ik dan.
Ik denk dat de moeder van dit kind geen seconde getwijfeld heeft en lekker met haar blote zoon op de foto is gaan staan en dat moet zij zelf weten, zij is de moeder. Dat MV zich ergert aan die foto is háár ding, zij kan zich gewoon ergeren en dat uiten zonder dat haar allerlei problemen worden aangepraat. De moeder van dit jongetje is een schat van een meid en voor zover ik Mylene ken is dat ook een lief en zorgzaam mens, ze is het alleen niet eens met de keuze van de moeder van dit kind, dat moet kunnen zonder dat haar allerlei problemen worden aangepraat.
Vind ik dan.
zondag 16 december 2007 om 12:50
Tuurlijk mag TO vinden wat ze vindt. Maar als je daar een topic over opent, dan is het toch je bedoeling om daarover te discussieren? Anders hoef je er geen topic over te openen. En als je een topic opent, dan krijg je meestal ook tegens te horen en dan verdedig je toch je eigen mening? Tenzij je die bijstelt natuurlijk.